Kia unapredila Stinger

02. Sep 2020

Kia StingerKia Stinger

 

Kia je predstavila nešto više podataka o unapređenom Stingeru iz kojih je vidljivo da je ova sportska limuzina doživela osetna poboljšanja kojima je učvrstila svoj gran turismo karakter.

 

Pored osveženog dizajna unapređeni Stinger dobio je i Kijine najnovije asistencijske i bezbednosne sisteme, kao i nekoliko promena u kabini za više prostora i udobnosti. 

 

“Stinger i dalje postavlja standarde kod Kie, skoro dekadu od 2011. godine i prvog predstavljanja konceptnog automobila Kia GT. Još uvek je Stinger fokusiran na užitak u vožnji, koji je sposoban da prelazi velike razdaljine udobno i sa stilom,” rekao je Tomas Šemera, vođa odeljenja za razvoj proizvoda. “Unapređeni model nastao je na Stingerovom renomiranom grand touring karakteru, osveženim dizajnom, novim motorima i tehnologijama, kao i većom praktičnošću što će povećati njegovu privlačnost širom sveta.”

 

Poboljšani Stinger pruža obogaćenu ponudu turbo benzinskih motora, koji mogu da se pohvale dobrim ubrzanjem i brzim odzivom na vozačeve inpute, dok ujedno nude prefinjeno grand touring iskustvo u dugim vožnjama.

 

Američki kupci Stingera imaće ekskluzivno u ponudi i novi motor i to Smartstream 2.5 T-GDi motor maksimalne snage 304 KS koju dostiže pri 5.800 o/min. Najveći obrtni moment novog 4-cilindarskog motora od 422 Nm raspoloživ je između 1.650 i 4.000 obrtaja u minuti, što znači da vozači lako održavaju brzinu u svim uslovima vožnje. Najsnažniji motor u Stingerovoj motornoj ponudi - 6-cilindarski 3,3-litarski T-GDI twin-turbo iz motorne porodice Lambda - ostaje nepromenjen. Može da se pohvali najvećom snagom od 370 KS pri 6.000 o/min i obrtnim momentom od 510 Nm u rasponu od 1.300 do 4.500 o/min. Dvolitarski turbo benzinski 4-cilindarski Theta motor, koji je kod Stingera još od 2017. godine, praktično je nepromenjen, što znači da je njegova najveća snaga 255 KS pri 6.200 o/min, dok je najveći obrtni moment od 353 Nm između 1.400 i 4.000 o/min.

 

Sva tri motora prenose snagu do točkova preko uglađenog 8-stepenog automatskog menjača, koji je odlično usklađen sa gran turismo karakterom.

 

U središtu Stingerove osvežene kabine je unapređeni ekran osetljiv na dodir sa infotainment sistemom koji novom funkcionalnošću zadovoljava visoka očekivanja kupaca.

 

Zavisno od tržišta Stinger će od sada opciono da nudi novi 10,25-inčni ekran osetljiv na dodir. Bluetooth multi-povezivost korisnicima omogućava povezivost dva uređaja istovremeno - jednog za handsfree telefoniranje i upotrebu multimedije, a drugog samo za upotrebu medija. Napredni, fleksibilan i deljiv ekran korisnicima omogućava istovremenu kontrolu ili praćenje različitih funkcija automobila. Sistem standardno omogućava upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, glasovnim upravljanjem većinom funkcija, kao što su npr. grejanje i hlađenje, audio uređaj i navigacija.

 

Umesto pređašnjeg 7,0-inčnog sada je tu 8,0-inčni ekran osetljiv na dodir, koji omogućava povezivanje preko platformi Android Auto i Apple CarPlay. 

 

Vozači zavisno od opreme automobila mogu da biraju između dve instrument table. Dosadašnji standardni 3,5-inčni mono-TFT zamenio je 4,2-inčni kolor TFT LCD ekran, koji vozaču nudi bolju vidljivost i prikazuje širi izbor informacija. Pored toga na raspolaganju je i potpuno digitalni visokorezolucioni 7,0-inčni Supervision instrument - kolor ekran sa živahnom grafikom za različite načine vožnje koji vozaču nudi kristalno čiste informacije.

 

Unapređeni Stinger donosi nova pomagala za povezivost vozila, koja povećavaju udobnost svih putnika u vozilu. Zavisno od tržišta i opremljenosti automobila među ove tehnologije spada daljinsko paljenje motora (Remote Engine Start), koje vlasnicima Stingera omogućava daljinsko paljenje motora upotrebom pametnog ključa.

 

Na određenim tržištima pomoću Kijine aplikacije UVO daljinski će se predaktivirati grejanje i hlađenje sedišta kako bi se pre ulaska u vozilo u kabini napravio prijatan ambijent i izbeglo neprijatno sedenje na vrućem ili hladnom sedištu.

 

Poboljšani Kia Stinger ima iste asistencijske sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) kao pre, a dobio je nekoliko novih pomagala i nadogradnji, koji pružaju još veću zaštitu vozaču, saputnicima i ostalim učesnicima u saobraćaju.

 

Zavisno od tržišta i opremljenosti vozila Stingerov ADAS ima sledeće unapređene funkcije:

•    Sistem za sprečavanje naleta spreda (FCA), koji nudi zaštitu tako što kod približavanja raskrsnici prepoznaje saobraćaj na drugoj strani puta. Pored toga nudi veću zaštitu i zbog prepoznavanja vozila, pešaka ili biciklista

•    Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci (LKA) sada može da prepozna ivicu puta i linije na saobraćajnici kako bi upozorio vozača kod napuštanja saobraćajne trake bez aktiviranja pokazivača pravca

•    Sistem za pomoć pri sprečavanju sudara u mrtvom uglu (BCA) predstavlja nadogradnju postojećeg sistema za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BCW). Umesto jednostavnog upozoravanja vozača na vozila u susednoj saobraćajnoj traci na auto-putu, BCA kočenjem pomaže vozaču pri izbegavanju eventualnog sudara 

•    U Evropi će unapređeni Stinger sada da nudi inteligentnu asistenciju kod ograničenja brzine (ISLA), koja se temelji na prepoznavanju saobraćajnih znakova

•    Upozoravanje vozača na dekoncentraciju (DAW) sada je proširio delovanje i to do brzine od 210 km/h, a i vozača upozorava ako ne reaguje na zaustavljanje vozila ispred 

•    Na navigaciji radarski tempomat (NSCC) pomaže vozaču na krivudavim deonicama auto-puta tako što pre krivine automatski smanjuje brzinu automobila na odgovarajući nivo. Nakon što automobil izađe iz krivine sistem vraća na prvobitnu brzinu 

•    Sistem za pomoć kod izbegavanja sudara kod vožnje unazad (RCCA) sada pomaže kod sprečavanja sudara sa vozilima koji se nalaze na njegovoj putanji (prethodni sistem je samo upozoravao vozača)

 

Sledeće nove ADAS tehnologije Stinger je dobio po prvi put:

•    Safe Exit Warning (SEW) prepoznaje vozila koja dolaze odpozadi ili s boka Stingera, kada je parkiran ili zaustavljen, a putnike upozorava zvučno i vizuelno ako pokušaju otvoriti vrata

•    Kijina najnovija tehnologija praćenja mrtvih uglova (BVM - Blind-Spot View Monitor) deluje kao ‘drugi par očiju’ za vozača, jer uklanja vozačeve mrtve uglove na levoj i desnoj strani. Na digitalnom Supervision ekranu na instrument tabli u visokoj rezoluciji prikazuje događanje ako vozač najavi promenu saobraćajne trake u traku u kojoj je vozilo u njegovom mrtvom uglu. Video se prikazuje pomoću diskretno postavljenih širokougaonih sočiva, koja su skrivena ispod kućišta bočnih ogledala što vozačima omogućava širi pregled u mrtvom uglu

•    Lane Following Assist (LFA) održava automobil na sredini saobraćajne trake

•    Highway Driving Assist (HDA) održava bezbedno rastojanje do vozila ispred na auto-putu, dok ujedno održava automobil na sredini saobraćajne trake i na krivudavim putevima

•    Rear Occupant Alert (ROA) vozača upozorava ako napusti automobil, a na zadnjim sedištima ostavi dete ili kućnog ljubimca.  

 

Unapređeni Kia Stinger biće na jesen lansiran u Južnoj Koreji, a do kraja godine očekuju ga u ostatku sveta.


Ime i prezime
Komentar