Grupa Renault, jedan od ključnih igrača na tržištu automobila, ponosno najavljuje početak saradnje sa kompanijom Veolia, svetskim liderom u oblasti optimizovanog upravljanja resursima i Solvayjem, vodećom naučnom kompanijom. Cilj ovog partnerstva je da se omogući kružna ekonomija metala od kojih su sačinjene baterije električnih automobila, i to recikliranjem po načelu „zatvorene petlje”.
Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy
09. Mar 2015
Prvi put predstavljena 2005. godine na modelu Clio R.S., oznaka Trophy simbolizuje preciznije upravljanje i snažnije performanse u kombinaciji s ekskluzivnosti i jedinstvenim izgledom. U nastavku predstavljanja modela Mégane R.S. Trophy 2014., Clio R.S. 220 EDC Trophy sad nudi iste pobedničke elemente i pridružuje se ponudi modela visokih performansi ograničene serije koja otelotvoruje strast inženjera Renault Sporta i ispunjava njihove visoke kriterijume.
Clio R.S. moćniji u svakom pogledu
- Motor: Zahvaljujući promenjenom mapiranju motor sad razvija 10 odsto više snage i do 40 Nm viši obrtni moment. Sad je opremljen većim turbopunjačem, usisnikom vazduha osmišljenim da smanji gubitke pritiska i izmenjenim izduvnim sistemom s ugrađenim katalizatorom koji ispunjava najnoviju normu Euro6 (i smanjuje gubitke povratnog pritiska).
o Najveća snaga povećana je na 220 KS pri 6.250 o/min.
o Najveći obrtni moment povećan je na 260 Nm (porast od 20 Nm), iako je zahvaljujući novoj funkciji u četvrtoj i petoj brzini moguće postići do 280 Nm.
o Emisija CO2 automobila smanjena je za 6 grama na 138 g/km, čime su ispunjeni zahtevi norme Euro6.
- Dorađen mjenjač EDC: promene stepena prenosa sada su 30 odsto brže.
o Prebacivanja u niži stepen prenosa sada je brže, pre svega zahvaljujući kraćem hodu poluga iza upravljača.
o Način rada 'Sport' prilagodljiviji je za bolji kompromis između vozačkih zahteva u gradu i na otvorenom putu.
o Sistem Stop&Start radi u načinu "Normal", ali u načinima rada "Sport" i "Race" je isključen.
- Niža, kruća platforma Trophy: Clio je 20 mm niži napred i 10 mm pozadi (kada nije opterećen).
- Ugrađeni su tvrđi amortizeri s hidrauličnim prigušnicima.
- Izuzetno brz upravljač: nova, brža letva (odnos je smanjen od 14,5:1 na 13,2:1) upravljanje čini još preciznijim i veoma direktnim – najbolji sistem na tržištu.
- Pneumatici: Clio R.S. 220 EDC Trophy opremljen je pneumaticima Michelin Pilot Super Sport visokih performansi, dimenzija 205/40 R18.
Prepoznatljiv i privlačan na prvi pogled
- Sportski stav:
o Paleti boja koja uključuje belu Glacier, crnu Deep, crvenu Flamme i žutu Sirius dodata je nova, jedinstvena mat boja Givre (uz doplatu dostupna u kombinaciji sa sjajnim crnim krovom).
o 18-inčni naplatci dijamantne obrade RADICAL.
o Oznake 'Trophy' na prednjem spojleru, oblogama vrata i pragovi s rednim brojem primerka ograničene serije.
- Oprema prilagođena entuzijastima:
o Upravljač obložen kožom.
o Paket uređenja unutrašnjosti "Trophy": grejači u sportskim sedištima s integrisanim naslonima za glavu, okviri otvora za ventilaciju, ručice na vratima i ručice menjača su od materijala sličnog karbonskim vlaknima. Rešetke otvora za ventilaciju sada su u boji mat hroma, umesto u galvanizovanoj crvenoj boji.
o Clio R.S. 220 EDC Trophy uz doplatu može da ima ugrađen telemetrijski sistem R.S. Monitor. Bogat funkcijama i zabavan, uključuje i postavke koje vozaču omogućavaju izbor između pet nivoa odziva papučice gasa.
Clio R.S. 220 EDC Trophy ograničena je serija koja nudi odličan odnos uloženog i dobijenog u pogledu performansi (220 KS za manje od 30.000 evra). Namenjen je najzahtevnijim kupcima, kao na primer onima koji redovno automobilom odlaze na stazu i onima koji cene vrhunski osećaj koji donosi stručnost bez premca Renault Sporta.
Clio R.S. 220 EDC Trophy počeće da se prodaje u junu ove godine u Evropi, a zatim u još deset zemalja, uključujući Australiju, Japan, Singapur i Hong Kong.