Renault posvećen električnim automobilima

04. May 2020

Renault Morphoz Concept
Renaultov električni razvoj nastaviće se velikim bratom novog Zoe koji stiže u narednih 18 meseci. Upitan o dizajnu Renaultovog sledećeg EV-a i da li će on izgledati kao novi Zoe ili nedavno otkriveni Morphoz koncept , Laurens van den Acker, šef dizajna Groupe Renault rekao je: „Nadam se da će možda izgledati više kao Morphoz. Morphoz je bila zanimljiva vežba, jer sam želeo da osiguramo da naši električni automobili imaju obilje karaktera, iako možda nemaju uobičajene karakteristike ili elemente koji tradicionalni automobil ima, poput velike rešetke usisnika za vazduh.
Ako ste imali prilike da vidite Morphoz u pretpregledima, to je prilično uglađena silueta sa mnogo aerodinamičkog tretmana pozadi i mislim da je to znak predstojećih modela."

Groupe Renault trebao bi da predstavi dva nova EV modela u narednih 18 meseci, a jedan od njih biće proizvodna verzija koncepta Dacia Spring . Druga će da bude proizvodna verzija Moprhoza i koristiće Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance novu platformu električnih automobila CMF-EV, prvi put viđenu na konceptu Nissan Ariya, predstavljenom na prošlogodišnjem sajmu automobila u Tokiju.

Iako još uvijek nema reči o novom Renaultu EV ili njegovom sestrinskom automobilu Nissan, očekuje se da je baterija dovoljno velika da bi modeli mogli da dostignu i 300 kilometara. Ono što je potvrđeno to je da platforma CMF-EV može da se koristi za pogon na prednje ili na sva četiri točka, dok njena modularna priroda znači da može da se koristi za različita vozila raznih dimenzija.

Produkcijski model Morphoza neće imati tehnologiju menjanja oblika kao kod koncepta - rekao je van den Acker. Ali ono što je nagovestio je da će automobil Morphoz biti SUV, kao što je i koncept, dok bi budućnost automobila poput Meganea mogla da dođe u pitanje.

"Morphoz je za nas definitivno prekretnica ... ako bismo radili drugačiji EV, šta bi to činilo i kako bi izgledao?" rekao je.

„Neizbežno, jednom kada počnemo da dodajemo niz EV modela u našu liniju, neki drugi automobili moraće da nestanu jer jednostavno ne možemo da priuštimo da sve to razvijamo istovremeno. Megane je u segmentu koji je pod sve većim pritiskom.  Novac mora da se uloži tamo gde je budućnost tržišta.”

„Kada idete na EV, siluete će se menjati - promeniće se proporcije automobila. Mislim da smo još uvek dugo u SUV vozilima jer su postali neverovatno efikasni i ostali veoma atraktivni - i to je jedini segment koji je privlačan širom sveta."

Morphozov stil SUV-a verovatno će se probiti i u produkcijskoj veriji automobila, dok je van den Acker najavio više prostora nego u sličnom automobilu koji pogoni motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

„Mislim da će se otkriti, što više prelazimo na EV modele, da će automobili morati da postanu niži - moramo da poboljšamo aerodinamiku da bismo mogli da idemo dalje - i istovremeno zbog EV proporcija, unutrašnjosti i međuosovinskog rastojanja. Oni će rasti u dužinu, što je dobro jer možete da stvorite više prostora", rekao je van den Acker.

„Tako ćete videti automobile koji će se nalaziti između SUV-a i limuzine po visini, jer u podu još uvek imate bateriju. Ali s obzirom da imate relativno dugačko međuosovinsko rastojanje, oni će biti prilično kompaktni u svojim ukupnim dimenzijama. Ironično je da možete dobiti automobil veličine segmenta B, ali unutrašnji prostor B+, ili veličinu segmenta C, sa unutrašnjim prostorom C+ - tako da je prilično efikasan na više načina."

Dok Morphoz pokazuje promenu Renaultove EV dizajnerske filozofije, van den Acker je otkrio da bi voleo da poslednji Renault Zoe postane odvažniji.

"Voleo bih da je Zoe otišao mnogo dalje od ovoga", rekao je. „Ali mnogo smo uložili u unutrašnjost i elektronsku arhitekturu vozila. Kada ga vozite, to je kao drugačiji svet od prvog Zoe - to je mnogo zreliji automobil. Držali smo se tako, jer nije tajna da je izuzetno teško zaraditi novac od EV-a. Bili smo u srećnoj situaciji da napravimo drugu generaciju Zoe i da budemo u povoljnijoj poslovnoj poziciji u segmentu u kojem je dugo vremena bilo malo konkurencije - ali sada se konkurencija izuzetno zaoštrila."
 
Van den Acker otkrio je i koliko je personalizacija važna za Renault i njegove kupce, nagoveštavajući da bi ona mogla da igrati ulogu i u Morphozu.

"Personalizacija se vrlo dobro uklapa u naš brend, jer smo usredsređeni - želimo da ugodimo što većem broju ljudi", rekao je.

„U malim automobilima kao što su Twingo, Clio i Captur - uvek smo pokušavali da ih učinimo maksimalno personalizovanim automobilima u svom segmentu. I nama to ide dobro. Ljudi vole da steknu malo autentičnosti (personalizaciju) ako možete samo da dodirnete svoj automobil kako bi bio vaš. Ako nosite odelo i pantalone, izgledate kao bilo ko, ali ako nosite odelo i patike, postaćete osoba. To je samo mali zaokret koji vašu ličnost postavlja na automobil i dobro nam funkcioniše."


Ime i prezime
Komentar