Aktuelni Renault Megane je možda poslednji

27. Apr 2020

Van Den Acker i Renault Megane
Od svog predstavljanja 1995. godine, Megane je jedan od najuspešnijih Renaultovih modela, raspoloživim modelima i stilovima karoserije pokrivao je širok spektar zakteva kupac. Danas se suočava sa tako oštrom konkurencijom u svom segmentu da Renault razmišlja o tome da sa aktuelnom generacijom prekine ovu uspešnu priču. Umesto da se razvija potpuno novi Megane pete generacije, Laurens van der Acker, glavni dizajner Renaulta kaže da njegova kompanija razmatra da li je racionalno da se ulože znatna sredstva koja mogu da se usmere u drugom pravcu jer u Renaultu veruju da su budućnost automobili na baterije.


Uprkos tome što je u februaru doživeo facelift, budućnost game Megane dovedena je u pitanje, navodi se u članku magazina Auto Ekpress. Razlog za to su kako slaba prodaja, tako i sve veći fokus Renaulta na razvoj električnih automobila, navodi magazin.


Renault razmatra svoje mogućnosti da vidi da li bi troškove za njegov razvoj mogao bolje da potroši na drugom mestu, rekao je za Auto Ekpress . "Neizbežno, jednom kada počnemo da dodajemo niz EV modela u našu ponudu, neki drugi automobili moraće da odu jer jednostavno ne možemo da priuštimo da sve to razvijamo istovremeno", rekao je den Acker.
Megane je u segmentu koji je pod sve većim pritiskom, a Renault mora svoj novac da uloži tamo gde je budućnost tržišta, dodao je šef dizajna. U 2010. godini Meganea je prodato 465.732 jedinice širom Evrope, a taj broj opao je na manje od polovine u narednih deset godina, spustivši se na 209.845 prodatih jedinica u 2019. godini.


Volkswagen Golf i Ford Focus su veoma ozbiljna konkurenciji, sa mnogo boljim prodajnim rezultatima. Samo 2.699 primeraka Renault Meganea prodato je u Velikoj Britaniji prošle godine, što je veoma slabo u poređenju sa 58.994 jedinice Volkswagen Golfa u istom periodu, navodi se u članku.

Laurens van den Acker, izvršni potpredsednik korporativnog dizajna objašnjava da zato razmišljaju da preusmeri troškove razvoja Meganea u profitabilnije područje. Uglavnom se fokusiraju na električne automobile.

Debi estetski osvežene četvrte generacije Meganea sobom je doneo E-Tech, plug-in hibridnu varijantu, koja je imala 1,6-litarski benzinski četvorocilindarski motor i dva elektro motora koji su integrisali snagu od 160 KS. Električni pogonski sklop crpi snagu iz 9,8 kWh / 400 V baterije koja omogućava električni domet vožnje do 50 km na VLTP kombinovanom ispitnom ciklusu, odnosno do 65 km kada se testira u gradskom ciklusu. Megane E-Tech u električnom modu može da dostigne maksimalnu brzinu od 135 km/h. Megane E-Tech prvo je predstavljen u verziji karavan.
 

Renault elektični automobili


Renault planira da osnuje porodicu električnih automobila (EV) i da jednog dana zameni Megane, ovaj proces je već uveliko u toku. Prvo je stigla proizvodna verzija električnog Morphoz EV koncepta koja je predstavljena u martu. Kao i Volkswagen I.D. porodica, francuski proizvođač automobila stvorio je namensku čisto električnu arhitekturu za mali SUV sa baterijama. Nazvana CMF-EV, nova Renault EV platforma smešta baterije nisko u podu automobila, između osovina, pomažući da se obezbedi ultra kratki poklopac motora. Znanje stečeno kao deo saveza sa Nissanom i razvoja prvog Renaulta EV, 2012. godine, trebalo bi da mu da prednost u odnosu na rivale, a novi modeli Renault EV mogli bi da budu neki od najefikasnijih u ponudi. Na primer, za skromnu bateriju od 40 kWh navedeno je da ima domet od 400 km, dok bi veća 70 kWh jedinica omogućila da Renault SUV pređe 700 km između dopunjavanja. Renault nije zvanično potvrdio kada će Morphoz SUV da se nađe u prodaji, ali očekuje se da ga će francuski proizvođač automobila da počne njegovu prodaju početkom 2021. godine.

 


Ime i prezime
Komentar