Dizajneri otkrili kako je nastao Kia XCeed

04. Sep 2019

Kia XCeedKia XCeedKia XCeed

 

Kia Motors je razotkrila pozadinu nastanka novog urbanog krosovera Kia XCeed. U izjavama snimljenim za novi kratki film, koji je Kia nedavno predstavila, članovi Kijinog evropskog dizajnerskog odeljenja objasnili su kako je nastao novi model.

 

Kia XCeed je najnoviji model, koji će se pridružiti Ceedovoj gami, koju čine 5-vratni hečbek, karavan Sportswagon i shooting brake ProCeed. Cela priča evolucije treće generacije Ceeda biće predstavljena u posebnoj knjižici, koja će ugledati svetlo dana do kraja godine i predstaviti rođenje modela XCeed i ProCeed.

 

Gregori Gijom, potpredsednik dizajna u Kia Motors Europe, bio je glavni pri dizajniranju porodice Ceed, koja je između ostalog doživela ukidanje trovratnog Pro_cee’da. “Tokom procesa stvaranja novog ProCeeda saznali smo da će nastati i četvrta varijanta karoserije Ceeda. To je postao Kia XCeed,” kaže Gijom. “Lepota projekta je bila u tome da na početku nismo nameravali da stvorimo krosover.”

 

Novi Kia XCeed svojim stilom, izrazom i modernim dizajnom predstavlja sportsku alternativu tradicionalnim sportskim terencima. Novi model nudi nešto drugačije od ostalih modela iz porodice Ceed. Jedini deo karoserije, koji su dizajneri preuzeli od 5-vratnog brata su prednja vrata.

 

Loren Bulej, vođa dizajna eksterijera u Kia Motors Europe, objašnjava: “Novom porodicom Ceed uspeli smo da kreiramo četiri različita automobila, koji zadovoljavaju različite potrebe kupaca. Nijedan nije isti, zbog čega se i XCeed razlikuje od ostale braće.”

 

XCeed ima siluetu koja izgleda pomaknuta unazad i dinamičan zadnji kraj, skoro kupeovski, koji se dobro slaže sa relativno dugim poklopcem motora. Dok je međuosovinsko rastojanje isto kao kod ostalih modela Ceed (2.650 mm) prednji prepust XCeeda je u odnosu na 5-vratni hečbek duži za 25 mm (905 mm), a zadnji za 60 mm (840 mm). Linija zadnjeg kraja koja se spušta podseća na fastback modele, kao i visok gornji deo prtljažnih vrata postavljen 60 mm više nego kod 5-vratnog Ceeda naglašavaju estetiku krosovera.

 

Automobil svojom visinom i karoserijom predstavlja i robustan stav, koji privlači kupce drugih sportskih terenaca iz Kijine ponude. XCeedov klirens iznosi 174 mm na 16-inčnim odn. 184 mm na 18-inčnim naplatcima što je 42 mm više nego kod 5-vratnog Ceeda. Ivice blatobrana i bočnih lajsni kao i krovni nosači srebrne boje pružaju automobilu moćniji, SUV izgled, koji dodatno naglašavaju detalji na zadnjem braniku srebrne boje.

 

Bulej dodaje: “Podignut je, ali nije SUV. To je automobil u kojem se visoko sedi, ali je više kupeovski osmišljen. To je rešenje za one ljude koji ne žele veći sportski terenac, pogotovo u gradu.”

 

Jednak pristup kreatori su koristili i kod razvoja kabine XCeeda. Novi model je sačuvao sličan koncept kabine kao i ostali modeli iz ponude Ceed, što znači prema vozaču usmerena centralna konzola. XCeed sa niže postavljenim predelom za bokove od viših SUV-ova i višim klirensom od hečbek varijante vozačima nudi više sportski položaj sedenja, koji omogućava bolji pregled puta ispred sebe.

 

“Mislim da će vozači uživati u novom Kia XCeedu”, rekao je Ralf Klug, generalni menadžer dizajna unutrašnjosti, zadužen za kabinu novog modela. “Vozačima nudi sportski karakter u kombinaciji sa višim položajem sedenja, koje je karakteristično za krosovere kako bi uživali u najboljem iz oba sveta.”

 

Kao i kod ostalih verzija Ceed na centralnoj konzoli odskače ‘ploveći’ infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir, dok su na donjem delu instrument table brojna dugmad osetljiva na dodir, brojači i prekidači za upravljanje audio sistemom, grejanjem i ventilacijom. Ovi prekidači, ergonomski izgledom i funkcionalnošću, dizajnirani su kako bi vozačima pružali brzu promenu ambijenta u kabini bez pomeranja pogleda sa puta duže nego što treba.

 

Uz novi XCeed, Kia predstavlja i potpuno digitalnu instrument tablu, sa 12,3-inčnim ekranom čiji je zadatak da pruža vozačima što jasnije informacije. Druga novost u porodici Ceed je Kijin novi UVO Connect infotainment i navigacioni sistem sa 10,25-inčnim ekranom. “XCeedova digitalna instrument tabla i veliki centralni ekran vode Ceeda u moderan svet,” kaže Klug. “Time vozač i saputnici dobijaju čitljivije i preglednije informacije, što se odlično uklapa u mladolik, prema vozaču usmeren karakter automobila.”

 

Boje takođe igraju važnu ulogu kod dizajna XCeeda. Kao i ostali članovi porodice Ceed i novajlija nudi 12 različitih boja karoserije. Novost je žuta boja (Quantum Yellow), koja je isključivo namenjena novom krosoveru.

 

Barbara Šefler, koja je bila zadužena za razvoj opcija boja i oprema, objašnjava: “Za mene je važno da smo ponudili nešto što se drugi ne usuđuju. Gde su drugi konzervativniji nama Kijina ‘snaga iznenađenja’ otvara lepezu boja. Žuta boja - Quantum Yellow - odličan je primer.

 

“To može da bude idealna boja za mladog porodičnog čoveka, koji još uvek želi da ima sportski izgled automobila, ili za nezavisnu, uspešnu ženu, koja želi da se razlikuje i da bude viđena.”

 

Jedinstven je i novi narandžasti paket u kabini - sa crnim tapacirungom koji je sušta suprotnost jarko žutim šavovima sedišta i obloga vrata i svetlećim crnim i metalik-žutim detaljima po celoj kabini. “Ovde se ne radi o godinama,” rekla je Šhefler. “Ovde se radi o strankama, koje su mlade u srcu, bez obzira na njihovu sitaciju ili status.”

 

Kia XCeed – dizajniran, razvijen i proizveden u Evropi, stiže u salone širom Evrope u jesen 2019. godine.


Ime i prezime
Komentar