Kia u Frankfurtu predstavlja novu Optimu

26. Aug 2015

Kia OptimaKia OptimaKia Optima

 

Četvrta generacija limuzine Optima, koja u Evropu stiže krajem godine, donosi modernu, novu spoljašnjost, atraktivnu unutrašnjost sa više prostora za sve putnike u vozilu, široku ponudu novih tehnologija i velik izbor efikasnih motora. Novi model će ponuditi više prefinjenosti i unapređenu upravljivost u odnosu na odlazeći model, dok istovremeno zadržava sportski imidž koji je Optimu uzdigao među Kijine najprodavanije modele širom sveta.

Model koji u prethodnim generacijama nije igrao veliku ulogu za Kiu u Evropi u novom ruhu donosi i Kijine ambicioznije evropske planove u izuzetno konkurentskom D segmentu, gde glavne uloge pripadaju nemačkim limuzinama.

Nova Optima će i dalje imati prepoznatljiv sportski identitet, ali novim detaljima će privući i nove kupce koji traže drugačije vozilo.

Optima, nastala pod budnim okom Petera Schreyera, Kijinog glavnog dizajnera i predsednika Kia Motors, svojim savremenim izgledom, oštrim linijama i produženom siluetom limuzine nudi još veću markantnost na cesti.

Novi izgled Optime napravljen je kako bi bio funkcionalan i sportski. Vozilo je duže (+10 mm na konačnih 4.855 mm), više (+10 mm, 1.465 mm) i šire (+25 mm, 1.860 mm), a veće je i međuosovinsko rastojanje (+10 mm, 2.805 mm). Te promene omogućile su više prostora i komfora u kabini, pre svega u predelu glava, ramena, nogu na zadnjoj klupi, kao i u prtljažniku. Nove dimenzije vozila dizajnerima su omogućile zategnut, dinamičan izgled na kojem je i dalje najupečatljiviji detalj Schreyerova tigrova maska.

Nova Optima će imati zaista bogatu ponudu bezbednosnih tehnologija:

•    Napredni tempomat (SCC), koji automatski prilagođava brzinu vozila kako bi održao bezbednu razdaljinu do vozila ispred
•    Autonomno kočenje u nuždi (AEB), koje pomoću radara dugog dometa detektuje potencijalni sudar s drugim vozilom ili pešakom i pomaže zaustaviti vozilo
•    Sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LKAS), koji detektuje poziciju vozila u odnosu na oznake voznih traka i automatski popravlja vozilo ako sistem detektuje promenu trake bez aktiviranja migavaca
•    Sistem prednjih svetala (HBA), koji automatski prilagođava intenzitet farova s obzirom na druga vozila i uslove na putu
•    Sistem upozoravanja na ograničenja brzina (SLIF), koji zahvaljujući svojim kamerama čita znakove na putu i prikazivanjem na meraču vozača upozorava na prekoračenje brzine
•    Sistem detekcije mrtvog ugla (BSD), koji vizuelnim upozorenjem u bočnom ogledalu upozorava na dolazeće vozilo iza, a koje ulazi u vozačev mrtvi ugao
•    Sistem upozoravanja na vozila iza (RCTA), koji prilikom izlaska s parkinga unazad upozorava na vozila koja se približavaju iza Optime.

Optimin AEB sistem je jedinstven u svojoj klasi u Evropi, jer osim radara kratkog dometa ima i radar dugog dometa, koji može identifikovati udaljena vozila i pešake pri većim brzinama nego konkurencija. Radar kratkog dometa ‘City’ pomaže vozačima da izbegnu frontalne sudare pri brzinama do 50 km/h, dok radar dugog dometa ‘Urban’ omogućava Optimi da detektuje i izbegne prepreke pri brzinama od 30 do 80 km/h. AEB sistem omogućava prepoznavanje pešaka pri brzinama do 60 km/h i time smanjuje rizik od sudara.

 

Kijina najnovija audio-vizuelna navigacija osim novim, modernim izgledom može se pohvaliti 7- ili 8-colskim zaslonom na dodir i satelitskom navigacijom, a podržava i DAB digitalni radio, koji je na raspolaganju na nekim evropskim tržištima. Infotainment sistem, koji je za Kiju uradio TomTom, omogućava osvežavanje prometnih infromacija uživo, upozoravanje na radare, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. Nudeći korisne informacije u realnom vremenu Kia Connected Services poboljšava sigurnost, udobnost i uživanje u vožnji. Kia će u Evropi taj sistem kupcima Optime nuditi besplatno prvih sedam godina.


Kao prvo vozilo u svojoj klasi Optima će nuditi bežično punjenje mobilnog telefona. Nova Optima takođe nudi i dva USB priključka (jedan napred i jedan pozadi), kako bi putnici mogli da napune svoje mobilne uređaje.

U zavisnosti od opreme tu su i brojni opcioni dodaci: 360-stepeni prikaz događanja oko vozila (Around View Monitor), koji pomoću 4 kamere vozaču omogućava lakše parkiranje; pametni sistem parkiranja (SPAS), koji vozilo automatski parkira bočno ili pravougaono; dinamični pokretni farovi, koji se pomeraju s obzirom na položaj upravljačkog obruča, što povećava vidljivost i poboljšava sigurnost noću.

U ponudi benzinski i dizelski motor, uskoro i plug-in hybrid
Svi motori iz Optimine ponude zadovoljavaju najnovije emisione standarde Euro 6.

Unapređeni 1.7 CRDi dizelski motor će po očekivanjima predstavljati glavninu prodaje u Evropi. U odnosu na prethodnu varijantu motor je doživeo različita poboljšanja koja donose više snage i obrtnog momenta, a i emisije niže za čak 25%.

Motor proizvodi 141 KS (sa prethodnih 136 KS) i 340 Nm obrtnog momenta (povećano sa 325 Nm), čime 1,7-litarski turbo dizel nudi poboljšanja na području odazivnosti motora pri nižim obrtajima, štedljivosti i nižih buke i vibracija. Unapređeni motor ima niže emisije CO2 za čak 14% koje sad iznose 110 g/km (u kombinaciji s manuelnim menjačem i start/stop sistemom).

Za ljubitelje benzinaca u ponudi će biti i 2.0 CVVL motor snage 163 KS, poznat iz prethodnog modela. Osim toga u 2016. godini Optima će dobiti i plug-in hybrid.

Niže emisije naprednog novog 7-stepenog DCT menjača sa dvostrukim kvačilom
Nova Optima u ponudi će imati i napredni novi sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (DCT), koji je nedavno predstavljen i u unapređenom cee’du i nudi se samo u ponudi s najprodavanijim 1,7-litarskim CRDi dizelskim motorom. Kijin novi DCT napravljen je kako bi pružao sportsko vozačko iskustvo s trenutnim menjanjem brzina.

Novi DCT, koji je plod Kijinog znanja, manuelnim načinom menjanja brzina donosi manju potrošnju i sportski osećaj, dok automatskim načinom prenosa pruža udobnost karakterističnu za automatske menjače.

Dizeli motor 1,7-litarski CRDi s DCT menjačem u vazduh ispušta samo 116 g/km CO2, što je čak 40 g/km manje u odnosu na postojeću Optimu sa 6-stepenim automatskim menjačem. Ovo, za četvrtinu bolje, poboljšanje emisija CO2 predstavlja najniže emisije dizelskog motora s automatskim menjačem u svojoj klasi.

Ovaj motor biće na raspolaganju i sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok će 2.0 CVVL benzinski motor pored tog imati u ponudi i 6-stepeni automatik.

Nova Optima u Evropu stiže već krajem godine, a kao i svi ostali modeli Kia i Optima će svojim kupcima nuditi 7-godišnju garanciju (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže). Nova Optima će se za evropske tržište proizvoditi u Kijinoj korejskoj fabrici u Hwasungu.


Ime i prezime
Komentar