Salon automobila u Beogradu

Novi Renault Koleos

05. Oct 2017

Renault Koleos

Luksuzni SUV

atletskog dizajna i

vrhunske udobnosti

 

 

Novi Koleos, predstavljen na Salonu automobila u Pekingu 2016. godine i već se prodaje u Australiji, na bliskom istoku kao i u nekim zemljama Južne Amerike i Azije, a od juna ove godine prodaja je počela i u Evropi. Sada je stigao i u Srbiju.

Ovaj originalni SUV D-segmenta spaja muževan, upečatljiv dizajn sa elegancijom, prefinjenošću i udobnošću velikih limuzina, ali im i dodaje:

-    nagrađivanu tehnologiju pogona na četiri točka,
-    terenske sposobnosti zahvaljujući povišenoj šasiji,
-    prefinjenu unutrašnjost opremljenu sistemima koji nude najveći nivo udobnosti u segmentu,
-    najprostraniju unutrašnjost u klasi zahvaljujući međuosovinskom rastojanjuu od 2,71 metra i ukupnoj dužini od 4,67 metara,
-    povezan doživljaj zahvaljujući multimedijalnom tabletu R-Link 2.

Osim što upotpunjuje Renault ponudu luksuznih modela, koju čine još i Talisman, Talisman Grandtour i Espace, novi Koleos ujedno je i vrhunac palete Renault-ovih crossovera, koju čine Captur i Kadjar. Uz to je i peti Renault-ov model, nakon Clia, Espaca, Talismana i Captura, koji je dostupan u vrhunskoj verziji Initiale Paris. U ovu verziju utkana je sva stručnost grupe Renault u oblasti elegancije, udobnosti, opreme i usluga.

Novi Koleos može da se pohvali i bogatom ponudom proverenih pogonskih sklopova i tehnologija, koju čine dva dizel motora u kombinaciji sa automatskim menjačem X-Tronic ili ručnim menjačem kako bi se ispunili zahtevi evropskih kupaca.
 

 

Perjanica luskuzne Renault ponude

 


„Novim Koleosom završavamo dizajnersku renesansu modela Renault pokrenutu modelom Clio 2012. godine. Kao dizajneru, najveći mi je izazov bilo da osmislimo SUV koji nije samo elegantan, nego je istovremeno dinamičan i moderan. Kako bismo to postigli, umesto razvodnjavanja tradicionalnih obeležja SUV modela iskoristili smo snažne horizontalne linije, mišićave izbočine i visoko rastojanje od tla kako bismo naglasili poznate elemente segmenta. Zahvaljujući tome, novi Koleos zrači unutrašnjom snagom. U svakom pogledu je SUV i Renault.”


Laurens van den Acker, viši potpredsednik, odeljenje za dizajn


 

Renault KoleosRenault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

 


Prepoznatljiv luksuzni dizajn

Poput modela Espace, Talisman i Talisman Grandtour, njegove braće iz D-segmenta, novi Koleos pripada grupi luksuznih modela Renault, što je vidljivo i u njegovom spoljašnjem izgledu. Sličnost novog Koleos-a sa Talisman-om i Talisman-om Grandtour, koje je takođe dizajnirao Alexis Martot, nije samo površna i prati strategiju dizajnera da se sva tri modela međusobno dopunjuju. Sličnosti su najvidljivije u dizajnu prednjeg dela. Sva tri krasi veliki vertikalno postavljen logotip Renault istaknut na hromiranoj masci.

Porodične crte Talisman-a i Koleos-a vidljive su i u mišićavim izbočinama i proporcijama, uključujući kratke prepuste koji imaju isti odnos između ukupne dužine i međuosovinskog rastojanja.

Dinamičan stav novog Koleos-a dodatno je istaknut velikim točkovima (ukupan prečnik: 730 mm) i niskom linijom krova (1,68 m). Atraktivne karakteristike već na prvi pogled nagoveštavaju da je reč o luksuznom Renault-u.


Full LED svetlosni potpis

Sličnosti između modela Espace i Talisman prepoznaju se u dizajnu prednjih i zadnjih svetala sa prepoznatljivim svetlosnim potpisom izvedenim u Full LED tehnologiji.

Prednjim krajem se, kao i na Talisman-u, izvan okvira samih svetala proteže svetlosni potpis u obliku ćiririlčnog slova S i time mu daje još prodorniji izgled. U zavisnosti od verzije, novi Koleos dostupan je sa novim Pure Vision kratkim i dugim svetlima izvedenima u Full LED tehnologiji. Dnevna svetla daju mu jedinstven, prodoran pogled. Ova tehnologija odlikuje se 20 odsto snažnijim svetlosnim snopom u poređenju sa halogenim glavnim svetlima i obezbeđuje znatno bolju vidljivost noću.

Trajno osvetljenje zadnjih svetala izvedeno je u tehnologiji Edge Light jasnog i upečatljivog 3D efekta vidljivog izbliza i izdaleka. Kao i kod Talisman-a, široka, horizontalna zadnja svetla pojačavaju utisak širine (1.840 mm) i privlače pažnja na logotip Renault postavljen u sredinu.

 

Renault KoleosRenault KoleosRenault-Koleos
 


Snažan karakter

Snažan stav i karakter novog Koleos-a istaknuti su nizom inovativnih dizajnerskih rešenja:

-    Pre svega, sjajnim hromiranim aplikacijama prednjeg dela. Hromirani umetci protežu se od glavnog svetla celom dužinom prednjeg blatobrana i tako vizuelno izdužuju poklopac motora i omogućavaju da se novi Koleos izdvaja od konkurentskih modela.
-    Utisak luksuza ostavljaju i uži zazori kao i oštriji prelazi.
-    Zadnja svetla obuhvataju zadnje blatobrane, baš kao i profilisani zadnji branik, čime ističu stabilan stav novog Koleos-a.
-    Hromirani umetak u donjem delu branika prirodno privlači pogled na linije dvostrukih zadnjih izduva.


Ponuda sofisticiranih, elegantnih boja karoserije

Prirodna elegancija i prefinjenost novog Koleos-a mogu da se prilagode korisniku bogatom ponudom boja karoserije i dizajna naplataka.

Sedam boja karoserije: Ultra srebrna, univerzalno bela, metalik siva, metalik crna, mineralno bež, metalik tamnoplava i bela.

Četiri dizajna naplataka: Srebrnosivi 17-inčni naplatci Esquis, srebrnosivi 18-inčni naplatci Taranis, sivi 18-inčni naplatci Argonaute sa dijamantskom obradom i sivi 19-inčni naplatci Proteus.
 

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

 


Vrhunski nivo udobnosti za sve putnike

Praktična oprema i beskompromisna pažnja posvećena je dizajnu unutrašnjosti. Renault nije pristao na kompromise između udobnosti i izgleda. Njegove spoljašnje linije osmišljene su za najviši nivo udobnosti svih pet putnika.

Međuosovinsko rastojanje novog Koleos-a jedno je od najvećih u klasi (2.710 mm / ukupna dužina 4.670 mm) i omogućuje rekordnu količinu prostora za putnike. Putnici na zadnjim sedištima uživaju u najvećoj količini prostora za kolena u klasi (289 mm) kao i u posebno izdašnoj količini prostora za glavu, ramena i laktove putnika.

Osim rekordne količine prostora u unutrašnjosti ističe se i velikim prilagodljivim prtljažnikom i brojnim praktičnim rešenjima.

Prtljažnik zapremine 579 litara odlikuje se i pametnim podom koji mođe da se ukloni, a u nivou je sa pragom s kojim čini potpuno ravan pod. Zahvaljujući sistemu Easy Break, uz pomoć ručica smeštenih u prtljažniku naslon zadnjih sedišta deljiv je u odnosu 60:40 i može da se preklopi u trenu i tako oslobodi ukupan prostor od 1.795 litara.

Unutrašnjost novog Koleos-a krije 35 litara dodatnog prostora za odlaganje stvari, uključujući pregradu za rukavice zapremine 11 litara i prgradu zapremine sedam litara u središnjoj konzoli.


Vrhunska udobnost za sve putnike

Nezavisno od toga da li sede na prednjim ili zadnjim sedištima, visok nivo udobnosti isti je za sve putnike u sasvim novom Koleosu.

Prednja sedišta novog Koleos-a su udobna i raskošna zahvaljujući obuhvatajućem dizajnu i punjenju od pene različite gustine, a istovremeno su i među najvećim u klasi. U zavisnosti od verzije, prednja sedišta mogu da se električno podešavaju u šest smerova kao i u lumbalnom delu, a opremljena su funkcijom grejanja i ventilisanja u dva nivoa intenziteta.

Klizna središnja konzola može da se pomera i napred-nazad za 80 mm, čime se vozaču dodatno omogućava da pronađe idealan položaj za upravljačem.

Renault KoleosRenault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

Zakrivljeni oblik poleđina prednjih sedišta oslobađa dodatni prostor za putnike na zadnjim sedištima i povećava utisak otvorenog prostora. Putnici u zadnjem redu takođe mogu da uživaju u sedištima sa ugrađenim grejanjem, što je prava retkost, čak i u ovoj klasi automobila.

Ulazak olakšavaju vrata koja se otvaraju pod širokim uglom - jednim od najvećih u Koleosovoj klasi (prednja vrata: 70o / zadnja vrata: 77o) kad su potpuno otvorena.

Dizajn vrata sprečava prljanje pragova i odeće putnika prilikom ulaska u automobil ili izlaska iz njega.


Udobnost putnika na prvom mestu

U unutrašnjosti novog Koleos-a preduzeto je sve kako bi se obezbedila udobnost putnika, sve do najsitnijih detalja.

Nivo kvaliteta je u skladu sa onim što kupci očekuju od luksuznih SUV-ova i limuzina D segmenta, a postignut je upotrebom robusnih, vrhunskih materijala. Primera radi, umetci na upravljaču, ručici menjača i okvirima otvora za ventilaciju novog Koleos-a izrađeni su od dopadljivog mat hroma, a središnja konzola izrađena je od izdržljivih materijala prijatnih na dodir. Unutrašnjost krase i meki materijali od kojih su izrađeni armaturna ploča i obloge vrata. Kožne presvlake i kožom presvučeni nasloni za ruke putnika ukrašavaju kontrastni šavovi.

Uživanje u putovanju dodatno povećava LED ambijentalno osvetljenje koje može da bude zelene, plave, žute, crvene ili ljubičaste boje, u zavisnosti od raspoloženja vozača i putnika. Unutrašnjost novog Koleos-a izuzetno je prozračna zahvaljujući velikom staklenom krovu (površine 0,80 m2) koji se proteže preko zadnjih sedišta i koji može da se otvori. Još jedna odlika dostojna premium modela jeste i prednji držač za čaše koji ima funkciju grejanja ili hlađenja.
 

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos



Novi Koleos Initiale Paris

Snažan, atletski spoljašnji izgled novog Koleos-a Initiale Paris krase posebni ekskluzivni detalji:
-    ekskluzivna metalik crna boja Amethyste, u ponudi uz drugih osam boja iz standardne palete,
-    19-inčni naplatci dijamantske obrade,
-    posebna oznaka ispod logotipa Renault,
-    hromirani ukrasni umetci na prednjim blatobranima.

Posebna pažnja posvećena udobnosti i praktičnim rešenjima u unutrašnjosti. Udobnost u kojoj mogu da uživaju putnici u novom Koleosu Initiale Paris naglašena je posebnom završnom obradom i standardnom opremom, koja uključuje:
-    presvlake od napa kože crne ili sive boje,
-    obuhvatajuće naslone za glavu na prednjim sedištima,
-    upravljač i ručicu menjača presvučene napa kožom,
-    posebne umetke Initiale Paris na instrumentn tabli i oblogama vrata,
-    instrument tablu presvučenu napa kožom sa ukrasnim šavovima,
-    grejana i ventilisana prednja sedišta sa električnim podešavanjem u šest smerova kao i vozačevo sedište podesivo u lumbalnom delu u dva smera,
-    višeslojne bočne prozore za još tišu vožnju,
-    oznake Initiale Paris u unutrašnjosti na pragovima vrata, umetku na upravljaču, izvezene na naslonima prednjih sedišta, na ukrasnim elementima na poleđini prednjih naslona za glavu,
-    ekskluzivne tepihe,
-    indukciono bežično punjenje pametnog telefona,
-    poseban ključ Initiale Paris,
-    audiosuistem BOSE© sa 13 vrhunskih zvučnika.

 

Posebno odabrana zbog vizuelnih i taktilnih odlika kao i zbog izuzetne udobnosti, punozrnasta napa koža najistaknutije je obeležje opreme Initiale Paris. Tokom štavljenja koža se obrađuje glodanjem kako bi do izražaja došla njena prirodna tekstura i kako bi se postigla mekoća i udobnost. Ukrasni prošivi i šavovi kožnih presvlaka sedišta šiju se ručno kako bi se garantovala preciznost.

 

 

Novi Koleos, veliki SUV koji zaokružuje Renault ponudu crossovera


„Novi Koleos pridružuje se modelima Captur, Kadjar i Espace i zaokružuje Renault-ovu ponudu crossovera luksuznim modelom sa pogonom na četiri točka. Njegovo nasleđe SUV-a ističu proverena platforma, kao i motori i menjači koji spadaju u najbolje što Alijansa može da ponudi.  Izuzetno visoko rastojanje od tla, povišeni položaj vozača i udobna unutrašnjost prilagođena putnicima donose nenadmašni nivo užitka u vožnji u ovom segmentu i čine skladan paket koji će privući kupce iz celog sveta.”


Ali Kassaï - Rukovodioc planiranja proizvoda grupe Renault

 

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos



Snažan, atletski spoljašnji izgled


Novi Koleos je SUV koji krase svi elementi dizajna koje tradicionalno povezujemo sa ovim segmentom, uključujući napete linije koje snažan stav spajaju sa izgledom koji privlači poglede, uključujući:
-    bočne zaštitne obloge,
-    velike naplatke razmera do 19 inča.

Na raspolaganju je i bogata ponuda pametne, praktične opreme za dodatno uređenje prepoznatljivog karaktera novog Koleos-a, uključujući:
-    paket potpuno integrisanih zaštitnih pragova,
-    kuka za vuču koja može da se ukloni (alat nije potreban),
-    električno sklopiva kuka za vuču,
-    niz rešenja za prevoz tereta na krovu, uključujući aluminijumske krovne nosače QuickFix,
-    prednji usmerivači vazduha,
-    zaštita pragova vrata i prtljažnika,
-    bogata ponuda opreme za organizaciju prostora u prtljažniku i zaštitu prtljaga,
-    bežični indukcioni punjač za pametne telefone.


Bezbedan i opuštajući

Pripadnost novog Koleos-a segmentu SUV vozila vidljiva je i u unutrašnjosti koja spaja prefinjenost sa zaštitom putnika.

Položaj vozača 150 mm je viši od onog u Talisman-u, što mogućava izuzetnu vidljivost koju kupci ove vrste automobila posebno cene. Visoka i široka armaturna ploča u obliku slova T odiše snagom i osećajem bezbednosti. Veliki vertikalni ekran (dijagonale do 8,7 inča) postavljen je u sredinu i potpuno je integrisan pa u kombinaciji sa središnjom konzolom čini komandni punkt koji nagoveštava snagu pogona na četiri točka. Rukohvati sa obe strane središnje konzole karakteristični su za terenska vozila i doprinose bezednosti putnika, pri tome u unutrašnjost unose i sportski duh.
 

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos



Terenske sposobnosti i spremnost za na avanturu

U skladu sa Renault-ovom strategijom dizajna koju je 2010. godine predstavio Laurens van den Acker, novi Koleos je deo segmenta Explore koji označava robusnost i spremnost za pustolovine i istraživanje nepoznatog terena.

To je već na prvi pogled vidljivo iz njegovog rastojanja od tla (do 210 mm), jednog od najviših na tržištu.

Terenske sposobnosti novog Koleos-a još su veće zahvaljujući prilaznom uglu od 19 stepeni i odlaznom uglu od 26 stepeni.


Efikasna i jednostavna tehnologija pogona 4x4

Pogon ALL MODE 4x4 dostupan u novom Koleosu opremljen je tehnologijom koja je proverena u milionima vozila Alijanse Renault-Nissan prodatim širom sveta. Ovaj sistem pogona na sva četiri točka neprestano kontroliše nivo prijanjanja kako bi osigurao optimalnu vuču, bez obzira na uslove.

Za razliku od mnogih konkurenata, novi Koleos i dalje ima taster koji vozaču omogućava da odabere način prenosa snage. Taster je smešten levo od upravljača i omogućava vozaču da na jednostavan način odabere neki od tri načina rada: 2WD, 4WD Auto ili ekskluzivni 4WD Lock.

-    U načinu rada 2WD novi Koleos pogoni prednje točkove, nezavisno od uslova, i tako smanjuje potrošnju.
-    U načinu rada 4WD Auto, sistem All Mode 4x4 neprestano analizira uslove i nivo prijanjanja kao i informacije koje beleže senzori, kako bi izračunao idealan odnos raspodeljene snage između prednjih i zadnjih točkova. Do 50% dostupnog obrtnog momenta po potrebi se može preneti na zadnje točkove.
-    U terenskoj vožnji ili u uslovima sa niskim nivoom prianjanja, kao što je vožnja po snegu, blatu, makadamu ili pesku, način rada 4WD Lock vozaču omogućava da odabere stalni pogon na četiri točka pri brzinama do 40 km/h i jednoliko raspodeljuje obrtni moment između prednjih i zadnjih točkova (50/50). Ovaj način rada automatski se isključuje pri brzinama većim od 40 km/h ili nakon ponovnog pokretanja motora.
 

Renault KoleosRenault KoleosRenault KoleosRenault Koleos



SUV u svom elementu u svim okolnostima

Osim što povećava terenske sposobnosti novog Koleos-a, pogon All Mode 4x4 omogućava dinamičnije vozne osobine, uz veću stabilnost i još bolju bezbednost.

U načinu rada 4WD Auto, senzori neprestano prate uzdužne i bočne sile ubrzanja kao i uglove nagiba i okrenutosti upravljača.     Ove informacije zatim se obrađuju kako bi se poboljšala raspodela obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine (od 100/0 do 50/50) kako bi se obezbedilo najefikasnije prijanjanje i uklonili podupravljanje i predupravljanje.


Nagrađivana, prilagodljiva konstrukcija

Platforma i pogonski sklopovi u skladu su sa zahtevima kupaca novog Koleos-a.

Novi Koleos je konstruisan na platformi Alijanse Renault-Nissan CMF-C/D koju deli niz modela, među kojima su Renault-ovi modeli Espace, Talisman i Kadjar kao i Nissanovi X-Trail i Qashqai.

Upotreba istih sastavnih delova u svim ovim modelima svedoči o stručnosti Alijanse u svim segmentima, od limuzina i crossovera do SUV-ova. Ovaj pristup omogućava upotrebu delova i konstrukcija koji kupcima nisu vidljivi u različitim modelima, a da pri tome dizajn i identitet svake marke ostanu jedinstveni i prepoznatljivi. Novac koji se time uštedi zatim se ulaže u opremu koja obezbeđuje dodatnu udobnost.


Ponuda dva dizel motora (130 KS i 175 KS)

Paleta motora i menjača novog Koleos-a sastavljena je u skladu sa potrebama i očekivanjima evropskih kupaca.

Ponudu čine dva dizel motora snage 130 odnosno 170 KS. Oni snagu na točkove prenose ili putem automatskog menjača X-Tronic ili šestostepenog ručnog menjača.
Ova dva dizel motora ispunjavaju zahteve norme Euro 6b i samim tim su opremljena sistemima Stop&Start, filterom za azot dioksid (NOx) i filterom čađi.

Prvi od navedenih je 1.6 dCi, motor hvaljen zbog svoje efikasnosti i užitka koji donosi u vožnji.  Najveća snaga ovog četvorocilindarskog motora sa 16 ventila jeste 130 KS (96 kW) pri 4.000 o/min, a najveći obrtni moment 320 Nm, dostupan od 1.750 do 2.250 o/min.  Njegova izuzetno efikasna konstrukcija smanjene zapremine (kvadratna arhitektura, turbopunjač) rezultat je stručnosti koju je Renault stekao učestvovanjem u automobilističkim trkama, a posebno u Formuli 1. Ovaj motor dostupan je samo sa pogonom na prednje točkove, ali na raspolaganju su i automatski menjač X-Tronic i šestostepeni ručni menjač, u zavisnosti od tržišta.

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

Motor 2.0 dCi je najsnažniji motor dostupan u novom Koleosu. Četvorocilindarski motor sa 16 ventila opremljen je turbopunjačem promenljive geometrije, vodom za ubrizgavanje goriva pod pritiskom od 1.600 bara i piezo-električnim ubrizgavanjem.


Najveću snagu od 175 KS (127 kW) razvija pri 3.750 o/min, a najveći obrtni moment od 380 Nm dostupan je od 2.000 do 3.000 o/min. Ovaj Alijansin motor donosi snažan odziv pri srednjim obrtajima i žustra ubrzanja zahvaljujući izdašnom obrtnom momentu dostupnom u širokom rasponu obrtaja.

Može da se kombinuje ili sa automatskim menjačem X-Tronic (sa pogonom na prednje ili sve točkove) ili šestostepenim ručnim menjačem (samo u verziji sa pogonom na sve točkove), u zavisnosti od o tržištu.


Automatski menjač X-Tronic

Automatski menjač X-Tronic osmišljen je da osigura veće uživanje u vožnji i smanjenu potrošnju goriva u poređenju sa tradicionalnim ručnim menjačima. Njegove prednosti uključuju trenutan odziv na snažna ubrzanja, uglađeniju, tišu vožnju kao i smanjenu potrošnju goriva pri konstantnim brzinama. Za razliku od prethodnih bezstepenih menjača, X-Tronic menjač novog Koleos-a ponaša se više kao automatski menjač fiksnih odnosa kad vozač želi snažno da ubrzava. Istovremeno ovaj bezstepeni menjač bestrzajno menja stepene prenosa pri lakšim ubrzanjima, kao na primer u gustom saobraćaju.

Zahvaljujući varijabilnim odnosima, menjač X-Tronic nudi beskonačan broj stepeni prenosa kojim garantuje stalno prilagođavanje broja obrtaja i opterećenja motora za efikasniju potrošnju goriva i niski nivo buke. Vozač ima opciju da odabere sedmostepeni sekvencionalni načina rada kako bi mogao da koči motorom.


Globalni projekat i dokazana izdržljivost

U završnom podešavanju novog Koleos-a učestvovali su Renault-ovi stručnjaci iz čitavog sveta. To je uključivalo hiljade sati statičkih i dinamičkih ispitivanja kojima se proverava da li automobil ispunjava visoke standarde Renaulta i da li pouzdano radi. S obzirom na to da je novi Koleos dostupan na pet kontinenata, bilo je važno da se proveri da li ispunjava očekivanja vozača u svim vremenskim uslovima i na svim vrstama podloge.

U dizajnu i razvoju novog modela učestvovali su brojni inženjerski i ispitni centri grupe Renault, uključujući Technocentre, tehničke ispitne centre u Aubevoyeu i Lardyju u Francuskoj kao i tehnološki centar Renault Samsung u Južnoj Koreji.

Kako bi se proverila njegova pouzdanost, Koleos je prošao više od 1.100.000 km intenzivnog testiranja (što bi u stvarnim uslovima predstavljalo 3.300.000 km) u prethodno navedenim ispitnim tehnološkim centrima. Novi Koleos testiran je i u realnim uslovima u Laplandu u Finskoj kao i na zahtevnim ruskim putevima.

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

Više od 20 predproizvodnih vozila prešlo je preko milion kilometara kako bi se otkrili potencijalni nedostaci i kako bi prema potrebi mogle da se preduzmu korektivne radnje. Pored ovih dinamičkih testova, Renault je osmislio i niz statičkih testova kojima proverava otpornost na habanje (EDAU test: ponavljano upravljanje sedištima, električnim prozorima, sigurnosnim pojasevima, ručicom menjača, ručnom kočnicom, vratima, itd.). Ovaj postupak je ponovljen hiljadama puta, 24 sata dnevno, kako bi se u samo nekoliko nedelja simulirale godine upotrebe.
 

 

 

SUV konstruisan u skladu sa zahtevima evropskih kupaca


„Novi Koleos naišao je na izuzetno pozitivan odjek kod kupaca u više od 80 zemalja na svih pet kontinenata zahvaljujući privlačnom spoljašnjem dizajnu i nivou udobnosti koju donosi. Kako bi se ispunili zahtevi evropskih kupaca u opremu su uključene tehnologije kao što su sistem aktivnog kočenja u nuždi u gradu kao i prikazivanje sadržaja Android i Apple uređaja. Ponuda motora uključuje ručni menjač u kombinaciji sa motorima dCi 130 i dCi 175, koji kapacitet vuče automobila povećava na dve tone. Iz ponude novog Koleos-a za evropsko tržište izdvaja se verzija Initiale Paris koju krasi jedinstven dizajn i pažljivo odabrani materijali, uključujući presvlake sedišta i upravljača od napa kože. Ova verzija našim kupcima predstavlja ulaznicu u ekskluzivan svet prefinjenosti i udobnosti.”

 

Sandra Gomez, šef programa D-segmenta

 

 

Renault KoleosRenault Koleos

 


Vrhunska povezana oprema

Osnovna verzija opremljena je Bluetooth audio sistemom sa 4,2-inčnim (11 cm) vodoravno postavljenim ekranom. Novi Koleos već od drugog nivoa opreme opremljen je multimedijalnim sistemom R-Link 2. Ovaj povezani tablet dostupan je u čitavoj paleti luksuznih modela Renault i zahvaljujući sledećim odlikama omogućava upravljanje većinom funkcija automobila, kao što su multimedijalni sadržaji, navigacija, telefoniranje slobodnih ruku, radio i sistemi za pomoć u vožnji:
-    intuitivno okruženje zahvaljujući kapacitivnoj tehnologiji (zumiranje sa dva prsta, prelistavanje stranica, kliktanje i povlačenje ikona) nudi iste funkcije na dodir kao i tableti,
-    dostupna su dva formata ekrana (u zavisnosti od verzije): 7-inčni vodoravno postavljen ili 8,7-inčni vertikalno postavljen, besprekorno integrisani u armaturnu ploču,
-    realističan prikaz navigacionog sistema sa 3D prikazima zgrada,
-    četiri prilagodljive početne stranice sa prečicama za brz pristup najčešće upotrebljivanim funkcijama,
-    prepoznavanje glasovnih naredbi za upravljanje navigacionim uređajem, telefonom, radiom i ostalim aplikacijama sa sigurnim i jednostavnim pristupom ovim funkcijama.
-    bogata ponuda aplikacija osmišljenih posebno za upotrebu u automobilu dostupnih u trgovini R-Link Store (nije dostupno za Srbiju)
-    opcije povezivanja i punjenja za sve putnike uključuju Bluetooth® za upotrebu telefona i reprodukciju muzike slobodnih ruku, USB priključak, 3,5-mm priključak, 12-voltnu utičnicu i, u zavisnosti od verzije, priključak za SD kartice.

U kombinaciji sa ekranom sistema R-Link 2, najvažniji podaci o vožnji kao što su brzina, obrtaji motora, potrošnja goriva i uputstva navigacionog uređaja u stvarnom vremenu nalaze se i na prilagodljivom 7-inčnom ekranu u boji, smeštenom iza upravljača, direktno u vozačevom vidnom polju.
 

Renault Koleos 4x4Renault Koleos 4x4Renault Koleos 4x4



Apple CarPlay i Android Auto (aplikacija trenutno nije dostupna za Srbiju)

U skladu sa ostalim modelima iz Renault-ove ponude opremljenim sistemom R-Link 2, novi Koleos dostupan je sa novom funkcijom prikazivanja sadržaja pametnog telefona. Kompatibilan je sa sistemom Apple CarPlay za korisnike iPhonea i Android Auto, što će razveseliti korisnike Android uređaja. Ova funkcija ugrađena je u kapacitivni ekran osetljiv na dodir i omogućava jednostavan prenos informacija sa jednog ekrana na drugi. Omogućava upotrebu sledećih aplikacija u pokretu: telefoniranje, poruke, navigacija (Google Maps / Apple Plan) i muzika (aplikacija trenutno nije dostupna za Srbiju).

Vozač uz pomoću glasovnih naredbi koje se uključuju tasterom na upravljaču može jednostavno da daje uputstva.



Premium kvalitet zvuka zahvaljujući posebnom audiosistemu BOSE© surround sound


Bose© i Renault sarađuju od 2008. godine kako bi osmislili i prilagodili vrhunske audiosisteme za Renault-ove luksuzne modele. Kako bi postigao izuzetan nivo kvaliteta zvuka u novom Koleosu, Bose© je razvio poseban sistem koji u obzir uzima akustične osobine unutrašnjosti. Sistem se sastoji od 13 vrhunskih zvučnika:
-    jednog 8-cm srednje-visokotonca ugrađenog u armaturnu ploču,
-    dva 2,5-cm visokotonca od neodimijuma ugrađena u armaturnu ploču,
-    dva 16,5-cm zvučnika širokog raspona ugrađena u prednja vrata,
-    dva 2,5-cm visokotonca od neodimijuma ugrađena u zadnja vrata,
-    dva 16,5-cm zvučnika širokog raspona ugrađena u zadnja vrata,
-    dva 7-cm srednje-visokotonca ugrađena u zadnje nosače,
-    dva 11,5-cm dubokotonska zvučnika u posebno oblikovanom prostoru ispod poda prtljažnika.

Posebno prilagođena Boseova® tehnologija ugrađena u novi Koleos spaja kristalno čist kvalitet zvuka s realističnim zvukom dostojnim verziji uživo. Zahvaljujući tehnologiji Bose Centrepoint® putnici su okruženi bogatim uravnoteženim zvukom bez obzira na to gde sede u automobilu.
 

Renault Koleos 4x4Renault Koleos 4x4



Beskompromisni standardi bezbednosti

Novi Koleos oslanja se na veliko iskustvo Renault-a u oblasti pasivne bezbednosti i cilja na najviše rezultate u nezavisnim NCAP-ovim testiranjima. Pre svega, upotrebom čelika visoke vlaknaste čvrstoće u izradi okvira motora i vrlo čvrstog čelika za bezbednosnu ćeliju putničkog prostora kabina se štiti od većih udara. Sledeće bezbednosne karakteristike deo su serijske opreme:
-    dva prilagodljiva prednja vazdušna jastuka koja se naduvavaju u zavisnosti od vrste udarca i položaja putnika u automobilu,
-    dva bočna vazdušna jastuka za prsa/ramena putnika na prednjim sedištima,
-    dve vazdušne zavese,
-    prednji i zadnji nasloni za glavu za sprečavanje trzajnih povreda,
-    prednja sedišta koja sprečavaju podvlačenje ispod sigurnosnog pojasa,
-    zadnja klupa sa ISOFIX pričvrsnim tačkama za dečije sedište,
-    svi sigurnosni pojasevi opremljeni su predzatezačima i graničnicima sile zatezanja.

Kada je reč o aktivnoj bezbednosti, bogatu serijsku opremu novog Koleos-a – nadzor proklizavanja, elektronska kontrola stabilnosti (ESC) najnovije generacije, elektronski raspodeljena sila kočenja i pomoć pri kretanju na uzbrdici upotpunjuju najnapredniji sistemi za pomoć u vožnji. Njima može da se upravlja putem ekrana sistema R-Link 2 i služe za:
-    bezbednost, sa aktivnim sistemom kočenja u nuždi (AEBS City i Inter-Urban);
-    upozorenje, sa sistemom za upozorenje na nenameran izlazak iz saobraćajne trake (LDW), upozorenje na mrtav ugao (BSW) i prepoznavanje saobraćajnih znakova;
-    olakšavanje vožnje: kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje kratkih / dugih svetala, prednji, zadnji i bočni parking senzori, sistem za parkiranje slobodnih ruku (Easy Park Assist).
 

Renault Koleos 4x4Renault Koleos 4x4



Posebne odlike dizajna za Evropu

Novi Koleos je od samog početka dizajniran kako bi se svideo evropskim kupcima, s posebnim odlikama kojima se izdvaja od verzija koje se prodaju na drugim kontinentima, uključujući:
-    obloženu armaturnu ploču (od paketa opreme Intens) i umetaka vrata svilenkaste teksture kao i dodatne zvučne izolacije unutrašnjosti za opuštajuću vožnju;
-    unutrašnje uređenje, kao što su brojne pregrade za odlaganje stvari, ručice vrata od mat hroma, serijska klizna prekrivka prtljaga itd.;
-    posebna obeležja spoljašnjeg izgleda: prednja zaštita voznog sistema u boji karoserije, krovna antena u obliku peraja morskog psa, hromirani prag prtljažnika itd.;
-    letnji pneumatici (kraći put kočenja);
-    sistem aktivnog kočenja u nuždi (AEBS City i Inter-Urban);
-    posebna ponuda pogonskih sklopova koja obuhvata motore dCi 130 i dCi 175 u kombinaciji sa ručnim menjačem (kapacitet vuče sa motorom snage 175 KS veći je od dve tone).

Novi Koleos ekskluzivno se proizvodi u Busanu u Koreji za nekineska tržišta. Ova fabrika je jedna od najboljih u pogledu izuzetnosti i beskompromisne posvećenosti kvalitetu.
 

Renault Koleos 4x4Renault Koleos 4x4Renault Koleos 4x4



Porodični SUV

Novi Koleos istovremeno je i luksuzni i porodični SUV. Prepun je praktičnih rešenja i domišljate opreme osmišljenih da korisnicima olakšaju život kao i brojne opreme prilagođene klimatskim uslovima u skladu sa regijom u kojoj se automobil prodaje.

Vrata prtljažnika odlikuju se praktičnim elektronskim mehanizmom otvaranja slobodnih ruku. Čak i potpuno zauzetih ruku, dok su ključ ili kartica negde duboko u džepu, jednim pokretom stopala ispod zadnjeg branika može da se otvori prtljažnik.

Kako bi mogle da se uhvati u koštac sa vrlo niskim temperaturama, neke verzije opremljene su grejačima u upravljaču i vetrobranskom staklu za brzo, jednostavno odmrzavanje.

Na tržištima gde je dopušteno daljinsko uključivanje vozila navedene funkcije mogu da se aktiviraju pre nego što vozač uopšte uđe u automobil. Njihovo vreme uključivanja može da se programira putem sistema R-Link 2.

Novi Koleos prvi je automobil ovog tipa koji može da bude opremljen motorizovanom kukom za vuču koja omogućava potpuno automatsko postavljanje bez upotrebe alata. Jednostavnim pritiskom na taster u prtljažniku kuka se izvlači i spremna je za upotrebu za samo 15 sekundi.  Blokirajući sistem automatski sprečava njeno  izvlačenje ako senzori otkriju prepreku.

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

Renault Koleos cene
Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

Renault Koleos dimenzije

 

Renault KoleosRenault Koleos
Renault Koleos tehnički podaci

Renault-Koleos


Ime i prezime
Komentar