Kia predstavlja novu limuzinu K5

20. Dec 2019

Kia K5Kia K5

Novi Kia K5 je fastback evolucija Kijine globalno najprodavanije limuzine, koja objedinjuje agresivan dizajn sa enterijerom podređenom vozaču, najnovije tehnologije i nove motore.

Pored prikaza Kijinih budućih dizajnerskih smernica K5 kao prvi Kijin model ponudiće opciju pogona na sva četiri točka (AWD), uz standardni pogon na prednji par točkova. Snagu modelu daju efikasni benzinski motori ‘Smartstream’ sa novim osmostepenim menjačem sa dvostrukim (mokrim) kvačilom.

Bolji materijali u kabini, visokotehnološka pomagala i nova platforma znače da K5 vozačima nudi opušteniju, samouvereniju i zabavniju vožnju nego pre.

Prodaja novog Kia K5 počinje u prvoj polovini nove godine na većini globalnih tržišta, među kojima (za sada) nema Evrope.

K5 donosi novu sportsku siluetu

Sportska limuzina K5, koja je nastala kao plod saradnje Kijina tri dizajnerska centra u SAD, Evropi i Južnoj Koreji, označava korak napred u odnosu na prethodnike.

Napred je novi model doživeo evoluciju 'tigrovog nosa' sa LED farovima, integrisanim u masku. Dnevna svetla, koja podsećaju na ‘puls’, doprinose agresivnijem prednjem delu, a svoj doprinos daju i donja maska sa fluidnom vazdušnom zavesom i širi otvori za protok vazduha.

Gledajući iz profila K5 donosi veću dozu mišićavosti i nešto Stingerovih oblina. Ramena postepeno rastu, što sa suženim staklenim površinama prema kraju auatomobila pruža ‘napred nagnut stav’ i sportskiji izgled. U odnosu na prethodnika K5 je niži za 20 milimetara (sada 1.445 mm), duži za 50 mm (4.905 mm), širi za 25 mm (1.860 mm) i ima 45 milimetara duže međuosovinsko rastojanje (2.850 mm). Duži, niži i širi nego pre K5 na putu pruža veću stabilnost i veće uživanje u vožnji.

K5 biće raspoloživ sa aluminijumskim naplatcima od 16, 17 ili 18 coli i različitim bojama karoserije. GT varijante nudiće posebne naplatke od 19 coli i agresivniji prednji i zadnji branik, posebne GT oznake i dve izduvne cevi.

Dizajn kabine usmeren je prema vozaču

Kabina donosi minimalistički izgled sa Kijinim najsavremenijim sistemom infoteinmenta, sa novim dizajnerskim jezikom koji će ubuduće preuzeti i ostali modeli. Pored 10,25-inčnog ekrana osetljivog na dodir nudiće se i Kijina nova 12,3-inčna digitalna instrument tabla na kojoj se jasno prikazuju informacije neposredno ispred vozačevog vidokruga i puta.

Pored toga je kod K5 na raspolaganju i ambijentalno osvetljenje, koje suptilno osvetljava unutrašnje obloge vrata i armaturnu tablu, kao i bežično punjenje mobilnih uređaja. Za vrhunski zvuk u kabini zadužen je audio sistem Bose i 12 zvučnika.

Zavisno od tržišta novi K5 pružaće mogućnost izbora jednobojnog ili dvobojnog tapaciranja kabine, tkaninom, veštačkom kožom i različitim kombinacijama kože. Armaturna tabla nudiće se u metalik boji ili sa drvenim umecima za prefinjeniji izgled i osećaj.

Benzinski motori Smartstream, novi menjači, premijerno AWD sistem

Novi K5 dobio je nove Smartstream motore i - premijerno - novi pogon na sva četiri točka (AWD). Novi motori nude veću samouverenost, manju potrošnju goriva i veću uglađenost nego pre.

Kia će prvi put u D segmentu na nekim tržištima da ponudi AWD pogon, dok će K5 standardno imati pogon na prednji par točkova.

U Južnoj Koreji i u Severnoj Americi Kia će da nudi 1.6 T-GDi benzinski motor opremljen tehnologijom vremenski promenljivog otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration - CVVD). Tehnologija upravljanja ventila reguliše vreme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu sa uslovima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje performansi od 4% i 5% manju potrošnju goriva, dok su emisije smanjene za čak 12 odsto. Ovaj mootor ima najveću snagu 180 KS pri 5.500 o/min, dok najveći obrtni moment iznosi 265 Nm u intervalu od 1.500 do 4.500 o/min.

Najsnažniju varijantu K5 GT, koji će da bude raspoloživ samo u Severnoj Americi, pokretaće 2.5 T-GDi turbobenzinski motor od 290 KS i obrtnim momentom od 422 Nm, kojem će od 0 do 100 km/h biti potrebno 6,6 sekundi. Kao i prošla generacija modela i novi K5 biće u ponudi i sa hibridnim pogonom.

Svi motori standardno imaju automatski menjač  sa šest ili osam stepena prenosa, dok će 2.5 T-GDi imati Kijin novi 8-stepeni menjač sa dvostrukim (mokrim) kvačilom (8DCT).

K5 nudi sistem izbora načina vožnje (Drive Mode Select), koji različitim podešavanjima ubrzanja, upravljivosti i odnosa menjača vozačima nudi različite načine vožnje - Smart, Comfort, Eco, Sport i Custom, od kojih svaki nudi drugačije iskorišćenje goriva, drugačiju upravljivost ili odzivnost automobila na vozačeve inpute.

Najnovija povezivost i infotainment

Program za prepoznavanje glasa vozačima omogućava posredovanje različitih naredbi automobilu, kao npr. upravljanje klima uređajem, električno podizanje stakala, grejanje obruča upravljača, sedišta i zadnjeg stakla, kao i upravljanje audio sistema. Tako vozač K5 može da ima obe ruke na volanu i oči na putu ispred sebe.

U slučaju kad je automobil opremljen sa navigacijom tu je 10,25-inčni ekran osetljiv na dodir, a mogu da se naruče i novi 12,3-inčne digitalni merači, koji zahvaljujući visokoj rezoluciji vozaču nude jasno prikazivanje informacija.

K5 nudiće i osmoinčni head-up ekran, koji prikazuje putne informacije na malom staklu ispred vozača. Sistem prikazuje upozorenja brojnih sistema asistencije, detalje o brzini automobila, navigacijska uputstva zavoj za krivina za krivinom. Najzahtevnijim ljubiteljima muzike namenjen je audio sistem Bose sa 12 zvučnika, dok će na nekim tržištima u ponudi da bude i ambijentalno osvetljenje.

Napredni sistemi asistencije sa daljinskim automatskim parkiranjem

Limuzina K5 donosi brojne pasivne i aktivne bezbednosne i asistencijske sisteme, koji štite putnike i ostale učesnike u saobraćaju. Kijin napredni sistem asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) smanjuje rizik od povreda i stresa tokom vožnje.

U zavisnosti od tržišta i stepena opremljenosti ADAS će da nudi sledeće sisteme: sistem za sprečavanje naletanja (FCA), sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BVM) sa prikazom okoline automobila (SVM) i sprečavanjem sudara sa vozilima u mrtvom uglu (BCA), radarski tempomat (SCC) ili navigacioni radarski tempomat (NSCC), sistem za održavanje automobila  na saobraćajnoj traci (LFA), sistem za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW), i sistem asistencije na autoputu (HDA) koji automatski prilagođava podešenu brzinu radarskog tempomata ograničenjima brzine na autoputevima sa upravljanjem i kontrolom ubrzavanja i kočenja automobil, što omogućava održavanje bezbedne razdaljine do vozila ispred i unutar saobraćajne trake.

Kijin ‘2. stepen’ autonomne vožnje - sistem za održavanje automobila u saobraćajnoj traci (LFA) - kontroliše položaj automobila s obzirom na vozila ispred. LFA za praćenje podnih oznaka i održavanje automobila na sredini saobračajne trake koristi kameru. Pored toga K5 nudi i prikaz događanja iza automobila (RVM) sa sistemom za sprečavanje sudara sa preprekama iza automobila (PCA) i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA).

Model K5 je Kijin prvi model sa daljinskim navođenjem automatskog parkiranja (RSPA), koje vozačima omogućava autonomno pomeranje automobila pomoću dugmeta na pametnom ključu. To olakšava pomeranje automobila napred i nazad na uskim parkiralištima ili ako je drugo vozilo parkirano preblizu i vozač ne može da sedne u automobil.

Prodaja nove limuzine K5, čiji će glavni globalni konkurenti biti Nissan Altima, Toyota Camry, Honda Accord i Hyundai Sonata, počinje u prvoj polovini godine na većini globalnih tržišta, a zasad još nije poznato hoće li (i kada) među njima da se nađe i Evropa.


Ime i prezime
Komentar