Mnogi evropski automobilski stručnjaci veruju da će se nakon uvođenja novog ekološkog standarda era motora sa unutrašnjim sagorevanjem zapravo završiti. Proizvođači automobila će prestati da ih razvijaju. U međuvremenu, primećuje se da se mreža punionica za električne automobile i hibride u Evropi još uvek razvija. Do 2025. godine infrastruktura za ovu kategoriju automobila biće razvijena.
Kia ulaže u održivi razvoj
20. Jun 2014
Iz korporacije Kia Motors javljaju da je njihova proizvodnja vozila, uprkos povećanju njihove prodaje vozila, sada ekološki prihvatljivija nego ikada ranije. Globalna prodaja se u prošloj godini povećala za 1,4% na ukupno 2.746.643 vozila, ali su istovremeno inženjeri u najstarijem južno korejskom proizvođaču automobila mnogo truda ulagali i u održivi razvoj i smanjenje ekološkog otiska u svojim fabrikama u Južnoj Koreji, gde proizvedu skoro polovinu svih Kia (46%).
U tri najveće fabrike – Hwasung, Sohari i Gwangju – zahvaljujući fokusiranosti na glavne oblasti – reciklaža, inicijative zaposlenih, veće investicije, smanjenje količine otpada i tehnologije grejanja – postigli smanjenje emisija ugljen dioksida, potrošnje vode i otpada. Ukupno su ove tri mega fabrike u 2013. godini proizvele 1,31 milion vozila i 1,26 miliona motora.
Emisije CO2 nastale u proizvodnji smanjene za 4,7%
U 2013. godini su u Kijinim korejskim fabrikama povećali proizvodnju za 12.947 vozila, ali istovremeno i smanjili emisije CO2 za 4,7% na proizvedeno vozilo (29,4 kg/vozilo), što je značilo smanjene emisija za 30.507 tona na ukupno 788.000 tona. Komparativno gledano smanjenje emisija CO2 u 2013. godini je istovetno količini, koju za smanjenje gasova koji izazivaju efekat staklene bašte daje 30,44 miliona stabala borova.
Ukupna potrošnja energije je smanjena za 3,7% (618 teradžula) na 15.930 teradžula, što znači smanjenje od 596 megadžula po svakom proizvedenom vozilu. To su postigli s najmanjom mogućom upotrebom opreme i mašina koji nisu neophodni za delovanje u tim fabrikama. Kia je takođe objavila svoju nameru da za sve svoje fabrike širomsveta dobije sertifikat ISO 50001, koji je međunarodni standard u oblasti planiranja očuvanja energije, a koji je uspostavljen 2011. godine. Fabrika Gwangju je ovaj sertifikat stekla 2012. godine, a fabrike Sohari i Hwasung – kao i ostale fabrike po svetu – uskoro slede taj nivo, što će se osetiti na još manjoj potrošnji energije.
Smanjenje količine potrošene vode
Smanjenje potrošnje vode je Kijin prioritet, jer je Južna Koreja sa samo desetinom globalne godišnje prosečne količine padavina po glavi stanovnika zemlja u kojoj bi moglo da dođe do nestašice vode. U 2013. godini potrošnja vode u fabrikama Hwasung, Sohari i Gwangju se u odnosu na godinu ranije smanjila za 305.000 m3 na ukupno 6,17 miliona kubnih metara. To je 6% manje po jedinici i čak 30% manje nego 2003. godine. To su postigli neprestanim investicijama i poboljšanjima, između ostalog inicijativom o poboljšanju protoka vode za hlađenje u tornju i povećanjem ponovne upotrebe vode iz kondenzovane pare, koja nastaje tokom proizvodnje. Zaposlene u tim fabrikama takođe motivišu da i kod kuće štede vodu.
Smanjenje otpada 27% u zadnjih deset godina i veća prerada otpada
U 2013. godini su zabeležili 3,6% manje otpada, što je čak 8.399 tona manje nego u 2012. godini. Kod svakog vozila, koje su proizveli u Južnoj Koreji, količinu otpada su smanjili za 8 kg, što je 4,6% manje nego godinu ranije. U zadnjoj dekadi količina otpada smanjila se za čak 27% po vozilu.
Od 221.937 tona otpada, koji su preradili u 2013. godini, reciklirali su čak 93,3% (uključujući i 10.381 tonu čelika, što je 494 tone i 5% više recikliranog čelika nego godinu ranije). To je posledica fokusiranosti na što veće iskorišćenje prerađenih otpadnih materijala. Neprestana zalaganja u smanjivanju količine otpada u svim fabrikama pokazuju se kao vrlo uspešna. Otpad, koji ne može da se preradi ili ponovo upotrebi, zatrpava se ili spaljuje na deponiji, tako da takav otpad predstavlja samo 1% čitavog fabričkog otpada. Fabrika Sohari u kojoj godišnje proizvedu 340.000 vozila, od 2008. godine može da se pohvali sa 0% otpada koji ide u zemlju.
Kia Motors se obavezala da će i dalje razvijati efikasne mere i poboljšanja kojima bi u svojim proizvodnim procesima mogla da smanji svoj uticaj na okolinu. Kijina zalaganja, koja između ostalog uključuju masovnu proizvodnju vozila s alternativnim pogonima i upotreba prerađenih i okolini prihvatljivijih materijala u svojim vozilima, prepoznao je Interbrand, vodeća svetska konsalting kompanija, koji je Kiu na svom spisku najzelenijih globalnih brendova (Best Global Green Brands 2013) postavio na 37. mesto.