Predložene izmene zakona o garanciji u Nemačkoj mogle bi da dovegu do skoka cena polovnih automobila u toj zemlji za oko 10 do 20 odsto, ali i kraja prodaje starijih polovnjaka. To bi moglo da utiče i na naše tržište, jer se veliki broj automobila iz Nemačke uvozi u Srbiju. Nemačko Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima pobunilo se protiv tih izmena i obratilo se nemačkim vlastima zbog posledica koje bi izmene zakona mogle da donesu.
U Beogradu predstavljena Setra S 516 HDH
08. Aug 2014
Stručni tim iz Daimlera, Evobus divizija, organizuje po Istočnoj Evropi prezentaciju novog modela autobusa Setra Top Class 500. Ovih dana je u Beogradu i specijalizovani automobilistički novinari imali su priliku da se u Centru komercijalnih vozila kompanije Star Import d.o.o. generalnog distributera autobusa Setra za Srbiju u Krnješevcima bliže upoznaju sa ovim luksuznim autobusom.
Kada se pomene marka autobusa Setra asocijacija je zanimljiv dizajn i pun komfor, da ne kažemo baš ali i luksuz, što opet vodi misli dalje na neka daleka putovanja. Na žalost u realnom autobuskom svetu koji nas okružuje nema mesta ni jednoj od navedenih odrednica. Utoliko pre, veliki pomak predstavlja i to što je renomirani proizvođač autobusa dovezao jedan primerak da ga pokaže i ponudi potencijalnim kupcima u Srbiji. Malo nas je iznenadilo, ali do sada su prodata četiri od kojih su tri već isporučena. Cena je oko 400.000 evra.
Setra oduvek važi za proizvođača koji dizajnom svojih autobusa želi da postigne vrhunski komfor za svoje putnike i vozača, da pruži najveću moguću bezbednost i funkcionalnost. Cilj dizajnera Setre je da iz serije u seriju razvijaju autentičan dizajn, ali da pri tome ne gube iz vida tradicionalni izgled koji već godinama prati autobuse ove marke. Inovacija i tradicija su dve vrednosti koje su neraskidivo povezane sa brendom Setra. Sve je počelo prvim tzv. turističkim autobusom, koji je 1951. godine proizveden u fabrici u Ulmu (Nemačka), bio je to model S8, pa sve do danas i modela serije 500. Poznati elementi Daimlerovog brenda iz Ulma, poput inovacija, udobnosti, ekonomičnosti i bezbednosti, preneseni su i na novu seriju 500, ali u novom stilu.
Model TopClass 500 predstavljen je u jesen 2013. godine i predstavlja novu generaciju autobusa koja stavlja fokus na dizajn, kvalitet i ezbednost i kombinuje vrhunsku opremu sa odličnim ekonomskim pokazateljima. Aerodinamičan oblik ovog autobusa rezultat je složenog procesa razvoja uz testove u zatvorenim tunelima, koji se nalaze u fabrici u Stuttgartu. Optimizovani prelazi sa prednjeg na bočni zid, krov i zadnji kraj omogućili su značajno smanjenje nivoa buke u TopClass 500, a samim tim i veću udobnost vozaču i putnicima. Prepoznatljiva aerodinamična ivica i drugi detalji pomogli su da TopClass 500 dobije vodeću poziciju u evropskoj industriji autobusa, ali također i vodeću poziciju u pogledu ekonomije i niskih troškova životnog ciklusa.
Serijska proizvodnja Setre TopClass 500, autobusa nove generacije, počela je u aprilu ove godine u fabrici EvoBusa u Neu-Ulmu, a prvi model koji je izašao iz fabrike bio je S 517 HDH za francusku firmu Lacroix.
Fabrika u Neu-Ulmu trenutno ima oko 3.600 radnika. Prošle godine je više od 2.350 autobusa sa znakom Mercedes i Setra sišlo sa proizvodne trake. Zajedno sa postrojenjem u Mannheimu, objekat u Neu-Ulm je okosnica evropske proizvodnje mreže Daimler Buses, koja obuhvata ukupno šest fabrika u Nemačkoj, Francuskoj, Češkoj, Španiji i Turskoj.
Tehničke karakteristike
Model |
Setra Top Class S 516 HDH |
Dužina |
13.325 mm |
Širina |
2.550 mm |
Visina |
3.880 mm |
Rastojanja između točkova |
6.300 mm / 1.350 mm |
Prepusti |
2.890 mm napred / 2.785 mm pozadi |
Krug okretanja |
approx. 21.512 mm |
Zapremina rezervoara - gorivo |
approx. 520 litara |
Zapremina rezervoara - AdBlue |
approx. 40 litara |
Zapremina prtljažnika |
approx. 11.4 m³ |
Motor |
OM 471, 375 kW (510 KS), 6 cilindara u redu, Euro VI |
Zapremina |
12,8 litara |
Obrtni moment |
2.500 Nm pri 1.100 o/min |
Prenos |
GO 250-8 (Power Shift 3) |
Pneumatici |
295 / 80 R 22.5 |
Koeficijent otpora vazduha |
0,33 |
Kočni sitem |
Electronic Stability Program (ESP), ABS, anti-slip control (ASR), Brake Assist (BAS), Continuous Braking Limiter |
Bezbednosni sistemi i pomoć |
Anti-lock braking system (ABS), electronic vehicle level control (ENR), Electronic Stability Program (ESP), Brake Assist (BAS), ESP incl. ASR disengageable, Lane Assistant, Attention Assist (ATAS), adaptive cruise control with Active Brake Assist (BAS PLUS), additional function Stop-and-Go for adaptive cruise control, Predictive Powertrain Control (PPC), Eco Driver Feedback driving style assistant
|
Sedišta |
50 + 1 + 1, zadnja klupa sa 4 pojedinačna sedišta, pokretni nasloni za ruke integrisani na strani prolaza, podesivi nasloni, oslonci za noge na ramovima sedišta, sigurnosni pojas u dve tačke na svim putničkim sedištima, grejanje za sedište vozača
|
Oprema (veći deo paketa) |
Multifunkcionalni volan obložen kožom, stakleni krov, multifunkcionalni ključ za paljenje, Multimedija Sistem (CMS): Audio / Video sistem sa DVD plejerom, USB port (MP3) and AUX priključak, servisni setovi sa vazdušnim mlaznicama i lampe za čitanje iznad svakog dvostrukog sedišta, mikrofon za vozača i vodiča, dijagnostika na instrument tabli (OBD), FleetBoard Bus Sistem za upravljanje flotom, automatski klima uređaj za oblast vozača, EvoCoolTopAir integrisani klima uređaj za putnički prostor, zajednički sistem zagrevanja strujanjem vazduha, protivpožarni sistem sa detekcijom olova i za monitoring motornog prostora, Bi-xenon i duga i kratka svetla, LED dnevna svetla, LED ambijentalno osvetljenje putničkog prostora, osvetljenje prtljažnog prostora, sistem kontrole pritiska u pneumaticima, video kamera iznad vrata (2), panoramska kamera koja sliku emituje na ekranu iznad vetrobranskog stakla, frižider u prednjem delu, toalet ...
|