"Našim EQS modelom, kreirali smo potpuno novu, buduću generaciju luksuznih automobila. Sledeći naš stil definisan kao “sensusal purity”, mi stvaramo želju, kombinujući prelepu zavodljivu skulpturu najnaprednijih proporcija. Ključne karakteristike poput dizajna jednim lukom i holistički integrisanog, veoma ublaženog glatkog stila – to je ono što daje EQS-u sportski i progresivni izgled, to je ono što čini naš EQS tako izvanrednim." - Gorden Wagener, direktor dizajna Daimler Grupe.
Mercedes-Benz A-Klasa
30. May 2018
Referentni model u kompaktnoj klasi
Nova Mercedes-Benz A-Klasa je mladalačka i dinamična kao i do sada, ali odrasla i udobna kao nikada pre. Ona daje potpuno novu definiciju savremenog luksuza u kompaktnoj klasi i donosi revoluciju u dizajnu enterijera. Tehnološki, nova A-Klasa ne samo da staje na prvo mesto zahvaljujući MBUX – Korisničkom iskustvu Mercedes-Benza, već nudi i niz funkcija koje su ranije bile privilegija luksuzne klase. U određenim situacijama vožnje ona po prvi put može da vozi poluautonomno, a u ponudi su i Multibeam LED farovi. Sve modele nove A-Klase takođe pokreću novi, efikasni dizel i benzinski motori. A iako je Mercedes-Benz zadržao sportski izgled, njegova korisna vrednost je porasla.
„Četvrtom generacijom A-Klase postavljamo novu definiciju savremenog luksuza u kompaktnoj klasi. Da bismo to postigli, odabrali smo kombinaciju beskompromisno dinamičnog dizajna i intuitivnog operativnog koncepta“, kaže Brita Siger, član Upravnog odbora kompanije Daimler AG, koji je odgovoran za prodaju vozila Mercedes-Benza. „Novim korisničkim iskustvom Mercedes-Benza MBUX stvaramo potpuno novo iskustvo za naše kupce.“
„Nove tehnologije moraju da usmere pažnju na ljude i olakšaju život. Nova A-Klasa to radi na mnogo načina i postaje emotivno privlačan i pametan saputnik“, kaže Ola Kalenius, član Upravnog odbora kompanije Daimler AG za grupno istraživanje i automobile Mercedes-Benza. „Dobar primer jeste Korisničko iskustvo Mercedes-Benza MBUX: on kombinuje intuitivne i prirodne postupke sa pametnim softverom za učenje.“
„Nova A-Klasa predstavlja sledeći stadijum naše filozofije dizajna Sensual Purity i ima potencijal da uđe u novu dizajnersku eru“, kaže Gorden Vagener, glavni dizajner kompanije Daimler AG. „Čistim konturama i senzualnim površinama, predstavljamo visoku tehnologiju koja budi emocije. Oblik i telo su ono što ostane kada se nabori i linije svedu na najmanju moguću meru. Unutrašnjost automobila predstavlja moderni luksuz na nivou koji je ranije bio nedostižan u ovoj klasi. On prevodi pametnu tehnologiju u sveukupno emotivno iskustvo.“
Zanimljivi aspekti A-Klase
Da li ste znali ... ... da je u studiji buduće serije „Vision A 93“ dat prvi prikaz A Klase na sajmu IAA 1993. godine? Koristeći slogan „Nove ideje su ono što ovoj državi treba“, Mercedes-Benz je javnosti predstavio koncept automobila koji je atipičan za brend iz Frankfurta. Ovo je, naravno, odmah dovelo do diskusije: može li ovo da bude pravi Mercedes-Benz? Posetioci sajma su bili pozvani da daju svoje mišljenje i ispostavilo se da su veoma pozitivna: oko 80 odsto ljudi zavolelo je ideju kompaktnog Mercedes-Benza po smernicama Vision A 93. ... da je priča o uspehu kompaktnih automobila iz Mercedes-Benza počela pre 20 godina, plasiranjem na tržište prve A-Klase? Šest miliona kompaktnih automobila Mercedes-Benza isporučeno je širom sveta od oktobra 1997. godine, od čega su čak tri miliona modeli A-Klase. ... da je 2017. godine više od jedan od četiri prodata putnička automobila Mercedes-Benza bio kompaktni model? U godini koja je prethodila velikoj promeni modela unutar A-Klase, preko 620.000 kupaca širom sveta bilo je u mogućnosti da dobije isporuku primerka nove A ili B klase, CLA, CLA Shooting Brake ili GLA vozila. ... da A-Klasa sada nudi pametni pogon nivoa S-Klase? Standardno, pametni pogon ne samo da može da ukoči u slučaju prolaska drugih vozila, već to može da uradi i prilikom prelaska pešaka, a sa proširenim asistentom mrtvog ugla (Blind Spot Assist) upozorava na bicikliste prvi put tokom stajanja. A kao prvi model u svojoj klasi, on je dostupan sa širokim paketom asistenata u vožnji. ... da se u podignutom položaju, opcioni panoramski klizni krovni prozor automatski prilagođava brzini automobila? Ovo se dešava u tri stadijuma. Ostale karakteristike uključuju zatvaranje pomoću prekidača za recirkulaciju vazduha, automatsko zatvaranje u slučaju kiše i elektronsku roletnu. ... da je za novu A-Klasu opciono dostupan i višenamenski volan sa grejačem? Tokom hladnih dana grejani obruč upravljača brzo zagreva oblast za koju se hvata upravljač. Druga ugodna dodatna oprema: grejanje sedišta za vozača i suvozača, pomoćni grejač i dvozonski automatski sistem klime THERMOTRONIC. ... da je adaptivni asistent za duga svetla (Adaptive Highbeam Assist Plus) zatamnjuje glavne farove kada se vozilo približi visoko reflektujućim saobraćajnim znakovima? Adaptivni Highbeam Assist Plus može da isključi 18 LED-ova u svakom faru pojedinačno. Ovo omogućava kupastom snopu svetlosti da izbegne saobraćaj iz suprotnog smera ili vozila ispred sebe. Dostupan je u kombinaciji sa Multibeam LED farovima. ... da su niskoprofilne gume (opcionalna oprema) izrađene dvoslojno radi udobnije vožnje? Osim krutog sloja koji ima strukturnu funkcije u automobilskoj gumi, postoji i mekši sloj za uglađenu vožnju. U zavisnosti od opterećenja vozila, ovi pneumatici čak i kada se probuše omogućavaju da vozilo pređe do 80 dodatnih kilometara pri maksimalnoj brzini od 80 km/h. ... da je uvođenje nove A-Klase 2012. godine značajno doprinelo da Mercedes-Benz postane „mladalački“ brend? Prosečna starost evropskih vozača trenutne generacije A-Klase sada je više od 10 godina manja od prethodne serije modela. U Kini je jedan od tri klijenta mlađi od 30 godina. ... da A-Klasa ima posebno visoku stopu prezimanja kupaca? U Evropi 2017. godine, više od 60 odsto klijenata A-Klase prethodno je vozilo konkurentski brend. ... da se odsek kompaktnih automobila oko A-Klase dodatno proširuje? Porodica kompaktnih automobila trenutno se sastoji od pet modela: A-Klasa, B-Klasa, CLA, CLA Shooting Brake, GLA. U budućnosti će biti osam modela. … da je 2018. godine, proizvodnja nove porodice kompaktnih automobila započeće u pet postrojenja na tri kontinenta. Najpre će započeti proizvodnja u postrojenju u Raštatu, nakon čega će započeti s proizvodnjom postrojenja u Mađarskoj, Finskoj i Kini.
|
Spoljašnji dizajn: Uvežbani purizam
Puristički dizajn nove A-Klase predstavlja korak napred u filozofiji dizajna „Sensual Purity“Mercedes-Benza. Na osnovu kompaktnog hečbek dizajna, optimizovanih dimenzija i proporcija, nastalo je novo tumačenje dizajna A-Klase Mercedes-Benza.
Spoljašnjost nove A-Klase odiše sportskim izgledom, dinamičnošću i emocijom. Progresivni dizajn prednjeg dela sa niskim poklopcem motora, ravnim LED svetlima (opcionalno) sa hromiranim elementima i dnevnim svetlima nalik bakljama, osigurava emotivno privlačan, očaravajući izgled. Upadljiva zaštitna maska hladnjaka sa zvezdom Mercedesa, čija se silueta otvara prema osnovi automobila kao reinterpretacija svog prethodnika, karakterišu igle dijamantskog izgleda (opcionalno) i centralnu srebrnu prečku koja podvlači sportski izgled ovog modela.
Vozilo vizuelno produžava dugo međuosovinsko rastojanje i karakterna linija duž bočne strane. Poklopac motora pada više prema prednjoj strani vozila nego u prethodnoj seriji modela, naglašavajući dinamičan, uspravan prednji deo. Veći lukovi za točkove od 16 do 19 inča naglašavaju sportski izgled nove A-Klase i čine da vozilo pravilnije stoji na putu. Vozilo gledano otpozadi ima širi izgled zahvaljujući istaknutim bokovima kabine, što takođe ističe i ramena i šire razmaknute farove modularnog dvodelnog zadnjeg branika. Tanka zadnja svetla sastoje se iz dva dela.
Sa Cd vrednošću od 0,25 i frontalnom površinom (A) od 2,19 m2, nova A-Klasa je aerodinamički lider u svom segmentu i bolja od prethodnika (Cd vrednost: od 0,26/frontalna površina: 2,20 m2). Po prvi put u kompaktnoj klasi, Mercedes-Benz koristi dvodelni Airpanel (opcionalno dostupan). Ovaj sistem otvora za vazduh iza rešetke hladnjaka otvara svoje podesive otvore u zavisnosti od potrebe za hlađenjem. Postoji dodatni sistem za primanje vazduha ispod registarske tablice, što dodatno poboljšava performanse sistema.
Unutrašnji dizajn: Revolucija iznutra
Unutrašnjost nove A-Klase je potpuno redefinisana svojim modernim, avangardnim izgledom. Mercedes-Benz je zauzeo sasvim nov pristup, pokrećući revoluciju u kompaktnoj klasi s potpuno novim osećajem prostranosti. Jedinstvena unutrašnja arhitektura je posebno oblikovana avangardnim dizajnom prednje ploče: po prvi put je izostavljen deo koji se nadvija nad instrumente. Zahvaljujući tome, glavno telo instrument table u obliku krila proteže se od jednih prednjih ulaznih vrata do drugih bez vidljivog prekida. Široki ekran (opcionalno) je potpuno samostalan. Ventilacioni otvori sportskog izgleda nalik turbinama predstavljaju još jednu istaknutu karakteristiku.
Instrument tabla je podeljena na dva trodimenzionalna horizontalna dela: donji deo vizuelno je brazdom odvojen od glavnog tela instrument table tako da izgleda kao da lebdi iznad nje. Ambijentalno osvetljenje pojačava ovaj efekat, naglašavajući utisak slobodnog lebdenja podstrukture. Zahvaljujući opcionom ambijentalnom osvetljenju sa 64 boje, sad je dostupno pet puta više boja nego ranije. Ali nije samo raznovrsnost ta koja se povećala, jer emotivna prezentacija takođe postavlja standarde u ovom segmentu: različite boje su svrstane u sklop od po deset boja kako bi se omogućio prikaz avangardnog osvetljenja spektakularnim promenama boja.
Potpuno slobodno postavljeni ekran dostupan je u tri verzije:
• sa dva 7-inčna ekrana (17,78 cm),
• s jednim 7-inčnim i jednim 10,25-inčnim (26 cm) ekranom i
• sa dva 10,25-inčna ekrana.
MBUX ‒ Korisničko iskustvo Mercedes-Benza: Nenadmašno iskustvo
Nova A-Klasa je prvi model Mercedes-Benza koji karakteriše potpuno novi multimedijalni sistem MBUX – Korisničko iskustvo Mercedes-Benza, što takođe uvodi novu eru u Mercedes me komunikacije. Jedinstvena odlika ovog sistema jeste njegova sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji. MBUX se može individualizovati i prilagoditi korisnicima. Ovo stvara emotivnu vezu između vozila, vozača i putnika.
Ono čime se vozilo još ističe jeste široki ekran visoke rezolucije na kokpitu kojim se upravlja dodirom, navigacioni ekran sa tehnologijom povećane realnosti i pametnom glasovnom kontrolom sa prirodnim prepoznavanjem govora, koji se aktivira lozinkom „Hej Mercedes“. Na raspolaganju je i head-up displej. Ekran osetljiv na dodir deo je sveobuhvatnog koncepta MBUX kontrole dodirom – trijada koja se sastoji od ekrana osetljivog na dodir, touchpad panela na središnjoj konzoli (opcionalno) i upravljačkih tastera na upravljaču vozila.
MBUX je revolucija korisničkog iskustva u automobilu. Emotivno privlačne karakteristike pokazuju razumevanje strukture kontrole i uzbuđenja kroz brilijantnu 3D grafiku maksimalne rezolucije koja se predočava, tj. izračunava i prikazuje, u realnom vremenu.
Novi i poboljšani Mercedes me servisi za komunikaciju pokreću se novom generacijom infotainmenta (obaveštajno-zabavni sadržaji) MBUX-a. Ovo uključuje navigacione funkcije zasnovane na Car-to-X komunikaciji između vozila (slanje informacija od vozila do vozila o događajima koji su registrovani senzorima, npr. iznenadno kočenje, intervencija ESP-a® ili ručno prijavljivanje nesreće od strane vozača), kao i funkciji Vehicle Tracker, koja pomaže da se pronađe parkirano vozilo, kao i da se dobije poruka ako je parkirano vozilo udareno ili odvučeno (po svemu sudeći dostupno od juna 2018).
Kolekcija aplikacija Mercedes me može biti postavljena kao ikona na ekranu na način koji je prilagođen korisniku i može se slobodno svrstati na početnu stranicu kao i sve ostale glavne aplikacije. Pored toga, u opciji MBUX-a prikazani su onlajn sadržaji kao što su trenutne cene na benzinskim pumpama ili raspoloživost parkirnih mesta u garažama. Onlajn ažuriranje je jednostavan način da se omogući dostupnost novog sadržaja u MBUX-u.
Nova A-Klasa je već podešena za privatno korišćenje automobila: Mercedes me dozvoljava da novi kompaktni automobil koriste prijatelji i članovi porodice (po svemu sudeći dostupno od avgusta 2018. godine). Korišćenje je jednostavno i bezbedno pomoću Auto Sharing aplikacije Mercedes-Benza.
Novi "Mercedes me" povezuje usluge o prognozi stanja na putevima, informacije u realnom vremenu i informacije o događajima van puta, i tako omogućuje vozačima Mercedes-Benza da uštede dragoceno vreme i smanje svoj nivo stresa, dok se istovremeno smanjuje potrošnja goriva i količina izduvnih gasova prilikom traženja prostora za parking. Informacije dobijene u realnom vremenu zasnivaju se na, između ostalog, informacijama koje potiču od vozila Mercedes-Benza koja su upravo napustila prostor za parkiranje ili prošla pored potencijalnih mesta za parkiranje.
Prostranost i sedišta: A-Klasa je odrasla
Uprkos svom sportskom izgledu, nova A-Klasa ima znatno više korisne vrednosti, što je čini mladalačkom kao do sada, ali i odraslom kao nikada ranije. Više mesta za ramena, laktove i glavu, kao i lakši pristup pozadi jasne su prednosti. Tu je takođe i veći prtljažni prostor za porodicu i rekreaciju. Svekolika vidljivost je takođe značajno poboljšana. Ovo povećava bezbednost i utisak prostranosti.
Zapremina prtljažnika iza zadnjih sedišta iznosi 370 litara – 29 litara više nego u prethodnom modelu. Zahvaljujući zadnjim svetlima koja se sastoje iz dva dela, otvor prtljažnika je 20 cm širi nego ranije, a njegov pod 11,5 cm duži. U kombinaciji sa paketom za teretni prostor, naslon zadnjeg sedišta može da se uspravi, kako bi npr. primio kabaste kutije. Koncept skladišta jednako je praktičan: prostor za odlaganje u središnjoj konzoli ispred ručice menjača značajno je uvećan. Dosta napora posvećenog detaljima uloženo je i u poboljšanu svekoliku vidljivost. Sve u svemu, površina skrivena stubovima smanjena je za 10% u odnosu na prethodni model.
Istovremeno, prisutne su karakteristike komfora iz segmenata naprednijih vozila: na zahtev, i po prvi put u ovoj seriji, dostupni su ne samo grejanje sedišta, već i kontrola klime sedišta, kao i paket Multicontour Seat sa efektom masaže za prednja sedišta. Sa paketom Multicontour Seat, bočni jastuci i lumbalni podupirači mogu se individualno prilagoditi električnom pneumatskom pumpom. Efekat masaže u lumbalnoj oblasti obezbeđuju vazdušne komore.
Za novu A-Klasu dostupne su ukupno tri različite vrste prednjih sedišta: osnovni model, model udobnog sedišta sa amortizacijom i sedište potpuno sportskog izgleda. Poslednja dva mogu se naručiti u kombinaciji sa određenim setovima dizajna i opreme.
Paket Seat Comfort (standardno dostupan sa setovima dodatne opreme) uključuje podešavanje visine sedišta suvozača i podešavanje ugla/dubine prednjih sedišta. Sa kontrolom klime za prednja sedišta, postoji vazdušni ventilator u svakom jastuku sedišta i naslonu. Vazduh koji se provodi kroz rupičasti sloj sedišta prolazi kroz njegovu građu i ispušta se nadole i nazad.
Tihi rad: snaga je u smirenosti
Tiha vožnja bez vibracija glavni su činilac u rastućem vrhunskom vozačkom utisku nove A Klase. Pored efikasne izolovanosti amortizacije od tela vozila i aeroakustičnih mera, odlučujuću ulogu igra sama karoserija. Tokom razvoja A Klase, posebna pažnja je posvećena visokoj čvrstini građe i veznim tačkama između tela, amortizacije i pogonskog sklopa. Značajno povećanje čvrstine naročito je postignuto na tačkama na kojima se spaja amortizacija, a koje igraju ključnu ulogu u stvaranju buke tokom vožnje, te je nivo unutrašnje buke znatno smanjen.
Sveobuhvatni koncept izolacije od buke nove A-Klase uključuje sastavne delove kao što su sistemi za upravljanje vazduhom i hlađenje i rubne delove u unutrašnjosti vozila koji su uobličeni tako da se poboljša zvučna izolacija. Hučanje vazduha takođe je značajno smanjeno u odnosu na prethodni model.
Pametni pogon: funkcije iz S-Klase
Nova A-Klasa ima najnovije sisteme za pomoć pri vožnji uz kooperativnu podršku vozaču, što joj daje najveći stepen aktivne sigurnosti u ovom segmentu sa funkcijama koje su preuzete iz S Klase. Po prvi put A-Klasa može da vozi poluautonomno, u određenim uslovima vožnje. Da bi to postigla, pažljivo prati stanje saobraćaja: poboljšani sistemi kamera i radara omogućavaju joj da vidi i do 500 m ispred sebe. A-Klasa takođe koristi karte i navigacione podatke kao pomoćne funkcije. Na primer, Aktivni asistent za održavanje odstojanja Distronic kao deo paketa „Driving Assistance“u stanju je da podrži vozača u brojnim situacijama specifičnim za određeni put, a predvidivo i zgodno prilagođavaju brzinu, npr. kada se vozilo približava krivinama, raskrsnicama ili kružnim tokovima. U vozilu se takođe nalaze npr. Active Emergency Stop Assist (aktivni asistent za iznenadno zaustavljanje) i intuitivni Active Lane Change Assist (asistent za promenu kolovozne trake tokom vožnje).
Nova A-Klasa dolazi sa proširenim Asistentom za aktivno kočenje (ABS) kao standardnom opremom. U zavisnosti od situacije, ABS može efikasno da pomogne u ublažavanju ili potpunom otklanjanju posledica sudara sa zadnjim krajem sporijih vozila, vozila koja usporavaju ili miruju, kao i posledice udara pešaka ili biciklista.
PRE-SAFE® PLUS može da prepozna predstojeći udar u zadnji deo vozila. Ako opasnost od sudara i dalje postoji, sistem može dodatno snažno da aktivira kočnice kada vozilo nije u pokretu, čime se smanjuje rizik od povreda smanjenjem naglog trzaja uzrokovanog udarom otpozadi.
Nova A-Klasa je takođe prvi model Mercedes-Benza koji je razvijen u novom Tehnološkom centru za bezbednost vozila (Technology Centre for Vehicle Safety – TFS). Dizajn građe vozila uključuje rezultate istraživanja stvarnih nesreća. Svaki pojedini deo karoserije razvijen je u skladu sa opterećenjima i naprezanjima kojima je izložen, s obzirom na geometriju, debljinu materijala, tehnologiju spajanja i kvalitet materijala (povećana proporcija čeličnog materijala visoke čvrstoće i ultra visoke čvrstoće).
Središnji deo sigurnosnog koncepta tela vozila jeste izuzetno čvrsta putnička ćelija. Njena velika čvrstoća je posledica veće upotrebe čeličnog lima visoke čvrstoće, ultra visoke čvrstoće i lima proizvedenog presovanim kaljenjem. Ona dolazi do izražaja kada se izloži stresu izazvanim saobraćajnom nezgodom, npr. u frontalnom, bočnom sudaru ili sudaru otpozadi, kao i prevrtanjem.
Svaki vozač i suvozač imaju sigurnosni pojas u tri tačke sa limiterom sile i zatezačem pojaseva. U kombinaciji sa sistemom PRE-SAFE® (opcionalna oprema), prednja sedišta su opremljena povratnim (dvosmernim) zatezačima pojaseva. Oba spoljna zadnja sedišta opremljena su sigurnosnim pojasom sa zatezačem i limiterom sile. Nova A-Klasa je standardno opremljena vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, za kolena vozača kao i za prozore. Za razliku od mnogih konkurentskih modela, vazdušni jastuk za prozor takođe pokriva A-stub za potpunu zaštitu putnika. Bočni vazdušni jastuci za gornji deo tela i karlicu predstavljaju standardnu opremu za prednja sedišta, a dodatnu za zadnja.
Multibeam LED farovi: optimalna vidljivost u svim uslovima
Opcioni Multibeam LED farovi još su jedan primer prenosa tehnologije iz luksuzne u kompaktnu klasu. Oni omogućavaju izuzetno brzo i precizno, elektronski kontrolisano podešavanje farova u skladu sa trenutnom situacijom u saobraćaju. U svakom faru smešteno je 18 pojedinačno aktiviranih LED lampica. Laka boja svetla LED dioda nalik je dnevnom svetlu i stoga je prijatna za oči i ima pozitivan efekat na koncentraciju. Put ispred vozila je precizno i jarko osvetljen. LED farovi visokih performansi dodatna su opcija. Standardno, nova A-Klasa je opremljena halogenim prednjim svetlima sa integrisanim dnevnim LED farovima.
Novi, efikasni benzinski i dizel motori
Sledeće tri varijante motora biće dostupne pri izlasku A Klase na tržište ili ubrzo nakon toga:
• A 200 (120 kW/163 KS, 250 Nm); s menjačem 7G DCT sa dvostrukim kvačilom (ukupna potrošnja goriva 5,2 l/100 km, ukupna emisija CO2 120 g/km) ili šestostepeni manuelni menjač (ukupna potrošnja goriva 5,8 l/100 km, ukupna emisija CO2 133 g/km),
• A 250 s menjačem 7G-DCT sa dvostrukim kvačilom (165 kW/224 KS), 350 Nm; ukupna potrošnja goriva 6,2 l/100 km, ukupna emisijaCO2 141 g/km),
• A 180 d s menjačem 7G-DCT sa dvostrukim kvačilom (165 kW/116 KS), 260 Nm; ukupna potrošnja goriva 4,1 l/100 km, ukupna emisijaCO2 108 g/km).
Sve nove modele A-Klase pokreću novi, efikasni motori: Prilikom izlaska vozila na tržište biće dostupna dva nova četvorocilindrična benzinska motora. Inovacije u M 282, radne zapremine 1,33 litara i do 120 kW, uključuju isključivanje cilindara (u početku u kombinaciji s prenosom 7G-DCT) i delta oblik glave cilindra. Drugi novi benzinski motor je M 260 sa zapreminom od 2,0 litara, 165 kW i 350 Nm. Nove karakteristike uključuju Camtronic za bregastu osovinu i usisni ventil motora. Obe serije benzinskih motora imaju standardni filter za čestice.
Nov je i četvorocilindarski dizel
Motor (OM 608) sa zapreminom od 1,5 litara, do 85 kW i do 260 Nm. Najistaknutije kod njega su sistem za kontrolu izduvnih gasova koji je postavljen blizu motora, sa AdBlue® tehnologijom, turbo punjač sa optimizovanom reakcijom i unutrašnje hlađenje vode. Uvodi se i novi prenos 7G-DCT sa dvostrukim kvačilom. Slede još noviji motori. Rezervoar za gorivo ima standardni kapacitet od 43 litra, sa rezervoarom od 51 litra opcionalno dostupnim za vrhunske modele.
Nova A-Klasa je na zahtev dostupna sa stalnim 4MATIC sistemom za sve točkove, sa potpuno promenljivim obrtnim momentom. Ovaj sportski pogon na sva četiri točka je razvijen dalje, a sada nudi još više zadovoljstva u vožnji i efikasnosti. Koristeći prekidač Dynamic Select, vozač može uticati na 4MATIC karakteristike još više nego ranije. Komponente 4MATIC-a uključuju puštanje pogona na zadnju osovinu, koja je integrisana u automatski prenos sa dvostrukim kvačilom i diferencijalom zadnje osovine sa integrisanom sklopkom sa više lamela. Ovaj sistem se ne pokreće više elektrohidraulički već elektromehanički.
Amortizacija: okretna i udobna
Postoji izbor sistema za amortizaciju za A-Klasu, u zavisnosti od varijante motora i želje vozača. Točkovi od 16 inča su standardna oprema. DDynamic Selectje standardna oprema, a pritiskom na dugme pruža se individualno iskustvo vožnje u sprezi sa vešanjem sa aktivnom kontrolom amortizacije (opcionalno).
Kao i svi njeni prethodnici, nova A-Klasa ima prednje amortizere marke McPherson. Snažnije verzije kao što su A 250 i svi 4MATIC modeli, plus modeli sa adaptivnom amortizacijom ili u kombinaciji sa većim točkovima, imaju sofisticirano zadnje vešanje sa četiri spone. Zadnja osovina postavljena je na potkonstrukciju izolovanu od karoserije pomoću gumenih čaura, tako da se sa amortizacije na telo vozila prenese manje vibracija. Sve u svemu, postotak aluminijuma u elementima vešanja jedan je od najviših u odnosu na bilo koji sistem u ovoj klasi vozila. Modeli A 200 i A 180 d imaju zadnje vešanje sa torzijskom gredom.
Nova A-Klasa je standardno opremljena komfornim vešanjem sa čeličnim oprugama i opremom Dynamic Select. Komforno vešanje spušteno za 15 milimetara ima specijalno konfigurisane opruge i amortizere sa više sportskih karakteristika. Vešanje sa aktivnom kontrolom amortizacije omogućava vozaču da izabere željene karakteristike amortizacije.
Novi modeli Mercedes-Benza A-Klase na tržištu
|
A 200 |
A 200 |
A 250 |
A 180 d |
Prenos |
7G-DCT |
Manuelni menjač sa šest brzina |
7G-DCT |
7G-DCT |
Radna zapremina motora (cc) |
1332 |
1332 |
1991 |
1461 |
Snaga (kW/KS) |
120/163 |
120/163 |
165/224 |
85/116 |
pri broju obrtaja |
5500 |
5500 |
5500 |
4000 |
Najviši obrtni momenat (Nm) |
250 |
250 |
350 |
260 |
pri broju obrtaja |
1620 |
1620 |
1800 |
1750/-2500 |
Potrošnja goriva, ukupno (l/100 km) |
5,6/-5,2 |
6,3/-5,8 |
6,5/-6,2 |
4,5/-4,1 |
Ukupna emisija CO2, ukupno (g/km) |
128/-120 |
144/-133 |
149/-141 |
118/-108 |
Ubrzanje 0‒100 km/h (s) |
8,0 |
8,2 |
6,2 |
10,5 |
Najveća brzina (km/h) |
225 |
225 |
250 |
202 |
Dužina/širina/visina (mm) |
4.419/ 1.796/ 1.440 |
4.419/ 1.796/ 1.440 |
4.419/ |
4.419/ 1.796/ 1.440 |
Cene, počev od (u evrima)[1] |
32.326,35 |
30.231,95 |
36.461,60 |
31.398,15 |
MBUX Korisničko iskustvo Mercedes-Benza
Nenadmašno iskustvo za korisnika
Nova A-Klasa je prvi model Mercedes-Benza koji karakteriše potpuno novi multimedijalni sistem MBUX – Korisničko iskustvo Mercedes-Benza, što takođe uvodi novu eru u Mercedes me povezanosti.
Naziv MBUX – Mercedes-Benz korisničko iskustvo za novi infotainment (informaciono-zabavni) sistem označava da korisničko iskustvo stoji na prvom mestu prioriteta. Jedinstvena odlika ovog sistema jeste njegova sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji. MBUX se može individualizovati i prilagoditi korisnicima. Ovo stvara emotivnu vezu između vozila, putnika i vozača. Štaviše, novi sadržaj se može preneti „bežično“ kao ažuriranje.
Ono čime se još ističe jeste široki ekran visoke rezolucije na kokpitu kojim se upravlja dodirom, navigacioni ekran sa tehnologijom povećane realnosti i pametnom glasovnom kontrolom sa prirodnim prepoznavanjem govora, koja se aktivira lozinkom „Hej Mercedes“.
Ovaj model se ističe sveobuhvatnim konceptom upravljanja dodirom – spoja ekrana osetljivog na dodir, touchpada na središnjoj konzoli i upravljačkih tastera u upravljaču. Osim intuitivnog iskustva upravljanja, još jedna prednost je što se vozaču manje odvraća pažnja.
Intuitivan koncept rada: povećana udobnost i bezbednost
MBUX je revolucija korisničkog iskustva u automobilu. Emotivno privlačne karakteristike pokazuju razumevanje strukture kontrole i uzbuđenja kroz briljantnu 3D grafiku maksimalne rezolucije koja se predočava, tj. izračunava i prikazuje, u realnom vremenu.
Modus rada je horizontalan i optimalno koristi format širokog ekrana od 10 inča. Kao na pozornici, stvara se prostor vidljivo postavlja standarde.
Operativni sistem širokog slobodno postavljenog ekrana u kabini sastoji se od tri nivoa sa povećanom gustinom informacija za medijski prikaz. Na prvom nivou, na primer, naći ćete ono što je poznato kao Homescreen (početni prikaz). Ovde se, pored slobodno odabranih glavnih aplikacija (npr. telefon, navigacija i radio), prikazuju najvažnije informacije (kao što su vreme dolaska, trenutno reprodukovana pesma itd.).
Sledeći nivo – Basescreen – sa prikazom i kontrolama za trenutno izabranu glavnu aplikaciju (kao što su mediji i navigacija), samo je jedan korak dalje. Najvažnije informacije i opcije kontrole za date aplikacije atraktivno su predstavljene na ovom nivou. Važne funkcije, kao što su odredište ili pretraživanje muzike, grupisane su u donjoj ivici ekrana. Za retko korišćene informacije i podešavanja postoji podmeni na završnom nivou.
U režimu prikaza na celom ekranu, čitava oblast instrument table koristi se za prikazivanje asistencije, putovanja ili navigacije.
Povećana stvarnost: navigacija sa informacijama na video-snimku
Navigacija na tvrdom disku, koja stoji na raspolaganju za MBUX na osnovu podataka Here mape, unapred predviđa odredišta, predlaže zanimljive destinacije (POI – zanimljive tačke) ili pokazuje put do sledeće benzinske stanice; navigacija u vozilu funkcioniše i bez onlajn veze.
Prikaz mape dopunjen povećanom realnošću potpuno je nova karakteristika. Video-snimak okruženja snimljenog pomoću prednje kamere obogaćuje se korisnim informacijama o navigaciji, na primer strelice ili kućni brojevi se automatski dodaju direktno na sliku medijskog prikaza. Ovo olakšava vozaču da nađe određeni broj kuće ili određeni bočni put za skretanje.
Modularna struktura: Funkcije MBUX
Funkcije MBUX-a su modularne po svojoj strukturi, tako da se mogu ispuniti precizne potrebe različitih kupaca i tržišta. One počivaju na tri stuba:
• Osnovna varijanta: Standardno, ovaj uređaj u okviru instrument table ima dva ekrana od 7 inča (17,78 cm) i medijski ekran sa ekranom osetljivim na dodir, višenamenski sportski upravljač vozila sa kontrolnim tasterima na levoj i desnoj strani, USB interfejs (tip C) u prostoru za odlaganje, USB interfejse (tip C) u zadnjem delu vozila, Bluetooth® priključak za telefon i izvore zvuka;
• Proširene funkcije MBUX: kontrola glasa, uključujući personalizaciju, predviđajuću funkciju i tematske svetove, WiFi hotspot. Na zahtev se može poručiti i veliki medijski ekran;
• Veliki medijski ekran (10,25 inča/26 cm). Mogu se poručiti i proširene funkcije MBUX.
Za dodatnu cenu, klijenti koji se opredeljuju za produženu verziju ili veću instrument tablu, mogu naručiti npr. touchpad (takođe dostupan odvojeno), HD navigaciju (uključujući tri godine živog saobraćaja, Car-to-X komunikaciju između vozila i ažuriranje mape), head-up displej i Burmester® surround ozvučenje.
Druga dodatna oprema koja je specifična za navigaciju, kao što je povećana realnost pri navigaciji, asistent za praćenje saobraćajnih znakova i navigacioni servisi, može se naručiti dodatno.
Veći ekran instrument table (10,25 inča) dostupan je kao opcija zajedno sa velikim medijskim ekranom.
Pod mikroskopom: Linguatronic upravljanje glasom
„Hej Mercedes“
Jedna od prednosti MBUX-a jeste njegova pametna kontrola glasom s razumevanjem prirodnog jezika, koja se aktivira lozinkom „Hej Mercedes“. Novi LINGUATRONIC (uključen u MBUX sa proširenim funkcijama i velikim medijskim ekranom) podržava mnoge infotainment (informaciono-zabavne) funkcije (npr. odabrano odredište, telefonski pozivi, izbor muzike, pisanje i slušanje poruka, vremenska prognoza), kao i brojne korisne funkcije poput kontrole klime/osvetljenja.
Uobičajeni sistemi za kontrolu glasom u automobilima koriste određene stalne naredbe svojih korisnika. Zahvaljujući prirodnom prepoznavanju govora, MBUX-ov Linguatronic, s druge strane, izvršava praktično svaku naredbu, prepoznaje i razume skoro sve rečenice iz polja infotainmenta i rada vozila. Na primer, „Da li će sutra u Nišu biti sunčano?“ sada se podjednako shvata kao i „Da li će sutra biti lepo vreme u Nišu?“.
Pametni jezički asistent se aktivira pomoću tastera na upravljaču ili komandom „Hej Mercedes“. U ovom slučaju nije čovek taj koji mora da se prilagodi mašini, već obrnuto. Prepoznaje se i indirektni govor. Na primer, kako bi upravljao klimom, korisnik može da kaže „meni je hladno“ umesto da izda jasnu naredbu: „digni temperaturu na 24 stepena“.
Funkcija upravljanja glasom takođe može da uči. S jedne strane, ona se bavi korisnicima i njihovim glasom, a bolje poznaje i one što govore nematernjim jezikom; s druge strane, softverski modeli na serveru uče nove popularne reči ili menjaju upotrebu jezika vremenom. Sistem takođe više ne odgovara stereotipno već je sposoban da vodi različite dijaloge.
Osnovni način rada jezičkog asistenta: naredbe glasom se čiste od pozadinskih zvukova, kompresuju se i prenose. Upravljanje glasom je hibridni sistem. Drugim rečima, on koristi i softver u automobilu kao i Google Cloud kako bi što je moguće bolje razumeo govor i odgovorio na zahteve korisnika.
I računar u vozilu i server ocenjuju podatke i šalju odgovor. Sistem odlučuje koji je odgovor tačniji. U roku od nekoliko sekundi sledi odgovor/reakcija. To znači da, za razliku od mnogih drugih asistenata, jezički asistent odgovara čak i kada nema veze sa internetom.
Pod mikroskopom: individualizacija
Skrojen po meri i sposoban da uči
MBUX je veoma prilagodljiv i podesiv. On može da uči i prilagođava se korisniku.
Na širokom ekranu kokpita, klijent ima priliku da izabere između tri stila prikaza: pored stilova „Classic“ i „Sport“ u ponudi je i Discreet stil kao posebna karakteristika – svi prikazi su svedeni samo na ono što je apsolutno neophodno.
Oni koji se opredele za 10-inčnu instrument tablu mogu pojedinačno da podese informacije koje se na njoj prikazuju: kao alternativa klasičnom prikazu brzine na levom satu, na ovom ekranu se mogu postaviti aplikacije poput analognog sata, računar putovanja (od početka, od resetovanja, dometa) ili informacije o trenutnoj radio stanici/naslovu koji se reprodukuje. Na mestu desnog sata, umesto merača broja obrtaja, može se prikazati pomoćni grafikon o trenutnoj potrošnji goriva, ECO ekran ili navigaciona mapa.
Ambijentalno osvetljenje sa 64 boje i deset koloritnih grupa (opcionalno) omogućava kreiranje različitih raspoloženja u unutrašnjosti (pogledajte odeljak „dizajn enterijera“) i podešavanje brojnih pojedinačnih parametara.
Sva podešavanja (npr. položaj sedišta, ambijentalno osvetljenje, omiljena radio stanica, orijentacija mape za navigaciju, pa sve do ličnih prioriteta) mogu se sačuvati u profilu. Ako dva vozača koriste isti automobil, svako od njih može lako pozvati svoje omiljene postavke.
Druga mogućnost individualizacije sa MBUX-om proširenih funkcija jesu takozvani tematski svetovi kao recimo privatni, poslovni, relaksacioni, sportski itd. Jedna osoba može imati nekoliko tematskih svetova. Oni se aktiviraju klikom na traku sa menijima. Zapis podataka tematskog sveta može uključivati npr. podešavanja klime, sedišta, radio stanice, odredišta navigacije, načina vožnje.
Veštačka inteligencija se koristi za funkcije predviđanja, koje su takođe deo proširenih MBUX funkcija. Ovim funkcijama, MBUX predviđa šta će korisnik poželeti sledeće. Na primer, svako ko svoju majku često zove telefonom utorkom tokom putovanja kući, dobiće njen telefonski broj kao predlog na ekranu tog dana u sedmici. Svako ko se redovno prebacuje na neku radio stanicu sa vestima u određeno vreme, to takođe dobija kao predlog.
I ako navigacioni sistem otkrije rutu kojom se često vozi, navigacija do ovog odredišta se već pokrene u pozadini. Na primer, MBUX predloži fitnes studio na ekranu za navigaciju. Vozač tada samo treba da potvrdi, a sve informacije o ruti, kao što su upozorenja o zagušenju saobraćaja, biće već spremne.
Raspon modela
Nešto što odgovara svakom ukusu
Sa automatizovanom klimatizacijom, MBUX-om – multimedijalnim sistemom Korisničkog iskustva Mercedes-Benza, multifunkcionalnim sportskim upravljačem, koji uključuje tastere za upravljanje dodirom, senzorom za kišu/svetla i funkcijom paljenja Keyless-Go (pokretanje motora bez ključa), kao i visokim nivoom bezbednosnih funkcija i paketom Dynamic Select sa pogonskim programima „ECO“, „Comfort“, „Sport“ i „Individual“ , A-Klasa je već velikodušno opremljena u osnovnoj konfiguraciji. Ona se može još više individualizovati linijama opreme „Style“, „Progressive“ i „AMG“ , još dva paketa opreme i nizom opcionalne opreme.
Sva tri seta opreme mogu se kombinovati sa svim varijantama motora. Detaljni pregled opreme:
Spoljašnjost
|
Unutrašnjost
|
Standardna oprema |
|
Maska hladnjaka sa rešetkom u obliku dijamantske školjke, pojasna i prozorska lajsna u mat crnoj boji; zrnasto crne bočne lajsne; čelični točkovi od 40,6 cm (16 inča) sa ratkapnama u dizajnu sa 10 rupa, za A 180 d i A 200; čelični točkovi od 43,2 cm (17 inča) sa ratkapnama za A 250; halogeni farovi sa ugrađenim LED dnevnim svetlima |
Karakteristična standardna oprema u unutrašnjosti: prednja sedišta sa tandel tkaninom u crnoj boji; multifunkcionalni sportski upravljač uključujući taster za kontrolu dodirom s leve i desne strane; krovna postava kristalno sive tkanine; izduvni otvori za vazduh u crnoj boji; preklopni naslon za ruku u središnjoj konzoli za vozača i suvozača; automatsko aktiviranje vazdušnog jastuka suvozača; senzor za kišu i svetlost; automatska kontrola klime za jednu zonu; MBUX multimedijalni sistem; funkcija paljenjaKEYLESS-GO (pokretanje motora bez ključa); nasloni zadnjih sedišta koji se sklapaju u konfiguraciji 40/60; USB interfejs u posudi za odlaganje i dva USB interfejsa u središnjoj konzoli u zadnjem delu vozila |
„Style“ dizajn i setovi opreme |
|
Crna maska hladnjaka sa dijamantskim iglama, prečka srebrne boje sa hromiranim ukrasnim umetkom; bočni spojleri u boji vozila; pojasna lajsna sa hromiranom ukrasnom trakom; ključ vozila sa hromiranim ukrasnim elementom;točkovi od lake legure sa pet krakova prečnika od 40,6 cm (16 inča) |
Komforna amortizovana sedišta; tapacirung s ARTICO/Bertrik tkaninom u neva bojama beloj/crnoj sa dvostrukim narandžastim šavovima, indigo plave boje sa dvostrukim svetloplavim šavovima i crne boje sa dvostrukim sivim šavovima; obojeni ukrasni umeci u otvorima za vazduh; mreža za prtljag u naslonu vozačevog i suvozačevog sedišta; mreža u prostoru za noge suvozača; preklapanje naslona zadnjih sedišta u odnosu 40/20/40; ključ vozila sa hromiranim ukrasnim elementom; obojena traka na instrument tabli; paket svetala i vidljivosti; ručica menjača sa dodatnim hromiranim elementima; dvostruki držač za čaše |
„Progressive“set opreme |
|
Crna dijamantska rešetka hladnjaka, prečkasrebrne boje sa hromiranim ukrasnim umetkom; bočni spojleri u boji vozila; hromirana pojasna i ukrasna prozorska lajsna; vidljive ukrasne cevi izduvnih gasova i zadnji bočni deo sa ukrasnim hromiranim elementom; ključ vozila sa hromiranim ukrasnim elementom;točkovi od lake legure sa deset krakova prečnika od 43,2 cm (17 inča) |
Komforna amortizovana sedišta; ručno izrađena crna tkanina s fleronskomkožom sa dvostrukim sivim šavovima marke ARTICO ili ručno izrađena crna/Bahia smeđa tkanina s fleronskomkožom sa dvostrukim progresivno sivim šavovima marke ARTICO; višenamenski kožni sportski upravljač vozila; crni šavovi i ukrasi srebrne hrom boje; krovna postava od crne tkanine; mreža za prtljag u naslonu vozačevog i suvozačevog sedišta; mreža u prostoru za noge suvozača; preklapanje naslona zadnjih sedišta u odnosu 40/20/40; tamna lajsna sa dezenom ugljeničnih vlakana; svetla lajsna sa dezenom ugljeničnih vlakana; paket svetala i vidljivosti; ručica menjača sa dodatnim hromiranim elementima; dvostruki držač za čaše |
AMG-set opreme |
|
AMG bodistajling sastoji se od AMG prednjih blatobrana sa prednjim hromiranim spojlerom, AMG bočnim lajsnama i AMG zadnjim blatobranima sa hromiranim ukrasnim elementom i vidljivim cevima za izduvne gasove; hromirane dijamantne rešetke hladnjaka i rastera s jednim otvorom za primanje vazduha; 45,7 cm (18‑inčni) AMG točkovi od lake legure u dizajnu sa pet dvostrukih krakova, aerodinamički optimizovani, obojeni tantalitno sivi sa završnom obradom visokog sjaja; AMG-set u sklopu sa noćnim paketom: 45,7 cm (18-inčni) AMG točkovi od lake legure sa pet dvostrukih krakova, aerodinamički optimizovani, obojeni crnom bojom sa završnom obradom visokog sjaja; prednja kočiona klešta sa logotipom Mercedes-Benza; perforirani (rupičasti) disk prednjih kočnica (A 250); hromirane pojasne i prozorske lajsne; spušteno komforno vešanje; Direct-Steer sistem upravljanja; ključ vozila sa hromiranim ukrasnim elementom |
Sportska sedišta; crni ARTICO tapacirung od ručno izrađene kože sa DINAMICA mikrovlaknima sa crvenim dvostrukim šavovima ili ARTICO tapacirung od ručno izrađene kože u neva bojama beloj/crnoj sa dvostrukim sivim šavovima, lakom aluminijumskom lajsnom sa uzdužnom granulažom; AMG sportske papučice od brušenog nehrđajućeg čelika sa gumenim odstojnicima; crne podne prostirke sa AMG slovima; krovna postava od crne tkanine; višenamenski sportski upravljač od napa kože, dizajniran sa tri kraka, sa ravnim donjim delom i rupičastim hvatom, upravljačkim tasterima, i zavisno od tapacirunga, sa crvenim ili crnim šavovima i lajsnom srebrno hromirane boje; nasloni zadnjih sedišta s preklopom (40/20/40); „četiri laka kamena“ podignuti kontrolni panel (uključujući pretinacza naočare); paket svetala i vidljivosti; preklopivi naslon za ruku; mreža za prtljag na naslonima sedišta vozača i suvozača |
„Night“ paket je dostupan u kombinaciji sa „Progressive“ i AMG setom. Posebne karakteristike eksterijera:
• 18-inčni točkovi od lake legure sa pet dvostrukih krakova visokog sjaja u crnoj boji, u spoju sa progresivnom linijom,
• 18-inčni točkovi od lake legure sa pet dvostrukih krakova visokog sjaja u crnoj boji, u spoju sa AMG-setom,
• Kućišta spoljnih retrovizora obojena u crno,
• Dijamantska rešetka sa rasterom visokog sjaja,
• Stražnji blatobran sa crnom lajsnom visokog sjaja,
• Crne pojasne i prozorske lajsne visokog sjaja,
• Zatamnjeno staklo toplotne izolacije od B-stuba do zadnjeg dela vozila.
Testiranje
Dvanaest miliona test kilometara vožnje na četiri kontinenta
Nakon više od četiri godine pedantnog rada na razvoju i testiranju, nova A-Klasa je završila svoje poslednje proširene testove dok se zima bližila kraju. Osim što se celo vozilo stavlja na test, ovi zahtevni ciklusi testiranja usredsređuju se posebno na nove motore. Testiranje u klimatskom tunelu takođe je ključni aspekt zimskog testiranja.
Istovremeno, u Nardou, u Italiji, posebni testovi izdržljivosti su podvrgli vozila ubrzanom starenju sa preko 100.000 pređenih kilometara, kao deo sofisticiranog programa izdržljivosti.
Nekoliko stotina prototipova i vozila u pretproizvodnji u novoj kompaktnoj klasi testirano je u deset zemalja (Nemačka, Finska, Francuska, Švedska, Španija, Italija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Južna Afrika, SAD, Kina) na četiri kontinenta (Evropa, Severna Amerika, Azija i Afrika), što pokriva oko 12 miliona kilometara tokom dve zime i dva leta. Tokom ovog procesa, stručnjaci za testiranje uspeli su da prikupe obimne rezultate digitalnog testiranja koji će se dalje koristiti kako bi se osigurala mogućnost izgradnje vozila i simulacija, npr. ponašanje vozila prilikom sudara, aerodinamika i NVH (buka, vibracije, grubost). Intenzivno testiranje na nizu testnih uređaja zaokružilo je proces.
To uključuje, na primer, testove Powertrain centra za integraciju (IAZ), započete u leto 2016. godine – jednog od najsofisticiranijih objekata za testiranje u čitavoj automobilskoj industriji. Ovde se koristi, između ostalog, ukupno deset testova za fino podešavanje motora i prenosa. Najznačajniji su testni uređaji sa preciznim merenjem obrtnog momenta direktno na točkovima vozila, kao i probna oprema sa klimatskom komorom za nadmorsku visinu. Tehnološki centar za bezbednost vozila (TFS), koji je otvoren u novembru 2016. godine kao najsavremeniji centar za testiranje sudara u svetu, vrši i ispitivanja na zatvorenom. TFS otvara potpuno nove mogućnosti, na primer za testiranje tehnologije komunikacije između vozila (vehicle-to-vehicle) ili za konfiguraciju sistema pomoći i sistema PRE-SAFE®. U njegovoj neposrednoj blizini, u Tehnološkom centru Mercedes-Benza u Zindelfingenu, nedavno su otvoreni aerotuneli u kojima je A-Klasa dobila fino podešavanje svoje vrhunske aerodinamičnosti.
Nakon svake razvojne faze neophodno je bilo da nova A-Klasa prođe test zrelosti. Svaku digitalnu razvojnu fazu (komponente, prototipovi, vozila u pretproizvodnji) trebalo je da odobri rukovodilac projekta. Funkcionalnu validaciju komponenti u realnom testiranju mora da obezbedi i tim koji je odgovoran za svaki specifični sklopni modul i kompletan tim za testiranje vozila.
Postupci testiranja koje sprovodi Upravni odbor koriste se kako bi najvišem upravnom telu da omogućili da ispitaju i procene nivo zrelosti koji je postiglo vozilo u celini. Sve potrebne odluke mogu se doneti neposredno na licu mesta. Na ovaj način se uklanjaju prepreke na putu da se novo vozilo dovede do cilja (početak proizvodnje) – zrelog proizvoda Mercedes-Benza sa svim već slavnim karakteristikama.
Puštanje u proizvodnju na temelju razvoja i pokretanje serijske proizvodnje slede nakon što telo zaduženo za kvalitet odobri proizvod za kupce.
Istorija
Revolucija u kompaktnom domenu Preko 20 godina A Klase Mercedes-Benza
Pobeđuju samo odvažni: ako pogledamo unazad, ovo je možda najbolji način da se sažme ideja vodilja za razvoj i pokretanje A Klase Mercedes-Benza. Marta 1997. godine brend je predstavio visoko inovativno vozilo međunarodnoj javnosti na sajmu automobila u Ženevi. Novi model, interno poznat kao serija W 168, dobio je punu pažnju – i uskoro je privukao kritike. To je bilo zbog toga što je jedan švedski novinar objavio kako se A-Klasa prevrnula tokom tzv. Elk-testa. Mercedes-Benz je na to odgovorio: od sada A Klasa u okviru standardne opreme ima standardni sistem revidiranog sistema vešanja i Electronic Stability Programme ESP® (program elektronske stabilnosti). Na taj način, brend je podigao bezbednost kompaktnih automobila na još viši nivo. Ovaj visoki standard je stavio pečat na celu industriju. Počela je priča o uspehu koji predstavlja A-Klasa.
Godine 1993, na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) Mercedes-Benz je pružio prvi uvid u buduću A-Klasu: brend je predstavio studiju o predstojećem serijskom automobilu „Vision A 93“. Ovo vozilo s prednjom vučom privuklo je živu pažnju javnosti. To je bilo zato što je ovaj slučaj impresivno pokazao kako je Mercedes-Benz po prvi put uspeo da reši klasičan sukob ciljeva u automobilskom inženjeringu: A-Klasa kombinuje male spoljašnje dimenzije i veliki, varijabilan enterijer sa nivoom bezbednosti koji zadovoljava visoke standarde brenda unutar jedinstvenog sveukupnog koncepta. Zbog ovoga je „Vision A 93“ bila daleko više od dizajna ili tehničke studije. Naprotiv, to je pokazalo put do ranije nedefinisanog segmenta tržišta za brend. Odlučujuće je uticalo na razvoj buduće A-Klase Mercedes-Benza (W 168).
Premijera ovog kompaktnog modela bila je deo obimne inicijative modela koju je Mercedes-Benz bio pokrenuo. Ovo je označilo grananje brenda u nekoliko novih tržišnih segmenata, što je uključivalo i zaokruživanje portfolija na donjem kraju, sa samom A-Klasom. Manji SLK Roadster SLK (1996) bio je usmeren na tržište životnog stila. A 1997. godine, M Klasa je osnovala odsek Sport Utility Vehicle (SUV) (uslužno sportsko vozilo), koji zadržava veliku važnost i danas.
Prostranost, udobnost i bezbednost limuzine srednje klase
Serijska proizvodnja A-Klase predstavljena je međunarodnoj javnosti na sajmu automobila u Ženevi marta 1997. Više od dvadeset tehničkih inovacija koje ranije nisu postojale u ovoj kategoriji vozila ugrađene su u novu seriju ovog modela. U središtu je bila inovativna karoserija izgrađena po principu sendviča: odlikovala se šupljinom između podne ploče i putničkog prostora. Ovo je bio deo sofisticiranog sigurnosnog koncepta, a takođe je obezbedio prostor za komponente budućih alternativnih sistema pogona, npr. baterija ili cilindara vodonika.
Što se tiče prostranosti, udobnosti i sigurnosti, A-Klasa je postigla isti nivo kao limuzina srednje klase. Inovativna zadnja sedišta i opcionalno uklonjivo sedište suvozača nude varijantu minivena i omogućavaju da se vozilo sa pet sedišta pretvori u četvorosed, trosed, dvosed ili jednosed. Moguće su ukupno 72 različite varijacije sedišta.
Što se tiče pasivne sigurnosti, nova serija modela bila je na istom, visokom nivou kao E-Klasa Mercedes-Benza. Pored jedinstvenog principa sendviča, ovaj nivo se takođe može pripisati sistemima za osiguravanje putnika koji predstavljaju standardnu opremu. Oni su bili posebno konfigurisani za koncept A-Klase sa kratkim putanjama deformacije.
Osim brojnih, ponekad veoma velikih promena, unapređeni model za 2001. godinu doneo je sa sobom verziju dužu za 170 milimetara (V 168). Veliki vazdušni jastuci koje je Mercedes-Benz prvi put koristio u S-Klasi sada su postali opcionalno dostupni i za A-Klasu.
Serija W 168 A-Klase ne samo da je poboljšala portfolio modela već je zahtevala i dodatne proizvodne kapacitete. Tada je Daimler-Benz AG odlučio da izgradi novu fabriku u Raštatu, i ona je zvanično otvorena u maju 1992. godine. Prvobitno je postrojenje završilo sklapanje ofarbanih karoserija srednje klase u Zindelfingenu pre nego što je Raštat postao postrojenje A-Klase.
Ispitivanje alternativnih pogonskih sistema
Od samog začetka, A-Klasa je bila predviđena za testiranje alternativnih pogonskih sistema. Njen pod u obliku sendviča bio je idealan za to. Već 1997. godine pojavila se verzija sa električnim pogonom na akumulatore i takozvanim akumulatorom Zebra. Godine 2011, usledio je model E-CELL sa litijum-jonskim akumulatorom u narednoj seriji 169. A-Klasu su takođe napajale gorivne ćelije: na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu 1997. godine, Mercedes-Benz je izložio istraživačko vozilo NECAR 3 (novo električno vozilo) s pogonom na gorivne ćelije. Ovo je razvijeno dalje u nekoliko faza i preimenovano u F-CELL (F-ćelija) 2002. godine.
Do maja 2004. godine, u Raštatu je proizvedeno nepunih 1,1 miliona primeraka serije 168. Od toga je 882.661 bila standardna verzija, a još 204.212 primeraka imalo je dugu međuosovinu. Pored toga, do septembra 2005. godine, još 63.448 jedinica je napustilo proizvodnu traku u brazilskoj fabrici u gradu Žuis de Fora, koja je proizvodila A 160 iz 1998. i A 190 iz 2000. godine. Rastuća potražnja svakako je opravdala rizik u koji se kompanija upustila s prvom A-Klasom.
Mercedes-Benz je sistematski gradio ovaj uspeh: u proleće 2004. godine na tržište je izašla potpuno novo razvijena druga generacija A Klase. Bila je dostupna u verzijama sa četvoro vrata (W 169) i sa dvoja vrata (C 169). Serija je sistematski proširena u porodicu različitih modela: sledeći derivat zasnovan na ovoj platformi bio je B-Klasa (T 245, 2005).
Nova generacija: kompaktni automobili od 2011. godine
Od 2011. godine, sa novom B-Klasom (W 246), Mercedes-Benz je počeo da se radikalno ponovo pozicionira u ogranku kompaktnih automobila. Ovo je postalo naročito očigledno 2012. godine, sa trećom generacijom A-Klase (W 176): ovo je bio izrazito sportski i mladalački paket koji je Mercedes-Benzu privukao potpuno nove kupce. Dodaci ovom ogranku su CLA (C 117, 2013), CLA Shooting Brake (X 117, 2015) i GLA (X 156, 2014). B-Klasa na električni pogon, prvo potpuno električno vozilo Mercedes-Benza, usledilo je 2014. godine.
Nijedan drugi vrhunski proizvođač ne može da potvrdi ovako širok spektar kompaktnih automobila kao Mercedes-Benz: pet varijanti karoserije, prednja vuča i 4MATIC, manuelni menjač i prenos sa dvostrukim kvačilom, čitav niz benzinskih i dizel motora, plus pogon na struju i prirodni gas u B-Klasi i Mercedes-AMG modeli koji dinamiku izdižu na nov nivo. Kompaktni modeli već su isporučeni kupcima na oko 170 tržišta širom sveta. Oni se proizvode u fleksibilnoj i efikasnoj proizvodnoj mreži sa postrojenjima u Evropi (Nemačkoj, Mađarskoj i Finskoj) i Kini, dodatno i u Meksiku u budućnosti.
Širenje i podmlađivanje asortimana proizvoda ključni su faktori održivog tržišnog uspeha koji je ostvario Mercedes-Benz. Brend Mercedes Benza postao je primetno još više mladalački nastrojen otkako je uveo kompaktne modele treće generacije. Prosečna starost evropskih vozača trenutne generacije A-Klase sada je više od 10 godina niža od prethodne serije modela. Oko jedan od dva vozača aktuelnog kompaktnog automobila Mercedes-Benza u Evropi ranije je posedovao vozilo konkurentnog proizvođača. Stopa kupovine A-Klase je preko 60 odsto u Evropi.
Proizvodnja
Pet postrojenja na tri kontinenta
U Raštatu se nalazi vodeća fabrika za kompaktne automobile u globalnoj proizvodnoj mreži. U okviru mreže za proizvodnju kompaktnih automobila iz Raštata se kontroliše proizvodnja u mađarskoj fabrici u Kečkemetu, Pekinški Benz Automotive Co. (BBAC) u Kini i finski proizvodni partner Valmet Automotive u Usikaupunkiju. Od 2011. godine proizvedeno je oko tri miliona modela kompaktnih modela treće generacije (A-Klasa, B-Klasa, CLA, CLA Shooting Brake i GLA).
Godine 2018. proizvodnja nove porodice kompaktnih automobila Mercedes-Benza započeće u pet postrojenja na tri kontinenta. Najpre će započeti proizvodnja u postrojenju u Raštatu, nakon čega će da započnu s proizvodnjom postrojenja u Mađarskoj, Finskoj i Kini. Fabrika u Agvaskalijentesu, u Meksiku, novi je dodatak ovoj mreži postrojenja. Godine 2017. u Raštatu je otvoren nov centar za obuku kao centralna lokacija za obuku zaposlenih u postrojenjima kompaktnih automobila širom sveta.
Proizvodna mreža: strukturirana prema arhitekturi proizvoda
Fleksibilnost i efikasnost su dva ključna cilja u globalnoj proizvodnoj mreži automobila Mercedes-Benza, koja je smeštena na preko 30 lokacija i broji oko 78.000 zaposlenih širom sveta. Ova mreža je izgrađena oko proizvodne arhitekture automobila s prednjom vučom (kompaktnih automobila) i automobila sa zadnjom vučom, kao i arhitekture SUV i arhitekture sportskih automobila. U središtu arhitekture svake proizvodne mreže nalazi se vodeće postrojenje koje služi kao kompetentni centar za pokretanje proizvodnje novih modela, strategiju alata i osiguranje kvaliteta. Postoji i proizvodna mreža za pogonski deo (motore, menjače, osovine i druge sastavne delove). Fokus svakodnevnog rada je stalno poboljšanje i unapređenje savremenih proizvodnih procesa koji omogućavaju efikasnu, fleksibilnu i ekološki prihvatljivu proizvodnju budućih vozila visoke tehnologije sa oznakom kvaliteta Mercedes-Benza. Težnje za kvalitetom brenda Mercedes-Benz iste su na svim lokacijama širom sveta.
Vožnja na struju: postrojenja su spremna
Svetska proizvodna mreža vozila Mercedes-Benza je spremna za vožnju na struju. Budući električni modeli pod proizvodnim i tehnološkim brendom EQ mogu se uvrstiti u serijsku proizvodnju postojećih fabrika Mercedes-Benza na četiri kontinenta. Osim toga, Daimler ulaže više od milijardu evra u svetsku proizvodnju akumulatora sa dve fabrike u Kamencu, Saksoniji i drugim mestima u Unterturkheimu, u Štutgartu, Pekingu i Taskalusi, u Alabami (SAD). Kao i proizvodnja vozila, mreža za proizvodnju akumulatora može fleksibilno i efikasno reagovati na tržišnu potražnju. Lokalna proizvodnja akumulatora veliki je činilac uspeha u inicijativi proizvodnje automobila na struju Mercedes-Benza i ključna komponenta kada je u pitanju fleksibilno i efikasno zadovoljavanje svetske potražnje za električnim vozilima.
Raštat kao sedište vodeće fabrike: sve je spremno za budućnost
Postrojenje u Raštatu, u Nemačkoj, deluje kao vodeća fabrika za proizvodnju kompaktnih automobila i kontroliše globalno planiranje proizvodnje i kontrolu projekata (strategija alata, kvalitet proizvoda), kao i globalno upravljanje kvalitetom i snabdevanjem. Ono takođe podržava početak uspešne proizvodnje u drugim postrojenjima tako što, na primer, obučava svoje zaposlene. Glavno postrojenje u Raštatu radi punim kapacitetom, pa su mu stoga potrebni dodatni kapaciteti. Kao deo dvogodišnjeg pilot-projekta, trenutni GLA će stoga biti proizveden u fabrici Mercedes-Benza u Zindelfingenu od prvog kvartala 2018. godine do kraja trajanja njegove proizvodnje.
Fabrika Mercedes-Benza u Raštatu 2017. proslavila je 25. godišnjicu. Modeli E Klase bili su prvi automobili koji su na ovoj lokaciji napustili proizvodnu traku, koja je od 1997. godine bila dom kompaktne klase. U Raštatu se trenutno proizvode vozila A-Klase i B-Klase, kao i kompaktni GLA SUV. Nova A-Klasa je prvi model u četvrtoj generaciji kompaktnih automobila, a 2018. godine će zameniti prethodni model koji se u Raštatu proizvodio od 2012. godine.
Kečkemet: prvo evropsko postrojenje izvan Nemačke
Fabrika u Kečkemetu, u Mađarskoj, otvorena u martu 2012. godine, bila je prva evropska fabrika putničkih automobila Mercedes-Benza van Nemačke. Ovde je u februaru 2016. sa proizvodne trake sišlo petsto hiljadito vozilo. Pored B Klase, CLA i CLA Shooting Brake proizvodili su se ovde za sva tržišta širom sveta. Godine 2018. nova A-Klasa će biti dodata u proizvodni asortiman mađarske lokacije.
Usikaupunki: A-Klasa iz Finske
Od 2013. godine, finski proizvođač Valmet Automotive u ime Mercedes-Benza proizvodi dodatne primerke A-Klase. A-Klasa sa arhitekturom prednje vuče fleksibilno se proizvodi na jednoj proizvodnoj traci u Usikaupunkiju zajedno sa GLC-om srednje SUV klase. Nova A-Klasa će zameniti proizvodnju prethodnog modela na ovoj lokaciji.
Digitalizacija: savremena proizvodnja sa industrijom 4.0
Proizvodnja novih kompaktnih automobila koristi najnovije proizvodne metode i mogućnosti koje se otvaraju digitalizacijom. Postrojenja Mercedes Benza međusobno su povezana u globalnoj proizvodnoj mreži. Ovo se zasniva na softveru „Integra“. Na primer, fabrika u Raštatu može da pristupi podacima sa svih drugih lokacija u globalnoj proizvodnoj mreži, i – ako je potrebno – daljinski pristupi sistemima i robotima, unosi programe i testira ih pre operacije. Time se izbegavaju padovi sistema i omogućavaju poboljšanja za sva postrojenja.
Ušteda na prostoru i vremenu: potpuno autonomno snabdevanje materijalima
Materijal koji je donedavno ležao na gomilama na montažnim trakama, sada se razvrstan u brojnim kutijama, pregradama i nosačima putem tzv. transportnih vozila bez vozača prenosi duž finalne montažne radionice za nove kompaktne automobile u postrojenjima u Raštatu i Kečkemetu. Ova vozila bez vozača snabdevaju radnike na traci materijalom koji je odeljenje za logistiku unapred naručilo isporučuju ga u pravom trenutku, u pravim količinama i na pravom mestu. Ovo omogućava da se sačuva veliki deo prostora koji je ranije bio potreban za sakupljanje materijala na proizvodnoj traci, čini radne stanice na montažnoj traci još ergonomičnijim, daleko je manje viljuškara u saobraćaju, a nivo buke je znatno smanjen. Druga prednost je smanjenje vremena proizvodnje, a time i povećana produktivnost na proizvodnoj traci.
Radi se na tablet računaru: kalibracija head-up displeja
Nova A-Klasa ima opcioni head-up displej (HUD). Slika head-up displeja (HUD) mora da se izbaždari nakon instalacije, tako da displej bude u vidnom polju vozača. Za to se koristi nov i posebno jednostavan proces u slučaju nove A-Klase. Može se izvršiti na odabranim mestima na montažnoj traci. Jedan radnik sedi za volanom pomoću tablet računara opremljenog sa dve dodatna kamere. Jedna kamera kalibriše položaj tableta na određenu tačku na kontrolnoj tabli. Strelice na ekranu pokazuju radniku u kom smeru da pomeri tablet. Kada se to uradi, druga kamera automatski snimi sliku koju računar onda analizira. Čim je izbaždari, ustanovljeni parametri se šalju kontrolnoj jedinici HUD-a putem WLAN-a, preko OBD interfejsa, a slika se prilagođava. Druga kamera zatim proverava položaj i oblik slike.
Ključne činjenice
Potpuno nov multimedijalni sistem MBUX – Korisničko iskustvo za Mercedes-Benz: • Emotivna veza između vozila, vozača i putnika • Sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji i sposobnost personalizacije • Sveobuhvatno korišćenje funkcija na dodir putem ekrana osetljivog na dodir, touchpad panela (opcionalno) na središnjoj konzoli i upravljačkim tasterima na upravljaču vozila • Pametna kontrola glasom sa prirodnim razumevanjem jezika i aktiviranjem pomoću ključne reči „Hej Mercedes“ (opcionalno) • Navigacioni displej sa tehnologijom povećane realnosti MBUX-a (opcionalno) • Novi Mercedes me servisi
Pametna vožnja: • Po prvi put A-Klasa može da vozi poluautonomno u određenim uslovima vožnje. • Najveći sigurnosni standard u ovoj klasi zahvaljujući proširenim sistemima pomoći pri vožnji s funkcijama S Klase (FAP 4,5; dodatna oprema) • Aktivni asistent za održavanje odstojanja Distronic i aktivni asistent za upravljanje vozilom sada podržavaju vozača još više u održavanju bezbednog odstojanja i upravljanju vozilom, a brzina vozila se isto tako automatski podešava u krivinama, na raskrsnicama i u kružnim tokovima. • Na vozilu se nalaze i npr. aktivni asistent za iznenadno zaustavljanje i intuitivno razumljiv asistent za promenu kolovozne trake tokom vožnje • PRE-SAFE® PLUS može da prepozna predstojeći udar u zadnji deo vozila. Ako opasnost od sudara i dalje postoji, sistem može dodatno snažno da aktivira kočnice kada vozilo nije u pokretu, čime se rizik od povreda svodi na najmanju moguću meru smanjenjem naglog trzaja uzrokovanim udarom otpozadi.
Nova gama efikasnih motora: • Novi četvorocilindarski benzinski motor M 282 (1,33 l radne zapremine, do 120 kW i 250 Nm) sa mogućnošću isključivanja cilindara (inicijalno u kombinaciji sa 7G-DCT) i inovacijama kao što su delta oblik glave cilindra, Nanoslide® i Eco-čvrsti premaz, filter za benzin, novi prenos 7G-DCT sa dvostrukim kvačilom • Novi četvorocilindarski benzinski motor M 260 (radne zapremine 2,0 l, do 165 kW, do 350 Nm) sa Conicshape® (brušenje zidova cilindra) i Camtronic (podešavanje bregaste osovine i usisnog ventila motora) • Novi četvorocilindarski dizel motor OM 608 (radna zapremina 1,5 l, do 85 kW, do 260 Nm) sa AdBlue® tehnologijom, poboljšan turbo punjač, interno hlađenje vode i manja težina
Više užitka u vožnji i veća udobnost vožnje: • Vešanje dodatno poboljšano prednjom amortizacijom MacPherson, sa poprečnim oscilujućim ramenom i višesponom zadnjom amortizacijom; sa 4MATIC i snažnijim varijantama motora: zadnje vešanje sa četiri tačke • Aktivno podešavanje amortizacije (dodatna oprema) sa elektronskom regulacijom: u kombinaciji sa standardnim paketom Dynamic Select (četiri načina vožnje), postoji izbor udobnih ili sportskih karakteristika amortizacije • Dalji razvoj 4MATIC pogona na sva četiri točka sa elektromehanički kontrolisanim kvačilom sa više lamela (na tržištu u oktobru 2018)
Moderni luksuz redefinisan: • Avangardni stil instrument table i kokpit bez maske čine jedinstvenu arhitekturu. • Dva ekrana od po 10,25 inča (26 cm) stapaju se pod zajedničkim staklom (osim kod osnovne varijante koja ima dva 7 inčna ekrana) kako bi se obrazovao u prostoru potpuno slobodno postavljeni široki ekran kokpita. • Ambijentalno osvetljenje sa 64 boje i osvetljeni otvori za vazduh sa izgledom turbine (dodatna oprema) • Opcionalni su i grejanje sedišta, kontrola klime sedišta i paket Multicontour za sedišta, koji uključuje efekat masaže za prednja sedišta.
Potpuno odrastao: • Više prostora za ramena (+9/+22 mm prednji/zadnji), prostor za lakat (+35/+36 mm) i prostor za glavu (+7/+8 mm), kao i lakši ulaz u zadnji deo vozila • Sa 370 litara, prtljažnik je 29 litara veći nego kod prethodnog modela, i upotrebljiviji. • Svekolika vidljivost je poboljšana time što su smanjenje obloge na stubovima za oko deset odsto.
Ključne spoljašnje dimenzije i težina praznog vozila u poređenju s prethodnim modelom:
* Informacije u svakom navedenom slučaju važe za A 200 sa 7G-DCT, 1 bez ogledala, 2 u skladu sa direktivom EC, uključujući 75 kg za vozača |