Novi Renault Megane

24. Feb 2016

Renault Megane

Jedinstvena  tehnologija

za uživanje u vožnji

 

Novi Renault Megane, predstavljen u septembru na Frankfurtskom salonu automobila, krase dinamične, pažljivo oblikovane linije. Opremljen je jedinstvenim paketom tehnologija koje se obično nalaze u automobilima iz višeg segmenta. Njegove vozne osobine su među najboljima u klasi, a široka paleta motora ispuniće potrebe svih tipova vozača.

Novi Megane zahvaljujući sistemu R-LINK 2, u koji su integrisane i neke funkcije samog automobila sa 8,7-inčnim vertikalno postavljenim ekranom na dodir vozaču donosi povezan doživljaj vožnje. Vozačev doživljaj se može personalizovati pomoću tehnologije MULTI-SENSE, a brojna savremena, praktična vozačka pomagala – među ostalim i head-up ekran u boji – doprinose sigurnijoj vožnji.

Sistem 4CONTROL, kojim je opremljena verzija GT, do sada neviđena u segmentu Megane-a, u kombinaciji sa oslanjanjem koje je razvilo odeljenje Renault Sport spaja sportske, dinamične i vozne osobine sa preciznim upravljanjem, to garantuje vrhunski užitak u vožnji. Vozne osobine, platforma i oslanjanje novog Megane-a omogućavaju mu da se istakne u segmentu kompakt-vozila. Istovremeno vrhunski izbalansirana vozna svojstva prati paleta motora snage između 90 i 205 KS, koja će ispuniti svačije potrebe, a posebna pažnja je posvećena vertikalnom prigušivanju i akustičnoj udobnosti.

Novi Megane, Megane GT i Megane GT-Line u prodaju su stigli u januaru 2016. godine.

 

Renault Megane


Dinamične, pažljivo oblikovane linije


Uravnotežene proporcije i prepoznatljiv svetlosni potpis

Proporcije novog Megane-a još su uravnoteženije od onih prethodne generacije. Rezultat toga je još dinamičniji i upečatljiviji stav:

• Duži: 4359 mm (+64 mm)
• Niži: 1447 mm (+25 mm)
• Širi trag točkova napred i pozadi, najširi u segmentu novog Megane-a → napred: 1591 mm (+47 mm) / pozadi: 1586 mm (+39 mm)
• Duže međuosovinsko rastojanje: 2669 (+28 mm)
• Kraće zadnje oslanjanje: 771 mm (-21 mm)
• Naplatci u dimenzijama do 18 inča.

Široka, profilisana ramena novog Megane-a izražavaju senzualnost koja krasi Renault-ov vizuelni identitet. Donji deo karoserije i poklopac motora krase napete, precizne linije koje se međusobno približavaju prema prednjem kraju automobila kako bi istakle njegov dinamičan stav.

Razmak između točkova i karoserije (prostor do blatobrana) smanjen je i povećava utisak kvaliteta kojim odiše novi Megane. Izmenjena geometrija prednjeg oslanjanja i amortizeri postavljeni pod uglom smanjili su razmak za 25 – 30 mm.

Novi Megane krase upečatljivi svetlosni potpisi napred i pozadi koji svetle i danju i noću.

- Prednji svetlosni potpis u obliku slova C ostvaren je pomoću LED svetlosnih dioda sa trodimenzionalnim efektom. Vrhunske verzije novog Megane-a opremljene su Full LED prednjim svetlima sa automatskim uključivanjem kratkih/dugih svetala (tehnologija LED PURE VISION).
- Uvek osvetljena zadnja LED svetla tehnologije EDGE LIGHT stvaraju jedinstven vodoravni potpis sa trodimenzionalnim efektom. Tanke linije sjaje tamnocrvenim svetlom.

 

Renault MeganeRenault Megane

 

Stefano BOLIS, dizajner svetlosnog potpisa novog Megane-a


Šta ste želeli da postignete dizajnom prednjeg svetlosnog potpisa?
„Preuzeli smo Renault-ov poznati potpis u obliku slova C i stvorili nešto još spektakularnije i odvažnije, čime će se novi Megane izdvojiti od ostatka konkurencije u segmentu. Svetlost izvire iz glavnih svetlosnih jedinica i proteže se do branika gde ponosno ističe pripadnost Renault-u. Taj potpis automobilu daje oštar, dinamičan pogled i vizuelno proširuje prednji kraj automobila.”

Šta vas je inspirisalo za zadnji svetlosni potpis?
„Inspirisala me je tehnika slikanja svetlošću. Vodoravni potezi koji se protežu od bočnih krajeva do Renault-ovog logotipa u sredini pojačavaju utisak širine i zahvaljujući Renault-ovoj tehnologiji EDGE LIGHT stvaraju 3D efekat. Taj složeni, kristalno optički sistem projektuje svetlo sa izuzetnom preciznošću, jasnoćom i pravom dubinom.”

 


Ti prepoznatljivi svetlosni potpisi ponavljaju se i u unutrašnjosti automobila zahvaljujući tehnologiji MULTI-SENSE koja upravlja rasponom od pet jedinstvenih vrsta ambijentalnog osvetljenja, u kombinaciji sa pet različitih načina vožnje.

Promišljeno uređena kabina nadahnuta kabinom u avionu sa profilisanim, komfornim sedištima

Kabina nepogrešivo podseća na pilotsku kabinu aviona koja će vozače razmaziti opremom poput head-up ekrana u boji, prilagodljivog 7-inčnog TFT ekrana, instrument table u boji i 8,7-inčnog vertikalno postavljenog ekrana na dodir za upravljanje sistemom R-LINK 2 kao i središnje konzole. Udobnost je dodatno naglašena i posebna pažnja je posvećena obradi unutrašnjosti, kvalitetu materijala mekanih na dodir koji su na dohvat ruke vozaču i putnicima, mekanoj penastoj oblogi instument table, gornjim oblogama vrata, umetaka na vratima i naslonima za ruke do prefinjenih hromiranih detalja i upravljača presvučenog punozrnastom kožom Nappa, itd.

Profilisana, komforna i precizno konstruisana sedišta obećavaju i pružaju izuzetnu udobnost i potporu, najviše zahvaljujući peni sa dve različite gustine. Školjke sedišta identične su onima koje se upotrebljavaju u novom Espaceu i Talisman-u, a tople, savremene presvlake nadahnute su svetom kožnih proizvoda i nameštaja. Vidljivi šavovi na sedištima i oblogama vrata diskretniji su od onih na Megane-u prethodne generacije. Izbor od pet vrsta presvlaka, sve u različitim nijansama crne, uključujući i baršunaste presvlake koje imaju dubok sjaj kombinuju se sa trodimenzionalnim efektom i izuzetno mekom završnom obradom. Prednja sedišta su grejana i nude funkciju masaže vozača i elektronsko podesivu potporu u lumbalnom delu.

 

Renault MeganeRenault Megane

 


Novi Megane GT-Line, sportskiji dizajn novog Megane-a

Novi Megane GT-Line spaja sportski spoljašnji izgled sa paketom unutrašnjeg uređenja dostupnim u određenim verzijama novog Megane-a.


Novi Megane GT-Line krasi poseban prednji branik sportskog dizajna. Širi je ventilacioni otvor za vazduh sa obe strane okružen dodatnim bočnim ventilacionim otvorima. Odlikuje se posebnom donjom rešetkom sa izgledom pčelinjeg saća, a gornja rešetka je ista kao kod ostalih verzija novog Megane-a. Verziju GT-Line takođe krase ovalna hromirana izduvna cev i profilisani difuzor koji doprinosi njegovom dinamičnom izgledu. Iznad prednjih blatobrana i na poklopcu prtljažnika nalaze se oznake GT-Line.

Serijski se isporučuje sa 17-inčnim aluminijumskim naplatcima u boji Dark Metal, a uz doplatu su dostupni i 18-inčni naplatci. Kućišta retrovizora, difuzor, prednji i bočni ventilacioni otvori za vazduh takođe su u Dark Metal boji.

Kabina novog Megane GT-Line-a istovremeno je prefinjena i sportska. Udobna prostrana sedišta pružaju dodatnu bočnu potporu i odlikuju se integrisanim naslonima za glavu, plavim šavovima i logotipom kockaste zastave. Dostupne su tri vrste presvlaka: tkanina AlcantaraR, sa plavim ili crnim trakama. Ukrasni elementi i šavovi izvedeni su plavom bojom u skladu sa plavom bojom karoserije naziva Iron. Instrument tablu krasi jednaki TFT ekran kao i ostale verzije novog Megane-a, a poseban upravljač garantuje bolje držanje. Oznake GT-Line kakve se nalaze na prednjim blatobranima mogu se pronaći i na ukrasnoj traci instrument table.
 


Tehnologija iz višeg segmenta

 

Novi Megane je konstruisan na Renault-ovoj modularnoj platformi CMF C/D i opremljen je nizom tehnologija kakve se inače nalaze u automobilima iz višeg segmenta, a poznate su iz drugih Renault-ovih modela, novog Espace-a i Talisman-a. Taj opsežni popis opreme je jedinstven u segmentu i uključuje head-up ekran, 7-inčnu digitalnu instrument tablu u boji, dve verzije ekrana sistema R-LINK 2 (7-inčni vodoravno postavljeni ekran ili 8,7-inčni vertikalno postavljeni ekran) kao i sisteme MULTI-SENSE i 4CONTROL.


R-LINK 2 je nadzorni centar koji upravlja različitim funkcijama automobila: multimedijom, navigacionim sistemom, telefoniranjem, radiom, sistemom MULTI-SENSE, sistemima za pomoć u vožnji, sistemom 4CONTROL, itd.

 

Renault MeganeRenault Megane

Povezan doživljaj vožnje zahvaljujući 8,7-inčnom ekranu na dodir i sistemu R-LINK 2


U bogatije opremljenim verzijama novog Megane-a ugrađen je sistem R-LINK 2 s 8,7-inčnim (22 cm) vertikalno postavljenim ekranom identičnom onom ugrađenom u novi Espace i Talisman. Jedinstven u tom segmentu, taj sistem se odlikuje ekranom na dodir velikog kapaciteta sa funkcijama zumiranja i listanja za jednostavniju upotrebu, poput onog na pametnim telefonima ili tabletima.

R-LINK 2 nudi:
- Intuitivan, jednostavan interfejs, sličan onima kod tableta ili pametnog telefona: ikone na koje se može kliknuti i povlačiti kao i funkcije prelistavanja, zumiranje sa dva prsta, itd.
- Jednostavno prilagođavanje pomoću tri podesive početne stranice sa widgetima (ikonama) i do šest korisničkih profila koji omogućavaju brz pristup omiljenim postavkama za vožnju i boravak u kabini.
- Nadzorni centar koji upravlja uključivanjem i isključivanjem većine funkcija automobila, uključujući i sisteme za pomoć u vožnji.
- Povezivanje, pristup prodavnici R-Link Store i ažuriranim mapama Evrope.

Akustične karakteristike audio sistema značajno su poboljšane upotrebom većih zvučnika (povećanog prečnika sa 130 mm na 160 mm) koji su smešteni na boljem mestu na donjem delu vrata. Uz to je i veći broj verzija opremljenih sa osam zvučnika. Napredak je posebno vidljiv u verzijama opremljenim sistemom Arkamys®.

Za verzije Bose®, inženjeri iz Renault-a i Bose-aR blisko su sarađivali kako bi proizveli zvuk posebno prilagođen novom Megane-u zahvaljujući optimalnom smeštaju središnjeg zvučnika napred, dodatnih osam vrhunskih zvučnika raspoređenih po celoj unutrašnjosti i dubokotoncu ugrađenom u prtljažnik. Ta kombinacija stvara precizan, jasan i dobro uravnotežen zvuk. Svaka nota, detalj i nijansa izvornog zvuka besprekorno je prenesena.

Personalizacija doživljaja vožnje sa tehnologijom MULTI-SENSE


Već dostupna u novom Espace-u i Talisman-u, tehnologija MULTI-SENSE korisnicima omogućava personalizaciju doživljaja vožnje prilagođavanjem odziva papučice gasa i odziva motora, prilagođavanjem brzine promena stepena prenosa automatskog menjača EDC sa dvostrukim kvačilom i menjanjem nivoa otpora na upravljaču, ambijentalnog osvetljavanja i masažne funkcije vozačevog sedišta (u zavisnosti od opreme).

Dugme sistema MULTI-SENSE na središnjoj konzoli omogućava direktan pristup tim funkcijama putem ekrana sistema R-LINK 2 i pet prethodno postavljenih vozačkih postavki: Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco. U slučaju verzije GT dugme R.S. Drive zamenjuje dugme Eco i nudi direktan pristup načinu rada Sport.

Sa načinima rada menja se boja ambijentalnog osvetljenja: na raspolaganju su žuta, crvena, plava, zelena i ljubičasta. Osvetljena je središnja konzola – a u bogatije opremljenim verzijama i obloge prednjih i zadnjih vrata – i u skladu su sa bojom TFT ekrana i vertikalno postavljenog ekrana multimedijalnog sistema.

Šta više, uz pomoć tehnologije MULTI-SENSE vozač može da prilagodi zvuk motora odabirom jedne od tri postavke: Neutral, Comfort i Sport.

 

Renault MeganeRenault Megane



Najmodernije tehnologije za pomoć u vožnji i head-up ekran u boji

 

Podizni head-up ekran u boji, kakav se obično nalazi u automobilima više klase, rad sistema za pomoć u vožnji čini vidljivijim i jednostavnijim, čime doprinosi udobnosti i bezbednosti. Vozač bez skretanja pogleda sa puta može da pročita informacije poput trenutne brzine, uputstva navigacionog sistema i podataka sistema za pomoć u vožnji, što vožnju čini bezbednijom.

Novi Megane opremljen je najsavremenijim sistemima za pomoć u vožnji, kakvim su opremljeni i novi Espace i Talisman. Ovim sistemima za pomoć u vožnji pristupa se i upravlja ekranom na dodir sistema R-LINK 2, a uključuje sledeće funkcije:
- Za bezbednost: Prilagodljiv regulator brzine (ACC), sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde (AEBS).
- Za upozorenje: upozorenje na nenameran izlazak iz vozne trake (LDW), upozorenje na bezbednosni razmak (SDW), prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozoravanjem na prekoračenje brzine (TSR/OSP), upozorenje na mrtvi ugao (BSW).
- Za olakšavanje vožnje: kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje kratkih / dugih svetala, , prednji, zadnji i bočni parkirni senzori, sistem za parkiranje slobodnih ruku (Easy Park Assist).

Automatski regulator brzine (ACC)
Automatski podešava brzinu automobila kako bi održao odgovarajuću udaljenost od vozila ispred. Prednji radar izračunava udaljenost od vozila ispred i njegovu brzinu. Zatim prenosi informacije motoru i kočnicama kako bi uskladio brzinu sa željenom udaljenošću od vozila. Taj sistem deluje pri brzinama između 50 km/h i 140 km/h.

Aktivno kočenje u slučaju nužde (AEBS)

Aktivan pri brzinama između 30 km/h i 140 km/h ovaj sistem upozorava vozača na opasnost od sudara sa vozilom ispred. Ukoliko vozač ne reaguje na upozorenje ili na njega reaguje preslabo, automatski se aktiviraju kočnice kako bi sprečile ili ublažile sudar.

Upozorenje na skretanje iz vozne trake (LDW)
Aktivan pri brzinama većim od 70 km/h, ovaj sistem upozorava vozača ako automobil neočekivano pređe preko pune ili isprekidane bele linije. Ova tehnologija doprinosi bezbednosti u vožnji upozoravanjem vozača ako automobil krene putanjom koja će ga odvesti sa puta.

Upozorenje na bezbednosni razmak (SDW)
Ovaj sistem vozaču pomaže da održi bezbednosni razmak. Upozoravajući prikaz odgovara vremenskom razmaku novog Megane-a od vozila ispred. Prikaz je u obliku lako razumljivog grafikona sa crticama koje se prikazuje na instrument tabli i head-up ekranu. Taj sistem aktivan je pri brzinama od 30 do 200 km/h

Prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine (OSP + TSR)
Praćenjem saobraćajnih znakova putem kamere, ovaj sistem obaveštava vozača o ograničenju brzine u području kojim se vozi i omogućava podešavanje graničnika brzine u skladu sa ograničenjem.

Upozorenje na vozilo u mrtvom uglu (BSW)

Kako bi omogućio bezbedno preticanje ukoliko otkrije vozilo u mrtvom uglu, sistem vozača upozorava svetlosnim signalom na retrovizorima. Sistem je aktivan pri brzinama od 30 km/h do 140 km/h.

Kamera pozadi
Pri vožnji unazad, kamera omogućava pregled prostora iza automobila na dodirnom ekranu. Kako bi se dodatno olakšalo kretanje, slika je upotpunjena pokretnom i nepokretnom linijom vodiljom.

Automatsko uključivanje kratkog / dugog svetla (AHL)
Senzor kamere prepoznaje svetla dolazećih vozila i zadnja svetla vozila ispred i automatski uključuje duga ili kratka svetla. Ova funkcija prepoznaje i uličnu rasvetu.

Sistem za pomoć pri parkiranju napred, pozadi i sa strane

Ovi senzori vozaču pomažu da se uspešno parkira bez prepuštanja upravljanja automobilom, ultrazvučni senzori koji pokrivaju svih 360 stepeni oko automobila upozoravaju vozača na opasnost od sudara sa preprekom i tako štite automobil.

Parkiranje slobodnih ruku (Easy Park Assist)

Nakon što vozaču merenjem slobodnog prostora senzorima pomogne da pronađe odgovarajuće parking mesto, sistem preuzima potpunu kontrolu nad upravljačem prilikom parkiranja. Easy Park Assist omogućava tri različita načina parkiranja: paralelno, vertikalno i dijagonalno. Na ekranu središnjeg ekrana prikazuju se sve informacije potrebne za izvođenje manevra (grafički prikaz manevra, prikaz slike kamere za vožnju unazad i podaci koje prikupljaju senzori). U svakom slučaju vozač pri manevrisanju ima nadzor nad kočenjem i ubrzavanjem. Sistem deluje na brzinama do 30 km/h.

 

4CONTROL za novi Megane GT – premijera u segmentu

Novi Megane GT je prvi automobil u segmentu opremljen sistemom 4CONTROL. Šasija 4CONTROL, Renault-ova inovacija deluje na upravljanje zadnjim točkovima. Ova tehnologija, koju su posebno za novi Megane napravili inženjeri odeljenja Renault Sport, ostavlja sportski, dinamičan i precizan utisak u krivinama kako bi stvorio iskustvo u vožnji kao nijedan drugi automobil u segmentu.

 

Renault MeganeRenault Megane
 


Prvoklasne vozne osobine i motori za svačije potrebe


Novi Megane zahvaljujući prvoklasnim voznim osobinama i ponudi motora koja će ispuniti potrebe svakog vozača vrhunski je automobil u svakom aspektu. Značajan trud je uložen u poboljšanje akustične udobnosti i udobnosti putnika.

Dinamičan i udoban


Udobnost koju garantuje novi Megane poboljšana je zahvaljujući:
- Ergonomskom vozačevom položaju; sve funkcije automobila (vidi Poglavlje 2 / Tehnologija iz višeg segmenta), od raznih ekrana do središnje konzole nadohvat su ruke, što svakodnevnu vožnju čini jednostavnijom. Sve je smešteno oko vozača u kabini u obliku slova L koji se obavija oko vozača. Uz to je širina u visini ramena među najvećim u segmentu (1441 mm napred / 1390 mm pozadi).
- Udobnosti i potpori koje omogućavaju profilisana, komforna sedišta, a posebno se ističe upotreba pene sa dva nivoa gustine.
- Posebnom trudu uloženom kako bi podvozje istovremeno bilo bezbedno i efikasno: ogibljenje je posebno prilagođeno sa ciljem što veće udobnosti. Istovremeno je upravljanje brže i preciznije zahvaljujući uklanjanju gumenih nosača između podokvira i karoserije. Međutim, zahvaljujući posebno konstruisanim ležajevima prednjih ramena vozne osobine novog Megane-a ostale su vrhunske. Spojevi zadnjeg oslanjanja takođe su promenjeni kako bi se poboljšalo upijanje neravnina na putu. Greda je prilagođena kako bi se omogućila veća mikrokretanja zadnjih točkova prilikom skretanja u krivinama za veću bezbednost pri većim brzinama.

4CONTROL: za novi stepen užitka u vožnji


Zahvaljujući sistemu 4CONTROL, vozači novog Megane-a GT uživaju u direktnijem osećaju vožnje, bez gubitka udobnosti. Sistem 4CONTROL donosi dodatnu dinamičnost i preciznost na uskim, krivudavim putevima. Vozna svojstva automobila čine se oštrijim, preciznijim i sigurnijim i stvaraju istinski užitak u vožnji, bez obzira na odabrani način rada. U hitnim situacijama, trenutni odziv upravljanja na četiri točka brzo će umiriti vozača. Osim toga, ovaj sistem omogućava visok nivo stabilnosti u krivinama pri velikim brzinama i lako upravljanje pri malim brzinama. Smanjuje naginjanje karoserije u krivinama zahvaljujući posebnom cevastom stabilizatoru i omogućava automobile da se „zalepi za put”. Kako bi garantovao optimalnu stabilnost, sistem 4CONTROL računa i prilagođava ugao okretanja zadnjih točkova 100 puta u sekundi. 4CONTROL je aktivan nezavisno od odabranog načina rada. Novi Megane GT nudi četiri načina rada (Sport, Neutral, Comfort i Perso) kako bi ispunio potrebe različitih vrsta vozača u različitim trenucima.

Sistem 4CONTROL na brzinama manjim od 80 km/h u načinu rada Sport i manjim od 60 km/h u ostalim načinima rada omogućava okretanje zadnjih točkova u suprotnom smeru od prednjih. To automobilu daje precizna i dinamična vozna svojstva, poput automobila kraćeg međuosovinskog razmaka. Na većim brzinama od navedenih, zadnji točkovi se okreću u istom smeru kao prednji pa se čini da automobil ima duži međuosovinski razmak, poput automobila iz višeg segmenta, i stvara osećaj stabilnosti i bezbednosti u krivinama.

Način rada Sport na površinu izvlači najbolje sportske karakteristike novog Megane-a GT, a dugme R.S. Drive omogućava mu brži odziv na komande. U načinu rada Sport, sistem 4CONTROL se pokazao u punom sjaju u pogledu reakcija na naredbe upravljača. Upravljaču treba 40 % manje okreta (5 % razlike u odnosu na druge načine rada) u poređenju sa identičnim automobilom bez sistema 4CONTROL, što doprinosi dinamičnoj i bezbednoj vožnji na krivudavim putevima. Način rada Sport prilagođava postavke upravljača, odziva papučice gasa i mapiranja motora /menjača.
Način rada Neutral je osnovni odabir koji se aktivira prilikom paljenja motora i nudi optimalnu ravnotežu između sportskih voznih osobina i udobnosti u svakodnevnoj upotrebi. Način rada Comfort optimizuje potrošnju goriva uključujući štedljive postavke rada određenih funkcija. Način rada Perso može da prilagodi vozač, što mu omogućava da prilagodi postavke automobila svom trenutnom raspoloženju.

Oslanjanje novog Megane-a GT upotpunjen je posebnim postavkama, u čemu je Renault Sport tradicionalno izuzetno stručan, koje zadržavaju udobnost i prilagodljivost automobila. Novi Megane GT opremljen je i posebnim novim oprugama, amortizerima, stabilizatorima i upravljačem. Opruge i amortizeri garantuju bolje vertikalno prigušivanje, čime doprinose opštoj upotrebljivosti automobila namenjenoj za svakodnevnu upotrebu, a istovremeno donose sportski osećaj za upravljačem.
Promer diskova je 30 mm veći od onih na ostalim verzijama novog Megane-a (320 mm napred / 290 mm pozadi) što garantuje veću zaustavnu snagu.

 

Renault MeganeRenault Megane

Launch Control i Multi-Change Down: dve tehnologije koje je osmislilo odeljenje Renault Sport


U načinu rada Sport, novi Megane GT koristi mnoštvo posebnih tehnologija koje su razvili inženjeri Renault Sporta. Launch Control omogućava znatno brže ubrzavanje automobila iz mesta, a Multi-Change Down značajno ubrzava prebacivanje u niži stepen prenosa više brzina odjednom. Savršeno kretanje iz mesta zahvaljujući sistemu Launch Control Sistem Launch Control nadahnut je automatskim sistemima kretanja iz mesta koje upotrebljavaju Renault automobile na trkačkim stazama. Sistem Launch Control novom Megane-u GT omogućava potpunu kontrolu pri kretanju s mesta. Sofisticirana elektronika tog sistema garantuje najbrži i najsigurniji mogući rad. To znači da novi Megane GT s mesta ubrzava čistije i efikasnije, a sprint od 0-100 km/h odradiće za samo 7,1 sekundu. Sistem funkcioniše jednostavno: kad je vozačevo levo stopalo na papučici kočnice, Launch Control se aktivira istovremenim povlačenjem obe polugice menjača na upravljaču, a na ekranu instrument table prikazuje se poruka da je Launch Control uključen. Dok vozač drži papučicu gasa pritisnutu neće se ništa desiti, automobil će krenuti čim vozač otpusti papučicu kočnice. Kako bi se sprečila mehanička oštećenja, rad sistema Launch Control uvek nadzire elektronika koja može privremeno da obustavi njegov rad.

 

Brže prebacivanje u niži stepen prenosa sa sistemom Multi-Change Down - Nakon što vozač odabere ručni način rada 7-stepenog automatskog menjača EDC, Multi-Change Down omogućava mu da promeni nekoliko brzina naniže u nizu prilikom kočenja, jednostavnim povlačenjem leve polugice menjača na upravljaču. To znači da će automobil biti u optimalnoj brzini za savladavanje krivina.

Znatno veća akustična udobnost


U poređenju sa Megane-om prethodne generacije postignut je značajan napredak u pogledu akustične udobnosti i buke kotrljanja u sledećim područjima:
- Poboljšana je izolacija od buke vetra, posebno na autoputu, zahvaljujući debljim staklima i spoljašnjim zaptivačima na dnu vrata kao i zvučno izolovanom vetrobranskom staklu ugrađenom u sve verzije.
- Veći utisak udobnosti u kabini poput čaure jedan je od simbola Megane-ovog napada na premium klasu. To je postignuto dodavanjem ili povećavanjem količine pene i filca ispod poklopca motora, oko ploča karoserije i blatobrana kao i u prostoru za stopala, u stubovima, bočnim oblogama prtljažnika, itd.
- Kruća konstrukcija karoserije garantuje bolju izolaciju od vibracija u praznom hodu.

 

Renault MeganeRenault Megane


Beskompromisna kontrola kvaliteta


Novi Megane iskorišćava pogodnosti Renault Nissan-ove modularne konstrukcije platforme CMF C/D koja se već dokazala u Renault-ovom novom Espace-u, Kadjar-u i Talisman-u.

Novi Megane je podvrgnut nizu testiranja u ekstremnim uslovima i pedantnom razvojnom procesu i zahvaljujući tome odlikuju se izuzetnim voznim svojstvima i upravljivošću. Kako bi se zagarantovala pouzdanost i izdržljivost, automobil je prešao 710.000 km testiranja na našim ispitnim stazama u uslovima koji su osmišljeni da oponašaju proces starenja automobila. To je jednako 2,1 milionu kilometara vožnje u stvarnim uslovima. Šta više, 25 automobila je prešlo više od 1,2 miliona kilometara kako bi se otkrili i što brže rešili potencijalni problemi.

Novi Megane je takođe podvrgnut ispitivanju procesa starenja. Kao i svi Renault-ovi automobili, Megane je podvrgnut ispitnom postupku EDAU (ispitivanje funkcionalne i vizualne izdržljivosti). U kombinaciji s ispitivanjima na putu taj proces simulira tri godine upotrebe automobila stalnim ponavljanjem sledećih radnji: ulaska i izlaska iz automobila i prilagođavanja sedišta, dizanja i spuštanja prozora, zakopčavanja i otkopčavanja sigurnosnog pojasa, promene brzine, otvaranja i zatvaranja vrata i poklopca prtljažnika, pranja i čišćenja, ispitivanja u klimatskoj komori (za simulaciju
hladnih, vrućih, mokrih i suvih uslova).

Paleta motora za svačije potrebe


Kao stručnjak za motore i pionir predsabijanja i smanjenja zapremine motora Formule 1, Renault je jedan od najvećih zagovornika motora manje zapremine. Neki od tih motora opremljeni su automatskim menjačem EDC, poznatom po jednostavnosti u svakodnevnoj upotrebi. Pod poklopcem motora novog Megane-a, ti motori su opremljeni najnovijim tehnologijama – poput direktnog ubrizgavanja goriva, čeličnih klipova, itd. – što je rezultiralo savršenim spojem užitka u vožnji i efikasnosti.

 

Renault MeganeRenault Megane

Paleta benzinskih motora snage do 205 KS


Dostupan uz novi Megane i novi Megane GT-Line
- Energy TCe 100 sa 6-stepenim ručnim menjačem: 100 KS i 175 Nm obrtnog momenta od 1500 o/min, 120 g CO2/km, 5,4 /100 km1. Dostupan od početka prodaje.
- Energy TCe 130 sa 6-stepenim ručnim menjačem: 130 KS i 205 Nm obrtnog
momenta od 2000 o/min. Dostupan od početka prodaje, ovaj 1,2-litarski benzinski turbomotor postiže performanse dvolitarskog atmosferskog motora. Tehnologija direktnog ubrizgavanja i integrisana usisna grana turbopunjača zaslužni su za prilagodljivost i odzivnost. Direktno ubrizgavanje poboljšava izgaranje, što smanjuje potrošnju (5,3 l/100 km) i emisije CO2  (119 g/km).
- Energy TCe 130 sa 7-stepenim automatskim menjačem EDC: 130 KS i 205 Nm obrtnog momenta od 2000 o/min. Dostupan od prve polovine 2016. ovaj motor postiže iste vrednosti potrošnje i emisija CO2 kao i verzije sa ručnim menjačem, a istovremeno pruža udobnost i odziv po kojima su menjači sa dvostrukim kvačilom poznati.

Kao odgovor na posebne zahteve određenih tržišta, prodaja benzinskog atmosferskog motora SCe 115 uparena s ručnim 5-stepenim menjačem takođe počinje prvom polovinom 2016. godine: 156 Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. U drugoj polovini 2016. godine isti motor biće dostupan i izvan Evrope sa automatskim menjačem CVT i razvijaće 156 Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.


Dostupan ekskluzivno uz novi Megane GT


- Energy TCe 205 sa 7-stepenim automatskim menjačem EDC: 205 KS i 280 Nm obrtnog momenta od 2000 o/min. Dostupan od početka prodaje, ovaj 1,6-litarski benzinski motor s turbopunjačem koji je za Megane GT razvilo odeljenje Renault Sport garantuje žustra ubrzanja i odziv na pritisak papučice gasa. Međutim, nivo užitka u vožnji i performansi ne dolaze po cenu visokih emisija CO2 (134 g/km) i potrošnje goriva (6 l/100 km).

 

Renault MeganeRenault Megane



Dizel motori: paleta motora snage do 165KS


Dostupani za novi Megane i novi Megane GT-Line

- Energy dCi 90 sa 6-stepenim ručnim menjačem: 90 KS i 220 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min, 93 g CO2/km, 3,6 l/100 km. Dostupan od početka prodaje.
- Energy dCi 110 sa 6-stepenim ručnim menjačem, 110 KS i 260 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min. Dostupan od početka prodaje.

Energy dCi 110 novi Megane je smešten među predvodnike segmenta u pogledu malih emisija CO2 (86 g/km) i potrošnje goriva (3,3 l/100 km). Ovaj motor koji nosi oznaku ECO2 garantuje vrhunski užitak u vožnji. To je rezultat opsežnog rada na usisnoj fazi i procesu sagorevanja u kombinaciji s primenom tehnologija direktno iz Formule 1, poput čeličnih klipova.

- Energy dCi 110 sa 6-stepenim automatskim menjačem EDC. 110 KS i 250 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min, 95 g CO2/km, 3,7 l/100 km.2 Dostupan od početka prodaje.

- Energy dCi 130 sa 6-stepenim ručnim menjačem: 130 KS i 320 Nm obrtnog momenta od 1750 o/min. Dostupan od početka prodaje, motor Energy dCi 130 prepun je naprednim tehnologijama. Zahvaljujući smanjenju zapremine, ovaj 16-ventilski dizel motor razvija 130 KS uprkos zapremini od samo 1598 cm3. Ističe se posebno efikasnom konstrukcijom, nastalom na osnovu iskustva koje je Renault stekao u Formuli 1. Potrošnja goriva tog motora iznosi samo 4 l/100 km, a emisije CO2 samo 103 g/km. Veliki obrtni moment garantuje žustra ubrzanja i snažan odziv na pritisak papučice gasa za pravi užitak u vožnji.

Dostupan ekskluzivno uz novi Megane GT

Energy dCi 165 sa 6-stepenim automatskim menjačem EDC. 165 KS i 380 Nm obrtnog momenta. U junu 2016. godine, Energy dCi 165 upotpuniće ponudu motora novog Megane GT. Taj dizel motor koristi dva turbopunjača. Prvi turbopunjač male inercije donosi snažna ubrzanja već na niskim obrtajima. Drugi turbopunjač garantuje snažan odziv i dinamična među ubrzanja u širokom rasponu obrtaja.
 

 

Dizel-električni hibridni motor dostupan od početka 2017.


Dizel-električni motor naziva Hybrid Assist biće dostupan od početka 2017. godine. Razvijen je na temelju motora Energy dCi 110 i spajaće malu potrošnju goriva s velikim užitkom u vožnji zahvaljujući snažnijim ubrzanjima u određenim situacijama, posebno kod niskih obrtaja. Renault očekuje da će ovaj motor u novom Megane-u ostvariti emisije CO2 od samo 76 g/km i potrošnju goriva manju od 3 l/100 km (2,9 l/100 km) prema ciklusu NEDC. To se postiže zahvaljujući prikupljanju energije prilikom usporavanja i kočenja. Sistem Hybrid Assist upotrebljava 48-voltnu bateriju koja će pomagati motoru s unutrašnjim sagorevanjem koji će biti stalno uključen.

 

 

Renault MeganeRenault Megane


Fabrika u Palenciji


Grupa Renault u razdoblju od 2014. do 2016. godine uložila je 600 miliona evra u modernizaciju četiri španske fabrike: dve u Valladolidu (u kojima se proizvode Twizy, Captur i motori), jednu u Sevilji (za menjače) i još jednu u Palensiji u kojoj se proizvode Kadjar i novi Megane.

Od otvaranja 1978. godine u fabrici u Palensiji proizvedeno je više od šest miliona automobila. Usko je povezana sa Renaultovim porodičnim automobilom srednje veličine, modelom Megane, koji je tamo od predstavljanja modela 1995. godine proizveden u više od četiri miliona primeraka. Fabrika je modernizovana i svi nužni resursi su iskorišćeni kako bi se zagarantovao najviši nivo kvaliteta proizvodnje.

Najvažnije promene uključuju:
• Odjeljenje za presovanje opremljeno je s više od 70 različitih vrsta alata.
• U odjeljenju za proizvodnju karoserije za proizvodnju šasije ugrađeno je 250 najnovijih robota.
• Lakirnica je opremljena novom svetlosnom sobom koja omogućava stroži nadzor ujednačenosti boje karoserije i branika.
• Proizvodna linija prilagođena je dimenzijama automobila.

U fabrici u Palensiji udvostručen je godišnji broj sati obuke kako bi se osoblje upoznalo sa novim proizvodnim procesima. U fabrici je osnovana Škola za procenu kvaliteta koja spaja sate teorije s praktičnim satima u radionici.
V.Resanović

Renault Megane


Ime i prezime
Komentar