Renault Eolab

18. Sep 2014

Renault Eolab


Izložba Renault inovacija

 


Renault predstavlja Eolab, novi prototip koji istražuje načine ostvarivanja ultra niske potrošnje goriva. Prototip može da se pohvali potrošnjom od jedne litre goriva na 100 pređenih kilometara u NEDC kombinovanom ciklusu i emisijom CO2 od 22 g/km. Podaci o potrošnji goriva, emisijama gasova i pređenom putu homologovani su u skladu sa odgovarajućim propisima Evropske unije.

Kako bi ostvarili tako malu količinu, dizajneri su se usredsredili na tri glavne oblasti: smanjivanje težine, poboljšavanje aerodinamike i upotreba tehnologije „Z.E. Hybrid“, što je potpuno nova inicijativa koja omogućava vožnju s nultom emisijom štetnih gasova u svakodnevnoj upotrebi automobila.

Kao inovativan izložbeni koncept posebno usmeren na ekologiju, Eolab uključuje veliki broj tehnoloških unapređenja u nameri da se ona postupno prenesu u serijska vozila. Time Eolab posebno ističe nameru marke Renault – koja je zahvaljujući svojoj paleti električnih vozila pionir u oblasti mobilnosti s nultom emisijom (bez CO2 i drugih kontrolisanih štetnih emisija tokom korišćenja u saobraćaju) − da načini još veći korak u pravcu proizvodnje cenovno pristupačnih modela sa sve manjim ugljenikovim pečatom.

Renault EolabRenault EolabRenault EolabRenault Eolab

 


Tehnologije namenjene ostvarivanju ultraniske potrošnje goriva za sve


Za Renault je svrha projekta Eolab da ostane dosledan DNK-u kompanije tako što će da garantuje da ultraniska potrošnja postane stvarnost za što više vozača. To zauzvrat podrazumeva da njegove tehnologije postanu dostupne po ceni koju kupci mogu da priušte. Zato Eolab uključuje ultralake materijale poput magnezijuma i aluminijuma. Istovremeno, ideja da takav automobil u idućih deset godina počne i da se proizvoditi u velikom broju bila je od samog početka deo plana.

 

Renault EolabRenault EolabRenault Eolab



Sto tehnoloških unapređenja za buduća Renault vozila


Eolab je mnogo više od dizajnerske studije ili običnog izloga noviteta. Koncipiran na platformi B-segmenta, prototip objedinjuje otprilike sto novih i realnih tehnoloških razvojnih rešenja namenjenih postupnom uvođenju u buduća Renault vozila.
 

Renault EolabRenault EolabRenault EolabRenault Eolab

 

Recept Eolab


Izvanredna štedljivost goriva prototipa Eolab – konkretno 1 l/100 km – rezultat je rada u tri glavne oblasti: unapređenje aerodinamike, smanjivanje težine i tehnologija Z.E. Hybrid (benzin/električna energija):

- Aerodinamičnost: oblik automobila dizajniran je za efikasno probijanje kroz vazduh, a pokretni delovi kao što su aktivni spojler i bočna krilca rade poput avionskih zakrilaca.

- Smanjivanje težine: programom uštede na težini, masa automobila spuštena je na samo 400 kg, pre svega zahvaljujući karoseriji izrađenoj kombinacijom nekoliko vrsta materijala – čelika, aluminijuma i kompozita – kao i neverovatnom krovu od magnezijuma koji teži jedva 4 kilograma. Ušteda na težini pokrenula je pozitivan proces, omogućavajući da veličina automobila, a time i trošak glavnih delova prototipa (motora, akumulatora, točkova, kočnica, i sl.) ostane mali pa je tako finansijski opravdala odluku da se upotrebe neki skuplji materijali.

- Tehnologija Z.E. Hybrid: nov, kompaktan i cenovno dostupan hibridni pogonski sklop kombinuje ultranisku potrošnju goriva s mobilnošću nulte emisije za putovanja kraća od 60 kilometara i brzinu do 120 km/h. U godinama pred nama, tehnologija Z.E. Hybrid postaće dodatak Renaultovoj paleti električnih vozila nulte emisije.
 

Renault EolabRenault EolabRenault EolabRenault Eolab

 


Doprinos „Novom industrijskom planu“ francuske vlade


Eolab je deo plana „potrošnje goriva od dve litre na 100 km za sve“ predstavljenog u okviru francuskog tzv. Novog industrijskog plana. Međutim, Eolab ide i dalje od ciljane potrošnje goriva koju je odredila francuska vlada jer ima mnogo dugoročnije planove. Dok je trajalo dizajniranje prototipa, Renault je razvijao tehnologije potrebne za proizvodnju automobila s potrošnjom goriva od samo dve litre na 100 km do 2020. godine.

Kako bi to ostvario, Renault je u duhu zajedničkih inovacija radio s partnerima iz francuske automobilske industrije među kojima su proizvođač stakla Saint-Gobaina, dobavljač sedišta Faurecije, proizvođač pneumatika Michelin i Continental   iz domena kočnih sistema. Renault je blisko sarađivao i sa velikim partnerima kao što je na primer južno korejska kompanija Posco (delovi od magnezijuma). Posebna znanja i iskustva svih tih partnera u mnogome su doprinela uspehu prototipa Eolab.

 

Renault EolabRenault EolabRenault EolabRenault Eolab


 
Konceptni automobil koji golica maštu


Renaultovi dizajneri od prvog dana bili su uključeni u projekat Eolab. Zato su pripremili dizajnersku studiju Eolab Concept, koju će Renault u oktobru da predstavi na Salonu automobila u Parizu. Eolab Concept oblikovanjem linija i obradom detalja ide korak dalje kako bi ostavio utisak aerodinamičnosti i male mase. Iza nagnutog krova i vitkog zadnjeg dela dobro je zamaskirana prava namera konceptnog automobila: sve što se nalazi ispod zavodljivo dizajnirane karoserije načinjeno je u svrhu štedljivosti. To pokazuje da Renault prototipu čiji je osnovni zadatak postizanje ultraniske potrošnje goriva može da doda i malo čarolije.

 

Renault EolabRenault EolabRenault EolabRenault Eolab
 


Ime i prezime
Komentar