Kia istraživala trendove elektrifikacije Evrope

27. Sep 2019

Kia

 

Kia Motors je objavila izveštaj u kom predstavlja glavne trendove na području elektrifikacije Evrope. Električna misija - 4.100 kilometara dugo putovanje po najrazvijenijim tržištima za električna vozila, sprovedena je u saradnji sa kompanijom World Shopper, koja se bavi istraživanjem u automobilskoj industriji. 

 

Električna misija - 4.100 km po Nemačkoj, Holandiji, Danskoj, Švedskoj i Norveškoj 10-dnevnu električnu misiju je izvodila je  ekipa istraživača, koja je posetila severnoevropske gradove, koji kroje budućnost električne mobilnosti. Istraživači su čak 4.100 kilometara dugo putovanje sa potpuno električnim krosoverom Kia e-Niro izveli u mnogim mestima Nemačke, Holandije, Danske, Švedske i Norveške.

 

Izveštaj iznosi prepreke za šire prihvatanje električnih vozila i predlaže kako se mogu pojedinci, preduzeća i vlade uhvatiti u koštac sa tim.

 

Tokom putovanja analitičari World Shoppera susreli su se sa više od stotinu službenika koji donose odluke i svima onima koji nešto znače u svetu elektrifikacije vozila, prikupljali podatke i dobili direktan uvid u situaciju. Istraživači su se takođe susreli i sa korisnicima i tako saznali mnogo o svemu što se tiče električnih vozila, infrastrukturi punionica, trendovima kod prihvatanja električnih vozila kao i kako su uključili električna vozila u svoju svakodnevnicu. Izveštaj navodi da korisnike još uvek odbija visoka cena električnih vozila, neprimerena infrastruktura punionica i dugotrajno punjenje. Suština je da izveštaj pokazuje kako su vozači brzo prešli sa vozila sa benzinskim i dizel motorima na električna vozila i uključili ih u svoj način života.  

Instaliranje domaće punionice

 

Autori izveštaja su saznali da korisnici lakše prelaze sa fosilnih goriva na struju ako instaliraju domaću punionicu. Kućne punionice, koje su često subvencionisane ili ih prodavci nude prilikom kupovine vozila, vozačima omogućavaju da imaju svako jutro punu bateriju, što je luksuz sa kojim ne mogu da se pohvale vlasnici konvencionalnih vozila. Vlasnici Kie e-Niro, npr. mogu jednim punjenjem dnevno da pređu do 455 kilometara (WLTP kombinovani ciklus), što je puno više od njihovih dnevnih potreba. Izveštaj dalje navodi da je za prosečnu vožnju dovoljno oko četiri kilovata e-Nirove baterije, koja ima kapacitet od 64 kWh.

 

Prilagođavanje navika „točenja”  

 

Dok istraživanje Kije i World Shoppera naglašava prelazak na punjenje vozila kod kuće ili na poslu mnogo ljudi je prilagođavanjem svojih svakodnevnih navika punjenja prihvatilo električna vozila. U Norveškoj, na primer, mnogo vozača vreme punjenja koristi za ishranu, ispijanje kafe ili pregledanje elektronske pošte.

 

Širenje mreže brzih punionica na benzinske pumpe na glavnim putevima vozačima omogućava punjenje vozila za sedmične vožnje za samo 30 minuta. Na primer punjenje vozila koje ima baterijski sklop sa kapacitetom od 50kWh na brzim punionicama snage od 175 kW omogućava 80-postotno punjenje baterije za samo 15 do 30 minuta.

 

Reč od usta do usta i iskustvo ostalih korisnika 

 

Kia je tokom izvođenja istraživanja između ostalog došla do saznanja da je jedan od najlakših načina za prevladavanje nedoumica vlasnika vozila sa pogonom na fosilna goriva u vezi sa električnim vozilima da čuju pozitivna iskustva prijatelja i članova porodice. Električnim vozilima dugog dometa (npr. e-Niro), koja omogućavaju prevoz uz nultu emisiju, brojni vozači za to da promene svoje mišljenje moraju čuti o dodatnoj vrednosti nižih troškova korišćenja i održavanja, kao i o nižim dažbinama. Reč od usta do usta i dalje ostaje prvi razlog zbog kojeg su mnogi ljudi prešli na struju, dok je dug domet nove generacije električnih vozila u očima kupaca omogućio njihovu ravnopravnost sa konvencionalnim vozilima.

 

U mnogim zemljama EU i EFTA kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju su brojne povlastice (oslobođeni dodatnih trošarina, besplatan parking na posebnim parkinzima, dozvola za vožnju na saobraćajnim trakama namenjenim javnom prevozu i sl.) i subvencije (npr. u Sloveniji subvencija za električna vozila iznosi 7.500 evra, a za plug-in hibride 2.000 evra, u Hrvatskoj čak 10.803 evra odnosno 5.402 evra za plug-in vozila), koje bitno utiču na omasovljavanje ovakvih vozila.

 

Kia istraživanjeKia istraživanjeKia istraživanje


Ime i prezime
Komentar