Pre četrdeset godina Renault je predstavio Fuego

15. Jun 2020

Renault Fuego

U martu 1980. godine, kupei Renault 15 i Renault 17 ustupili su mesto novom modelu nazvanom Fuego: kupeu serijske proizvodnje koji se proizvodio na platformi limuzine Renault 18.

Revolucionarni naziv nije ga samo istakao među modelima označenim slovom R i brojem, već je karakterisao njegovu dinamičnost i međunarodni potencijal. Originalni dizajn odlikovao je njegove performanse, a dugačka vrata olakšavala su pristup zadnjoj klupi.

Namera konstruktora bila je da osvoji najširu publiku, nezavisno od njene kupovne moći. Zbog toga je stvorena bogata ponuda; između osnovne verzije TL i najnaprednije verzije Turbo našle su se verzije GTL, TS, GTS, TX, GTX, pa čak i verzija sa turbodizel motorom. Zapremina motora iznosila je od 1.400 do 2.000 cm³. Verzija GTS bila je referentni model i činila je većinu od 226.000 modela Fuego proizvedenih tokom pet godina.
 
Ova verzija isticala se standardnim američkim branicima, svetlima, pokazivačima pravca i posebnom opremom: aluminijumskim naplatcima i pneumaticima Michelin TRX, električno sklopivim platnenim krovom, sistemom centralnog zaključavanja, klima-uređajem i fantastičnim presvlakama.

Renault Fuego iz 1982. godine bio je prvi automobil na svetu koji je imao sistem za daljinsko centralno zaključavanje. Takođe je prvi automobil koji je na upravljaču imao komande audio sistema.

 

Renault FuegoRenault Fuego


Renault Fuego bio je četvorosed, hatchback sa troje vrata, koji je u velikoj meri baziran na modelu Renault 18, delio je svoj pod, pogonski sklop, komandnu tablu i druge stvari. Renault je počeo sa proizvodnjom Fuega 1980. godine. Evropska proizvodnja trajala je do 1987. godine, a Renault Argentina proizvodila je Fuego GTA Mak sve do 1992. godine. Prodavao se u SAD preko dilera American Motors Corp. Zamenio je Renault 15 i 17 kupe iz 1970-ih. 

 

Automobil je pretstavljao radikalno odstupanje od modela Renault 15 i 17, jer je umesto klinastog oblika prethodnika uvodio zaobljeni dizajn. Varijante modela obeležavale su se na sledeći način: TL, TS, GTS, TX, GTX. Fuego Turbo dodat je 1983. godine.

Premda pouzdan i dostupan sa nekim od najboljih Renaultovih motora tog vremena, automobil nije uspeo da postigne uspeh na tržištu (nije mu pomoglo ni uvođenje varijante sa turbodizel motorima). Renault nije direktno zamenio Fuego drugim modelom.

Renault je Fuegom konkurisao modelima Opel Manta i Ford Capri, ali nije bilo uspeha, jer su francuski brendovi početkom 1980-ih imali problema u prodaji većih količina svojih porodičnih automobila.

 

Renault Fuego i 007

Crveni Fuego pojavljuje se u filmu o Jamesu Bondu A View to a Kill, dok se sivi metalik pojavljuje u filmu GoldenEye.


Ime i prezime
Komentar