Mnogi evropski automobilski stručnjaci veruju da će se nakon uvođenja novog ekološkog standarda era motora sa unutrašnjim sagorevanjem zapravo završiti. Proizvođači automobila će prestati da ih razvijaju. U međuvremenu, primećuje se da se mreža punionica za električne automobile i hibride u Evropi još uvek razvija. Do 2025. godine infrastruktura za ovu kategoriju automobila biće razvijena.
London uvodi dodatni porez za dizele
01. Aug 2014
Vlasnici automobila na dizel pogon u Londonu će uskoro morati da plate dodatni porez od 11,5 funti dnevno (14,5 evra) na već postojeću taksu za ulazak u uži centar grada, ako se taj predlog gradonačelnika Londona, Borisa Džonsona, usvoji.
Cilj njegovog predloga je da se smanji zagađenje vazduha, koje je u Londonu trenutno iznad propisanih graničnih vrednosti, piše britanski list Gardijan. Džonsonov plan je, prema ocenama Gardijana, deo ambicioznog programa borbe protiv zagađenja u Londonu, poznatijem kao "Zona ultra niske emisije štetnih gasova (ULEZ)", a u okviru kojeg je planirano da do 2020. centralni London postane zona u kojoj su dozvoljena vozila sa minimalnom ili nultom emisijom štetnih gasova tokom radnog vremena.
"Morate imati porez koji će napraviti razliku. Moramo da poboljšamo naš kvalitet vazduha", rekao je Džonson za Radio BBC, i dodao da se o visini tog dodatnog poreza trenutno raspravlja. "Imamo velike probleme sa kvalitetom vazduha u Londonu, poput mnogih drugih velikih gradova širom sveta. Imamo ljude koji prerano umiru, kršimo evropske smernice", zaključio je Džonson.
Iz ovog poreza biće, prema njegovim rečima, jedino izuzeta dizel vozila koja ispunjavaju nove evropske standarde, dok će vlasnici automobila s pogonom na benzin, koji su registrovani do 2006. godine, takođe morati da plaćaju ovaj porez.