Kia u Ženevi predstavila napredna električna vozila

08. Mar 2019

Kia Niro
Kia Motors na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi svojom bogatom ponudom potpuno električnih modela opravdava ulogu jednog od vodećih proizvođača naprednih pogona.

Svetsku premijeru doživeo je Kijin potpuno električni koncept ‘Imagine by Kia’, a njemu se pridružio potpuno električni e-Soul, koji se u Ženevi prvi put predstavio Evropi. Osim toga Kia je predstavila i unapređenikrosover Niro u hibridnoj i plug-in hibridnoj varijanti.

Svaka Kia, izložena u Ženevi, govori o njenoj obimnoj ponudi naprednih pogona, koja obuhvata blagi hibrid, hibrid, plug-in hibrid i potpuno električno vozilo.

Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Elektrifikacija je ključni element Kijine evropske i globalne strategije, jer već sada svaka osma Kia prodata u Evropi ima  električni pogon. Dok brojni proizvođači automobila još uvek govore o svojim planovima i elektrifikaciji u budućnosti, kod Kije napredni pogoni već nekoliko godina predstavljaju popriličan udeo prodaje u Evropi. Sa e-Soulom i unapređenim varijantama modela Niro kao i sa dolazećim električnim pogonima će se naš rast prodaje električnih vozila samo povećavati.”

Kia u Ženevi predstavlja i novu telematsku tehnologiju Uvo Connect, koja će da bude raspoloživa kod e-Soula i unapređenog hibridnog i plug-in hibridnog Nira. Tehnologiju ‘povezanog vozila’ u skoroj budućnosti dobiće i ostali novi modeli Kia.

Koncept ‘Imagine by Kia’, koji je premijerno predstavljen u Ženevi, dizajniran je u Kijinom evropskom dizajnerskom centru u Frankfurtu.

Gregori Giom, podpredsednik dizajna u Kia Motors Europe, rekao je o konceptu: “Kod dizajna električnog automobila ne želimo samo da odgovaramo na brige kupaca po pitanju dometa, performansi, mreže punionica i vozne dinamike. Želimo da vam se od oduševljenja naježi koža kada ga vidite i kada ga vozite,” objašnjava Giom. “Zato je naš koncept potpuno električnog vozila dizajniran tako da ubrzava puls, ali ujedno i označava naš celovit  i emocionalan pristup elektrifikaciji.”

Ovaj koncept, koji je vizuelno otelotvorenje Kijine privrženosti napredovanju ka uzbudljivom svetu elektrifikacije, prvo je Kijino potpuno električno vozilo sa četvoro vrata. Koncept, koji svojim dizajnom teško može da se svrsta u neku od kategorija automobila, skladno kombinuje elemente mišićavog sportskog terenca, elegantne i sportske porodične limuzine i svestranog i prostranog krosovera. Koncept ‘Imagine by Kia’ predstavlja Kijin progresivniji dizajnerski jezik u budućnosti, s inteligentnim doradama postojećih motiva i karoserije, koju karakterišu kombinacija napetih linija karoserije, oštre dizajnerske crte i efikasnija aerodinamika.

Kijino evropsko dizajnersko odeljenje obilno koristi arhitektonsku konstrukciju platforme, namenjene električnom motoru, kako bi se maksimalno iskoristio prostor u kabini i tako kreirala prozračna i prostrana kabina. Kao duhovit odgovor na trenutnu opsednutost automobilske industrije sve većim ekranima visoke rezolucije koncept donosi čak 21 monitor s vrlo velikom rezolucijom. Postavljeni su sinhronizovano na vrhu armaturne ploče i izgledaju uobičajeno i usklađeno.

Iako koncept ‘Imagine by Kia’ trenutno još nije namenjen serijskoj proizvodnji, najavljuje dizajnerske elemente eksterijera i enterijera, koji se može vrlo lako prilagoditi budućoj serijskoj proizvodnji ovog brenda.

U trećoj generaciji novi Kia e-Soul donosi u segment gradskih krosovera dug domet i nulte emisije, a postaje i prepoznatljiviji, dinamičniji i inovativniji nego do sada. Dok e-Soul nasleđuje ikonični dizajn i razigran karakter svog prethodnika, od sada će ga u Evropi pokretati isključivo struja, uz mogućnost izbora kapaciteta baterijskog sklopa. Nova generacija baterija e-Soula nudiće dve mogućnosti kapaciteta (64 kWh ili 39,2 kWh), što je do 30 odsto efikasnije od onoga, što trenutno pruža najprodavaniji električni model u Evropi.

Novi e-Soul je svež, razigran i prepoznatljiv, a još ga odlikuju ikonična i kockasta silueta, na novo izvajane linije, oštri detalji i odudarajući svetleći elementi. U kabini je primetan high-tech izgled, koji karakterišu kul dizajn i izvanredna praktičnost, akustikom inspirisani oblici i uzorci, kao i novi sistem ambijentalnog osvetljenja, koji se prilagođava intenzivnosti muzike. E-Soul pruža dosta mogućnosti personalizacije boja u unutrašnjosti i širok izbor tehnologija, koje između ostalog uključuju bežično punjenje mobilnih uređaja, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, monitor za projiciranje na vetrobranskom staklu i vrhunsko ozvučenje Harman Kardon.

U središtu e-Soulove armaturne ploče je Kijin novi sistem s 10,25-inčnim širokim monitorom TFT LCD, koji donosi telematski sistem Uvo Connect. Ovaj sistem vlasnicima pruža brojne korisne informacije, kao npr. saobraćaj uživo, vreme i raspoloživa parkirna mesta. Kod e-Soula Uvo Connect donosi i informacije o punjenju baterija, npr. lokacije punjačkih mesta, raspoloživost punionica i kompatibilnost punjenja. Sistem se aktivira pomoću UVO aplikacije za pametne telefone, koja pruža udaljen dostup do brojnih funkcija automobila. U zavisnosti od raspoloživosti u pojedinim zemljama to između ostalog uključuje  mogućnost udaljenog uključivanja klima uređaja, što znači da automobil može unapred da se ugreje ili ohladi automobil pre nego što krenemo na put. Korisnici mogu pomoću udaljenog pristupa takođe da zaustave ili nastave punjenje baterija, što omogućava bolju iskoristivost jeftinije struje noću, ako se puni kod kuće.

Prodaja novog e-Soula (samo) u određenim evropskim zemljama počinje krajem prvog kvartala ove godine. Model standardno nudi Kijino obećanje kvaliteta: 7-godišnju garanciju (do 150.000 pređenih kilometara – prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara), koja pokriva i električni motor i baterije.

Globalnu premijeru su u Ženevi doživeli i unapređeni hibridni i plug-in hibridni Niro. Kijin najprodavaniji elektrifikovani krosover, koji združuje stil i praktičnost  krosovera sa vrlo niskim emisijama hibrida, donosi novu spoljašnjost, kvalitetnijiu unutrašnjost i nove kombinacije boja u kabini. Osim toga hibridni i plug-in hibridni Niro sada su dobili i Kijin novi telematski sistem Uvo Connect, koji donosi dodatnu funkcionalnost ‘povezivosti’.

Od početka prodaje 2016. godine širom sveta prodato je više od 270.000 primeraka Nira, od čega u Evropi više od 100.000. Krosover Niro bio je u 2018. godini Kijin peti najprodavaniji model u Evropi. Prodaja ovog modela je od 45.255 primeraka dostigla rast od čak 33 odsto – od toga su bila 34.642 hibrida i 9.951 priključni hibrid. Gama modela Niro krajem 2018. godine proširila se dolaskom potpuno novog električnog e-Nira, koji jednim punjenjem može da pređe čak 455 km.

Prodaja unapređenog Nira u hibridnoj i plug-in hibridnoj varijanti u Evropi kreće u drugom kvartalu ove godine. Kao i svi ostali modeli Kia i Niro standardno nudi fabričku 7-godišnju garanciju do 150.000 pređenih kilometara – prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara, koja važi za čitav automobil.


Ime i prezime
Komentar