Posle uspešne decenije Renault u gubitku

14. Feb 2020

Renault
Kompanija Renault je saopštila da je 2019. godine zabeležila prvi gubitak posle više od jedne decenije i da je smanjila ciljanu maržu za 2020. godinu.

Francuski proizvođač automobila, koji je u asocijacji sa japanskim Nissanom i Mitsubishijem, iskazao je gubitak od 141 milion evra kao svoj udeo u finansijskom rezultatu grupe, delom zbog rashoda vezanih za neka njegova kineska mešovita preduzeća, ali i afere oko Karlosa Gona, bivšeg šefa alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, koji je pobegao iz Japana gde ga je čekalo suđenje pod otpužbom za finansijske malverzacije.

Nissan, u kojem Renault ima 43 odsto udela, takođe je doprineo ukupnom negativnom rezultatu, budući da je prošle nedelje izvestio o svom prvom kvartalnom gubitku u skoro deset godina i smanjio prognozu operativne dobiti, prenosi Rojters.

Ukupna prodaja vozila Grupe Renault (Renault, Dacia, Samsung i AvtoVAZ) pala je za 3,3 odsto, na 55,53 milijardi evra prošle godine.

Kompanija je smanjila ciljanu operativnu maržu za 2020. godinu na nivo između tri i četiri odsto u odnosu na prošlogodišnjih 4,8 odsto i smanjila predloženi iznos dividende za 2019. godinu za gotovo 70 odsto u odnosu na godinu ranije.

Akcije Renault  su na Pariskoj berzi pale za 4,3 odsto.

Renault predviđa pad globalnog tržišta automobila ove godine i smanjenje njegove prodaje u Evropi i Rusiji za oko tri odsto.

Prodaja Renault posrnula je u nekoliko zemalja, uključujući Argentinu, a iz kompanije su naveli da treba da poprave poslovanje u Kini, gde rade u partnerstvu sa kompanijom Dongfeng na električnim automobilima i sa Brilliance China Automotive Holdings na komercijalnim vozilima.

U saopštenju Renaulta navodi se da u poslovnim ciljevima nisu uzeti u obzir mogući uticaji krize izazvane epidemijom koronavirusa u Kini, gde kompanija ima fabriku u Vuhanu, koja je trenutno zatvorena kako bi se sprečilo širenje epidemije, navodi Rojters.
Tanjug


Ime i prezime
Komentar