Renault Captur plug-in hibrid

01. Aug 2019

Renault Captur Hybrid

Renault je predstavio sledeću generaciju Captura, malog gradskog SUV-a koji će da bude ekonomičniji jer će ga pokretati plug-in hibridni sistem e-Tech. Biće to prvi Renault plug-in hibridni pogonski sklop u njihovoj paleti kompaktnih automobila.

 

U novom Capturu pogonsku jedinicu činiće 1.6 benzinski motor zajedno s dva elektromotora i baterija od 9,8 kWh koja će da se puni iz kućne utičnice i stanice za punjenje. Captur plug-in hibrid imaće električni domet od 45 km pri brzini od 135 km/h, ali Renault još nije objavio podatke o emisijama. 

 

Renault je redizajnirao Captur iz osnova, počevši od nove platforme, u nastojanju da vrati model na vrh segmenta malih SUV modela u kojem je bio lider u Evropi od njegovog uvođenja 2013. godine do ove godine kada ga je po broju prodatih primeraka u prvih pet meseci prestigao Volkswagen T-Roc.

 

Prodaja Captura u Evropi od januara do maja pala je za 26 odsto na 92.378 primeraka, dok je prodaja T-Roca porasla 72 odsto na 93.710 primeraka, prema podacima JATO Dynamics. 

 

Spoljašnji dizajn Captura ostao je prepoznatljiv, s obzirom da je Renault zadržao osnovnu siluetu SUV-a dok je suptilno promenio sve površine karoserije.

 

Dizajneri su naglasili Capturov SUV izgled: središnji deo i poklopac motora su viši, a zaštitne oplate dodate su celom dužinom donjeg dela karoserije. Kao i kod novog Clia, tu je i više hromiranih oplata, na okvirima prozora, sa strane i prednjim deflektorima vazduha.

 

Captur je 110 mm duži od aktuelnog modela i ima 20 mm duže međuosovinsko rastojanje, a veći deo tog dodatnog prostora namenjen je prtljažniku, koji je sada prostraniji za 81 litru od trenutnog modela.

 

Unutrašnjost je nova, s većim centralnim ekranom, 'plutajućom' konzolom, digitalnom instrument tablom, poboljšanim materijalima i završnom obradom. Renault je upotrebio sličnu formulu za petu generaciju modela Clio, koji ovog leta stiže na evropsko tržište.

 

Unutrašnjost je usmerena na vertikalno orijentisan središnji ekran osetljiv na dodir veličine 9,3 inča, koji je blago nagnut prema vozaču. Analogni instrumenti zamenjeni su prilagodljivim digitalnim, u verzijama od 7 ili 10,2 .

Novi elektronski menjač (u automatskim verzijama) omogućio je Renaultu da stvori plutajuću središnju konzolu s prostorom za ostavljanje predmeta ispod ručice menjača. Ostale promene u unutrašnjosti uključuju manji, tanji upravljač (zahvaljujući manjim vazdušnim jastucima), više priključaka za punjenje i redizajnirana sedišta koja imaju duži sedalni deo i tanji naslon, što putnicima na zadnjim sedištima daje 17 mm više prostora za kolena.

 

Kao i kod Clia, Capturove funkcije pomoći za vožnju dograđene su na tzv. autonomiju nivoa 2. Funkcija praćenja za autoputeve i zastoj u saobraćaju (Traffic Jam Companion), verzija Nissanovog ProPilot sistema, kombinuje zadržavanje u saobraćajnoj traci i prilagodljivi tempomat i zahteva od vozača da drži ruke na upravljaču. Ostale karakteristike uključuju aktivno kočenje u nuždi koje može da razlikuje bicikliste i pešake, upozorenje na mrtav ugao i pomoć pri parkiranju.

 

Izbor motora uključuje turbobenzinski 1.0 TCe trocilindarski motor od 100 KS (10 više od trenutne verzije), 1.3 TCe četvorocilindarski benzinski motor od 130 KS ili 155 KS i 1.5 Blue dCi četvorocilindarski i dizel motor od 95 KS ili 115 KS.

 

Kada se Captur pojavio na tržištima u Evropi 2013. godine, imao je jednog konkurenta - Nissan Juke. Sada je konkurencija mnogo jača jer je na tržištu dvadesetak različitih modela u segmentu malih SUV vozila.

 

Osim Volkswagena T-Roc, konkurencija uključuje i novu generaciju modela Peugeot 2008, koja će imati potpuno električnu verziju i najavljeni Ford Puma. Neki proizvođači automobila imaju i dva modela u ovom segmentu, uključujući Ford s EcoSportom i Pumom, kao i Opel s Crosslandom i Mokkom X.

 

Uskoro će i Toyota da predstavi novi model u svom segmentu koji će da se proizvodi u njihovoj fabrici u Francuskoj, a očekuje se da će pre kraja godine i Nissan da predstavi novu verziju modela Juke, takođe na Renault-Nissan platformi CMF-B.

 

Captur će se proizvoditi u španskoj fabrici Renault u Valladolidu, kao i u Kini za tamošnje tržište, gde će ove godine da počne proizvodnja u fabrici Renault-Dongfeng u Wuhanu.

 

Novi Captur stiže u prodaju krajem ove godine, ali Renault još nije objavio cene.


Ime i prezime
Komentar