Salon automobila u Beogradu

Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline

27. Jun 2014

Volkswagen Polo

 

Snažan profil



Volkswagen je oduvek pokušavao modelom Polo da prokrči sebi uspešno put do vrha B segmenta, onako kako je to uspeo sa Golfom u segmentu koji je nezvanično dobio ime po ovom automobilu. Polo je na tržištu prisutan od 1975. godine. Dakle, Polo je ugledao svetlost dana samo godinu dana nakon Golfa. Ipak, i pored dugog prisustva na tržištu, do sada je doživeo pet generacija, uz nekoliko restilizacija. Poslednja, peta generacija predstavljena je 2009. godine, da bi nedavno doživela manje zatezanje bora i približavanje izgledu većeg brata, Golfa.

Spoljni izgled restilizovanog Pola je vrlo prijatan. Sasvim očekivano od poznatnog nemačkog proizvođača, eksterijer je vrlo skladnih linija, lišen bilo kakvih dizajnerskih bravura i atraktivnih elemenata. Na prednjem delu dominiraju veliki halogeni farovi, kao i znak VW. Masivni prednji branik, sa velikim usisnikom vazduha i maglenkama uz inkorporirana dnevna svetla koja deluju vrlo decentno. Bočne linije automobila su jednostavne, uz naglašene lukove točkova čime se poboljšava dinamički nastup automobila. Na zadnjem delu automobila dominiraju masivni zadnji branik, ali i stop svetla koja su praktično ostala ista u odnosu na verziju pre redizajna.

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Polo je postavljen na Volkswagenovu platformu pod oznakom PQ25, odnosno A05. Njegovi dalji rođaci, Audi A1 i Seat Ibiza najnovije generaciju takođe koriste identična rešenja, odnosno istu platformu. Posmatrajući eksterijer automobila, može da se kaže da je Polo izuzetno dopadljiv automobil, decentnih linija i lišen bilo kakve dizajnerske ekstravagancije. Model na testu bio je u relativno neatraktivnoj plavoj boji i bez aluminijumskih naplataka, ali mu se ipak ne može poreći dobar stilski nastup, što su potvrdili i brojni radoznali pogledi prolaznika. Izgledom redizajnirani Polo značajno se približio većem bratu, i to njegovoj sedmoj generaciji, što je očigledno i bila namera konstruktora i dizajnera.

Ulazak u automobil je izuzetno lak. Smeštanje u udobna sedišta i široke mogućnosti njihovog podešavanja, uz podešavanje volana po visini i dubini dozvoljava odličan položaj ispred upravljača. Materijal kojim su obložena sedišta vrlo je prijatan, sedišta su udobna i dobro odmerenih sedalnih površina. Prostranost napred i pozadi je sasvim dovoljna i u kabini mogu komotno da se prevezu četiri odrasla putnika na relacijama od 200, 300 kilometara. Između prednjih sedišta nalazi se naslon za ruku, koji nažalost u ovom paketu opreme nije standard, već je potrebno da se za njega doplati. Oba prednja sedišta od paketa opreme Comfortline mogu da se podešavaju po visini, što je zaista za pohvalu, pogotovo u B segmentu.

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Za oblaganje enterijera upotrebljeni su sasvim očekivano vrlo kvalitetni materijali. Gornji deo instrument table izveden je od mekane, gumirane plastike koju ne viđamo često u ovoj kategoriji automobila. Navedeni materijal izuzetno je prijatan na dodir, pri čemu je završna obrada izuzetno precizna. Vozeći se lošim putevima, nismo uspeli da primetimo neke parazitske zvuke koji bi otkrili manjkavosti u montaži.

Instrumentacija je izvedena u klasičnom stilu, sa analognim instrumentima koji su vrlo pregledni. Najveći deo zauzimaju brzinomer i obrtomer, dok se između njih nalazi ekran putnog računara, a ispod analogni pokazivač preostale količine goriva. Na pomenutom ekranu prikazuje se između ostalog i temperatura rashladne tečnosti motora. Instrumenti su pregledni, informativni i veoma prijatnog izgleda.

U unutrašnjosti novog Pola dominiraju komfor i pregledna raspodela prostora. Svi elementi rukovanja ergonomski su raspoređeni, tako da su lako dostupni. Belo pozadinsko osvetljenje instrumenata takođe olakšava orijentaciju. Kao kontrast tome, prekidači i ostali elementi rukovanja, takođe i na multifunkcionalnom upravljaču, osvetljeni su crveno. Diskretni dezeni presvlaka sedišta i novi dizajn upravljača savršeno se međusobno uklapaju. Centralna konzola, sa visoko postavljenim ventilacionim otvorima na kojima su hromirani okviri podseća u mnogome na enterijer Golfa sedme generacije. Ispod njih nalazi se audio uređaj sa taktilnim ekranom, ali i komande manuelne klime. Ocenjujući enterijer, moramo da istaknemo da je on izuzetno kvalitetan, vrhunske ergonomije i prijatan za korišćenje u svim aspektima.

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Prtljažnik je pravilnog oblika, kvalitetno tapaciran i upotrebljiv. Na njegovom podu nalazi se tvrda pregrada, koja može da se postavi u dva nivoa, kako bi se prtljažni prostor maksimalno prilagodio trenutnim potrebama korisnika automobila. Ispod poda prtljažnika nalazi se rezervni točak normalnih dimenzija, kome se uvek obradujemo jer imamo na umu naše puteve koji imaju „neprijateljski“ stav prema delovima oslanjanja, ali i pneumaticima kojima set za krpljenje ne može uvek da pomogne u takvim okolnostima.

 

 

Bezbednost


Ništa nije tako važno kao bezbednost. Tome u novom modelu Polo značajno doprinosi brojna serijska oprema.

Primer toga je kruta kabina za putnike sa zonama deformacije u prednjem i zadnjem delu. Naravno, vazdušni jastuci za glavu i bočni vazdušni jastuci takođe spadaju u serijsku opremu, kao i visinski podesivi sigurnosni pojasevi sa tri tačke vezivanja i zatezačima pojaseva. Pomoću ISOFIX sistema moguće je brzo i jednostavno pričvršćenje dva dečija sedišta na zadnjoj klupi.

Brojni elektronski sigurnosni sistemi takođe spadaju u standardnu opremu. Elektronska kontrola stabilnosti, kojoj treba pridodati ABS sa podrškom pri naglom kočenju i regulaciju proklizavanja MSR, mogu u kritičnim situacijama vožnje da otklone opasnost od zanošenja.

Značajan sastavni deo elektronske kontrole stabilnosti predstavlja elektronska blokada diferencijala. Ona se aktivira npr. u krivinama i kolovozu sa različitom podlogom i prenosi snagu na točak koji ima bolje prianjanje na podlogu.

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Bezbednost koju pruža Polo odlično je ocenjena na Euro NCAP testu. Naime, peta generacija Pola testirana je 2009. godine i tada je osvojila pet zvezdica. Posmatrajući po segmentima, za zaštitu odraslih putnika Polo je osvojio 90%, a za zaštitu dece 86%. Zaštita pešaka je ocenjena sa 41, a prisustvo sistema asistencije vožnje sa 71%. Na ovom mestu moramo da napomenemo da bi sada rezultat bio verovatno lošiji, jer su kriterijumi navedenog testiranja u poslednje vreme drastično pooštreni. Međutim, to nikako ne umanjuje bezbednost ovog malog automobila koji je već pet godina na tržištu. Ovako dobar rezultat ostvaren je zahvaljujući pojačanoj strukturi karoserije, sa deformabilnim zonama. Aktivni sistemi asistencije, kao što su sada već standardni (i obavezni) ABS i ESP staraju se da do sudara ne dođe. Opciono može da se naruči i Sistem za kontrolu prostora oko vozila Front Assist koji prepoznaje odstojanje u odnosu na vozilo ispred, zajedno sa automatskom regulacijom odstojanja ACC prilagođava brzinu i upozorava prilikom naglog kočenja. Sastavni deo sistema je funkcija naglog kočenja u gradskim uslovima, koja pri brzinama manjim od 30 km/h može da doprinese sprečavanju udesa usled naletanja ili da smanji posledice.

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen_Polo


ParkPilot je od koristi kod uskih prostora za parkiranje. Senzori napred i pozadi putem zvučnih signala upozoravaju na prepreke. Još veću pomoć nudi Rear Assist kamera za vožnju unazad, koja olakšava manevrisanje u nepreglednim situacijama. Sasvim očekivano, Polo poseduje i čitav set vazdušnih jastuka, kao i zatezače pojaseva, Isofix sistem fiksiranja dečijih sedišta itd.

Comfortline paket opreme donosi, usudili bismo se da kažemo, sve ono što je prosečnom vozaču potrebno. Centralnom bravom se komanduje preko daljinske komande koja se nalazi na sklopivom ključu (popularni “skakavac”). Spoljašnji retrovizori su elektropodesivi i imaju grejače. Sva četiri podizača prozora su takođe električna, pri čemu se njima komanduje putem automatskih komandi (dovoljan je jedan pritisak da bi se prozor u potpunosti zatvorio ili spustio). Audio uređaj je vrlo dobrog kvaliteta i njime se upravlja preko ekrana osetljivog na dodir. Na istom mestu mogu da se dobiju i vrlo detaljni podaci putnog kompjutera. Manuelni klima uređaj sa lakoćom održava prijatnu atmosferu u kabini. Test vozilo bilo je opremljeno i opcionim paketom u koji je ulazio volan presvučen kožom, kao i kožom presvučena ručica šestostepenog menjača i ručica ručne kočnice.

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Ispod poklopca motora nalazio se pogonski agregat zapremine 1,2 litra. Zahvaljujući tehnologiji direktnog ubrizgavanja goriva, kao i turbo punjaču, iz ovog malog motora dobijeno je respektabilnih 110 KS. Ovaj agregat je predstavnik nove generacije, koja prati trend “downsizinga”. Agregat radi mirno, mada smo primetili da u pojedinim trenucima prenosi lake, kratkotrajne vibracije na kabinski prostor, što smo skloni da pripišemo našem gorivu sumnjivog kvaliteta. Naime, ovaj motor traži izuzetno čisto i kvalitetno gorivo, stabilne oktanske vrednosti, upravo zbog direktnog ubrizgavanja u cilindar pod visokim pritiskom.

Pored TSI oznake na poklopcu prtljažnika, stajala je i oznaka Bluemotion, koju Volkswagen koristi da obeleži svoje modele koji su posebno ekološki orijentisani. Cilj BlueMotion tehnologije kod novog modela Polo je držanje emisije štetnih gasova i potrošnje u što nižim granicama, a da se ne gubi na agilnosti. Tome doprinosi sistem start-stop i obnavljanje energije kočenja (rekuperacija). Pomenuti start-stop sistem radi tečno i dosta doprinosi uštedi u potrošnji goriva u gradskoj vožnji. Izbegavamo da govorimo o potrošnji, ali navešćemo primer da smo u gradskim uslovima vožnje jednog subotnjeg prepodneva se zaustavili na cifri od 5,8 litara na 100 km. Vožnja na otvorenom putu u skladu sa ograničenjima (autoput i lokalni putevi), uz korišćenje klima uređaja i sa četiri putnika, rezultirala je potrošnjom od 4,9 litara na 100 km. Svi ovi podaci dobijeni su od putnog računara i nemamo zaista ni najmanji razlog da u njih sumnjamo. Inače, značajan doprinos sa svoje strane daje i precizni šestostepeni manuelni menjač kratkih i preciznih hodova. Motor je elastičan i već od 70 km/h inidkator promene brzina traži odabiranje poslednjeg, najvišeg šestog stepena. Obrtni moment od 175 Nm dostupan je već od 1.750 obrtaja u minuti i ostaje dostupan sve do 4.000 o/min. Inače, menjač ima duge prenosne odnose, tako da se u šestoj brzini, pri 120 km/h motor “vrti” na samo 2.300 o/min.

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Oslanjanje je podešeno na udobnost, dobro upija neravnine na putu, pritom ne ispuštajući zvuke protestvovanja. Kočni sistem je dovoljno snažan da izađe na kraj sa malim Volkswagenom.

U gradu Polo se jako dobro snalazi. Zahvaljujući mekim komandama, snažnom agregatu pravo ga je zadovoljstvo voziti. Preglednost je zadovoljavajuća, mada smo često poželeli nešto veće spoljne retrovizore, koji su svojim oblikom očigledno platili danak želji dizajnera da budu atraktivniji. Na putu Polo se zaista primereno ponaša i vozi se kao automobil koji je “za broj” veći. Pravac odlično drži, akustična izolacija je dobra, tako da je boravak u kabini izuzetno prijatna i u takvim okolnostima.

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Volkswagen je na našem tržištu cenjena robna marka, koja ima armiju vernih kupaca i fanova. Široko rasprostranjena mreža servisera, dostupnost delova, kao i četvorogodišnja garancija na automobil snažni su argumenti koji će da opredele neke od neodlučnih kupaca. Svakako, slika o novom Polu ne bi bila kompletna da na ovom mestu ne pomenemo i mogućnost dobre i lake prodaje kada za tako nešto dođe trenutak.

Stojeći u senci većeg brata Golfa gotovo čitav svoj život, Polo je kroz pet generacija pokušavao da sebi nađe mesto pod suncom sa promenljivim uspehom. Možemo reći da je tek od četvrte generacije našao sopstveni vizuelni identitet, da bi u poslednjoj, petoj, sazreo u vrlo ozbiljan automobil. Ipak, konkurencija je sve brojnija, snažnija, lepršavijeg dizajna. Polo za sada igra na kartu ozbiljnog nastupa koji daje dobre prodajne rezultate.

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

 


Tehničke karakteristike

Model

Volkswagen Polo 1.2 TSI Comfortline

Motor

4-cilindarski redni, 2 ventila po cilindru, benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem, turbo punjač, postavljen napred poprečno, kolenasto vratilo u 5 ležaja

Zapremina

1.197 cm3

Prečnik i hod klipa

71.0 x 75.6 mm

Odnos kompresije

10:1

Najveća snaga

81 kW (110 KS) pri 5.000 o/min

Najveći obrtni moment

175 Nm pri 1.400 – 4.000  o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, manuelni menjač sa šest brzina

Hodni sistem

Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /   Pozadi polukruta osovina sa stabilizatorom

Upravljač

servoupravljač sa nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi , nazad doboš, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, ESP, BAS, Hill holder

Pneumatici

185/60 R 15

Dimenzije (D x Š x V)

3.972 x 1.682 x 1.453 mm, međuosovinsko rastojanje 2.470 mm, zapremina prtljažnika 280 – 952 litara, rezervoar za gorivo 45 litara

Mase

Prazan automobil 1.135 kg

Performanse

Najveća brzina 196 km/h, ubrzanje 0-100 km/h za 9.3 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 6.2 l/100 km, na putu 4.1 l/100 km, u mešovitoj vožnji 4.9 l/100 km

Emisija CO2

110 g/km


Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo
Volkswagen Polo - dimenzije
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo
Volkswagen Polo dimenzije

 

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Volkswagen Polo

Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo


Ime i prezime
Komentar