"Našim EQS modelom, kreirali smo potpuno novu, buduću generaciju luksuznih automobila. Sledeći naš stil definisan kao “sensusal purity”, mi stvaramo želju, kombinujući prelepu zavodljivu skulpturu najnaprednijih proporcija. Ključne karakteristike poput dizajna jednim lukom i holistički integrisanog, veoma ublaženog glatkog stila – to je ono što daje EQS-u sportski i progresivni izgled, to je ono što čini naš EQS tako izvanrednim." - Gorden Wagener, direktor dizajna Daimler Grupe.
Svetska premijera Mercedesa-AMG Project ONE
16. Sep 2017
Mercedes-AMG Project ONE imao je svetsku premijeru na Međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu. Po prvi put jedan trkački automobil pokazuje najnoviju i efikasnu hibridnu tehnologiju Formule 1 koja stiže direktno sa trkačke staze na put i predstavlja vrhunac 50. godišnjice AMG-a.
Ovaj hibrid visokih performansi razvija više od 1.000 KS i postiže brzine iznad 350 km/h. Kombinuje izvrsne performanse za trke i hibridnu tehnologiju Formule 1 uz primernu efikasnost. Ovo je prvi takav automobil na svetu.
Složeni razvoj realizovan je u uskoj saradnji sa stručnjacima Formule 1 kod Mercedes-AMG High Performance Power trains u Brixworthu i Mercedes-AMG Petronas Motorsport timom u Brackleyu. Zajedno s AMG GT konceptom, Mercedes-AMG Project ONE pruža još jedan uvid u buduću strategiju efikasnosti hibridnog pogona sportskih automobila u Mercedes-Benzu.
Pogon se sastoji od visoko integrisane i inteligentno umrežene jedinice koja uključuje jedan hibridni, turbopunjeni motor s unutrašnjim sagorevanjem sa ukupno četiri električna motora. Jedan je integrisan u turbopunjač, drugi je ugrađen direktno na motor s sagorevanjem s priključkom na kućište radilice, a dva preostala motora pokreću prednje točkove.
Hibridni turbobenzinski 1.6 V6 motor s direktnim ubrizgavanjem i integrisanim električnim motorom može da postigne i preko 11.000 o/min, što je trenutno jedinstveno za bilo koje vozilo u pokretu. Međutim, mogao bi on da se zavrti i brže, ali je trenutno ovo limit za duži vek i korišćenje komercijalno dostupnog Super Plus benzina umesto trkačkog goriva.
Na prednjoj osovini nalaze se i dva elektromotora od 120 kW. Svaki je povezan s prednjim točkom preko reduktora. Prednja osovina s potpuno električnim pogonom omogućuje pojedinačno ubrzanje i kočenje svakog prednjeg točka, a time i selektivnu raspodelu obrtnog momenta za naročito visok nivo dinamike automobila.
Svaki električni motor ima sopstvenu elektroniku koja se nalazi u neposrednoj blizini elektromotora u podu.