Renault Captur 1.5 dCi 110 Outdoor

08. Nov 2016

Renault Captur

 

Uvek spreman

 

za avanturu


Renault je nekako oduvek bio pionir u mnogim stvarima i vrlo često je pravio nove klase automobila. Dovoljno je setiti se Espacea, pa zatim još uspešnijeg Scenica i najzad Modusa, koji je monovolumenski koncept doneo u B segment. Kako bi se tradicija očuvala, Renault je predstavio i krosover u B segmentu, poznat pod imenom Captur. Njegova prezentacija održana je pre tri godine, na Salonu automobila u Ženevi, da bi serijska proizvodnja i isporuke kupcima krenuli već u aprilu iste godine.

Tehnički, Captur se oslanja na Clio četvrte generacije i postavljen je na Renaultovu B platformu. Atraktivan dizajn, solidan izbor motora i menjača u samom startu (manuelni i EDC – menjač sa dve lamele), kao i nebrojene mogućnosti personalizacije, uz širok izbor paketa opreme, učinili su da se Captur probije na sam vrh po prodaji u svojoj klasi već na kraju 2013. godine.

Captur je zapravo naslednik modela Modus, ali koji je shodno željama i potrebama kupaca postao krosover, napuštajući koncept monovolumena. Nešto slično dogodilo se i sa petom generacijom Espacea, koja je takođe krenula stopama manjeg Captura. Ono što je za sada sasvim sigurno, to je da će novi tandem Scenic/Grand Scenic nastaviti svoj život i u četvrtoj generaciji kao klasični monovolumeni, ali uz dizajnersko koketiranje sa krosover segmentom.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Captur je zaista privlačan automobil. Jednostavne i „mekane“ linije, uz širok izbor opreme i paletu boja, kao i gotovo neograničene mogućnosti personalizacije, čine da ovaj automobil može da se prilagodi svačijem ukusu i potrebama. Iako je prošlo gotovo tri godine od premijere, za sada nema naznaka da je dizajn ostario i da se „potrošio“.

Na prednjem delu dominira veliki branik, sa širokom maskom hladnjaka. Laurens van den Acker, glavni dizajner Renaulta, sa sobom je doneo kao zaštitni znak veliki Renault logo koji je postavljen gotovo sasvim vertikalno i koji svojim hromiranim izgledom pruža savršeni kontrast tamnoj pozadini. Ovaj dizajnerski detalj postao je zaštitni znak svih novih modela ovog francuskog proizvođača automobila, tako da se može reći da je Renault posle duže vremena pronašao svoj dizajnerski identitet. U prednjem braniku, pored rešetke hlanjaka, nalaze se i maglenke, kao i LED dnevna svetla. Prednje svetlosne grupe, sa sočivima umesto (jeftinih) reflektora imaju vrlo efektan nastup. Sasvim nisko, uz donju ivicu branika koji prelazi u spojler, nalazi se imitacija zaštitne rešetke koja suštinski ima samo estetsku funkciju. Kako bi se dobio i dašak elegancije, postavljena je hromirana lajsna koja uokviruje prednje maglenke i LED dnevna svetla. Istovetnu hromiranu lajsnu pronalazimo i na boku automobila, ovaj put inkorporisanu u zaštitne bočne crne plastike. Pomenute zaštite, uz zaštite rubova prednjih i zadnjih krila u mat crnoj plastici čine da automobil ostavlja utisak da je sposoban i za poneku avanturu van asfalta, pri čemu pružaju sasvim solidnu zaštitu i na pretrpanim parkinzima. Aluminijumski naplatci od 17 inča u crnoj boji pojačavaju utisak o dinamičnosti samog automobila.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Pogled na zadnji kraj otkriva simpatična stop svetla, kao i masivni zadnji branik, koji opet poseduje plastičnu zaštitu u testiranom Outdoor paketu opreme. Hromirana lajsna, iznad prostora za registarsku tablicu, sa imenom modela, čini da zadnji kraj automobila poluči crtu elegancije. U zadnji branik ugrađene su maglenke i katadiopteri.

Testirani automobil bilo je izveden u dvobojnoj varijanti. Donji deo automobila bio je u boji slonove kosti, dok je krov urađen u crnoj boji (tačnije, zvezdano crnoj po nomenklaturi proizvođača). Može da se izabere jedna od ukupno sedam kombinacija boja, bar kada je testirani Outdoor nivo opreme u pitanju, i to bez doplate. Dizajn zaista može da se oceni kao izuzetno uspešan, prilagođen potrebama i zahtevima modernih kupaca koji žive u pretrpanim metropolama.

Još od prvog druženja sa Capturom pre tri godine uverili smo se da je unutrašnjost izuzetno funkcionalna. Prednja i zadnja vrata široko se otvaraju, a zahvaljujući povišenoj poziciji sedenja ulazak i izlazak u automobil je izuzetno lak. Prostora u samom automobilu ima u nivou automobila B segmenta, osim što je dostupno nešto više mesta za ramena i glave putnika, uz pojačan osećaj prostranosti i prozračnosti same kabine. Povišena pozicija sedenja doprinosi i boljoj preglednosti, što nam je izuzetno prijalo prilikom parkiranja ili kretanja gradskim saobraćajnicama.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Na prednjim sedištima se sedi izuzetno dobro. Bočna podrška sedišta i lumbalna podrška su izuzetne, pri čemu sedište može da se podesi milimetarski precizno. Uz podešavanje obruča upravljača po visini i dubini, može zaista da se zauzme idealna poziciju za višesatno sedenje koje neće umoriti vozača. Na zadnjim sedištima ima mesta za dve odrasle osobe, što je sasvim dovoljno kada je automobil ovog tipa u pitanju. Prostor za putnike pozadi je veći u odnosu na Clio, zahvaljujući 17 mm dužem međuosovinskom rastojanju, ali i povišenoj liniji krova.

Ispred vozača se nalazi instrument tabla, koja nam je poznata iz poslednje generacije Clia. Svojim izgledom podseća na horizontalno postavljen broj osam, pri čemu se u sredini prikazuje brzina kretanja u numeričkom obliku. Iznad ovog manjeg ekrana nalazi se ekran putnog računara, dok se levo nalazi klasičan, analogni obrtomer. Sasvim desno se pak nalazi indikator preostale količine goriva, dok je indikacija temperature rashladne tečnosti izvedena putem signalnih lampica. Upravljač je izveden u kombinaciji kože i aplikacija od karbona i na njemu se nalaze komande tempomata, dok su na stubu upravljača postavljene satelitske komande audio uređaja, što je još uvek jedno od najboljih rešenja u automobilskoj istoriji.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Centralnom konzolom dominira ekran multimedijalnog uređaja osetljiv na dodir, dijagonale sedam inča. U njemu su integrisani radio uređaj, satelitska navigacija, kao i pojedine mogućnosti podešavanja samog automobila – RLink. Treba napomenuti da se na ovom ekranu, u zavisnosti od opreme, projektuje i slika sa kamere za vožnju unazad. Ispod njega su komande automatskog klima uređaja koje po svom izgledu dosta podsećaju na one viđene u modelima Mercedes-Benz. Između prednjih sedišta smeštene su komande tempomata, odnosno limitera, kao i prekidač kojim se aktivira ECO režim rada motora. Takođe, tu je postavljen i kružni prekidač kojim se reguliše rad Extended Grip sistema, koji je preuzet iz modela Scenic Xmod.

Enterijer je obložen relativno tvrdim materijalima, koji su ipak prijatni na dodir. Završna obrada je dobra, spojevi su precizni, ali mi bismo voleli da vidimo malo više mekane plastike u enterijeru. Međutim, imajući u vidu namenu ovog automobila, tvrda plastika je otpornija na ogrebotine i lakše se održava, što je motiv kojim se vode mnoge proizvođači kada je primenjuju u svojim automobilima. Sedišta su obložena kombinacijom tekstila i eko kože i poseduju rajsferšlus koji dozvoljava da se skinu i operu u veš mašini.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Testirani automobil bilo je opremljen i opcionim crvenim Pack Look dodatkom za enterijer koji se dobija bez doplate. Ovaj paket obezbeđuje crvene detalje u unutrašnjosti oko ventilacionih otvora, zatim oko navigacionog uređaja, kao i na fioci za sitnice. Namerno smo rekli fioka za sitnice, jer se upravo tako i otvara. Dakle, ne funkcioniše kao pregrada sa posebnim vratancima, već kao klasična fioka (zapremina 11 litara) što do sada nismo imali prilike da vidimo ni na jednom automobilu.

Prtlažnik je zapremine od 377 do 455 litara, u zavisnosti od položaja zadnje klupe koja je postavljena na horizontalne klizače. Kada se naslon zadnjih sedišta obori, njegova zapremina raste na 1.235 litara. Prtljažnik je veoma dobre završne obrade, pravilnog oblika i maksimalno iskoristiv. On poseduje „duplo dno“, a pregrada koja odvaja gornji od donjeg nivoa u skupljim paketima opreme ima dve strane, glatku plastičnu, koja se lako održava, kao i tekstilnu za veću udobnost. 

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Svi moderni automobili danas su izuzetno bezbedni. Isto se može reći i za Captur, koji je i pored skromnih dimenzija na Euro NCAP testu po najnovijim i pooštrenim kriterijumima za 2013. godinu ostvario odličan rezultat. Za zaštitu odraslih putnika osvojio je 88, a dece 79 odsto. Zaštita pešaka je ocenjena sa 61 odsto, dok je postojanje elektronskih sistema asistencije ocenjeno sa 81 odsto. Zanimljivo je istaći da je Captur ostvario maksimalan učinak u zaštiti dece do 18 meseci.

Ovako dobri rezultati ostvareni su zahvaljujući ojačanoj strukturi karoserije, kao i zonama programirane deformacije zbog apsorpcije energije prilikom udara. Prednji i bočni vazdušni jastuci, zatezači pojaseva, kao i opomena za nevezivanje pojaseva na svim sedištima omogućavaju bezbedniji boravak u kabini. ABS sa BAS i EBD, kao i ESP deo su osnovnog paketa opreme. Iako ne podižu direktno bezbednost, senzori za kišu i svetla preuzimaju na sebe deo obaveza vozača, baš kao i regulator, odnosno limiter brzine.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

 

Outdoor paket opreme izuzetno je bogat. U automobil se ulazi pomoću kartice „slobodne ruke“, koja zaista u značajnoj meri olakšava svakodnevno korišćenje automobila. Takođe, pun elektropaket u vidu električnog podešavanja spoljnih retrovizora, njihovog preklpanja, kao i grejanja, uz električno upravljanje bočnim prozorima standardna je oprema. Dvobojna karoserija je takođe standard i može da se izaberte jedna od sedam kombinacija.

U unutrašnjosti, sedišta su u kombinaciji eko kože i klasičnog platna, dok može da se bira, opet bez doplate, između dva paketa uređenja enterijera, crvenog i hrom. Uz doplatu može da se dobije i kamera za vožnju unazad, baš kao i grejanje u prednjim sedištima.

Paket Premium podrazumeva aluminijumske nožne komande, LED osvetljenje enterijera, kao i unutrašnji retrovizor sa samozatamnjivanjem. Tempomat i limiter brzine takođe su deo standardne opreme, kao i senzori za kišu i svetla.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Za pogon automobila postarao se 1.5 dCi agregat, koji je po zna koji put prerađen i dorađen, te je sada u stanju da ispuni i Euro 6 norme o emisiji izduvnih gasova. Sada već skoro legendarni pogonski agregat radi izuzetno mirno i tiho, bez ikakvih vibracija, pri čemu ni u jednom trenutku nije nametljiv u svom radu. Captur je dobio priliku od prošle godine da ponese njegovu najjaču varijantu, sa 110 KS. Upravo takav agregat nalazio se u test automobilu, na radost naše redakcije.

Ubrzanja su glatka i tečna, pri čemu se stiče utisak dovoljne motorizovanosti. Kretanje u gradu je izuzetno lako, kvačilo je meko i sve u svemu, pravo je zadovoljstvo upravljati njime.

Na magistralnim putevima automobil se ponaša pitomo, preticanja su zahvaljujući obrtnom momentu od 260 Nm laka i odlučna. Na autoputu ubrzanja su dobra, jedino iznad 120 km/h potrebno je malo strpljenja, što je i sasvim očekivano obzirom na oblik automobila i zakone aerodinamike. Snaga se na prednje točkove prenosi preko preciznog šestostepenog manuelnog menjača, čiji su hodovi kratki i precizni, a prenosni odnosi izvrsno odmereni.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Kao deo opreme u Outdoor paketu, isporučuje se i Extended Grip sistem koji nam je poznat iz modela Scenic Xmod. Prenos snage je na prednje točkove, što je sasvim i očekivano. Naime, kupci automobila ove klase sasvim sigurno neće se upuštati u avanture daleko van asfaltnih puteva, već će najviše ceniti lakoću korišćenja ovog automobila, kao i ekonomičnost u potrošnji goriva, uz nisku emisiju štetnih gasova koja će u nekim uređenijim zemljama garantovati i manje godišnje poreze i takse. Ipak, za sve one koji žele da se ponekad otisnu nekom blatnjavom šumskom stazom ili pak puteljkom prekrivenim snegom i ledom, Renault je pripremio upravo ovu verziju.

Extended Grip sistem ima tri moda rada: prvi režim rada odnosi se na podloge koje su klizave i rastresite, te u ovom modu automobil isporučuje manji obrtni moment na točkove, a ESP, tačnije kontrola proklizavanja intervenišu ranije. Drugi mod je označan kao EXP (ekspert), pri čemu se kod njega ne redukuje snaga motora, ali se zadržava povećana osetljivost ESP sistema. I najzad, treći mod je normal, koji je namenjen vožnji asfaltnim podlogama sa dobrim koeficijentom prijanjanja, i on se uključuje automatski kada brzina automobila pređe 40 km/h. Ovaj sistem, uz pomoć pneumatika M+S tipa garantuje nešto bolju trakciju u svim vremenskim uslovima, ali treba imati u vidu da zbog toga terenske karakteristike nisu poboljšane, jer Captur Outdoor ima standardni klirens.

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Oslanjanje je klasično, napred se nalazi McPherson, dok je pozadi elastična osovina sa spiralnim oprugama. Ono je podešeno na udobnost, bez neprijatnog poskakivanja zadnjeg kraja kada nije opterećen. Takođe, treba reći i to da se neravnine i „udarne“ rupe zaista ne osećaju mnogo, dobrim delom i zbog pneumatika od 17 inča. Kočni sistem je dovoljno potentan, napred se nalaze diskovi prečnika 280 mm, a pozadi doboši.

Captur je automobil za svaki dan uz koji se lako živi. Njegova visina, udobna sedišta, lak ulazak i izlazak iz automobila, kao i agregat sa minimalnom potrošnjom, uz široku servisnu mrežu čine da Captur predstavlja odličan izbor. Ovo se ne može toliko primetiti na našem siromašnom automobilskom tržištu, koliko je uočljivo na putevima zapadne Evrope gde se vidi gotovo na svakom ćošku. I pored snažne konkurencije (Peugeot 2008, Opel Mokka..), Captur se prodaje više nego dobro. Tome u značajnoj meri svakako doprinose i široke mogućnosti personalizacije.

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

 

 

Tehničke karakteristike

 

Model

Renault Captur 1.5 dCi Outdoor

Motor

4-cilindarski redni, 2 ventila po cilindru, dizel agregat K9K636, postavljen napred poprečno, 1 bregasta osovina u glavi motora pokretana lzupčastim kaišem, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, direktno ubrizgavanje dizela u cilindar - commonrail, turbo punjač na izduvne gasove hlađen antifrizom, Euro 6

Zapremina

1.461 cm3

Prečnik i hod klipa

76 x 80.5 mm

Odnos kompresije

15.5 :1

Najveća snaga

81 kW (110 KS) pri 4.000 o/min

Najveći obrtni moment

260 Nm pri 1.750 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, Manuelni menjač sa šest brzina TL4, Extended Grip sistem

Hodni sistem

Napred MacPherson, spiralne opruge, poprečna trokraka ramena i stabilizator /   Pozadi elastična osovina sa spiralnim oprugama

Upravljač

Električni servoupravljač s nazubljenom letvom

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi prečnika 280 mm, nazad doboši 230mm, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESP, Hill Holder (HSA)

Točkovi i pneumatici

205/55 R 17

Dimenzije (D x Š x V)

4.122 x 1.778 x 1.566 mm, međuosovinsko rastojanje 2.606 mm, zapremina prtljažnika 377-455 / 1235  litara, rezervoar za gorivo 40 litara, masa praznog automobila 1.180 kg, klirens 170 mm, trag točkova napred/pozadi 1.531/1.506 mm

Mase

Prazan automobil 1.100 kg, najveća dozvoljena 1726 kg, dopušteno opterećenje 553 kg

Performanse

Najveća brzina 175 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 4.0 l/100 km, na putu 3.6 l/100 km, u mešovitoj vožnji 3.7 l/100 km

Emisija CO2

98 g/km

 

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur

 

Renault Captur - dimenzije

Renault CapturRenault CapturRenault CapturRenault Captur


Ime i prezime
Komentar