Mnogi evropski automobilski stručnjaci veruju da će se nakon uvođenja novog ekološkog standarda era motora sa unutrašnjim sagorevanjem zapravo završiti. Proizvođači automobila će prestati da ih razvijaju. U međuvremenu, primećuje se da se mreža punionica za električne automobile i hibride u Evropi još uvek razvija. Do 2025. godine infrastruktura za ovu kategoriju automobila biće razvijena.
Evropski parlament tolerantan prema štetnim emisijama
08. Feb 2016
Poslanici Evropskog parlamenta usvojili su početkom ovog meseca plan kojim se proizvođačima automobila ostavlja mogućnost da, zahvaljujući "rupama" u zakonu, i dalje krše ograničenja emisija štetnih gasova, što je velika pobeda ove industrijske grane posle skandala u koji je izazvao Volkswagen.
Evropska komisija objavila je u oktobru nove propise o štetnim gasovima, kako bi se uveli realniji testovi, zasnovani na stvarnim uslovima vožnje, a ne na proverama u laboratorijama. Usvojeni predlog ublažen je i sadrži "rupe" o kojima su u tajnosti pregovarali stručnjaci iz članica EU. Ovo je naljutilo aktiviste za zaštitu okoline, koji su lobirali u Evropskom parlamentu za usvajanje strožih ograničenja.
Poslanici su sa 323 glasa "za" i 317 "protiv" odlučili da olakšavajući faktori za automobilsku industriju ostanu na snazi. Evropska automobilska industrija, u kojoj radi 12 miliona ljudi, tvrdi da su nova ograničenja bez presedana i da će biti veoma teško da se ona ispune u kratkom vremenskom roku.
Prema planu Evropske komisije koji je usvojen, od septembra 2017. godine novi dizel motori moći će da premašuju ograničenje emisije azotnog oksida za više od dva puta. To prekoračenje će od 2020. godine da bude umanjeno na 50 odsto i neće biti vremenski ograničeno. Pravni stručnjaci u Evropskom parlamentu rekli su uoči glasanja da je ovakvo rešenje nelegalno.