Renault Scenic i Grand Scenic

05. Dec 2016

Renault Scenic

 

Voiture à Vivre

 

Renault je predstavio novu viziju kompaktnog monovolumena, modularnu kao i uvek, privlačniju nego ikada pre. Upoznavanje automobilističkih novinara iz Srbije i Adria regije sa novim Scenicom odvijalo se na relaciji Zagreb-Zadar i u turističkom kompleksu Falkensteiner Hotels & Residences Punta Skala na obali mora nedaleko od ovog grada. Savremena arhitektura i dizajn, spektakularni panoramski pogled i mediteranski ambijent bili su odgovarajuće okruženje inovativnom Scenicu.

Renault predstavlja novu viziju kompaktnog monovolumena, modularnu kao i uvek, privlačniju nego ikada pre. Dvadeset godina nakon što je predstavio Scénic – prvi kompaktni jednovolumen u svetu koji je poneo titulu Evropskog automobila godine 1997. godinei koji je u međuvremenu prodat u više od pet miliona primeraka – Renault je četvrtom generacijom ovog popularnog modela potpuno obnovio svoju ponudu u ovom segmentu.

Predstavljen u kratkoj verziji na Ženevskom salonu automobila u martu 2016. godine, a dva meseca kasnije i u produženoj verziji, novi Scenic revolucionarnog dizajna se u odnosu na prethodne generacije odlikuje izuzetnom privlačnošću.

Novi Scenic krase sve odlike kojima prethodne generacije duguju svoj uspeh: prilagodljivost, prostranost, praktičnost i udobnost na dužim putovanjima.

 

Beskompromisno poželjan, praktičan, efikasan i opremljen naprednim tehnologijmi, novi Scenic u svet monovolumena donosi revolucionarne promene i ispunjava potrebe porodice:

•    Poželjan zahvaljujući elegantnoj, ali istovremeno snažnoj silueti, dvobojnoj karoseriji i serijskim 20-inčnim naplatcima nezavisno od nivoa opreme – prvi put u segmentu,
•    Praktičan, zahvaljujući najvećoj zapremini prtljažnika i prostora za odlaganje u klas,
•    Efikasan, zahvaljujući bogatoj ponudi motora koju čine pet dizelskih i dva benzinska motora,
•    Tehnološki napredan, zahvaljujući brojnim sistemima za pomoć u vožnji i drugim tehnologijama, kao što su serijski sistem aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) sa prepoznavanjem pešaka, nezavisno od nivoa opreme.

 

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic


I u produženoj i u kratkoj verziji četvrta generacija modela Scenic želi da osvoji verne kupce prethodne tri generacije Scenic-a, koje su oduvek privlačile inovacije ovog modela koji je prvi predstavio kliznu središnju konzolu. A istovremeno će Scenic svojim upečatljivim izgledom i snažnim performansama privući nove kupce.


Revolucionaran zavodljiv izgled u poredjenju sa prethodnim generacijama

 

„Želeli smo da novi Scenic utaba nove puteve. Privlačniji je i ima savremeniji pristup klasi monovolumena, a odlikuje se izuzetnom modularnošću koja je bila ključ uspeha prethodne tri generacije modela u proteklih 20 godina. Njegove proporcije i veliki točkovi inspirisani su konceptnim automobilom R-Space.”


Laurens van den Acker – viši podpredsednik odeljenja za dizajn grupe Renault


Novi pristup dimenzijama i dizajnu

Novi Scenic u kratkoj i produženoj verziji donosi:
– karakterističan monovolumenski oblik karoserije koja je 20 mm šira od one kod Scénica 3, viši razmak od tla (+40 mm), duži međuosovinski razmak i šire tragove točkova napred i pozadi. Pri tom je zadnji prepust skraćen za 16 mm, čime je silueta automobila postala još fluidnija i privlačnija.
– snažno nagnuto vetrobransko  staklo koje osigurava veću bočnu preglednost.
– panoramski stakleni krov (opcija).
– prepoznatljiv svetlosni potpis prednjih svetala u obliku slova C serijski (kao i na ostalim modelima iz Renaultove ponude) kao i zadnja svetla sa trodimenzionalnim efektom izvedena u tehnologiji Edge Light; na kratkoj verziji zadnja svetla su postavljena vodoravno, a na produženoj verziji vertikalno.
– dvobojna karoserija.

Produžena verzija novog Scénica opremljena je aluminijumskim krovnim nosačima.
 

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

Jedinstveni u klasi: 20-inčni naplatci

Jedinstveno u Scénicovom segmentu: 20-inčni naplatci u seriji, nezavisno od nivoa opreme: osim što vozilu daju jedinstven profil, veliki naplatci vizuelno spuštaju liniju krova i tako ističu dinamičan izgled novog Scénica.

Do sada neviđen odnos veličine točkova i visine bočne linije do prozora novom Scénicu daje dinamičan, uravnotežen stav.

Naplatci od 20 inča ispunjavaju blatobrane novog Scénica, kao na sportskom automobilu.
Na kraju, za personalizaciju naplataka novog Scénica dostupni su umetci koji donose još više stila i prefinjenosti. Početna ponuda postupno će se proširivati.
 

Milan Belin, direktor Renault Nissan Srbija

"Renault je ove godine u Ženevi premijerno predstavio novi Scenic, kao prvi kompaktni monovolumen evropske automobilske industrije, koji je dogurao do dvadesetog rođendana. Tri generacije i gotovo pet miliona prodatih primeraka doveli su Scenica, od posebne verzije Megane porodice, sve do novog modela i brojnih specijalnih verzija.

Koliko je Scenic uspešan najbolje govori konkurencija, koja je odgovor ponudila sa zakašnjenjem. Ideja začeta 1991. godine studijskim modelom na frankfurtskom salonu automobila zaživela je u proizvodnom izdanju 1996. godine kao dodatna karoserijska izvedba iz porodice Megane, ali i treći monovolumen u ponudi Renaulta. Stigavši na scenu nakon Espacea i Twinga, Scenic je postavio nove standarde u tom segmentu. Prostranost i praktičnost ostali su osnov vrednosti modela, a u stopu ih prati moderno uređenje i bogata oprema. Ono što krasi četvrtu generaciju je dinamičan dizajn, vrhunski materijali i završna obrada, zajedno sa elementima za bezbednost i udobnost preuzetih od starijeg brata, Espace-a. Novi Scenic dolazi sa točkovima od 20 incha, koja utiču na povećanje udobnosti i smanjenu potrošnju goriva.

Prodaja na našem tržištu počela je 1. decembra i za prve kupce smo obezbedili posebne uslove, tako da se početna cena kreće već od 15.990 evra."
 

   Milan Belin, direktor Renault Nissan Srbija



Bezbednost i udobnost među najboljima u klasi novog Scénica

Veći međuosovinski razmak novog Scénica (kraća verzija: +32 mm / produžena verzija: +34 mm) kao rezultat ima vrhunsko prijanjanje, dodatno poboljšano ugradnjom 20-inčnih naplataka (195/55 R20) koji Scenic smeštaju među najbolje u klasi kad je reč o voznim osobinama i performansama kočenja, bez negativnih posledica na udobnost.
Automobil je uspešno prošao sve testove izbegavanja sudara (VDA, ADAC, GLENNING i ISO), sa uključenim ili bez uključenog ESC-a (elektronski nadzor stabilnosti).

Poboljšane su i performanse kočenja Scénica u poređenju sa trećom generacijom modela. Na suvim putevima, put kočenja pri brzini od 100 km/h odnosno 130 km/h skraćen je za tri odnosno pet odsto. Na mokrom, put kočenja pribrzini od 80 km/h u odnosu na prethodnu generaciju skraćen za pet posto. Kako bi postigao optimalnu ravnotežu između udobnosti i performansi, Renault je na novi Scenic ugradio pneumatike čija je bočna strana (107 mm) viša od onih kod većine 17 ili 18-inčnih pnematika.

Dodatna udobnost koju pružaju visoke bočne strane pneumatika kombinovana je sa udobnošću koju donose poboljšanja širih sedišta novog Scénica koja pružaju snažniju bočnu potporu. Upotreba pene dve različite gustoće je još jedna značajna prednost.

Upotreba jedne veličine naplataka u svim verzijama omogućila je savršeno podešavanje oslanjanja kako bi se osigurala prvoklasna udobnost i zabavne vozne osobine. Renaultovi inženjeri su blisko sarađivali sa proizvođačima pneumatika na osiguravanju efikasanosti pneumatika novog Scénica i na podešavanju oslanjanja sa amortizerima sa višefaznim ventilima. Zbog ovoga točkovi novog Scenica efikasanije upijaju neravnine i omogućavaju veću udobnost putnika, nezavisno od toga na kom sedištu sede.

 

http://www.netauto.rs/uploads/useruploads/Predstavljamo/Renault-Novi-Scenic_2017-028.jpghttp://www.netauto.rs/uploads/useruploads/Predstavljamo/Renault-Novi-Scenic_2017-028.jpgRenault ScenicRenault Scenic

Renault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

 

„Nakon predstavljanja konceptnog automobila R-Space, Renaultovi inženjeri i dizajneri su blisko sarađivali kako bi osigurali da vizuelna privlačnost 20-inčnih naplataka prati najviše standarde sigurnosti, udobnosti, potrošnje goriva i troškova održavanja. Nakon četiri godine rada i izvrsne saradnje sa našim partnerima proizvođačima guma jedva čekamo da kupci počnu da uživaju u prednostima ove inovacije.”

 

Irina Zaretskaya, zamenik šefa projekta, Novi Scenic

 

Zaštita okoline i niski troškovi korišćenja na prvom mestu

Naplatci novog Scénica veličine 20-inča postižu najbolje moguće vrednosti kada je u pitanju zaštite okoline a tri faktora su zaslužna za to:
– nizak nivo trenja: naplatci su iste širine kao 16-inčni naplatci (195 mm).
– poboljšana aerodinamika: nizak aerodinamički otpor (drugi najvažniji faktor u zaštiti životne okoline, odmah iza mase vozila) novog Scenica, postignut ugradnjom užih pneumatika, donosi smanjenje emisija CO2 od 2 g/km u odnosu na prethodnu generaciju Scénica.
– upotreba komponenti pneumatika niskog otpora kotrljanja.

Posledica ovoga je da u smislu EU sistema označavanja pneumatika – kojim se pneumatici klasifikuju prema otporu kotrljanja – pneumatici novog Scenica postižu ocenu A, što je najbolja ocena ikad dodeljena 20-inčnim naplatcima.

Iako su veći, 20-inčni naplatci novog Scenica ne nose za sobom i dodatne troškove. Pneumatici za ove naplatke isti su po ceni kao 17-inčni letnji, zimski ili M+S pneumatici koje nude glavni Renaultovi konkurenti. Dodatna prednost je što visoke bočne strane ovih pneumatika smanjuju opasnost od oštećenja naplataka.

Na pneumatike novog Scénica mogu da se postave lanci za zimske uslove, čija je cena ista kao za uobičajene lance.
 

Renault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

Renault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

 

„Kao ultimativno porodično vozilo, novi Scenic je iz temelja izmenjen kako bi porodicama ponudeo sasvim savremenu i privlačnu verziju tradicionalnog monovolumena. Udobnost u vožnji je duboko ukorenjena u njegov DNK, a zahvaljujući izuzetnoj modularnosti Scenic svim putnicima nudi jedinstven nivo praktičnosti kao i do sada.”


Pauline Sapy-Renaudin, Direktor marketinga, novi Scenic


Prilagodljiviji nego ikada do sada

Zadnja sedišta novog Scenica sa funkcijom One Touch Folding preuzetom iz novog Espacea se jednostavno i lako preklapaju i čine ravanu podlogu. Scenic je jedini automobil u svojoj klasi u kom se ta funkcija može aktivirati sa dva mesta: iz prtljažnika ili putem sistema R-Link 2.

Novi Scenic uz to je i jedini automobil u klasi opremljen velikom kliznom središnjom konzolom zapremine 13 litara, četiri puta više nego kod bilo kog drugog konkurenta. U prednjem delu konzole se nalaze osvetljeni pretinac za odlaganje, zatvoren kliznim poklopcem, i ugrađeni naslon za ruke ispod kog se nalaze dva USB priključka i 3,5-mm priključak. Putnicima na zadnjoj klupi su dostupne iste funkcionalnosti, ali uz dodatni pretinac za odlaganje. Kad je središnja konzola u krajnjem prednjem položaju, nudi dodatni prostor za odlaganje sitnica vozaču i suvozaču, a kada je u krajnjem zadnjem položaju funkcioniše kao razdelnik između prednjih i zadnjih sedišta, što je posebno praktično kad se na zadnjoj klupi voze deca.

Rekordna zapremina

Novi Scenic se odlikuje zapreminom prtljažnika od 506 dm3 prema normi VDA (572 l). To je najveća zapremina u klasi i uveliko nadmašuje prosečnu zapreminu konkurenata (469 dm3).

Verzija Grand Scenic sa sedam sedišta raspolaže sa 533 dmzapremine prtljažnika prema normi VDA (596 litara), što ga stavlja na drugo mesto u klasi.


Novi Scenic je najbolji je u klasi i u pogledu prostora za odlaganje. Osim središnjom konzolom zapremine 13 litara opremljen je i hlađenom i osvetljenom ladicom „Easy Life” koja nudi trostruko više prostora za odlaganje od konkurenata. Otvara se elektronskim senzorom i automatski se zaključava kad se vozilo zaustavi.


Druga domišljata rešenja za odlaganje, uključujući četiri boksa za odlaganje u podu, ukupnu zapreminu za odlaganje stvari povećavaju na 63 litara, dvostruko više od konkurenata, što novi Scenic smešta na sam vrh klase.

 

„Pored upečatljivog karaktera, novi Scenic se odlikuje i inovativnošću , a najavljuje Renaultovu strategiju u pogledu povezanih i autonomnih vozila. Brojni senzori i kamere povećavaju sigurnost i udobnost, a multimedijalne tehnologije olakšavaju upravljanje različitim sistemima.”


Cecile Sobole, Direktor razvoja proizvoda, Novi Scenic


Bogata oprema za bezbednost i udobnost

Novi Scenic i novi Grand Scenic izdvajaju se opremom kao što su:
•    Prilagodljiv regulator brzine automatski prilagođava brzinu automobila kako bi održao odabranu udaljenost od vozila ispred sebe. Aktivan je pri brzinama između 50 i 160 km/h.
•    Upozorenje na nenameran izlazak iz vozne trake (LDW).
•    Head up ekran u boji.
•    Parkiranje slobodnih ruku. Nakon što vozaču, merenjem slobodnog prostora senzorima, pomogne da pronadje mesto za parkiranje, sistem preuzima potpunu kontrolu nad upravljačem prilikom parkiranja. Sistem deluje pri brzinama do 30 km/h
•    Tehnologija MULTI-SENSE koja omogućuje odabir između pet različitih postavki vožnje: Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco.
•    R-LINK 2 sa vertikalno postavljenim 8,7-inčnim (22 cm) ekranom koji je među najvećima u klasi. Od januara 2017. biće moguće povezivanje sistema R-Link 2 sa pametnim telefonom pomoću tehnologije Apple CarPlay i Android Auto.
•    Audeosistem Bose® Surround Sound.

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic


Tri nova sistema za pomoć u vožnji

Sistem aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) sa prepoznavanjem pešaka, jedinstven u klasi, je deo serijske opreme novog Renaulta SCENIC.
•    aktivan je pri brzinama od 7 do 60 km/h.
•    analizira prostor oko vozila praćenjem pešaka koji stoje na mestu i onih koji se kreću, a ujedno i predvidja njihove putanje.
•    upozorava vozača na opasnost od sudara sa pešakom.
•    automatski koči i potpuno zaustavlja vozilo ako prepozna neizbežnu opasnost od sudara sa pešakom i ako prethodna upozorenja vozaču nisu prouzrokovala reakciju.

Novi Scenic uz to je opremljen i:
•    sistemom za održavanje vozila u saobraćajnoj traci, aktivnom pri brzinama između 70 i 160 km/h. Sistem će upozoriti vozača ako otkrije da je slučajno napustio voznu traku.
•    sistemom za otkrivanje umora vozača (TDW): putanju vozila konstantno kontroliše algoritam koji je razvio Bosch i koji vizuelnim i zvučnim upozorenjima vozača upozorava ako otkrije umor.


Pet Euro NCAP zvezdica za novi Scenic

Novi Scenice dobio najveću ocenu na Euro NCAP-ovim ispitivanjima za pasivnu sigurnost u kojima se ocenjuju strukturni elementi i oprema koja štiti putnike kad je sudar neizbežan.

U konstrukciji platforme novog Scénica, odnosno uzdužnim, poprečnim i vertikalnim gredama, korišćen je ojačani čelik kako bi se zaštitili putnici u kabini. Ovaj čelik izuzetno visoke zatezne čvrstoće može da podnese opterećenje do 120 kg/mm2. Čelik upotrebljen u konstrukciji programiranih zona gužvanja izvan kabine efikasanije upija energiju udara dok unutrašnjost ostaje netaknuta.

Novi Scénic je opremljen sa dve vazdušne zavese za prednji i zadnji red sedišta, dva vazdušna jastuka za grudi napred i dva prilagodljiva prednja vazdušna jastuka poslednje generacije koji upotrebljavaju senzore za prilagođavanje otvaranja jastuka građi putnika.
 

Renault ScenicRenault Scenic

Bogata ponuda motora: Četiri dizel i dva benzinska motora


Novi Scenic u ponudi ima četiri dizel motora, uparenih sa šestostepenim ručnim menjačem ili šesto- ili sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukom spojkom EDC kao i dva benzinska motora sa šestostepenim ručnim menjačem.

Ponuda motora obuhvata:
•    Energy TCe 130 (benzinski) koji uz pomoć turbopunjača postiže snažne performanse. Pruža snažan odziv pri nižim okretajima i spaja malu potrošnju goriva sa vrhunskim užitkom vožnje.
•    Energy dCi 160 EDC (dizel). Ovaj uravnoteženi motor snažnog odziva i žustrih ubrzanja opremljen je sa dva turbopunjača uz pomoć kojih razvija snagu od 160 KS. Spojen je sa šestostepenim automatskim menjačem sa dvostrukom spojkom EDC čime se postiže još više užitka za upravljačem. Osim izuzetno male potrošnje goriva u odnosu na snagu motora krase ga i uglađen rad, dinamične vozne osobine i vrhunska efikasanost.
•    Energy dCi 130 (dizel). Spojen sa šestostepenim ručnim menjačem, ovaj motor snage 130 KS posebno je prilagođen za svakodnevnu vožnju i ispunjava potrebe vozača koji paze na potrošnju, ali istovremeno uživaju u vožnji.

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

Novi Scenic proizvodi se u Douaiu u Francuskoj uz Talisman i Espace

Novi Scenic i novi Grand Scenic proizvode se u Renaultovoj fabrici u Douaiju u Francuskoj kao i Talisman i novi Espace. Kad je 2015. godine predstavljen novi Espace, fabrika je unapređena Daimlerovim stručnim savetima kojima su poboljšani određeni delovi proizvodnog procesa. Proizvodnja novog Espacea i novog Scénica na istoj proizvodnoj liniji omogućavaju deljenje inovacija kao što je automatsko preklapanje sedišta.

Fabrika u Douaiju uložila je u novu svetlosnu komoru u lakirnici za bolje usklađivanje boja.


Osvrt na tri generacije kompaktnog monovolumena koji već dve decenije postavlja standarde u klasi


Scénic, prvi kompaktni monovolumen evropske automobilske industrije, ove godine slavi svoj dvadeseti rođendan. Generacije koje su ga nasledile prodale su se u više od pet miliona primeraka, predstavile radikalne nove ideje i zadržale odlike izvornika, posebno udobnost, praktičnu tehnologiju, sigurnost i odgovorne performanse.

1996. – 2003.: „Poziv na putovanje”
Konceptna verzija prve generacije Renaulta Mégane Scénic predstavljena je 1991. godine na Frankfurtskom salonu automobila. Nakon Espacea, monovolumena visoke klase predstavljenog 1984. godine i Twinga, gradskog monovolumena predstavljenog 1993., Renault je Méganeom Scénic potvrdio svoj status predvodnika. Službeno je predstavljen 1996. godine  i smatra se začetnikom klase kompaktnih monovolumena.

2003. – 2009.: pionir potvrđuje svoj vodeći položaj
Nakon uspeha koji je postigla prva generacija, ideju o kompaktnom jednovolumenu kopirali su brojni drugi proizvođači pa se Scénic našao u borbi sa konkurentnima kao što su Opel Zafira i Citroën Xsara Picasso.

Scénic II zadržao je Renaultovu prednost u segmentu u kojem je postavljao standarde od 1996. godine i u kojem nikada nije iz ruku ispustio liderstvo.

2009. – 2016.: fokusiran na udobnost

Treća generacija Scénica i Grand Scénica svetsku premijeru je imala u martu 2009. godine na Ženevskom salonu automobila. U svetu koji se sve brže menja Scénic i Grand Scénic prilagodili su se očekivanjima kupaca i pružili im još više udobnosti i užitka za upravljačem.

 

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

Od konceptnog automobila R-Space do novog Renaulta Scenic


Renault je na Ženevskom salonu automobila 2011. godine predstavio R-Space. Ovaj konceptni automobil je uveo kompaktne monovolumene u novo razdoblje spajanjem zahteva porodične upotrebe sa senzualnim, sportskim izgledom i praktičnim dizajnom. Celina je odražavala zahteve moderne porodice koja ima različite potrebe, ali želi vozilo koje je istovremeno privlačno i praktično.

Linije konceptnog vozila R-Space bile su napete sa prefinjenim, uskim bočnim prozorima, a unutrašnjost je bila prostrana i raskošna, sa prednjim sedištima koja se „preklapaju” i zadnjom klupom zamišljenom kao modularna igraonica u kojoj se nalazilo 27 kockica u boji za igranje. Trocilindarski motor Energy TCe zapremine 900 cm3 razvijao je snagu od 110 KS koju je prenosio putem automatskog menjača EDC sa dvostrukom spojnicom. Emisije CO2 iznosile su samo 95 g/km.

R-Space, koji se oslanja na Renaultovo poznato načelo „Voiture à Vivre” (fr. Automobil života) nadahnuće je za četvrtu generaciju Scénica koja je predstavljena na Ženevskom salonu automobila početkom marta.

 

Renault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

 

Renault Scenic - oprema

Renault ScenicRenault ScenicRenault Scenic

Renault Scenic - oprema


Ime i prezime
Komentar