Renault Clio na autogas

01. Jun 2020

 Renault Clio TCe 100 LPG  
Od danas u domaćoj prodajnoj Renault mreži primaju se porudžbine za Clio sa trocilindričnim motorom i turbopunjačem TCe 100 LPG. Osim bržim odzivom i snažnijim ubrzanjima, uz najveći obrtni moment od 170 Nm pri 2.000 o/min, motor se odlikuje okretnošću, štedljivošću i emisijama CO2 nižim za osam odsto u odnosu na benzinsku verziju.

Pristupačna i štedljiva tehnologija


Renault nudi novi Clio sa pogonom na autogas po ceni od 13.990 evra uz jednaku pouzdanost i bez dodatnih troškova u poređenju sa automobima opremljenima benzinskom verzijom motora.

Cena autogasa donosi znatno veće uštede (njegova cena je više nego upola niža od cene benzinskog ili dizel goriva po litru). U Srbiji cena autogasa iznosi oko 66,40 dinara za litar za razliku od cene benzina koja se kreća od 123,40  do 128,90 dinara.

Iako je prosečna potrošnja motora sa pogonom na autogas nešto veća, ukupni trošak goriva po kilometru je niži za 30 odsto u odnosu na benzinski motor, a do osam odsto u odnosu na dizel motor.

Neograničena mobilnost

Automobil može da se kreće koristeći benzini ili autogas kao pogonsko gorivo. Opremljen je sa dva odvojena rezervoara, jednim za benzin i drugim za autogas. Automobil uz oba napunjena rezervoara može da pređe više od 1.000 km. Ovakav način rada omogućava gotovo neograničenu vožnju: benzin je dostupan na svim benzinskim pumpama, dok je autogas u Evropi dostupan na svakoj četvrtoj benzinskoj pumpi kao i na većini pumpi u Srbiji. Uz to, automobili na autogas mogu da pristupe podzemnim garažama zahvaljujući ugrađenim sigurnosnim elementima - zaštitni ventil, nepovratni ventil i ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80 odsto.

Dokazana i bezbedna tehnologija, usavršavana godinama

Uradnja sistema za pogon na autogas u automobil obavlja se se direktno u fabrici. Za kupce to znači sledeće: jednostavno naručivanje bez dodatnih kašnjenja i komunikacija sa samo jednom stručnom osobom u Renaultovoj mreži, zaduženom za garanciju i održavanje automobila. Benzinski motor je od početka konstruisan tako da omogući pogon na autogas. Dodatni rezervoar za autogas je izrađen od čvrstog čelika i ugrađen na mesto rezervnog točka kako ne bi dolazio u kontakt sa rezervoarom za benzin. Nepovratni ventil, ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80 odsto, ograničenje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehnički sistem.


Skoro 15 miliona automobila u Evropskoj uniji koristi autogas kao pogonsko gorivo, dok je takvih automoba u svetu 26 miliona. Renault nudi pogon na autogas još od 2010. godine.

Jednostavna tehnologija


Za vozača upotreba ovog sistema je jednostavna. Prebacivanje sa benzinskog na gasni pogon i obrnuto postiže se na dva načina: ručno, pritiskom dugmeta smeštenog u putničkom prostoru (odabrani način primenjuje se i tokom sledećeg pokretanja automobila) ili automatski, kada se rezervoar za autogas isprazni. Poseban pokazivač prikazuje nivo napunjenosti rezervoara za autogas. Punjenje rezervoara za autogas (na novom Cliu zapremina je 32 litre) takođe je brzo i jednostavno (traje samo dva minuta).

Drugu prednost ove integracije predstavlja zadržavanje postojeće zapremine prtljažnika iznad nivoa poda jer je na mesto predviđeno za rezervni točak postavljen rezervoar za autogas.
 


Proizveden u Sloveniji

 

Renault Clio Tce 100 LPG proizvodi se u fabrici Revoz u Novom mestu. Serijsku verziju je  Revoz počeo da proizvodi u januaru ove godine i do sada su proizveli 1.400 automobila sa ovim pogonom. Glavna tržišta za ovaj model su Italija, Španija, Poljska, Francuska i Portugalija.
 
Prema navodima iz Revoza, uvođenje ovog motora i celokupnog sistema u proizvodnju bilo je vrlo složeno. Ostvarena je potpuna intergracija u postojeći proizvodni proces što znači da se svi sastavni delovi, uključujući i rezervoar za autogas, neposredno sastavljaju na istoj liniji kao i ostali modeli tako da model sa pogonom na autogas izlazi sa proizvodne trake u potpuno završen. Sastavljanje i testiranje serijskog automobila sa pogonom na autogas traje oko pola sata duže nego kod drugih verzija.

 


Ime i prezime
Komentar