“Kia EV6, naše prvo isključivo električno vozilo, primer je električne snage i progresivnog dizajna usmerenog prema čoveku. Čvrsto verujemo da je EV6 ubedljiv i važan model na tržištu EV modela,” rekao je Karim Habib, viši potpredsednik i vođa Kijinog globalnog dizajnerskog centra. “Modelom EV6 nameravamo da kreiramo karakterističan, uticajan dizajn, dok ćemo ujedno da nudimo futuristička električna vozila.”
Kia predstavila svoj 8-stepeni automatski menjač
13. Sep 2016
Kia Motors predstavila je nekoliko informacija o svom novom 8-stepenom automatskom menjaču (8AT), koji će se koristiti na vozilima s prednjim pogonom.
Inteligentno rešenje donosi manju težinu i slične dimenzije kao uobičajeni 6-stepeni automatski menjač. Novi 8AT za automobile s prednjim pogonom (FWD 8AT), koji je plod vlastitog razvoja južno korejskog automobilskog diva, omogućava vrlo efikasani prenos. Suština novog automatika je u tome da FWD 8AT zauzima isto prostora kao uobičajeni 6-stepeni, pri čemu je novi menjač lakši za 3,5 kg.
Kijini inženjeri već imaju iskustva u razvoju 8-stepenog menjača za automoble sa zadnjim pogonom – koristi se kod modela Kia K900 5.0L V8 (ne prodaje se u Evropi) - i ugrađivali su ga uzdužno s prenosom snage na zadnju osovinu. Ugradnja menjača s jednakim brojem stepena na prednjem pogonu je zbog ograničenog prostora i poprečnog postavljanja vrlo zahtevna, jer je potrebno u prostor ispod poklopca motora ugraditi motor, oslanjanje i sve ostale komponente pogona.
Brojne nove patentirane tehnologije
Pri razvoju menjača, koji traje od 2012. godine, Kia je patentirala čak 143 nove tehnologije, koje pružaju izvanredne mogućnosti. Novi menjač omogućava uglađeno ubrzavanje iz mirovanja i bolju potrošnju goriva, manje buke i vibracija, kao i odlučnije ubrzavanje pri većim brzinama u odnosu na automatski menjač s manje stepena prenosa.
Kako bi smanjili potrošnju goriva Kijini inženjeri su kod 8AT umnogome smanjili pumpu za ulje (glavni izvor gubitka snage kod automatskog menjača) i pojednostavili konstrukciju hidrauličnog upravljačkog sklopa. 8AT može da se pohvali najmanjom pumpom za ulje u svojoj klasi i efikasnim načinom distribucije i upotrebe hidrauličnog ulja.
Kijini inženjeri su promenili i hidraulično-upravljački sistem, koji deluje direktno na elemente kvačila čime se smanjuje broj potrebnih solenoidnih ventila. Tako je broj potrebnih ventila smanjen sa 20 na 12, što zbog direktnijeg uticaja omogućava bržu promenu stepena prenosa i direktniji prenos snage od motora do točkova. Ujedno se smanjio i prostor koji menjač zauzima u prostoru ispod poklopca motora.
Ugradnjom dodatnog kvačila i kompleta prenosnih zupčanika u odnosu na postojeći Kijin 6-stepeni automatski menjač povećao se odnos između najvišeg i najnižeg stepena prenosa u novom menjaču čak za 34 odsto, što donosi bolju potrošnju goriva s nižim nivoom buke i vibracija pri višim brzinama, uz bolje ubrzanje i performanse pri vožnji uzbrdo u nižim stepenima prenosa.
Osmostepeni menjač premijerno u novoj luksuznoj limuzini Kia Cadenza
Novi 8AT, namenjen automobilima s prednjim pogonom, globalnu premijeru imaće u velikoj luksuznoj limuzini Kia Cadenza, koja još ove godine stiže na neka globalna tržišta (zasad nije predviđena prodaja u Evropi) u kombinaciji sa 3,3-litarskim GDI V6 benzinskim motorom.
Kijin novi 8-stepeni automatski menjač koristiće se ubuduće u srednjevelikim i velikim modelima s prednjim pogonom, a služiće kao odskočna daska u daljem razvoju Kijinih naprednih menjača.