Renault Kadjar

16. Jun 2015

Renault Kadjar

 

Stvoren za bekstvo

 

Prvi Renaultov krosover klase C razlikuje se po svojoj atletskoj i vitkoj silueti. Unutrašnjost samog automobila je podređena vozaču, a kvalitet korišćenih materijala doprinosi zadovoljstvu vožnje.

Mešavina SUV-a, limuzine i izložbenog automobila Kadjar ima sve odlike jednog pravog krosovera:

- Pogodan za sve puteve zahvaljujući poboljšanom pogonu kao i visini od 200 mm u odnosu na pod;
- Intuitivna mogućnost podešavanja zapremine prtljažnika sa maksimalnom zapreminom od 527 litara;
- Komfor i praktičnost zahvaljujući brojnim sistemima pomoći pri vožnji.

Opremljen sa novim sistemom R-Link 2, Kadjar nudi intuitivnu i personalnu povezanost. Kadjar postoji u verziji sa pogonom na sva četiri točka, a neke verzije sa pogonom na dva točka imaju dodatnu mogućnost režima Extended Grip.

Kadjar se već sada prepoznaje kao efikasan krosover sa dizel motorom od 110 KS koji emituje samo 99 g CO2/km. Dostupan sa manualnim i automatskim menjačem EDC sa duplim kvačilom, ovakav motor ga svrstava u red najboljih kada se radi o emisiji CO2. Kadjar je iskoristio snažnu genetiku. On počiva na tehničkoj platformi koja se već dokazala na automobilima Alijanse Renault-Nissan.

Proizveden u španskoj fabrici u Palensiji, njegov dolazak je bio prilika za modernizaciju pogona postavljanjem svih potrebnih sredstava neophodnih za poboljšanje kvaliteta izrade.

Prodaja je počela krajem maja u Evropi, a zatim i u brojnim zemljama Afrike i mediteranskog bazena. U Srbiju, u salone Renault stiže u ponedeljak, 22. juna 2015. godine.
 

Renault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar


S a d r ž a j

01
Novi stil u svetu krosovera

•    Atraktivna sportska linija
•    Prefinjena, sportska unutrašnjost


02
Višenamenska upotreba i personalna povezanost

•    Mešavina SUV-a, limuzine i izložbenog automobila, podjednako lak za vožnju i na otvorenom i u gradu
•    Intuitivna i personalizovana vožnja sa R-Link 2

03
Bekstvo koje objedinjuje i zadovoljstvo i trezvenost

•    Pogon na četiri točka za istraživanje svih horizonata
•    Motori odličnih performansi koji imaju malu emisiju CO2

04
Snaga na probi


•    Testiran i dokazan kvalitet
•    Smanjena težina i odlična aerodeinamična linija

Renault KadjarRenault Kadjar

01

Novi stil u svetu krosovera


U svetu krosovera klase C Kadjar se nametnuo dizajnom koji evocira dinamiku, snagu i avanturu. Instrument tabla postavljena u najprirodnijem položaju za vozača kao i kvalitet korišćenih materijala doprinose užitku vožnje.

Atraktivna sportska spoljašnost

Renault Kadjar je krosover klase C, nastao ukrštanjem SUV, limuzine i izložbenog automobila.  Njegova kompaktna linija (4,45 metara dužine x 1,84 metara širine) i niska linija krova (1,60 m) ističu dinamičnost. Hauba odaje utisak snage. Način na koji se hromirane trake pružaju preko farova podstiču vizuelni utisak širine i doprinose utisku pouzdanosti kojim Kadjar odiše. Felne od 17 i 19 inča, posebno oblikovane, pojačavaju utisak snage.

Aerodinamičnost linija, veoma senzualnih, naglašena je finalnom obradom vrata koja su u istoj ravni sa prozorskim oknima. Reljefno izvajana krila takodje doprinose opštem utisku dinamike i snage.


Kadjar ističe odlike krosovera

Njegova visina u odnosu na tlo od 200 mm daje mu posebnoost i ukazuje na kapacitet Kadjar-a da izađe na kraj sa najtežim terenima. Oblik rešetke hladnjaka samo pojačava utisak pouzdanosti koju izražava hauba, dok prednja i zadnja strana koje se blago spuštaju, što je karakteristično za SUV, ističu njegov avanturistički temperament.

Zaštitne sajtne ispod vrata samo formiraju efikasan prsten koji ojačava vozni sistem. Crni blatobrani vizuelno produžavaju donji deo automobila i svrstavaju Kadjar u svet automobila za bekstvo i avanturu. Držači na krovu, od srebrnog aluminijuma, samo doprinose dinamizmu njegove linije.


Kadjar podjednako vodi računa i o eleganciji

Renaultov Kadjar se odlikuje i novim zaštitnim znakom marke kada je u pitanju osvetljenje, prvi put primenjenog na novom Espace-u. Komande za LED (Light Emitting Diode) osvetljenje u obliku slova “C” za poziciono svetlo predstavljaju kombinaciju statusne različitosi automobila.

Prefinjen Kadjar-ov dizajn dodatno je naglašena kućištima za bočne retrovizore kao i bravama koje su u boji samog automobila u svim verzijama (kućista za bočne retrovizore su sjajno crna u modelu Bose®). Konačno, upotreba hromiranih detalja za prozore, kao i za branike, dodatno pojačava utisak snage i kvaliteta ovog atletskog skupa. Upotreba hromiranih detalja za prozore, i za odbojnike, dodatno pojačava utisak snage i kvaliteta ovog atletskog krosovera.


Prefinjena, sportska unutrašnjost

Izuzetan kvalitet kabine kombinovan je sa vrlo preciznom, gotovo savršenom, izradom. Odaje jedinstven stil visokog komfora i jake izražajnosti. Instrument tabla se nalazi u najprirodnijem položaju za vozača i obećava pravo uživanje za volanom.

Horizontalne linije instrument table naglašavaju širinu kabine. Gornja konzola i duvaljke su oivičene elegantnim, hromiranim linijama. Centralna konzola je ulepšana sa dva bočna ispupčenja koja ističu širinu i pojačavaju utisak stabilnosti. Držači, smešteni sa svake strane napred i desno od centralne konzole, ističu prirodu krosovera unutar kabine. Novom komandom za  razgovor, kao i za pojačavanje ili utišavanje, vozač oseća da je u “savršenom okruženju”.

Pri otključavanju kola, pale se prednja i zadnja svetla kao i migavci. Prilikom otvaranja vrata automobila kontrolna tabla se osvetli i oglasi. TFT ekran instrument table prvo prikaže haubu Renault Kadjar-a na kojoj se uključuju farovi, a zatim se upiše R-Link.

TFT ekran instrument table ima mogućnost četiri načina vizualizacije i pet personalnih boja da bi se unutrašnjost kabine prilagodila konkretnim željama. Načini vizualizacije dozvoljavaju da se izabere između sledećih opcija:

- klasični brojač sa kazaljkom i brojačem za prikazivanje brzine u sredini,
- sportski brzinomer sa prikazivanjem brzine u sredini i sa jednostavnim prikazom broja obrtaja,
- eko brojač sa ekološkim grafikonom koji prikazuje optimalnu potrošnju i brzinu u sredini,
- jednostavan brzinomer, sa povećanjem brzine, bez broja obrtaja.



Posebno se vodilo računa o udobnosti sedišta

Sedišta su sašivena i postavljena na taj način da ostavljaju prostora drugom sloju koji je umetnut u sačuvane bočne opšivke. Sedište koje je izbočeno i blago pod uglom doprinosi udobnosti tokom vožnje. U gornjem delu naslona, bočna ojačanja uležu omogućavajući idealan položaj za svakog. Punjena duplo gušćom penastom masom, sedišta pružaju istovremenu udobnost i osećaj bezbednosti.


Korišćeni materijali ističu sportsku i prefinjenu notu kabine

Instrument tabla je vrlo prijatna na dodir i izuzetno obradjena. Tanke presvlake na upravljačkim ručicama ističu njihov izgled istovremeno pojačavajući snažni karakter Kadjar-a. Duboka i intenzivna crna boja centralnog ekrana olakšava očitavanje informacija.

Stakleni krov površine 1,4 kvadratna metra doprinosi udobnosti i osvetljenosti same kabine.

Renault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar

02


Višenamenska upotreba i personalna povezanost


Kombinacija SUV-a, limuzine i izložbenog automobila Kadjar je funkcionalan, višenamenski i komforan. Pravi kontrolni centar automobila, R-Link 2 pruža intuitivnu i personalnu povezanost.

Najbolje od SUV-a, limuzine i izložbenog automobila pruža podjednako laku voznju na bilo kakvom terenu kao i u gradu.


Kadjar pozajmljuje svoju snagu svetu automobila sa pogonom 4x4

Dostupan sa integralnim prenosom, nudi mogućnost povećane vučne snage u uslovima proklizavanja. Tri režima upotrebe (2WD, 4WD Auto, 4WD Lock) omogućavaju izbor idealnog prenosa. Verzija sa pogonom na dva točka ima Extended Grip što dozvoljava automobilu bolje prijanjanje na kolovoz u teškim uslovima, a naročito uz odgovarajuće pneumatike za blato ili sneg, čija je šara dizajnirana da optimalizuje prolazak kroz blato ili pesak na putu i obezbeđuje bolje prijanjanje.

Visina od tla od 200 mm kao i uzlazni i silazni ugao od 18 odnosno 28°, garantuju izuzetne sposobnosti za vožnju bez obzira na tip terena. Prednje i zadnje zaštitne ploče štite vozni sistem.



Kadjar unosi višestruku namenu i praktičnost u svet limuzina

Unutrašnjost Kadjar-a je udobna i intuitivna. Zahvaljujući ručkama koje se nalaze u prtrljažniku, sistem “Easy Break” omogućava otključavanje i automatsko savijanje zadnjeg sedišta koje je podeljeno u odnosu 1/3-2/3. Osim toga, prednje suvozačko sedište može da se savije na napred tako da se pretvori u mali sto zahvaljujući ručici koja se nalazi ispod sedišta. Ovo dozvoljava da i predmeti od preko 2,5 m dužine mogu da se prevezu ovim automobilom. Dve različite konfiguracije prtljažnika daju mogućnost izbora između “high” položaja sa potpuno ravnim podom, koji olakšava utovar velikih predmeta i “low” položaja koji omogućava da se dobije maksimalni kapacitet za prevoz robe od 527 litara. Osim toga postoji mogućnost da se prtljažnik pregradi na dva ili tri dela što je pametan način da se zaštite objekti koji se prevoze kao i da se oni ne pomeraju prilikom vožnje.

Pokretna pregrada ima mogućnost više određenih fiksiranih položaja na podu prtljažnika. Kadjar je opremljen napravom koja jednostavnim pritiskom na komandu u prtljažniku uklanja pokretnu pregradu.

Unutrašnjost nudi impresivan prostor unutar kabine. Prostor za sedenje pozadi je veoma prostran, od samog sedišta do krova je čitavih 910 mm, a zajedno sa zavidnom širinom od 1.456 mm spada među najbolje u ovoj klasi.

Centralna konzola je tako osmišljena da na njoj ima mesta i za odlaganje vrednih stvari. Renault Kadjar ima i dodatnog prostora za smeštaj 30 litara u samoj kabini, od čega 7,5 litara u pregradi za rukavice.


Kadjar pruža uživanje u vožnji koji se obično vezuje za izložbena vozila


Njegov položaj tokom vožnje je blizak položaju jednog izložbenog vozila prema udobnosti sedišta, koja “obuhvataju” vozača/putnika. Kadjar je veoma pogodan za manevrisanje, krug okretanja ima prečnik od 10,72 metra.

Kadjar je opremljen i nizom pomagala u vožnji koja su korisna za svakodnevnu upotrebu, uključujući i opciju “hands-free” parkiranja, kao i kameru na zadnjem delu koja olakšava parkiranje u gradu.


Intuitivna i personalizovana vožnja sa R-Link 2

Prvi put upotrebljen na novom Espace, novi multimedijalni tablet Renault R-Link 2 je u ponudi i kod Kadjar-a za intuitivno i personalizovano povezivanje. Njegov ekran od 7 inča je poboljšane jasnoće i reagovanja da bi se postigao veći komfor pri korišćenju. Grafičke karakteristike, intuitivne i obrađene, uvode i vozača u poznati svet tableta: pomeranje ikona klikom-pomeranjem, čitanje prelistavanjem i zumiranje… Pristupne stranice se sada mogu podesiti. One dozvoljavaju da se u direktnom pristupu izaberu najčešće korišćene funkcije i da se personalizuje pozadina. Registracija šest različitih profila čuva svačije preferencije: svojstvo R-Link 2, podrazumeva pomoć pri vožnji i omiljenu navigaciju i multimedij.

Opremljen uređajem za raspoznavanje glasa, R-Link 2 omogućava sigurnu i bezbednu vožnju.

On nudi jednostavan i intuitivan prilaz sledećim funkcijama i servisima:
- navigacija: kartografija TomTom sa opcijom “Birdeview” je prijatna i precizna za korišćenje,
- telefonija: mobilni se lako priključuju preko Bluetooth-a,
- radio: numerički audio kvalitet sa posebnim DAB (Digitalni Radio) sistemom obogaćuje iskustvo slušanja.
- aplikacije: dostupna je velika gama aplikacija i servisa koji su osmišljeni za upotrebu u kolima i dostupni uz pomoć klika, obogaćujući sadržaje u kolima.

Ovom novom verzijom ponuda aplikacija je kompletna i odnosi se na sve domene: automobile, turizam, informacije, društvene medije ali i praktična rešenja za svakodnevni život. Ponuda povezanosti R-Link 2 podrazumeva 12 meseci promocije za Tom Tom saobraćaj, informacije o saobraćaju u stvarnom vremenu Tom Tom-a, od aktiviranja kartografije i od prilaska R-Link Prodavnici da bi se proverile aplikacije (besplatne ili one koje se plaćaju).

Kadjar takođe nudi i brojne mogućnosti priključivanja svih prisutnih i njihovih uredjaja sa dva USB-a, priključak za 12 volti prve klase i jednim priključkom za 12 volti druge klase.

 

 

Kompletna ponuda različitih sistema za pomoć tokom vožnje


Postoje i mogu da se aktiviraju direktno iz menija Kadjar-ovog R-Link 2, i dopuštaju:

Da se spreče rizici od nesreće

- Kočenje u slučaju opasnosti (AEBS): ovaj sistem, koji se aktivira pri brzini izmedju 30 i 140 km/h, upozorava vozača u slučaju da postoji rizik od sudara sa vozilom ispred njega. Ukoliko vozač ne reaguje ili u slučaju da njegova reakcija nije dovoljna, kočnice se aktiviraju automatski da bi se izbegao sudar.
- Upozorenje o prelasku linije: ova funkcija, koja se aktivira pri brzini većoj od 70 km/h, upozorava vozača u slučaju da nesvesno predje punu ili isprekidanu liniju. Ovo upozorenje povećava bezbednost tokom vožnje tako što upozorava vozača da ne izleti sa puta.
- Obaveštavanje o mrtvom uglu: za manevre bezbednog obilaženja, ovaj sistem upozorava vozača vizuelnim signalom na spoljašnjim retrovizorima u slučaju da se u mrtvom uglu nalazi vozilo.

Pomoć vozaču prilikom manevrisanja pri malim brzinama

- Easy Park Assist: nakon što je pomogao vozaču da nađe mesto za parking izmerivši raspoloživi prostor uz pomoć svojih receptora, sistem preuzima upravljanje tokom manevra uparkiravanja.
Sistem Easy Park Assist ima tri modela parkiranja: paralelno parkiranje između dva vozila, parkiranje vožnjom unazad, parkiranje ukoso. Centralni ekran prikazuje čitav niz informacija vezan za manevrisanje (grafički prikaz manevra, zadnje kamere i receptora). U svakom slučaju, vozač kontroliše kočenje i brzinu tokom manevra.
- Pomoć pri parkiranju napred, nazad i bočno: pomaže vozaču prilikom izvođenja manevara bez preuzimanja upravljanja. Ultrazvučni receptori upozoravaju vozača na rizik od sudara da bi se zaštitilo vozilo i to na svih 360°.
- Kamera za vožnju unazad: kada je ručica menjača u položaju za vožnji nazad, kamera prenosi sliku prostora iza vozila. Slika je dopunjena pokretnom dimenzijom ali i fiksnom dimenzijom da bi se olakšao manevar.
- Pomoć pri polasku na usponu: ova opcija se automatski uključuje na tri sekunde čim se konstatuje uspon veći od 5%. To sprečava vozilo da ide unazad, tako što je u stvari pritisnuta kočnica, dok vozač ne pokrene vozilo.

Pomoć vozaču tokom komforne i mirne vožnje

- Upozorenje o prekoračenju brzine uz prepoznavanje saobraćajnih znakova: ovaj sistem upozorava vozača o propisanoj brzini u oblasti kojom se prolazi i preporučuje da se ista unese kao vrednost za ograničavanje brzine.
- Regulator i limitator brzine: regulator pomaže da se održi konstantna brzina vožnje, dok limitator pomaže da se ne pređe zadata brzina vožnje.

 

Renault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar
 

 

Široka gama dodatnih funkcija za razne potrebe i na svim putevima


Dodatne funkcije koje olakšavaju svakodnevnu vožnju

- Po prvi put na jednom automobilu klase C Renault dozvoljava pomeranje pregrade prtljažnika. Ova opcija se aktivira uz pomoć uređaja u prtljažniku. Ovaj sistem aktivira sigurnosni svetlosni i zvučni signal u slučaju da se pregrada nepravilno zatvori.
- Aluminijumski nosači za krov su opremljeni sistemom za brzo pričvršćivanje koji olakšava montažu. Oni dozvoljavaju da se prikače i nosači bicikala i nosači za skije, ali i čitav krovni prtljažnik da bi se povećala količina prtljaga koje automobil može da ponese.
- Nova zaštitna presvlaka štiti čitav prtljažnik prekrivajući sedišta čak i kada su ona spuštena.


Poseban stil

- Prag sa zaštitom protiv klizanja ističe stil 4x4 i potpuno je integrisan u vozilo zahvaljujući dizajnu specijalno pripremljenom za Kadjar. Ovaj prag olakšava ulazak kao i izlazak iz automobila, ali i omogućava lakše ostavljanje tereta na krov. Takođe, dodatno štiti od udaranja vratima drugih vozila.
- Proširena krila ističu liniju automobila i dodatno naglašavaju njegovu snagu. Prednja i zadnja krila su zaštićena od eventualnog grebanja karoserije ili udaraca vratima.
- Bočne zaštitne trake voznog sistema, osvetljene, pojačavaju izgled automobila istovremeno ga štiteći od malih svakodnevnih udaraca. Osvetljenje voznog sistema obezbđuje prijatniji izgled kao i bolju vidljivost pri prilasku automobilu.
- Svetleći pragovi vrata su pristupačni, štite ulaz i daju mu notu elegancije.

 

 


Renault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar

03

Bekstvo koje objedinjuje zadovoljstvo i komfor



Dostupan sa pogonom na čitiri točka Kadjar je pogodan za vožnju na svim putevima. U verziji sa pogonom na dva točka opremljen je Extended Grip sistemom i pogodan za vožnju po nepristupačnim terenima.

Ovaj krosover poseduje široku gamu motora Energy koja kombinuje performanse i kontrolu emisije CO2.

Pogon na četiri točka za istraživanje svih horizonata

Opremljen motorom Energy dCi 130, Kadjar u svojoj verziji ima sistem 4WD za elektronsku kontrolu proklizavanja, proizveden od strane Alijanse Renault-Nissan (ETC). Ovaj sistem obezbeđuje prenos na zadnju osovinu u odnosu na brzinu i na uslove prijanjanja.


 

 

Sistem prenosa na 4 pogonska točka ALL MODE 4x4-i ima dugme na okretanje koje omogućava izbor jednog od tri postojeća režima vožnje


- u položaju “Lock” sistem elektronski prebacuje pogon na sve četiri točka. Ovaj režim rada se preporučuje u slučajevima vožnje na podlogama slabog prijanjanja (sneg, blato, zemlja, pesak) i pri smanjenim brzinama. Koristi se u off road vožnji pri brzinama do 40 km/h.
- u položaju “Auto” distribucija pogona izmedju dve osovine se vrši automatski u zavisnosti od uslova prijanjanja.
- U normalnim uslovima pogon je samo na prednjoj osovini.
- U slučaju proklizavanja, pogon se delimično prenosi na zadnju osovinu, do 50%.
- U ekstremnim uslovima, pogon je podjednako raspodeljen na obe osovine, po 50%.
- U fazi polaska automobila sistem raspodeljuje pogon na sva četiri točka.
- U položaju “2WD”, pogon je obezbedjen samo na dva točka.

 



Instrument tabla obaveštava vozača o distribuciji vučne sile tako što mu prikazuje procenat raspodele pogona izmedju prednje i zadnje osovine.

U zavisnosti od finalne obrade, Kadjar sa pogonom na dva točka može da bude opremljen Extended Grip sistemom. Ovaj sistem kontrole vuče je poboljšana i razvijenija verzija sistema protiv proklizavanja, koji omogućava poboljšanje prijanjanja automobila u teškim uslovima vožnje (sneg, blato, pesak...). Uz sistem Extended Grip automatski idu i pneumatici “Blato i Sneg” od 17 inča, koji imaju i posebnu traku na rolanje koja specijalno služi da se efikasnije uklone ostaci blata, peska ili mokrog snega. Ručnim aktiviranjem prekidača koji se nalazi na centralnoj konzoli vozač može da izabere željeni režim: “put”, “zemljana podloga” ili “ekspert”.

Kada je aktiviran režim “put” to znači da je izabrana čvrsta podloga. Ovo odgovara klasičnom sistemu protiv proklizavanja. Ukoliko je ranije izabran neki drugi režim rada, on se automatski uključuje pri brzini većoj od 40 km/h. Kada je izabran “zemljani put”, vozač se odlučio za sistem Extended Grip na pogonskim točkovima. Ovaj režim automatski prilagođava pogon i kočenje da bi dozvolio više proklizavanja prednjih točkova. U režimu “ekspert”, vozač bira apsolutnu kontrolu prenosa tako što sam određuje ubrzanje, istovremeno vodeći računa o kočenju.

Renault KadjarRenault Kadjar


Motori odličnih performansi koji imaju malu emisiju CO2

Kadjar je opremljen gamom motora Energy koji su bazirani na principu smanjenja zapremine. Svi ovi motori opremljeni su sistemom Stop & Start sa štednjom energije pri kočenju. Oni primenjuju najnovije tehnologije za smanjenje trenja (pumpa za ulje promenljivih termo osetljivih premazanih cilindara). Sistemi ubrizgavanja poslednje generacije uz turbo kompresore niske inercije omogućavaju malu potrošnju i habanje, što mu daje prednosti na tržištu.


U dizel varijanti, Kadjar je dostupan u varijantama dva motora

Motor Energy dCi 110 dovodi Kadjar na vrh lestvice u svojoj klasi kada se radi o potrošnji i zagađenju sa 99 g emisije CO2 i potrošnjom od 3,8l/100 km, kako sa manualnim menjačem tako i sa automatskim EDC.

Motor Energy dCi 110 po prvi put ima čelične klipove koji smanjuju trenje. Procenjena ušteda u ispuštanju CO2 je za 3% u smislu homologacije NEDC. Ovaj najbolje prodavan motor je proizveden u više od 1,3 miliona komada u 2014. godini. Predstavlja pravo remek delo tehnologija, ovaj motor je pouzdan, jednostavan i poštuje čovekovu okolinu. Uz manualni menjač, on razvija obrtni moment od 260 Nm pri 1.750 obrtaja minuti, za čvrstu vožnju. Ovo je rezultat opsežnog rada na prijemu i sagorevanju, ali i usvajanje inovacija u turbo motorima.

Motor Energy dCi 110 je dostupan i sa automatskim menjačem EDC sa šest stpena prenosa. Ova verzija omogućava identičnu potrošnju i emisiju kao sa manuelnim menjačem, uz povećan komfor menjača sa duplim kvačilom.

Motor Energy dCi 130, dostupan u verzijama pogona na dva i četiri točka je vrhunac tehnologije. Zahvaljujući primeni smanjenja zapremine, ovaj dizel motor sa 16 ventila dostiže snagu od 96 kW (130 KS) iz zapremine od 1.598 cm3. Ima manualni menjač sa 6 brzina. Motor Energy dCi 130 bazira se na izuzetno efikasnom konceptu koji koristi iskustvo Renaulta u Formuli 1. Ovaj 1.6 dizel motor ima potrošnju od 4,3 litra/100 km i emisiju CO2 od 113 g/km.

Obrtni moment od 320 Nm, koji se postiže sa 80% od 1.500 o/min kao i široka primena, omogućava pravo uživanje u vožnji. Obdaren značajnom dužinom za dizel, motor Energy dCi 130 lako razvija snagu do 4.500 o/min, i u stanju je da pruži zadovoljstvo vožnje koje se može porediti sa motorom visoke klase.

Da bi bili usklađeni sa normom Euro 6b ovi motori su opremljeni filterom za okside azota (NOx Trap) kao i filterom za čestice koji ne zahteva održavanje i smanjuje troškove korišćenja.


Kada se radi o benzinu, Kadjar predlaže motor Energy TCe 130, sa manualnim šestostepnim menjačem

Ovaj 1,2 litarski turbo benzinski motor koji razvija 130 KS na 5.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 205 Nm pri 2.000 o/min ima odlike jednog atmosferskog motora od dve litre. Svojom tehnologijom direktnog ubrizgavanja i zahvaljujući ugrađenom turbo-kolektoru, pokazao se brz i startan. Na 1.500 o/min postiže 90 % snage, a u potpunosti između 2.000 i 3.000 o/min. Direktno ubrizgavanje poboljšava sagorevanje goriva i doprinosi manjoj potrošnji i emisiji CO2  sa 5,6 litara na 100 km i 126 g CO2/km.

S druge strane, održavanje je minimalno: menjanje ulja svakih 30.000km sa ekološkim filterom za ulje, koji lako može da se nabavi. Zbog male potrošnje troškovi korišćenja su značajno smanjeni. Ovaj motor je posebno obrađen sto se tiče akustike: on se posebno ističe po bešumnosti i po kapacitetu da poveća broj obrtaja bez “gušenja”.

Dodatno, Kadjar predlaže savete eko-vožnje “Renault Driving Eco 2” koji pomažu vozaču da prihvati ekonomičniji i ekološki pristup vožnji. On takođe ima i Eco režim koji limitira performanse automobila držeći ih na prihvatljivom nivou, sa ciljem da se postigne značajno smanjenje potrošnje goriva.
 

Renault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar


04

Snaga na probi



Kadjar je iskoristio solidnu tehničku bazu zahvaljujući korišćenju platforme primenjene na vozila Alijanse Renault-Nissan. Testiran je u ekstremnim uslovima i veoma pažljivo, kako bi se garantovalo besprekorno ponašanje prilikom vožnje.


Testiran i dokazan kvalitet

Renaultov Kadjar je plod platforme CMF-C/D Renault-Nissan Alijanse koja je nastala nakon četiri godine zajedničkog razvoja. Na osnovu ove platforme, proizvodnja je podeljena izmedju Renaulta i Nissana, gde je Renault uložio svoje znanje i iskustvo da bi dizajnirao i proizveo zadnje oslanjanje i prenos. Primenjena i dokazana na tri vozila Renaulta i Nissana (Nouvel Espace, Nissan Qashqai i X-Trail), platforma CMF C/D svedoči o stručnosti Alijanse u klasi krosovera.

Kadjar je bio testiran i statički i dinamički kako bi odgovorio zahtevima Renaultovih standarda. Prešao je preko 650.000 km kako bi pokazao svoje slabosti, ali i svoju izdržljivost. Namenjen međunarodnom tržištu, Kadjar je morao da odgovori i uslovima “velike hladnoće”, ali i da izdrži vremenske prilike u toplim zemljama i da se adaptira ne različite uslove na putevima.

Renaultovi stručnjaci su analizirali sposobnost Kadjar-a da odgovori zahtevima vozača u tim ekstremnim uslovima. Testiranje je sprovedeno u Španiji da bi se proverilo kako se ponaša na toplom i u Švedskoj da bi se testiralo ponašanje u uslovima “velike hladnoće” (-35°C). Ovo je, između ostalog, omogućilo da se smanji osećaj napora u okretanju volana da bi se amortizovale neravnine.

Debljina antikorozivnog sloja na voznom sistemu je povećana na 1.000 mikrona da bi se izbegla buka koju stvaraju kamenčići (prosečna debljina ovog dela je 650 mikrona).

Kao svi Renaultovi programi, Kadjar je takođe prošao kompletan proces ozbiljnih testova. Ovi testovi sastoje se od korišćenja svih funkcija nebrojeno puta i na način koji dozvoljava da vozilo ubrzano “stari” kako bi proverili njegovu izdržljivost. Tako četiri meseca različite upotrebe odgovara periodu od tri godine uobičajenog korišćenja automobila.

Realizovani na brojnim automobilima, ovi testovi dozvoljavaju da se uzme u obzir različitost primenjenih verzija, nebrojeno puta ponovljenih, u procesu proizvodnje.
 

 

 

Kvalitet poizvodnje u fabrici u Palensiji


Fabrika u Palensiji (Španija) proizvela je više od šest miliona automobila od kada je 1978.godine počela sa radom. Njena istorija je usko povezana sa istorijom Meganea - proizvela je više od četiri miliona primeraka ovih automobila od kada je model počeo da se proizvodi 1995. godine.

Dolazak Kadjar-a omogućio je modernizaciju postrojenja i uvođenje svega što je bilo neophodno za kvalitetniju proizvodnju. Fabrika je pretrpela brojne promene u svim odeljenjima u kojima će da se odvija proizvodnja:

- odeljenje za izradu alata je napravilo više od 70 novih alata da bi se proizvodili novi delovi;
- 250 robota poslednje generacije je postavljeno u odeljenju limarije za proizvodnju voznog sistema;
- odeljenje za farbanje dobilo je novu komoru specificnog osvetljenja koja dozvoljava kontrolu harmonije boja između tela i zaštite;
- montažna traka je modifikovana da se prilagodi dimenzijama automobila.

Fabrika u Palensiji je duplirala broj sati godišnje obuke da bi se zaposleni upoznali sa novim industrijskim procesima. Jedan deo zaposlenih je učestvovao u izradi prototipa u Tehnocentru u Gijankuru da bi se savladala specifična montaža Kadjar-a i da bi se osigurala pravilna industrijalizacija projekta u fabrici.

 


Renault KadjarRenault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar

Smanjena težina i aerodinamična linija

Lov na kilograme je najveći cilj koji je neophodan da bi se ostvarila povećala energetska efikasnost vozila. Težina je prvi indikator emisije CO2 za vozilo. Odnos između emisije CO2 jednog vozila i njegove mase je 1 prema 10.000. Drugim rečima, 10 kg uštede na težini vozila dopušta smanjivanje emisije za 1 g CO2 prilikom korišćenja. U ovom smislu, Renault razvija nove metode koncepta industrijalizacije sa jednim ciljem: smanjiti masu vozila.

Kadjar ima smanjenu težinu zahvaljujući platformi CMF-C/D, lakši je za 40 kg od prethodnih modela ove klase. Smanjenje težine je postignuto zahvaljujući procesu tople proizvodnje. Nakon što je lim zagrejan na temperaturu od 900°C stavlja se pod presu dok je još topao. Nakon ovoga temperatura se naglo spušta za samo nekoliko sekundi, zahvaljujući integrisanom sistemu rashladjivanja. Ovaj sistem dozvoljava da se dobije manja debljina lima, a da se zadrži ista mehanička otpornost.

Postignut gubitak mase utiče na smanjenje emisije CO2

Kadjar ima izuzetnu aerodinamičnost koja doprinosi smanjenju potrošnje i emisije CO2, a istovremeno održava visoke performanse motora. Kadjar je bio predmet brojnih aerodinamičnih testova sa ciljem da se dobije najbolji model. Dizajn naplataka, retrovizora, ali i nagib krila i spojlera su, na primer, bili predmet posebnih studija.

Vozni sistem ima proreze koji omogućavaju lakši prolaz vazduha ispod tela automobila. Kako krosoveri uglavnom imaju veliku visinu u odnosu na tlo, spojler koji se nalazi na prednjem delu automobila omogućava protok vazduha oko točka kako bi se smanjile turbulencije prilikom prolaska kroz takvu zonu. Pored toga, Kadjar ima kontrolne klapne na usisnim rešetkama hladnjaka. One su zatvorene pri polasku, ali se automatski otvaraju kada je potrebno hlađenje motora. Sve navedeno omogućuje mu smanjenje emisije CO2 za 4 g/km kao i smanjenje potrošnje goriva za 0,62 litra pri brzinama do 130 km/h na svim motorima.

Sa gamom izuzetnih motora, koji zadovoljavaju i gradsku i off road vožnju, atraktivnog dizajna i kvalitetne opreme, Kadjar poseduje sve adute potrebne da se podrže Renaultove ambicije u klasi krosovera.

Renault KadjarRenault Kadjar


Ime i prezime
Komentar