Grupa Renault, jedan od ključnih igrača na tržištu automobila, ponosno najavljuje početak saradnje sa kompanijom Veolia, svetskim liderom u oblasti optimizovanog upravljanja resursima i Solvayjem, vodećom naučnom kompanijom. Cilj ovog partnerstva je da se omogući kružna ekonomija metala od kojih su sačinjene baterije električnih automobila, i to recikliranjem po načelu „zatvorene petlje”.
Renault konceptom Morphoz najavljuje električni SUV
05. Mar 2020
Konceptno vozilo Renault Morphoz istovremeno odražava promene u tehnologiji, društvu, okolini i ljudskoj prirodi. On je ključan deo nekoliko ekosistema koji zagovaraju ideju deljene mobilnosti. Grupa Renault je već snažno uključena u transformaciju ovih ekosistema tako što nudi brojne proizvode, usluge i rešenja koji podstiču revoluciju mobilnosti. Njena želja je da postane davalac usluga pametne mobilnosti u gradovima i regijama budućnosti.
Renault je planirao da predstavi Morphoz koncept, koji najavljuje novi električni SUV, na Salonu automobila u Ženevi, ali se plan izjalovio zbog otkazivanja salona. Međutim koncept je otkriven juče i pokazao je kako Francuzi zamišljaju budućnost. Više nego zadivljujućim spoljašnjim izgledom i futurističkom unutrašnjošću, Morphoz je iznenadio svojim fleksibilnim dizajnom.
Renault je mobilnost budućnosti zamislio malo drugačije - Morphoz izražava fleksibilnost time što fizički može da se transformiše iz manjeg gradskog u automobil za putovanje i obrnuto. Automobil na taj način može da se prilagodi životnim uslovima i potrebama korisnika, kao što su svakodnevna vožnja i letovanje.
Morphoz je dugačak 4,8 metara, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,93 metra što omogućava ugradnju dodatnih baterija od 50 kilovat-sati (što znači ukupno 90 kilovat sati), dok je u Citi modu baterija kapaciteta 40 kilovat-sati.
Automobil se transformiše u Travel format na specijalnoj stanici, sa dodatnom baterijom koja je umetnuta u dvostruki ravni pod. Uz dodatnu bateriju, raspon od 500 povećava se na 700 kilometara električnog dometa. Nakon putovanja, automobil se vraća na stanicu, gde vraća dodatnu bateriju i ponovo poprima oblik Citi sa standardnom baterijom od 40 kW. Baterije se ponovo pune u stanici. U međuvremenu, dodatno služe kao izvor energije za samouslužne stanice za punjenje električnih bicikala, za uličnu rasvetu ili susedne zgrade i kao skladište energije za obnovljivu energiju.
Koncept Renault Morphoz nudi autonomnu vožnju trećeg nivoa, prema definicijama organizacije SAE International. Poznat i pod nazivom „Bez pogleda - Bez ruku”, ovaj nivo autonomije omogućava vozaču da prepusti upravljanje automobilu u određenim situacijama i na saobraćajnicama na kojima je to dozvoljeno, na primer na autoputu ili u saobraćajnim gužvama.
Automobil može samostalno da održava rastojanje od vozila ispred, zadržava se u saobraćajnoj traci čak i u krivinama kao i da se pokreće i zaustavlja u saobraćajnim gužvama. Međutim, vozač mora da bude spreman da preuzme kontrolu čim ga sistem upozori (u nekoliko sekundi). Na primer, u slučaju lošeg vremena ili izostanka oznaka na putu. Zbog toga upravljač u Morphozu uvek ostaje na mestu, čak i kad se ekran instrument table u potpunosti spusti.
Autonomna vožnja trećeg nivoa omogućava vozaču da pomeri pogled sa puta i ruke sa upravljača nakon što prepusti upravljanje automobilu. Može da se služi multimedijalnim sistemom u vozilu kako bi diktirao e-poruku ili SMS, pregledao i koristio multimedijalne sadržaje itd.
Renault u većini svojih novih modela nudi sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama (Clio, novi Captur, Espace, Mégane i novi Talisman). Sistem je kombinovan sa adaptivnim tempomatom (sa funkcijom Stop&Go) i sistemom za zadržavanje automobila u saobraćajnoj traci kako bi se omogućila autonomija 2. nivoa. Krajem 2020. godine, Renault će da predstavi sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama na 16 različitih modela u Evropi, Koreji i Kini.
Kada se steknu tehnološki i zakonski uslovi za široku primenu autonomnih sistema 3. nivoa, mogu da se očekuju u svim modelima Renaulta. U međuvremenu će sistemi za pomoć u vožnji, poput sistema za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama, da se poboljšaju kroz povezivanje sa ostalim vozilima i infrastrukturom.
Kao što je moglo da se vidi 2017. godine na primeru demonstracionog vozila Symbioz, Renault će zatim u svojim automoblima moći da ponudi sistem autonomne vožnje 4. Nivoa.
Osam karakteristika u duhu Renaulta
5. Recikliranje |