Salon automobila u Beogradu

Volkswagen Polo VI na srpskom tržištu

26. Oct 2017

Volkswagen Polo

 

Premijernim predstavljanjem na na 15. sajmu automobila u Novom Sadu, Porsche SCG označio je početak prodaje šeste generacije svog popularnog modela Polo.

Automobilski novinari imali su mogućnost da upoznaju jedan od najuspješnijih modela u svojoj klasi kroz vožnju na relaciji Beograd-Novi Sad-Beograd, ali i na prezentaciji na sajamskom štandu.

Novi Polo uskoro ćemo dobiti na test vožnju i tada ćemo ga prikazati na uobičajeni način, ovde navodimo podatke koji bi mogli da se izdvoje kao „Najvažniji“.

Koncept i konfiguracija novog Pola odraz je napretka u proizvodnji automobila kao i novog statusa klase kompaktnih automobila. Četiri verzije opreme čine osnovu nove konfiguracije: "Trendline", "Comfortline", "Highline" i "Beats" (između ostalog sa sound sistemom snage 300 W). Uskoro treba da se pojavi i novi Polo GTI.

U novom Polu ističu se sistemi podrške koje je Volkswagen preuzeo i prilagodio iz Golfa i Passata.

Volkswagen PoloVolkswagen Polo

•   Aktivni prikaz informacija (USP!)
    Svetska premijera nove generacije digitalnih instrumenata

•   Sistem kontrole prostora ispred automobila Front Assist, sa funkcijom nužnog kočenja u uslovima gradske vožnje City Emergency Braking / tempomatom
    Standard od osnovne ,,Trendline" verzije u svim Euro NCAP zemljama
    Tempomat podešava maksimalnu brzinu kretanja automobila na željenu vrednost

•   ACC adaptivna kontrola kretanja
    Sada do 210 km/h; ukoliko se kombinuje sa menjačem sa dvostrukom spojnicom ima dodatnu kreni-stani funkciju

•   Sistem upozorenja na vozila u slepom uglu / Rear Traffic Alert sistem  
    Sistem upozorenja na vozila u slepom uglu prikazuje upozorenje na spoljašnjem retrovizoru ukoliko ste ispred vozila koje vam se nalazi u slepom uglu  
    Rear Traffic Alert pomaže kod isparkiravanja i upozorava na saobraćaj koji se približava sa boka  

•   Pomoć u parkiranju (Park Assist) / Manevarsko kočenje
    U sledećoj višoj klasi, Park Assist usmerava Polo u parking mesto; vozač treba samo da koči i ubrzava
    Nova funkcija manevarskog kočenja aktivna je tokom manevrisanja prilikom parkiranja u brzinama do 10 km/h i automatski koči čim automobil otkrije neku prepreku

•   Automatski sistem kočenja posle sudara (zajedno sa ESC funkcijom)
    Automatski pokreće usporavanje nakon prvog sudara da bi sprečio ili ublažio naknadna sudaranja
    Napomena: 22 odsto svih saobraćajnih nesreća koje za rezultat imaju povrede lica su višestruki sudari

Volkswagen PoloVolkswagen Polo

•   Proaktivni sistem zaštite onih koji se nalaze u automobilu
    Sistem pokreće mere za zaštitu onih koji se nalaze u automobilu u opasnim situacijama, pre mogućeg sudara (30 km/h ili više)
    Kritične situacije otkrivaju se uz pomoć ESC i Front Assist
    Sigurnosni pojasevi na prednjiim sedištima se zatežu i imobilišu, bočni prozori i pokretni krov se zatvaraju

•   Bežično punjenje / bezkontaktni pristup
    Induktivni interfejs za kompatibilne telefone bežično puni smart telefon, ,,Comfort" interfejs za telefon takođe omogućava da se smart telefon konektuje na spoljašnju antenu
    Po prvi put Polo ima takođe beskontaktni pristup: sistem bezkontaktnog zaključavanja i startovanja automobila  

•   LED tehnologija
    Od Trendline linije, standardno LED dnevna svetla i funkcija ,,Dolazak kući" / ,,Odlazak iz kuće"
    Opciono: svi farovi i SBBR svetla su u LED tehnologiji, plus LED ambijent

•   Održivost
    Devet Euro 6 motora sukcesivno se uvodi od njihovog lansiranja sredinom 2017. godine
    SCR: standardno za oba dizel motora od samog početka
    Novo u ovom programu: 1.0 I TGI sa 66 kW / 90 KS – kompletno redizajniran CNG pogon
    Novo: 1.5 I TSI EVO sa 110 kW / 150 KS – sa ACT aktivnim upravljanjem cilindrom motora

Benzinski motori (SOP)
•    1.0 MPI sa 48 kW / 65 KS, menjač sa 5 brzina
•    1.0 MPI sa 55 kW / 75 KS, menjač sa 5 brzina
•    1.0 TSI sa 70 kW / 95 KS, menjač sa 5 brzina / 7-brzinski menjač sa dvostrukom spojnicom
•    1.0 TSI sa 85 kW / 115 KS, menjač sa 6 brzina / 7-brzinski menjač sa dvostrukom spojnicom
•    2.0 TSI sa 147 kW / 200 KS, 7-brzinski menjač sa dvostrukom spojnicom
•    1.5 TSI sa 110 kW / 150 KS, menjač sa 6 brzina / 7-brzinski menjač sa dvostrukom spojnicom

Dizel
•    1.6 TDI sa 59 kW/ 80 KS, menjač sa 5 brzina
•    1.6 TDI sa 70 kW/ 95 KS, menjač sa 5 brzina / 7-brzinski menjač sa dvostrukom spojnicom


Ko su glavni konkurenti?
                                                                                             Segment i konkurencija u Evropi   

Volkswagen Polo

Ko su konkurentni unutar Volkswagen Grupe?
•    Audi A1
•    Seat Ibiza
•    Škoda Fabia

Po čemu se novi Polo razlikuje od starog modela Polo?
Novi Polo je kompletno redizajniran i po prvi put se bazira na modularnoj transverzalnoj matrici (MQB).

Njegov novi sportski dizajn i celokupan paket, uključujući veliki broj raspoloživih sistema podrške i novi, visokokvalitetni aktivni prikaz informacija postavlja nove standarde u segmentu malih automobila.

Koja je ciljna grupa za Polo?
Novi Polo je dizajniran za sve one koji žele da voze zaista efikasan automobil i koji vrednuju odgovornu, pouzdanu i novčano podnošljivu mobilnost, uz visok nivo uživanja, kvaliteta i komfora. On će takođe, da se dopadne onima koji pridaju veliku važnost sportskom dizajnu i inovativnoj tehnologiji u segmentu malih automobila (npr. aktivnom prikazu informacija, bežičnom punjenju).

Volkswagen PoloVolkswagen Polo

Na koje druge načine novi Polo može da se individualizuje?
Novi Polo takođe postavlja nove repere kada govorimo o individualizaciji.
Četrnaest finiša eksterijera i osam boja komandne table plus dvanaest opcija naplataka i deset verzija presvlaka sedišta zaista daju klijentima slobodne ruke.

Koji sistemi podrške vozaču su uključeni kao standard, koji su opcioni i koliko koštaju?


Standardna oprema:
•    Elektronska kontrola stabilnosti (Electronic Stability Control, ESC), automatski sistem kočenja posle sudara (Automatic Post-Collision Braking System) i sistem za lakše savladavanje uspona (Hill Start Assist)
•    Od Comfortline linije: Sistem za uzbunjivanje vozača (Driver Alert System)
•    Sistem za kontrolu prostora ispred automobila (Front Assist) sa praćenjem kretanja pešaka
•    Tempomat

Opcioni sistemi za podršku vozaču
•    ACC ukoliko se kombinuje sa menjačem sa dvostrukom spojnicom takođe poseduje i kreni-stani funkciju
•    Sistem upozorenja na automobil u slepom uglu i Rear Traffic Alert za pomoć prilikom isparkiravanja i upozoravanje na saobraćaj koji dolazi sa boka
•    Sistem kamera za pregled stanja iza automobila
•    Pomoć pri parkiranju (Park Assist)
•    PDC sa pomoći tokom manevrisanja

Volkswagen PoloVolkswagen Polo

Šta je još sadržano u standardnom paketu?


Trendline:
•    Čelični naplatci od 14''
•    Halogen dupli farovi
•    LED dnevna svetla, sa automatskim farovima i funkcijom ,,Dolazak kući"
•    ESC, uključujući automatski sistem kočenja posle sudara i Hill Start Assist
•    Elektropodizači stakla na prednjim prozorima
•    Centralno zaključavanje sa daljinskom komandom

Comfortline:
•    Čelični naplatci od 15''
•    Elektropodesivi retrovizori sa grejanjem
•    Zadnje sedište koje nije podeljeno – podeljeni naslon za leđa može da se savije
•    Elektropodizači stakla napred i nazad u EU
•    Centralno zaključavanje sa daljinskom komandom u EU
•    Sistem uzbunjivanja vozača (Driver Alert System)
•    Radio Composition Colour

Highline:
•    15'' točkovi od legiranog čelika ,,Mazuco", brilijantno srebrne boje
•    Branik iste boje kao i kola, sa Highline step
•    Svetla za maglu i pokretno svetlo
•    Malo kožno pakovanje
•    Multifunkcionalni displej/on-board kompjuter ,,Medium"
•    Sistem za uzbunjivanje vozača
•    Radio Composition Colour
 

Volkswagen PoloVolkswagen Polo


Sada kada je Polo dobio primetno veću karoseriju i sportskiji dizajn, zašto se pojavljuje samo sa malim dizel motorom od 1,6 litara?
Ponuda obuhvata motore do 150 KS – što ispunjava zahteve većine kupaca. Za one koji žele sportskiju verziju, kasnije će da stigne Polo GTI sa 200 KS.

Novi Polo je značajno veći, sa dužim osovinskim rastojanjem i unutrašnjost automobila je takođe komfornija. Da li će postati novi konkurent Golfu?
Polo se ne nadmeće sa Golfom i kao što je dobro poznato, to je Volkswagenov veliki automobil u segmentu malih automobila. Novi Polo je odgovor na savremene trendove – atraktivan dizajn, veći komfor i poboljšane karakteristike rukovanja. To je jedano aktraktivan automobil za grad i predgrađa, za mlade i za stariju generaciju, zaokružuje sve u segmentu malih automobila. Takođe namerava da ostane najbolji u svojoj klasi.

Kome će da se dopadne ovaj automobil? Kako je pozicioniran novi Polo?
Novi Polo je najbolji u klasi, sa novim atraktivnim karakteristima u svom segmentu i namenjen je mladima, usmerenim na određeni stil života. Istovremeno, on će da bude atraktivan naslednik regularnih dugovečnih Polo modela.

Zašto ne postoji novi Polo sa pogonom na sva četiri točka?

Postoji veoma malo automobila sa pogonom na sva četiri točka u A0 segmentu, on je generalno interesantan samo za Golf klasu ili više, za one koji cene zaista sportsku vožnju ili koji koriste svoj automobil i za šlepovanje.

Volkswagen PoloVolkswagen Polo

Proizvodne lokacije


Novi Polo proizvodi se u Pamploni u Španiji i Uitenhageu u Južnoj Africi (sa volanom na desnoj strani).  

Zašto nema verzija sa troja vrata?
Potražnja za modelima sa troja vrata stalno opada i to što smo prestali da se bavimo takvim modelima omogućilo nam je da smanjimo kompleksnost ove varijante u našim fabrikama – navode u Volkswagenu.

Koliki je procenat modela prethodnika koji su prodati, a koji su bili verzija sa petoro vrata?
Oko 8 od 10 automobila Polo imalo je petoro vrata i ta tendencija se sve više povećava.

Da li je novi Polo postao lakši ili teži? Šta se promenilo? I, što je još važnije, koliko?
Premda je novi Polo postao lakši i čvršći i premda je usaglašen sa strožim zahtevima na otpornost pri sudaru, zahvaljujući MQB platformi njegova težina je manja u odnosu na njegovog prethodnika (zavisno od varijante motora-menjača, 1.015-1.190 kg, uključujući vozača od od 75 kg/ovo važi za MPI/TSI.

Kako je Polo postao veći ili sportskiji? Šta se promenilo? Kako to utiče na njegovu udobnost?
Novi Polo je postao značajno veći:
Dužina: + 8,0 cm
Širina: +6,9 cm
To ima primetnog efekta na raspoloživ prostor unutar automobila.

Volkswagen Polo

Koliko prostora za prtljag ima novi Polo?
Od 351 (+71) litara do 1.125 (+173) litara.

Koje izmene su napravljene u vezi sa voznim sisemom automobila u poređenju sa prethodnikom?
Povećanje veličine točkova, razmaka točkova i osovinskog rastojanja pruža udobniju vožnju.

Potražnja za visokim kvalitetom novog Pola ne postavlja pritisak samo na konkurenciju, već utiče i na Golf višeg nivoa.
Polo je uvek bio reper u svojoj klasi. I sada je to ponovo.
Golf je kompaktna klasa i privlači različite grupe klijenata.

Volkswagen PoloVolkswagen Polo

Tehnologija

Koji su bili posebni izazovi prilikom razvoja novog modela Polo?
Najveći izazov bio je da se stvori Polo, ključni proizvod brenda Volkswagen, kao prvi automobil koje je konstruisan na bazi MQB A0 platforme.

Motori

Koliko goriva se uštedi novim EU6 motorima?
Smanjena je potrošnja do 21%, što odgovara smanjenju emisija CO2 od 23 g/km. Ovi brojevi odnose se na poređenje između 1.6 TDI 66 kW sa menjačem sa dvostrukom spojnicom EU5 (112 g/km; 4,3 l/100 km) i 1.4 TDI 66 kW TDI sa menjačem sa dvostrukom spojnicom sa BMG (89 g/km; 3,4 l/100 km).

Menjači

 
Zavisno od motora, novi Polo opremljen je:
•    manuelnim menjačem sa 5 brzina
•    manuelnim menjačem sa 6 brzina
•    menjačem sa dvostrukom spojnicom, sa 7 brzina
•    menjačem sa dvostrukom spojnicom, sa 6 brzina (samo za GTI).

Da li će novi Polo da se pojavi kao električni automobil ili plug-in hibrid?
Integrisanje novog modela Polo u MQB ovo čini tehnički izvodljivim, ali u ovom momentu Volkswagen nema takve planove.

Zašto u ponudi nema verzija e-Polo ili Polo GTE?
Za potpunu električnu mobilnosti, trenuto se nudi e-up! i e-Golf, a u kombinaciji sa benzinskim motorom Golf GTE i Passat GTE. Takođe Volkswagen razvija električne automobile na MEB platformi i lansiraće ih od 2020. godine, pa na dalje.

Bezbednost

Koji sistemi za očuvanje bezbednosti se nude u modelu Polo? Koliko ima vazdušnih jastuka?
-    Front Assist kao standard
-    ESC kao standard
-    Senzor za automobile u mrtvom uglu sa Rear Traffic Alert (opciono)
-    Park Assist sa manevarskim kočenjem
-    Dva prednja vazdušna jastuka
-    Dva bočna vazdušna jastuka
-    Dve vazdušne zavese
 

Volkswagen PoloVolkswagen Polo

Dizajn

Koliko se promenio dizajn? Šta je ono što je najvažnije?
•    Autentičan i sportski dizajn
•    Inovativni koncept enterijera
•    LED tehnologija
•    Dnevna svetla (standard)
•    Farovi i SBBR (opciono)
•    Točkovi od legiranog čelika dimenzija 18'' za GTI
•    Paketi za individualizaciju

Infotainment

Koje aplikacije će postojati?
Uvođenjem App-Connect, Volkswagen sada nudi ne samo MirrorLink, već i Apple CarPlay i Google Andorid Auto. Koje će aplikacije vlasnik moći da koristi zavisiće od njihove tehnologije. Kao stvar principa, u ponudi su samo aplikacije koje vozač može da koristi, a da ga one ne ometaju suviše, kao i one koje ispunjavaju relevantna ograničenja u pogledu distrakcije vozača automobila. U ponudi su i sopstvene aplikacije Volkswagena.

Da li su Volkswagenove aplikacije besplatne?
Da. Volkswagen besplatno nudi ove aplikacije.

Koje mobilne on-line usluge stoje na raspolaganju za novi Polo?
Guide&Inform (Usmeravaj i obavesti) biće standardno na raspolaganju zajedno sa Discover Media navigacionim sistemom.

Koje radio/satelitske navigacije će postojati?
Radio:
•    Composition colour, 6,5'' displej
•    Composition media, 8'' displej sa senzorom blizine
Navigacioni sistem:
•    Discover media 8'' displej sa senzorom blizine

Koje funkcije nudi aktivni displej informacija?
-    U potpunosti digitalni displej klastera instrumenata
•    Progresivni dizajn uz čitav niz Izgleda (Views): Klasični izgled, Digitalni izgled i Digitalni izgled sa dodatnim sadržajima
•    Dve oplate: ,,Sport" za GTI i ,,Normalni" za CL i HL
•    Grafika visokog kvaliteta od 133 dpi
•    Mogu se konfigurisati dodatne informacije putem infotainment ekrana osetljivog na dodir (MIB)
•    Ceo ekran, map pogled.

Volkswagen Polo


Ime i prezime
Komentar