
Sud je u Velikoj Britaniji odbacio tužbu, kojom je Jaguar Land Rover tražio da se prepozna jedinstvenost dizajna njegovog slavnog SUV-a Defendera i zabrani proizvodnja modela Grenadier.
Početkom meseca okončano je suđenje po tužbi koju je podneo Jaguar Land Rover povodom zaštite autorskih prava originalnog dizajna Defender, a protiv britanske Ineos grupe koja trenutno razvija svoj SUV pod nazivom Grenader koji je izuzetno sličan u dizajnu Land Roveru Defender prethodne generacije.
Nakon neuspešnih pokušaja da postigne sporazum sa Land Roverom o oživljavanju originalnog modela Defender, Ineos je odlučio da dizajnira sopstvenu verziju robusnog terenskog vozila. S obzirom da off-road dizajn Grenadera, koji je Ineos Automotive dizajnirao kao snažno terensko vozilo, na prvi pogled podseća na prethodni model Defender-a, Jaguar Land Rover podneo je tužbu za zaštitu autorskih prava zbog dizajna i imena originalnog Defender-a.
Posle četiri godine koliko je trajao sudski proces, Jaguar Land Rover pretrpeo je pravni poraz prošle godine, a žalba je sada takođe odbijena na višem nivou, potvrđujući prvobitnu odluku suda.
Sud je zaključio da iako nekim profesionalcima sličnost modela Defender i Grenadier može da se čini značajnom, za obične automobiliste može da bude nevažna, možda čak i ne obraćaju pažnju na to. Sporni dizajnerski elementi nisu dovoljno izraženi da bi bili zaštićeni kao zaštitni znak.
Ubrzo nakon presude, otkriveni su neki detalji tužbe u kojoj je Land Rover koristio mišljenje bivšeg šefa dizajna u Fordu da zaštiti svoje interese. J. C. Mays branio je stav da su brojni dizajnerski elementi i dizajnerska rešenja na prethodnom modelu Defender originalni i naglasio da je i sam oblik vozila prepoznatljiv. Sudije se nisu složile sa takvim stavom, jer po njihovom mišljenju, u poređenju sa iskusnim dizajnerom, velika većina potrošača takve detalje uopšte ne bi primetila.
Predstavnici kompanije Ineos zamolili su Stephena Harpera, bivšeg dizajnera modela Volvo i Austin Rover, da iznese svoje mišljenje, kojim je podržao njihov stav.
U Jaguar Land Roveru razočarani su odlukom suda i još uvek smatraju da originalni Defender predstavlja ikonu, a njegov oblik obezbeđuje prepoznatljivost marke širom sveta. S druge strane, predstavnici Ineosa ističu da oblik Defendera ne definiše marku Jaguar Land Rover i da nameravaju da nastave pripreme za lansiranje modela Grenadier sledeće godine. Još nije potvrđeno gde će se odvijati proizvodnja, prema prvobitnim planovima to bi trebalo da bude u Portugaliji i Velikoj Britaniji, a prema drugim informacijama, Ineos je zainteresovan da kupi Daimlerov proizvodni pogon Hambach u Francuskoj.