Kije dobijaju novi CVVD motor

17. Jul 2019

Kia - CVVD motor

 

Kia Motors  je, kao deo automobilske grupacije Hyundai Motor Group (HMG), prva na svetu razvila tehnologiju sa vremenski promenljivim upravljanjem otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration (CVVD), koju će uskoro masovno da koristi u svojim automobilima. Prvi motor sa ovom inovacijom biće benzinski motor Smartstream G1.6 T-GDi. CVVD, razvijen u HMG-ovom centru za istraživanja i razvoj, optimizuje performanse motora i potrošnju goriva. 

 

Tehnologija upravljanja ventilima određuje vreme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu sa uslovima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje od četiri odsto u performansama, pet odsto u potrošnji goriva, dok su emisije štetnih gasova niže za čak 12 odsto.

 

“Razvoj CVVD tehnologije šansa je za grupaciju da napravi iskorak u oblasti inovacija motora,” rekao je Albert Birman, vođa odeljenja za istraživanja i razvoj u grupaciji. “Naše napore usmerićemo u razvoj naprednih rešenja za novu eru mobilnosti, dok ćemo ujedno nastaviti razvoj novih tehnologija za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, čime ćemo da ispunimo sve strožije standarde o emisiji.”

 

Do sada je performanse i potrošnju goriva kontrolisala tehnologija sa promenljivim upravljanjem ventilima, koja je određivala trajanje i dubinu otvaranja ventila, sa snagom motora koji pokreće ciklus usis goriva-kompresija-širenje-izduv.

 

Tipična tehnologija promenljivog upravljanja ventilima određuje vreme otvaranja i zatvaranja ventila (npr. CVVT) ili kontrolom količine ulaznog vazduha (CVVL). Prethodne i postojeće tehnologije upravljanja ventilima nisu mogle da određuju trajanje delovanja ventila, jer je zatvaranje ventila bilo podređeno otvaranju ventila, zbog čega nije moglo da se odazove na različite situacije u vožnji. CVVD prilagođavanjem vremena otvaranja ventila u skladu sa zahtevima motora vodi tehnologiju u novom smeru.

 

Kada se automobil vozi konstantnom brzinom u niskim obrtajima motora CVVD otvara usisne ventile od sredine do kraja takta kompresije. To pomaže kod smanjenja potrošnje goriva smanjenjem otpora koji nastaje zbog kompresije. Kada motor radi u visokim obrtajima, npr. pri visokim brzinama usisni ventil se zatvara na početku takta kompresije kako bi maksimalno iskoristio količinu vazduha koja je potrebna za eksploziju. To poboljšava obrtni moment koji utiče na bolje ubrzavanje.

 

Smartstream G1.6 T-GDi motor

 

Novi motor Smartstream G1.6 T-GDI, koji je prikazan istovremeno sa CVVD tehnologijom, četvorocilindarski je turbo benzinski motor od 180 KS i obrtnim momentom od 265 Nm. Novi motor je prvi motor u grupaciji kod koji će da koristi CVVD tehhnologiju, a donosi i ventil niskog pritiska za reciklažu izduvnih gasova (LP EGR), koji optimizuje iskorišćenje goriva.

 

Sistem za reciklažu izduvnih gasova vraća nešto goriva, koje je izgorelo u komori za sagorevanje i time proizvodi efekat hlađenja i smanjenja emisija nitrogen oksida. G1.6 T-GDi donosi i sistem niskog pritiska koji preusmerava sagorele emisije u kompresor turbo punjača, umesto u usisni sistem, čime poboljšava efikasnost kod ubrzavanja.

 

U njega je integrisan sistem toplotne obrade, koji brzo zagreva ili hladi motor na optimalnu temperaturu i snažan sistem direktnog ubrizgavanja, koji dostiže pritisak od 350 bara (postojeći T-GDI ima 250 bara). Pored toga, zbog drugačije obrade površine trenje je smanjeno za čak 34 odsto.

 

Novi motor Smartstream G1.6 T-GDi trenutno je u probnoj fazi za standardnu ugradnju u modele Kia. 


Ime i prezime
Komentar