Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

16. Aug 2016

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

 

Aerodinamika u


atraktivnom obliku
 


Želeći da se što više razlikuje od konkurencije, nemački proizvođač Mercedes-Benz u poslednje vreme zaista pomera granice, bar kada su u pitanju standardi koje je kroz istoriju sam sebi nametnuo. Konstrukcija automobila slavnog proizvođača oduvek je bila jednostavna, napred se nalazi motor, u sredini kardan i sasvim pozadi prtljažnik. Krajem prošlog veka, Mercedes-Benz krenuo je u velike izmene. Prvom generacijom A Klase, napustio je klasični trovolumenski oblik, kao i zadnji pogon. Zli jezici tvrdili su da su novi vetrovi iz Štutgarta, osim izmena na polju konstrukcije, doneli sobom i niži kvalitet. U želji da ih demantuje, nemački konstruktor automobila nastavio je uporno da razvija svoj koncept promene, u želji da se okrene i onim nešto mlađim kupcima, koji žele drugačiji automobil. I nakon gotovo dvadeset godina, koliko je proteklo od prve A Klase, može se reći da je Mercedes-Benz uspeo u svojoj nameri. Još jedna činjenica koja ide u prilog ovoj tvrdnji je da je u prvoj godini proizvodnje prodato 100.000 primeraka modela CLA, što ga čini Mercedes-Benzovim modelom sa najvećim brojem prodatih primeraka u prvoj proizvodnoj godini u poslednjih dvadeset godina.

Jedan od pripadnika „novog talasa“ kod Mercedes-Benza upravo je i testirani automobil, model CLA. Tehnički, ovaj automobil baziran je na A (generacija W176) i B klasi (W246). Sa njima deli mnoge mehaničke komponente, a sve sa ciljem smanjivanja troškova razvoja, ali i proizvodnje. Mercedes-Benz CLA klase predstavljen je svetskoj javnosti na Salonu automobila u SAD u januaru 2013. godine, pri čemu se proizvodnja odvija u našem neposrednom komšiluku, u Kečkemetu u Mađarskoj. U prodaju je krenuo u septembru 2013. godine, pod kodnim nazivom C117.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Linije karoserije su izuzetno fluidne, dok ceo automobil deluje kao da je izvajan od jednog komada lima, što potencira osećaj snage i gipkosti. Na prednjem delu ističu se velika maska hladnjaka, koja svojim izgledom podseća na dijamante posute po njoj. U sredini ponosno stoji velika sjajna trokraka zvezda, dok su bočno postavljene prednje svetlosne grupe, koje po našem mišljenju predstavljaju i najveću manu testiranog automobila. Naime, agresivnom i skupocenom izgledu prednjeg dela nikako ne pristaju za ovakav automobil „prestareli“ farovi u halogen tehnologiji. Savet potencijalnim kupcima je da uz AMG Line paket opreme doplate i za ksenonske farove koji u sebi donose i dnevno svetlo u LED tehnologiji. To je jednostavno dodatak koji ovakav automobil mora da ima. Masivni prednji branik inkorporira velike otvore za dovod svežeg vazduha potrebnog za rad motora. Poklopac motora reljefnog izgleda, sa naglašenim neravninama daje poseban, sportski „šmek“ celom automobilu.

Pogled na profil automobila otkriva kupeovsku liniju koja se spušta ka zadnjegm delu automobila, pri čemu dosta podseća na prestižniji (i skuplji) model CLS. Male staklene površine kao da stavljaju do znanja posmatračima da je automobil izuzetno snažan i u svakom trenutku spreman za brzi pokret. Aluminijumski naplatci od 18 inča, dvostrukog dizajna sa pet krakova, obojene sjajnim Titan sivim lakom, znatno dodaju atraktivnosti samog automobila. Takođe, u AMG Line paketu opreme deo standardne opreme su i plastične zaštite pragova koje ostavljaju utisak aerodinamičnosti i snage.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Na zadnjem delu snažan utisak ostavljaju i stop svetla, koja mogu da se poruče i u punoj LED tehnologiji, kada noću deluju izuzetno atraktivno. Zadnji branik u svom donjem delu prelazi u difuzor, uz dve imitacije izduva koje deluju izuzetno dizajnerski uspelo. Deo dizajnerskog pečata čine i perforirani kočni diskovi na prednjoj osovini, kao i natpis Mercedes-Benz na crvenim kočnim čeljustima. Pored nesporne atraktivnosti eksterijera, inženjeri nemačke fabrike, ali i dizajneri, hvale se najboljim koeficijentom otpora vazduha koji poseduje automobil iz serijske proizvodnje. Prema njihovim navodima, koeficijent otpora vazduha je 0.23, što je bolje od rezultata koji je imao Tesla Model S (0.24). Za modele sa oznakom CLA 180 CD Blue Efficiency, koeficijent otpora vazduha je još manji i iznosi rekordnih 0.22. Rezultat inženjerskog i dizajnerskog tima je zaista impresivan i model CLA predstavlja izuzetno uspeo i dopadljiv automobil. AMG Line paket opreme tu dopadljivost samo dodatno akcentuje i optički dodaje na utisku o agresivnosti ovog automobila.

Ulazak u automobil olakšan je postojanjem četvoro vrata. Ona se otvaraju primereno široko, a detalj koji svakako privlači pažnju je izostanak gornjeg okvira vrata, kakav se i sreće kod klasičnih kupe automobila. Na prednjim sedištima se sedi nisko, ali i primereno udobno. Zauzimanje adekvatnog položaja olakšan je o brojnim mogućnostima podešavanja položaja kako samog sedišta, kao i visine i dubine upravljača. Za vozača i suvozača ima sasvim dovoljno mesta, tako da ni duga putovanja ne predstavljaju problem. Zadnja klupa nudi adekvatan smeštaj za dva odrasla putnika, pri čemu je prostor za glave visokih putnika relativno ograničen obzirom na padajuću liniju krova. I pored relativno malih staklenih površina, preglednost je na visokom nivou. Sve komande su raspoređene na dohvat ruke i mogu izuzetno lako da se koriste, jer su ispoštovani svi postulati moderne ergonomije.  

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


AMG Line paket opreme doneo je dosta promena u unutrašnjosti u odnosu na standarnu postavku modela CLA. Sportska sedišta presvučena su na bokovima imitacijom kože koju Mercedes-Benz označava kao Artico, dok se u centralnom delu nalazi mikrofiber platno naziva Dinamica sa crvenim kontrastnim štepovima. Upravljač je trokrakog dizajna, sa crvenim kontrastnim štepovima, uz perforiranu kožu na mestuma gde se nalaze ruke vozača, pri čemu je on u sportskom duhu „odsečen“ u donjem delu.

Tapacirung vrata je takođe urađen u kombinaciji platna, plastike, imitacije kože, pri čemu se i na njemu mogu naći kontrastni crveni štepovi. Obloga krova, kao i obloge A, B i C stubova su crne boje, što je pomalo neuobičajno i ne tako često dizajnersko rešenje. Na instrument tabli, kao deo paketa AMG Line, nalazi se i hotizontalna lajsna od aluminijuma koja prekida monotoniju crne boje.

Ispred vozača nalazi se klasična instrument tabla, na kojoj dominiraju veliki obrtomer i brzinomer, smešteni u kućišta koja podsećaju na završetke izduvne cevi. U sklopu brzinomera nalazi se pokazivač preostale količine goriva, dok je unutar obrtomera smeštem indikator temperature rashladne tečnosti motora. Između obrtomera i brzinomera nalazi se i ekran u boji preko kojeg se dobijaju informacije od putnog kompjutera. Trokraki kožom obloženi upravljač je multifukcionalan, i na njemu se nalaze komande audio uređaja, kao i komande putnog kompjutera i telefona. Na vrh centralne konzole postavljen je ekran osetljiv na dodir dijagonale 8 inča, na kome mogu da se obavljaju razna podešavanja – personalizacije samog automobila, ali i da se upravlja audio uređajem, kao i raznim aplikacijama.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mogućnosti personalizacije samog automobila su vrlo široke, može da se bira između ekonomičnog, komfor, sportskog, kao i personalizovanog režima rada. Prva tri moda imaju svoje unapred definisane parametre, dok četvrti, personalizovani, omogućava vozaču da odabere željeni režim rada pogonskog agregata, menjača, kao i klima uređaja. Ispod pomenutog TFT ekrana nalaze se tri hromirana ventilaciona otvora, dok su nešto niže komande audio uređaja i komande sistema start-stop, kao i za izbor režima rada automobila. Obzirom da je testirani automobil posedovao automatski menjač, na mestu gde stoji ručica manuelnog menjača stoji velika pregrada za sitnice, gde mogu da se ostave ključevi, novčanik, telefon ili pak drugi sitni predmeti. Sasvim pozadi nalazi se rotaciona komanda za upravljanje imfotainment sistemom u automobilu, kao i naslon za laktove vozača i suvozača. Završna obrada je na vrhunskom nivou, baš kao i kvalitet upotrebljenih materijala.

Prtljažnik je dovoljno prostran, kvalitetno tapaciran, pri čemu je danak atraktivnom dizajnu platio upravo njegov otvor, mada je takva situacija sasvim očekivana.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Praktično nijedno drugo područje ne inspiriše Mercedes-Benz inženjere u tolikoj meri, kao istraživanje novih tehnologija za bezbednu vožnju. Još davne 1950. godine nemački proizvođač postavlja prvu prekretnicu za izvanrednu bezbednost – sa putničkom ćelijom, izumom Béla Barényi-a. Danas je ona samo jedna od komponenti koncepta integralne bezbednosti, kojom su Mercedes-Benz automobili bližai viziji vožnje bez nezgoda. I upravo je to potvrđeno na kreš testu koji po standardizovanoj proceduri sprovodi EuroNCAP. Na ovom testu, zaštita odraslih putnika ocenjena je sa 91, a dece sa 75%. Zaštita pešaka je vrednovana sa 74, a upotreba elektronskih sistema asistencije sa 81%.

U Mercedes-Benz CLA ugrađeni su brojni sistemi aktivne i pasivne bezbednosti. Tu svakako treba pomenuti standardne prednje, bočne, kao i zavesaste vazdušne jastuke, uz Isofix kopče za dečija sediša na zadnjim sedištima. BAS, ABS i ESP deo su standardne opreme na svim novim automobilia, tako da ni ovaj automobil nije izuzetak.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Većina saobraćajnih nesreća počne pre momenta sudara: trenutkom nepažnje, slabom vidljivošću ili nepredvidljivom opasnošću. Brojnim merama i sistemima Mercedes-Benza koncept bezbednosti obezbeđuje sigurnu i bezbednu svakodnevnu vožnju i pomaže u savladavanju rizičnih situacija. Upravo iz tog razloga, ugrađeni su brojni sistemi asistencije vozaču koji pomažu dostizanja ideala što bezbednijeg korišćenja automobila (Faza 1). Tu se u prvom redu nalaze sistemi poput Distronic plus sistema koji obezbeđuje sigurno rastojanje od automobila ispred. Adaptivna kočna svetla upozoravaju vozača iza da je u toku „panično kočenje“, uz aktiviran BAS. Ovakav sistem, prema podacima Mercedes-Benza, skraćuje put zaustavljanja automobila iza i do 4,4 metra, što je svakako bitan napredak na polju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.

Sistem bi-ksenon svetala takođe unapređuje bezbednost, kao i sistem za kontrolu pažnje vozača. U ovu, prvu fazu bezbednosti, kako je Mercedes-Benz nazvao, spadaju i Sistem dugih svetala, ESP, kamera za vožnju unazad, sistem inteligentnih prednjih svetala, sistem za sprečavanje sudara (vrši kontrolu nad odstojanjem od automobila ispred, reaguje vizuelnim i akustičnim signalnom, a po potrebi koriguje silu kočenja), kao i sistem za kontrolu nad saobraćajnom trakom i sistem za kontrolu „mrtvog ugla“.

Svrha svih sistema Faze 1 bezbednosti je zapravo sprečavanja sudara, dok u sledećoj, Fazi 2 Mercedes-Benz bezbednosti rade sistemi koji deluju u kritičnim situacijama – ABS, ESP, BAS, Pre-Safe, kao i ASR. Faza 3 podrazumeva dejstvo sistema bezbednosti koji su aktivni tokom samog udara – vazdušni jastuci, pirotehnički zatezači pojaseva, Isofix kopče za sedišta za decu. I najzad, Faza 4, koja se aktivira u trenucima nakon sudara, takođe je izuzetno važna po bezbednost vozača i putnika.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Kako bi se smanjila dodatna oštećenja, kao i povrede, koje nastaju kao posledica nezgode i da bi se olakšalo pružanje pomoći, u zavisnosti od vrste i težine nezgode, preduzimaju se različite mere. Pomoć službama za pružanje pomoći nakon nezgode predstavlja važan deo filozofije Mercedes-Benza. Tako, na primer, motor se automatski gasi i prekida se dovod goriva. Zatim se aktiviraju upozoravajuća svetla i unutrašnje osvetljenje u hitnim situacijama, kako bi se smanjila opasnost od nezgoda i lakše uočio automobil. Mehanizam za zaključavanje vrata automatski se deaktivira, kako bi se omogućio pristup povređenim putnicima bez svesti. U slučaju nezgode ili nepravilnosti u radu Mercedes-Benz sistem za upućivanje poziva u hitnim situacijama (sastavni deo Comand Online multimedijalnog sistema) u kombinaciji sa povezanim mobilnim telefonom automatski upostavlja vezu sa kol centrom za hitne situacije. Poput ostalih proizvođača, i Mercedes-Benz dostavio je spasilačkim službama, u prvom redu vatrogascima, vodiče za mesta sečenja karoserije u slučaju težih sudara u cilju što brže evakuacije povređenih putnika. Zaista, na ovom mestu mora da se oda veliko priznanje Mercedes-Benzu na trudu koji je uložen u razvoj bezbednosnih aspekata novog CLA modela.

Kako smo već ranije napisali, AMG Line paket opreme veoma je bogat. Pored standarndne centralne brave sa daljinskom komandom, električno podesivih spoljnih retrovizora i električno pokretanih prozora, testirani automobil zaista je posedovao poduži spisak opreme.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Poluautomatski klima uređaj jednostavan je za korišćenje i vrlo efikasan u svom radu. Audio sistem obezbeđivao je ugodnu atmosferu u kabini, kojoj je odlična zvučna izolacija dodatno doprinosila. Atraktivna bela boja, označena u nomenklaturi kao Cirrus white (kod 650), znatno je doprinela poželjnosti samog automobila. Ipak, optički AMG Line paket drastično je unapredio sam automobil. Atraktivna maska hladnjaka, dijamantskog izgleda, aerodinamični sportski masivni branici, kao i zaštite pragova samo su akcentovale ionako sportski agresivan imidž CLA klase. Oslanjanje je nešto niže nego kod standardnih modela, tako da je ono uz atraktivne aluminijumske naplatke od 18 inča na kojima su pneumatici 225/40 R18 praktično činili da automobil deluje moćnije nego što on zaista jeste.

U unutrašnjosti dominiraju crveni dupli štepovi na sedištima, upravljaču, tapacirungu, kao i sportski „odrezan” volan. Crna obloga krova i stubova deluje vrlo efektno u unutrašnjosti i pruža čudan osećaj topline i bezbednosti. Kamera za vožnju unazad olakšava parkiranje na skučenim prostorima, dok sportska prednja sedišta pružaju idealnu bočnu i lumbalnu podršku.
 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Ispod predivno izvajanog poklopca motora nalazi se redni četvorocilindarski dizel motor radne zapremine 2.143 cm3, kodne oznake OM 651DE 22 LA. Suštinski, radi se o dobro poznatom motoru koji je doživeo temeljne izmene, tako da sada zadovoljava Euro 6 norme. Opremljen je četvrtom generacijom common-rail sistema ubrizgavanja, čiji radni pritisak u trenucima maksimalnog opterećenja dostiže do 2.000 bara. Osim toga, temeljno su prerađene i komore za sagorevanje, uz brizgaljke poboljšane preciznosti. Modifikovani pritisak ubrizgavanja, kao i turbo kompresor promenljive geometrije obezbeđuju odlične performanse u svim režimima rada. Pored ovih promena, Mercedes-Benz navodi da je dosta učinjeno i na polju smanjenja unutrašnjih otpora, kako bi se smanjila potrošnja na minimalne moguće vrednosti. Osim ovih promena, i ugrađeni ECO start-stop sistem dodatno umanjuje potrošnju, a zahvaljujuči indikatoru ekonomične vožnje na instrument tabli, vozač može da bude informisan o tome koliko je efikasan automobil i koliko je goriva uspeo da uštedi.

Sve ove promene doprinele su da motor radi mirno, bez vibracija, pri čemu je akustična situacija u kabini i prilikom maksimalnih ubzanja zaista povoljna. Maksimalna snaga od 136 KS dostiže se već pri 3.200 obrtaja u minuti i ostaje na tom nivou sve do 4.000 o/min. Maksimalni obrtni moment od 300 Nm pri samo 1.400 o/min ostaje dostupan sve do 3.000 o/min, garantujući izvanredne vozne osobine, a pre svega elastičnost. Zahvaljujući ovim karakteristikama, uz adekvatnu vožnju može zaista da se ostvari vrlo niska vrednost prosečne potrošnje.

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Prenos snage ostvaruje se na prednje točkove preko sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. Ova menjačka kutija temeljno je prerađena i prilagođena upotrebi u kompaktnoj klasi, kombinujući na zaista jedinstven način konfor, sportske karakterisitike i ekonomičnost. Ova menjačka kutija poseduje tri osovine, kao i sedam brzina za kretanje unapred i jednu za unazad. Zahvaljujući tehnologiji dvostrukog kvačila, promena brzine (prenosnog odnosa) je momentalna, što rezultuje da nema vremenskog gubitka u prenosu snage na podlogu. Ova menjačka kutija može da radi u tri moda, Eko, Sport i Manual.

U Sport modu promena brzina odvija se u višim obrtajima motora, omogućavajući tako bolje ubrzanje i veću reaktivnost na pritisak pedale akceleratora. U Eko režimu menjač je orijentisan na smanjenje potrošnje, dok u Manuelnom modu vozač može sam po svom nahođenju da menja brzine uz pomoć lopatica koje stoje iza upravljača, odnosno .

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Na prednjoj osovini Mercedes-Benz CLA klase nalazi se klasično McPherson oslanjanje, dok je pozadi multilink sa tri uporne i jednom vučnom sponom po točku, uz stabilizatore. Rezultat ovakve tehničke postavke je odlično ponašanje u vožnji, kao i nenarušena dinamika i pored činjenice da automobil ima prednji pogon. Kako bi se smanjila neogibljena masa, nosači točkova i opružne spone su od aluminijuma. Obzirom da je test automobil posedovao AMG Line paket opreme, prednje oslanjanje je niže u odnosu na standardno za 20, a zadnje za 15 mm. Na ovaj način dinamika vožnje je dodatno poboljšana i ovaj automobil se zaista vozi jako dobro, baš kao što i izgleda.

Mercedes-Benz je modelom CLA očigledno ciljao tamo gde treba. Atraktivne linije, snažni, ali i ekonomični motori, atraktivni paketi dodatne opreme doveli su veliki broj kupaca pred kapije dilera Mercedes-Benza. Zaista, u saradnji sa poznatim i tradicionalnim kvalitetima Mercedes-Benza, poput bezbednosti, kvaliteta izrade, kao i dobrim držanjem vrednosti polovnog automobila, atraktivne linije učinile su da ovaj automobil naiđe put do velikog broja kupaca. Nakon druženja sa CLA klasom, rekli bismo, sasvim zasluženo.
 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

 


Tehničke karakteristike

 

 

Model

Mercedes-Benz CLA 200 d 7G-DCT AMG Line

Motor

OM 651 DE 22 LA, četvorocilindarski redni dizel motor, 4 ventila po cilindru, DOHC, dizel, turbo punjač,  common rail, vlažni karter, hlađen vodom

Zapremina

2.143 cm3

Prečnik i hod klipa

83 x 99 mm

Odnos kompresije

16.2 :1

Najveća snaga

100 kW (136 KS) pri 3.200 – 4.000 o/min

Najveći obrtni moment

300 Nm pri 1.400 – 3.000 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, sedmostepeni automatski menjač sa dve lamele (7G-DCT)

Hodni sistem

Napred McPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /  Pozadi multilink, stabilizator

Upravljač

Električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi, pozadi disk, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, ESP, Hill holder, Auto Hold funkcijom

Točkovi i pneumatici

225/40 R 18

Dimenzije (D x Š x V)

4.630 x 1.777 x 1.432 mm, međuosovinsko rastojanje 2.699 mm, trag točkova 1.549/1.1547mm, zapremina prtljažnika 470 litara, rezervoar za gorivo 50 l (rezerva 6 litara)

Mase

Prazno vozilo 1.525 kg, najveća dozvoljena 2.015 kg

Performanse

Najveća brzina 220 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9.0 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 5.1 l/100 km, na putu 3.8 l/100 km, u mešovitoj vožnji 4.2 l/100 km

Emisija CO2

 



Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line
Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

 

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line

Mercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG LineMercedes-Benz CLA 200 d DCT AMG Line


Ime i prezime
Komentar