Renault Talisman

19. May 2016

Renault Talisman

 

Sinergija udobnosti i

 

uživanja u vožnji

 


Renault Talismana predstavljen na Frankfurtskom salonu automobila u septembru 2015. godine, donosi jedinstveno vozačko iskustvo i udobnost novog modela.


Renault Talisman donosi:
vrhunski vozački užitak zahvaljujući tehnologiji MULTI-SENSE koja se prilagođava vozačevom trenutnom raspoloženju. Talisman je jedina limuzina segmenta D opremljena sistemom upravljanja na sva četri točka 4CONTROL sa elektronskom kontrolom rada amortizera koji garantuje izuzetna vozna svojstva koja spajaju upravljivost, performanse i udobnost;
ponudu benzinskih i dizel motora koja garantuje užitak u vožnji i efikasnost, kao i potrošnju goriva i emisiju CO2 već od 3,6 l/100 km i 95 g/km;
prostranu, udobnu unutrašnjost i prtljažnik zapremine 608 dm3 (VDA) uz prefinjen spoljašnji dizajn;
raskošna prednja sedišta sa precizno obradjenim presvlakama i najvećom ponudom funkcija u segmentu (masiranje, grejanje, provetravanje)
tehnologije osmišljene da ulepšaju vožnju vozaču i putnicima: umreženi sistem R-LINK 2 sa 8,7-inčnim dodirnim ekranom, BOSE® Surround audiosistem, head-up ekran u boji, 7-inčnu digitalnu instrument tablu i sveobuhvatnu ponudu sistema za pomoć u vožnji, uključujući sistem za parkiranje slobodnih ruku.
Ove inovacije će Talismanu omogućiti da privuče kupce jedinstvenim doživljajem vožnje i prefinjenim dizajnom.

Renault Talisman
Renault TalismanRenault Talisman

Prefinjene linije za prostranu unutrašnjost i udobnost


„U Renaultu svoje modele dizajniramo u skladu sa životnim stilovima naših kupaca. U Talismanovom slučaju rezultat je velika, prefinjena limuzina upečatljivog, elegantnog stava. Unutrašnjost mu je osmišljena kako bi ponudila vrhunsku udobnost svim putnicima kao i prostor za njihov prtljag. Spoljašnji izgled i dizajn unutrašnjosti Renault Talismana ukazuju na visoki nivo udobnosti i vozačkog užitka.”
Laurens van den Acker - viši potpredsednik odeljenja za dizajn


Prednosti velike limuzine
Renault TALISMAN odlikuje se sa raskošnih 4,85 m dužine i 1,87 m širine, ali mu visina ne premašuje 1,46 m. Dug međuosovinski razmak (2,81 m) putnicima i njihovom prtljagu nudi mnogo prostora. Prednji i zadnji trag točkova od 1,61 m garantuje siguran stav na putu.

Upečatljiv dizajn
Talismanov dizajn u svet trovolumenskih limuzina donosi dašak latinskog šarma:
upečatljivom hromiranom prednjom maskom sa Renaultovim logotipom u sredini;
dugim, profilisanim poklopcem motora koji prednjem kraju daje sportski izgled;
LED dnevnim svetlima u obliku slova C koja se protežu sve do branika;
kratkim i dugim svetlima LED Pure Vision koja nude prirodno svetlo i bolju vidljivost u poredjenju sa halogenim svetlima;
kombinacijom limenih i ostakljenih površina u skladnom odnosu 2/3:1/3;
profilisanim bokovima sa jedinstvenim hromiranim ukrasnim elementima na prednjim blatobranima;
profilisanim bokovima istaknutim zadnjim svetlima po uzoru na limuzine visoke klase;
hromiranim detaljima koji naglašavaju oblik bočnih prozora;
velikim blatobranima koji ukazuju na snagu i preformanse;
širokim zadnjim krajem istaknutih bokova;
stalno uključenim zadnjim svetlima sa svetlosnim vodičima 3D-efekta;

Upečatljivo elegantan zahvaljujući ponudi deset boja karoserije i šest vrsta naplataka
Renault Talisman nudi izbor od deset boja karoserije, uključujući dve nove:
Devet metalik boja: Biserno bela, bež Dune, plava Cosmos, smeđa Vison, siva Cassiopée, siva Platine, crna Etoilé, crvena Carmin i crna Améthyste (samo na verziji INITIALE PARIS).
Nemetalik boja: bela Glacier.
Sve boje su visokog sjaja i premazane lakom otpornim na oštećenja koji garantuje dugovečnost.

Dostupno je pet vrsta naplataka u različitim bojama i sa različitim vrstama obrade od 16, 17, 18 i 19 inča.

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Užitak za oči i putnike
Zahvaljujući kartici za upravljanje slobodnih ruku, Renault Talisman izražava dobrodošlicu vozaču i putniku dok se približavaju. Upale se dnevna, zadnja svetla i unutrašnje svetlo, otvore se retrovizori, posebna svetla usmerena prema tlu osvetljavaju prostor oko vrata automobila i zatrepere pokazivači smera. Kad se otvore vrata, uključuje se instrument tabla, na ekranu sistema R-LINK 2 prikazuje se poruka dobrodošlice koju prati zvučni signal, uključuju se tipke na središnjoj konzoli i sistem MULTI-SENSE (brzo u načinu rada Sport i polako u načinu rada Comfort).


Renault Talisman odlikuje se najvećom količinom prostora u unutrašnjosti i najvećom zapremninom pretinaca u unutrašnjosti, a posebno se ističe u tri područja:
• prostoru za glave putnika spreda i pozadi zahvaljujući visini od sedišta do krova koja iznosi 902 mm na prednjim sedištima i 855 mm na zadnjim,
• prostoru u visini ramena napred,
• prostoru za kolena pozadi od čak 262 mm, što je jedna od najvećih vrednosti u tom segmentu

Široka, praktična središnja konzola pridonosi utisku prostranosti, smeštajući putnike na prednjim sedištima na ugodnoj međusobnoj udaljenosti. Konzola je prijatna na dodir i besprekorno obrađena. Sa više od 25 litara zapremine pregrada u unutrašnjosti, Talisman postavlja novo merilo segmenta i u toj oblasti:
• pregrade za rukavice zapremnine 8 litara,
• pregrade u prednjim vratima zapremnine 4,6 litara (za boce do 1,5 litara), pregrade u zadnjim vratima zapremine dve litre,
• prostor za odlaganje ispod središnjeg naslona za ruke (hlađen u verzijama sa menjačem EDC) u koji može da se smesti boca od 0,5 l i limenka od 0,33 l
• dva držača čaša.


Zapremina prtljažnika od 608 dm3 (VDA) čini ga idealnim za porodičnu upotrebu i može primiti do četiri torbe za golf. Kad je zadnja klupa preklopljena, zapremina do prednjih sedišta iznosi 1022 dm3.
 

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman



Raskošna i udobna unutrašnjost


Sedišta i položaj za upravljačem nadahnuti business klasom

U verzijama sa električnim sedištima vozačevo sedište se automatski pomera unazad za 50 mm kako bi olakšalo ulazak. Kad se vozač smesti, sedište se vraća u početni položaj. Talismanova široka prednja sedišta osmišljena su po uzoru na sedišta iz avionske business klase kako bi ponudila najveći nivo udobnosti u segmentu.


Sedišta odlikuju dve inovacije:
- poleđine sedišta izrađene su jedinstvenom tehnologijom Cover Carving kojom nastaje polukruta, otporna, fleksibilna, laka školjka sedišta. Ta domišljata inovacija koju su razvili Renault i proizvođač sedišta Faurecia dizajnerima nudi više slobode, pridonosi osećaju kvaliteta, oslobađa prostor (3 cm više za kolena putnika pozadi) i smanjuje masu (1 kg manje u odnosu na uobičajene plastične školjke sedišta),
- ugrađena ventilacija brine za bolji osećaj udobnosti na visokim temperaturama. Udobnost je veća zahvaljujući obliku koji obuhvata putnika i širim naslonima za glavu. Gornji deo naslona prilagođava se telu putnika, sedište garantuje udoban, dinamičan položaj, a istovremeno nudi zavidnu količinu prostora za glavu.

Zavisno od verzije, visina sedišta, nagib naslona i sedišta, dužina sedišta i potpora u lumbalnom delu mogu se podešavati električnim putem sa tri dugmeta na bočnoj strani sedišta. Sistem R-LINK 2 omogućava memorisanje do šest korisničkih profila postavki sedišta. Sedišta se mogu pomerati napred-nazad za 24 cm, a dužina samog sedišta može se prilagoditi za 6 cm. Sedišta ugrađena u verziju INITIALE PARIS mogu se podešavati na deset načina (osam električnim putem), što garantuje da će svaki vozač naći idealan položaj za upravljačem. Sistem R-LINK 2 opremljen je funkcijom koja omogućava i nameštanje suvozačkog sedišta.


Zadnja klupa deljiva je u odnosu 1/3:2/3, ispunjena je penom promenljive gustoće i opremljena otvorom za skije. Bočna sedišta imaju podesive naslone za glavu koji, kad su uvučeni, poboljšavaju vidljivost pozadi.

 

O Talismanovim sedištima
raskošne dimenzije i prefinjen dizajn,
do deset načina nameštanja (osam električno, dva ručno), uključujući dužinu sedišta koja se može podesiti do 6 cm
električno podešavanje potpore u lumbalnom delu u četiri položaja (po visini i dubini),
nasloni za glavu, po uzoru na avionska sedišta, podesivi na šest načina,
grejana sedišta i nasloni,
funkcija provetravanja,
prilagodljiva masažna funkcija (vrsta i intenzitet: dva programa, pet nivoa intenziteta),
memorisanje do šest korisničkih profila.

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Posebna pažnja posvećena toplotnoj udobnosti
Osećaj užitka u vožnji umnogome zavisi od toplotne udobnosti. Talisman nudi mnogo u toj oblasti.

Automatski dvozonski klima-uređaj sa senzorom vlage
Sve verzije Renault Talismana opremljene su dvozonskim automatskim klima-uređajem sa senzorom vlage koji se automatski uključuje ukoliko registruje veći nivo vlage u vazduhu. Sistem je opremljen i kombinovanim filterom sa aktivnim ugljem koji sprečava prodiranje mirisa i zagađivača (prašina, polen, NO2, SP2, toluen itd.) u unutrašnjost.

Grejana i  ventilisana sedišta
Grejana sedišta imaju dva načina rada. Za samo pet minuta mogu se zagrejati od -18 °C do 30 °C. Kad je vruće, funkcija provetravanja spriječava nakupljanje vlage i pregrevanje tela. Zahvaljujući tom sistemu osećaj temperature može se razlikovati do 5 °C.

Grejani upravljač
Upravljač se zagreva u delu koji odgovara položaju ruku u „15 do 3”. Upravljač se brzo zagreva do temperature od 35 °C.

Stvaranje iskustva kojim se jednostavno upravlja i koje ispunjava zadovoljstvom

Osnovni Talisman opremljen je radio uređajem s 4,2-inčnim (11-cm) ekranom. U zavisnosti od tržišta, taj digitalni radio garantuje besprekoran prijem i kvalitet zvuka na nivou CD-a. Digitalni signal prenosi i informacije u tekstualnom obliku: opis audiosadržaja, vremensku prognozu, informacije o saobraćajnu, najnovije vesti...

R-LINK 2, umreženi kontrolni centar Talismana
Umreženi sistem R-LINK 2 takođe je izmenjen tako da ga sada krase osvežen izgled i nove praktične funkcije. To je Talismanov umreženi kontrolni centar.

Intuitivan, prilagodljiv i umrežen

• Od drugog nivoa opreme Talisman je opremljen vodoravno postavljenim 7-inčnim kapacitivnim ekranom osetljvim na dodir.
• Vertikalno postavljen 8,7-inčni ekran ugrađen u najopremljenijim verzijama je najveći u segmentu.
• R-LINK 2 funkcioniše poput običnog tableta sa istim funkcijama prepoznavanja gesta: zumiranje s dva prsta, listanje stranica, funkcija drag-and-drop, itd.). Grafičko okruženje je jednostavno i posebno prilagođeno za upotrebu u automobilu.
• Prikaz navigacionog sistema je realističan (sa 3D prikazima znamenitosti).
• Među brojnim funkcijama ističu se upravljanje glasom (navigacija, telefon) i čitanje e-poruka.
• Povezivanje Bluetoothom® omogućava telefoniranje slobodnih ruku i bežični prenos muzike.
• Svim putnicima dostupne su, u zavisnosti od nivoa opreme, brojne mogućnosti povezivanja i punjenja:
• napred: jedna 12-V utičnica, jedan 3,5-mm priključak, jedan ili dva USB priključka (za punjenje i povezivanje) i jedan konektor za SD kartice (zavisno od paketa opreme),
• pozadi: jedna 12-V utičnica sa dva USB priključka (za punjenje), zavisno od paketa opreme.

R-LINK 2 takođe upravlja sistemom MULTI-SENSE i sistemima za pomoć u vožnji kao i svim uobičajenim funkcijama poput navigacije, audiosistema, klima-uređaja itd.


Funkcijama ekrana osetljivog na dodir može da se upravlja tasterima prečica, multifunkcionalnim dugmetom koje se okreće na središnjoj konzoli i tasterima na upravljaču, što znači da se sistemom može upravljati potpuno sigurno.
Omiljene funkcije kojima se vozač najviše kristi uvek su nadohvat ruke zahvaljujući prilagodljivim početnim stranicama koje podsećaju na widgete (ikone). Takođe je jednostavno samo jednim klikom odabrati omiljene postavke za vožnju i ambijent u kabini nakon što u svom korisničkom profilu namestite i memorišete sledeće postavke:
• jezik,
• položaj sedišta (uključujući vrstu i intenzitet masaže) i položaj retrovizora,
• head-up ekran (visina, osvetljenje),
• omiljene radiostanice,
• odredišta u sistemu navigacije,
• ambijentalno osvetljenje (boja, svetlina)
• postavke sistema MULTI-SENSE.

Može da se memoriše do šest različitih profila, što je posebno korisna funkcija kad automobil deli više vozača. U svojoj prodavnici aplikacija R-LINK Store, Renault nudi širok katalog aplikacija osmišljenih posebno za upotrebu u automobilu, uključujući: aplikaciju koja prati stanje u saobraćaju Coyote®, tri Michelin-ove aplikacije (Hotel, Restaurant i Travel) kao i društvene mreže i čitanje e-pošte naglas (nije dostupno u Srbiji).
 

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

 

Talisman je opremljen po meri izrađenim sistemom BOSE® Surround Sound
Zahvaljujući audiosistemu BOSE® Surround putnici će se osećati kao u središtu koncertne dvorane. Bose i Renault ujedinili su svoje znanje i veštine i od samog početka razvoja su sarađivali kako bi osmislili audio sistem po meri Talismana.

Kako putnik doživljava tehničke karakteristike sistema i šta čuje:
Surround Sound: vozač i putnici okruženi su bogatim i uravnoteženim zvukom, nezavisno od mesta na kojem sede. Trinaest zvučnika vrhunskih performansi, uključujući dva dubokotonca: prožimajući kvalitet zvuka dostojan izvodjenju uživo. Tehnologija Centerpoint® 2: ekskluzivni Boseov algoritam pretvara stereo signal u višekanalni signal kako bi stvorio surround zvuk.
Digitalna obrada signala Bose®: posebno osmišljen ekvilajzer uzima u obzir akustičke karakteristike Talismana kako bi besprekorno reprodukovao svaku notu.

Neuporediv kvalitet posebno prilagođenog sistema od 13 snažnih zvučnika
1. 8 cm srednje-visokotonac ugrađen u armaturnu ploču
2. dva 2,5 cm neodimijska visokotonca ugrađena u armaturnu ploču
3. dva 16,5 cm širokopojasna zvučnika ugrađena u prednja vrata
4. dva 2,5 cm neodimijska visokotonca ugrađena u zadnja vrata
5. dva16,5 cm širokopojasna zvučnika ugrađena u zadnja vrata
6. dva 7 cm srednje-visokotonca ugrađena u zadnje nosače
7. dva 15x23 cm eliptična dubokotonca ugrađena u policu prtljažnika

Audioelektronika
8 Digitalno pojačalo ugrađeno u armaturnu ploču s Boseovim procesorom digitalnog signala:
- Sedam pojedinačnih kanala ekvalajzera
- sistem obrade signala Centerpoint 2
- sistem obrade signala SurroundStage

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

 

Platforma dosad neviđena u Talismanovom segmentu


Talisman se u vožnji ističe izvanrednim voznim svojstvima i prilagodljivim vozačkim doživljajem. Talismanovo vrhunsko prianjanje rezultat je kombinacije šasije 4CONTROL (upravljanje na sva četri točka) i elektronskom kontrolom rada amortizera, kojima upravlja sistem MULTI-SENSE.

 

Prednosti sistema MULTI-SENSE
Sistem MULTI-SENSE, poput dirigenta, rad svih sistema ugrađenih u Talisman prilagođava željama vozača. Bilo da je vozač raspoložen za sportsku, udobnu i opuštenu ili štedljivu vožnju, Renault Talisman spreman je da se prilagodi. Način rada i ambijent se menjaju jednim pritiskom dugmeta.


MULTI-SENSE je jedinstven sistem za upravljanje i koordinaciju rada brojnih sistema u novom Talismanu, tako da obezbedjuje jedinstveno vozačko iskustvo. Odgovoran je za rad sistema 4CONTROL, elektronsku kontrolu rada amortizera, upravljača, motora i menjača EDC kao i instrument table, zvuka motora i ambijentalnog osvetljenja.


Sistemom MULTI-SENSE, Renault je prvi proizvođač koji je ponudio mogućnost intuitivnog upravljanja postavkama brojnih sistema vozila.

Vozački užitak koji obuzima
Zahvaljujući Renaultovom novom sistemu MULTI-SENSE, Renault Talisman putnicima nudi niz različitih doživljaja putovanja uz četiri pretprogramirana načina rada (Eco, Comfort, Neutral i Sport) kao i potpuno prilagodljiv način rada Perso.


Svaki način rada stvara i usklađuje jedinstvenu vozačku amosferu prilagođavanjem:
sistema 4CONTROL;
elektronske kontrole rada amortizera;
odziva papučice gasa;
prenosnog odnosa menjača EDC;
otpora upravljača.

Istovremeno se i atmosfera u unutrašnjosti prilagođava podešavanjem:
boje ambijentalnog osvetljenja (zelena, plava, žuta, crvena I ljubičasta);
izgleda informacija prikazanih na instrument tabli;
zvuka motora
masažnog sedišta vozača, aktiviranog u načinu rada Comfort;
rada klima-uređaja u načinu rada Eco.

Ovim načinima rada i postavkama se upravlja:
sistemom R-LINK 2, zahvaljujući pažljivo I jasno osmišljenim izbornicima koji nude intuitivan pristup svim funkcijama Renault-ovog sistema MULTI-SENSE;
multifunkcionalnim okretnim dugmetom na središnjoj konzoli;
Dugmetom prečica na središnjoj konzoli.

Talisman je opremljen inovacijom koja mu daje dvostruki karakter: tasterom prečice se omogućava da vozač sa samo dva klika prebaci način vožnje iz Comfort u Sport i obrnuto. Vozači svojim omiljenim načinima rada mogu pristupiti i prebaciti ih bez skretanja pogleda sa puta. Svojim oštrim postavkama, način rada Sport nudi veći vozački užitak i okretnost, a način rada Comfort uklanja stres dugih putovanja: Talisman menja svoj karakter u tren oka.
 

Način rada sistema Multi-sense

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

 


Prvi na svetu: 4CONTROL u kombinaciji s elektronskom kontrolom rada amortizera

Spajanjem sistema 4CONTROL sa elektronskom kontrolom rada amortizera, Renault je efikasno uskladio rad dve komponente koje imaju važnu ulogu u voznim svojstvima automobila: upravljača i oslanjanja.


Radeći u paru sa sistemom 4CONTROL, elektronska kontrola rada amortizera garantuje vrhunsko držanje puta i udobnost pri naglim ili velikim promenama smera. Zahvaljujući elektronskoj kontroli rada amortizera na putevima sa krivinama upravljač možete okrenuti malo više bez ugrožavanja ravnoteže, stabilnosti i upravljivosti automobila.


Sistem MULTI-SENSE upravlja interakcijom sistema 4CONTROL, elektronskom kontrolom rada amortizera i svih tehnologija namenjenih užitku vozača i putnika u Renault Talisman-u.

Okretnost malog gradskog automobila uz sistem 4CONTROL
Sistem 4CONTROL stalno je uključen. Na brzinama manjim od 50 km/h, u načinu rada Comfort (60 km/h u načinu rada Neutral, 80 km/h u načinu rada Sport), zadnji točkovi se okreću u suprotnom smeru od prednjih, do ugla od 3,5 stepeni. To stvara osećaj kraćeg međuosovinskog rastojanja i pogoduje upravljivosti.


Na većim brzinama se zadnji točkovi okreću u istom smeru kao i prednji. Učinak se može uporediti sa produžavanjem međuosovinskog rastojanja, što povećava užitak u vožnji, stabilnost i osećaj sigurnosti.

Sistem elektronske kontrole rada amortizera 100 puta u sekundi analizira prianjanje uz podlogu
Dok sistema 4CONTROL ima direktan uticaj na bočno gibanje vozila, elektronski upravljani amortizeri kontrolišu vertikalno gibanje i osećaj u vožnji (tvrd ili mekan). Sistem elektronske kontrole rada amortizera neprestano prilagođava rad amortizera uslovima na putu i vozačevim naredbama (ugao okretanja upravljača, promena saobraćajne trake, ubrzavanje, kočenje itd.). Zahvaljujući solenoidnim ventilima u svakom amortizeru Renault Talisman stalno prati uslove i vozna karakteristike vozila prilagođava do 100 puta u sekundi.


Inovativnost elektronske kontrole rada amortizera Renault Talismana krije se u integraciji s elektronskim sistemom vozila. Senzori sistema ESC (elektronska kontrola stabilnosti) skupljaju podatke o kretanju vozila: brzinu okretanja točkova, ugao upravljača, uzdužno i bočno ubrzanje, pritisak na kočnicama, obtrni momenat motora i visinu podvozja. Ova ekskluzivna konstrukcija koju je patentirao Renault, sistemu MULTI-SENSE omogućava da potencijal šasije uvek u potpunosti iskoristi.

 Konstrukcija Renaultove revolucionarne platforme

„Smatram da su načela koja najbolje opisuju karakter Renault Talismana „kontrolisana živahnost” i „udobna okretnost”. Talisman garantuje izuzetno udobnu vožnju bez kompromisa u pogledu upravljivosti. Njegova upravljivost može se uporediti sa upravljivošću gradskog automobila, pa mu krug okretanja od ivice do ivice iznosi samo 10,8 metara.”


Patrice Boulanger, stručnjak za razvoj voznih svojstava vozila, Spajanjem sistema 4CONTROL s elektronskom kontrolom rada amortizera, Renault je uveo inovaciju koja nudi još veći užitak i sigurnost u vožnji. Prednosti tih tehnologija i njihovo upravljanje putem sistema MULTI-SENSE brojnije su i veće od onih koje donosi uobičajeni pristup sa prilagođavanjem snage motora, upravljanja, kočenja, rada amortizera... bez ikakvih uticaja na užitak vozača za upravljačem. Umesto merenja i obrađivanja parametara kao funkcije programiranih načina rada, Renault takvu vrstu sistema odvodi na poptuno novi nivo. Talisman je opremljen dosad neviđenim tehnološkim rešenjima u svom segmentu.


Prilagođavanje rada svih sistema Renault-ovim sistemom MULTI-SENSE je veliki pomak u načinu na koji vozači doživljavaju svoj automobil. Čini se kao da se Talisman može skratiti kako bi postao pokretljiviji i okretniji – ili, s druge strane, sigurniji i stabilniji, zavisno od želje vozača. Vozač ima potpunu slobodu da stvori sopstveni način rada sistema nameštanjem svih njegovih postavki, kao da ima nekoliko automobila u jednom.

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Motori: efikasne performanse
Renault Talisman dostupan je sa paletom motora koji spajaju performanse i efikasnost. Među njima se ističu benzinski motor ENERGY TCe 200 kao i dizel motori ENERGY dCi 160 i ENERGY dCi 130. Ovi motori su posebno efikasni u modelu Talisman koji se odlikuje koeficijentom otpora vazduha (Cd) od 0,27.


Svi motori su plod Renaultove stručnosti u konstrukciji motora stečene u beskompromisnom svetu automobilizma, posebno Formuli 1.


Talismanovi motori su opremljeni najnovijim tehnologijama poput direktnog ubrizgavanja goriva i čeličnim klipovima. Ističu se užitkom koji donose i malom potrošnjom goriva. Oba benzinska motora i sva tri dizel motora ispunjavaju normu Euro 6 i najvažnije zahteve evropskih kupaca.

Efikasan i živahan ENERGY dCi 110: 110 KS i 260 Nm sa obrtnim momentom od 1750 o/min Ovaj motor se u Talismanu može pohvaliti potrošnjom goriva od samo 3,6 l/100 km, i emisijom CO2 od 95 g/ km* prema ciklusu NEDC, što ga čini najefikasnijim motorom u klasi. Najveća brzina od 190 km/h (gde je dopušteno) je dokaz njegove snage, ali istovremeno ga odlikuju i mala potrošnja goriva i užitak koji donosi u svakodnevnoj vožnji. Ovaj motor je dostupan sa šestobrzinskim ručnim menjačem.

Užitak i efikasnost
ENERGY dCi 130: 130 KS i 320 Nm sa obrtnim momentum od 1750 o/min
Ovaj motor je hvaljen zbog svoje snage i efikasnosti a ide u paru sa šestobrzinskim ručnim menjačem (naknadno će biti dostupan i šesterobrzinski menjač EDC). Iako nudi pristupačne performanse, potrošnja goriva iznosi samo 3,9 l/100 km, a emisije CO2 samo 102 g/km)* što ga čini posebno privlačnim vozačima koji prelaze mnogo kilometara i paze na potrošnju.

Prilagodljiv i žustar
ENERGY dCi 160 EDC Twin Turbo: 160 KS i 380 Nm sa obrtnim momentum od 1750 o/min
Ovaj dizel motor je Renault opremio sa dva turbopunjača. Turbopunjač male inercije omogućava žustra ubrzanja i trenutni odziv na niskim obrtajima. Sa 265 Nm obrtnog momenta dostupnog od 1250 o/min (60 Nm više od motora koji zamenjuje), obrtni moment na niskim obrtajima poredi se sa obrtnim momentom motora zapremine dve litre. Drugi turbopunjač garantuje snažna ubrzanja na visokim obrtajima kao i brz odziv u širokom rasponu obrtaja. Motor je uparen sa šestostepenim automatskim menjačem EDC koji Renaultovi kupci hvale zbog performansi i prilagođenosti svakodnevnoj upotrebi. Menjač EDC glatko menja brzine na zahtev vozača. S tom kombinacijom motora i menjača Talisman se može pohvaliti najvišim nivoom vozačkih užitaka i štedljivosti na tržištu. Ubrzanje od 80 do 120 km/h postiže za samo 8,3 sekunde, a potrošnja goriva i emisije CO2 iznose samo 4,4 l/100 km, odnosno 115 g/km.
* Potrošnja goriva i emisije CO2 homologovani su u skladu s primenjivim zakonima i pravilnicima

Sportski geni
ENERGY TCe 150 EDC: 150 KS i 220 Nm sa obrtnim momentom od 2500 o/min
Ovaj motor je dostupan sa sedmostepenim automatskim menjačem EDC. U Renaultovoj novoj velikoj limuzini ostvaruje naročito živahne performanse. Ubrzava od 0 do 100 km/hza 9,6 sekundi i ostvaruje najveću brzinu od 215 km/h (na trkačkim stazama). Potrošnja goriva prema ciklusu NEDC iznosi 5,6 l/100 km, a emisije CO2 127 g/km *.

ENERGY TCe 200 EDC: 200 KS i 260 Nm obretnog momenta od 2500 o/min
Ovaj benzinski motor je razvijen na temelju Renault Sport turbomotora sa direktnim ubrizgavanjem, Renault Talisman prožima sportskim duhom i garantuje snažna ubrzanja u srednjem rasponu obrtaja. Njegov sportski karakter potvrđuje vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h od samo 7,6 s, pri tom vrhunske performanse i užitak ne idu na štetu potrošnje koja iznosi samo 5,6 l/100 km i emisija CO2 od 127 g/km*). Ovaj motor je uparen sa sedmobrzinskim automatskim menjačem EDC.
* Potrošnja goriva i emisije CO2 homologovani su u skladu s primenjivim zakonima i pravilnicima
 

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman



Bezbednost i kvalitet: bez kompromisa prema osnovama


Renault želi da vožnju u Talismanu učini sigurnom, ugodnom i praktičnom. Kako bi to postigao Renault je svoju novu veliku limuzinu opremio brojnim sistemima upozorenja i zaštite koji garantuju visok nivo aktivne bezbednosti.


Istovremeno je zadržao svoj nepopustljiv stav prema pasivnoj sigurnosti. Renault je oduvek postavljao vlastite, strožije kriterijume u važnim područjima, čak i u odnosu na sve zahtevnije kriterijume Euro NCAP-a. Na kraju, Renault je usmeren na vrhunski kvalitet, pa je Talisman osmišljen, izrađen i isproban da traje.

 

Aktivna bezbednost: sveobuhvatna ponuda sistema za pomoć u vožnji


Za bezbednost: Prilagodljiv regulator brzine (ACC), aktivno kočenje u nuždi (AEBS), svetla za krivine.
Za upozorenje: Upozorenje na nenameran izlazak iz vozne trake, upozorenje na bezbedni razmak, prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine, upozorenje na mrtav ugao.
Za pomoć: Sistem za pomoć pri parkiranju, prednji, zadnji i bočni parkirng senzori, kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje kratkih/dugih svetala, head-up ekran, električna parking kočnica, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, kartica za upravljanje slobodnih ruku, električni poklopac prtljažnika.

 

Najvažniji sistemi za pomoć u vožnji: funkcije i prednosti

Prilagodljivi regulator brzine
Prilagodljivi regulator brzine (ACC) automatski prilagođava brzinu Renault Talisman-a kako bi održao odabranu udaljenost od vozila ispred njega. Prednji radar ima domet 120 m pa izračunava brzinu i udaljenost od vozila ispred. Zatim, prenosi informacije motoru i kočnicama kako bi uskladio brzinu sa željenom udaljenosti od vozila. Može se uključiti tipkom sa strane ručice menjača ili na upravljaču. Kad je sistem uključen, na instrument table se upali zelena lampica. Radi na brzinama od 40 do 140 km/h i može usporiti vozilo primenom do jedne trećine maksimalne snage kočenja. Grafikon sa osvetljenim crticama pokazuje odabranu udaljenost: od jedne crtice (1 sekunda) do tri crtice (2 sekunde).

 

Sistem aktivnog kočenja u nuždi
Sistem aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) vizuelnim i zvučnim signalima upozorava vozača ako treba daprikoči kako bi izbegao ili ublažio frontalni sudar. Takođe može automatski da uključi kočnice. Prednji radar računa udaljenost od vozila ispred (izraženo u sekundama) i, ako postoji opasnost od sudara, uključuje vizuelne i zvučne signale na instrument tabli i head-up ekranu. Ako vozač ne pritisne kočnicu ili je ne pritisne dovoljno, aktiviraće se sistem automatskog kočenja.
Sistem se aktivira čim se startuje motor, a radi na brzinama između 20 i 140 km/h. Može se isključiti preko izbornika ADAS (napredni sistem za pomoć u vožnji) sistema R-LINK 2, ali će se ponovo uključiti sledeći put kad pokrenete motor. Sistem se može uključiti ili isključiti pritiskom na taster ili putem sistema R-LINK 2. AEBS predviđa zakasnelu reakciju vozača. Rad sistema upotpunjen je sistemom kočenja u nuždi (EBA).

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Svetla koja prate krivine
Svetla koja prate krivine su deo svetala za maglu i ugrađena su u Talismanov branik. Svako svetlo se uključuje automatski i pojedinačno kako bi osvetlilo unutrašnju stranu krivine na brzinama do 40 km/h.

 

Upozorenje na nenameran izlazak iz trake
Upozorenje na nenameran izlazak iz trake upozorava vozača vizualnim i zvučnim signalima kad automobil neočekivano pređe preko pune ili isprekidane bele linije. Kamera smeštena iza retrovizora prati oznake na kolovozu i predviđa putanju vozila.


Ako vozilo pređe preko linije, a vozač prethodno nije uključio pokazivač smera:
1. na instrument tabli i head-up ekranu prikazuje se vizualno upozorenje (crvena linija).
2. zvučno upozorenje reprodukuje zvuk prelaska preko traka koje se na putu postavljaju kako bi upozorile vozača u slučaju napuštanja smera.

Sistem se uključuje pri brzini od 70 km/h ako na putu postoje oznake koje kamera može pratiti. Komandama i postavkama za glasnoću upozorenja/osetljivost senzora može se pristupiti preko izbornika sistema za pomoć u vožnji sistema R-LINK 2 ili direktno tasterom prečice na instrument tabli.


Upozorenje na sigurnosni razmak

Upozorenje na sigurnosni razmak pomaže vozačima da održavaju siguran razmak od vozila ispred. Upozoravajući prikaz odgovara vremenskom razmaku Talisman-a od vozila ispred. Prikaz je u obliku lako razumljivog grafikona sa crticama prikazanog na instrument tabli i head-up ekranu. Sistem se može uključiti preko izbornika za sistem pomoći u vožnji na ekranu sistema R-LINK 2, a radi na brzinama od 30 do 200 km/h. Radar ne reaguje na parkirana vozila i nije povezan sa sistemom za kočenje.

Prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine

Prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine radi u saradnji sa sistemom za navigaciju vozila, podseća vozača na trenutno ograničenje brzine i upozorava ga vizuelnim signalom ako prekorači to ograničenje. Kamera na vetrobranu prepoznaje saobraćajne znake i u skladu sa podacima sistema za navigaciju prati ograničenje brzine i prikazuje ih na headup ekranu i instrument tabli.


Ako je brzina automobila veća od ograničenja, upaliće se vizuelni signal. Ako je uključen graničnik brzine vizuelne signale pratiće i zvučno upozorenje, a sistem će pratiti saobraćajne znake kako bi odredio granicu koju vozač može podešavati ručno (pritiskom dugmeta + ili - na upravljaču).


Renault-ov sistema ističe se sa četiri elementa:
1. automatskim prepoznavanjem mernih jedinica ograničenja brzine (km/h ili mph),
2. prepoznavanjem rada brisača kako bi prilagodio brzinu ograničenju brzine u kišnim uslovima,
3. oglašavanjem alarma u zonama u kojima je potrebna posebna pažnja,
4. predlaganjem ograničenja graničnika.

Sistem se može uključiti ili isključiti preko menija sistema za pomoć u vožnji sistema R-LINK 2.

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Upozorenje na vozilo u mrtvom uglu
Upozorenje na vozilo u mrtvom uglu vizualnim signalom ako se u mrtvom uglu retrovizora pojavi vozilo. Četiri senzora (dva napred i dva pozadi) otkrivaju ljude ili vozila u pokretu – uključujući motocikle – koji se nalaze u tom području (a prostire se tri metra u stranu i tri metra iza vozila). Pri preticanju se LED signal uključuje samo ako je razlika brzine između dva vozila mala. Sistem radi na brzinama od 30 do 140 km/h i može se uključiti ili isključiti preko izbornika sistema za pomoć u vožnji sistema R-LINK 2.

Sistemi za pomoć pri parkiranju
Nakon što uključi sistem za pomoć pri parkiranju, vozač bira vrstu parking mesta: paralelno, vertikalno ili dijagonalno. Ultrazvučni senzori analiziraju i mere prostor na raspolaganju i na ekranu prikazuju vođice.
Nakon što primi naredbu, vozilo samo okreće upravljač, a vozač kontroliše papučicu gasa i kočnice. Sistem radi na brzinama do 30 km/h.

Parking senzor
Talisman je opremljen prednjim, zadnjim i bočnim parking senzorima koji omogućavaju otkrivanje prepreka u krugu od 360 stepeni. Približavanjem prepreci sistem uključuje zvučni signal upozorenja. Zvučni signal postaje sve učestaliji što je prepreka bliže, a kad je udaljenost manja od 20 cm zvuk postaje kontinuiran. Upozorenje je propraćeno vizuelnim signalom i radi na brzinama do 10 km/h.

Automatsko uključivanje kratkog/dugog svetla

Automatsko uključivanje kratkog/dugog svetla deluje bez posebnih vozačevih naredbi. Dugo svetlo se automatski isključuje kad spreda postavljena kamera prepozna nadolazeće vozilo ili kad automobil uđe u naseljeno područje. Dugo svetlo automatski se uključuje čim uslovi dopuste (npr. u slučaju da se u blizini ne nalaze druga vozila ili pri izlasku iz naseljenog područja). Sistem se uključuje na brzinama većim od 45 km/h. Sistem se može uključiti ili isključiti preko izbornika sistema za pomoć u vožnji sistema R-LINK 2.

Pomoć pri polasku na uzbrdici

Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA) je deo opreme čak i u verzijama sa automatskim menjačem EDC. Ovaj sistem će zadržati automobil na mestu dve sekunde, što će vozaču omogućiti dovoljno vremena da bez kretanja unazad krene na uzbrdici pošto otpusti kočnicu.

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Pasivna bezbednost: još prilagođenija stvarnim situacijama


Kad je reč o pasivnoj bezbednosti, Renault Talisman krase sve odlike platforme CMF*. Renaultova nova velika limuzina želi da osvoji pet zvezdica na testiranjima Euro NCAP-a uprkos strožim kriterijumima uvedenim 2015. Ovim ciljem, Renault mere pasivne bezbednosti i odvodi korak dalje i na stvarne situacije se skoncentrisao izuzetno tačno. To postiže povećavanjem krutosti strukture i poboljšanim merama za sprečavanje podvlačenja putnika ispod sigurnosnog pojasa. Ovi kriterijumi su dodatno poošterni u postupku za procenu bezbednosti koji je Euro NCAP uveo ove godine, a Renault im već 15 godina pridaje posebnu pažnju.

Provera čvrstoće zaštitnog kaveza
Renault čvrstoću svojih modela proverava uzimajući u obzir različite, još ekstremnije situacije od onih koje se ispituju uobičajenim postupcima. Renault to upotpunjuje testiranjem frontalnih i bočnih sudara prema vlastitim kriterijumima, pri većim brzinama i u težim uslovima, na primer testiranjem vozila pod većim opterećenjem, sa prtljagom u prtljažniku i u kabini, zatim uzimajući u obzir razlike u građi i težini putnika. Renault je prilagodio svoje testne lutke i skoncentrisao se na područje kičme i prepona kako bi bolje proučio pojavu podvlačenja.

Bezbednost  za sve


Šest vazdušnih jastuka:
- dva velika prednja vazdušna jastuka s dvostepenim otvaranjem koja se prilagođavaju vrsti sudara i položaju putnika,
- dva visokoefikasna bočna vazdušna jastuka nove generacije za zaštitu grudi i ramena za putnike napred,
- vazdušne zavese napred i pozadi za zaštitu glava putnika.

Sigurnosni pojasevi:
- napred: predzatezači s graničnicima opterećenja koji se prilagođavaju jačini sudara i položaju putnika,
- pozadi: predzatezači s graničnicima opterećenja.

Sedišta:
- nasloni za glavu napred i pozadi sa zaštitom od trzajnih povreda,
- sistem za sprečavanje podvlačenja,
- dva zadnja sedišta sa pričvrsnim tačkama Isofix (kompatibilna sa standardnim veličinama),
- tri sedišta na kojima se sedalice mogu pričvrstiti sigurnosnim pojasom.
 

 

Izdržljivost
Renaultova posvećenost kvalitetu zahteva posvećenost na svim nivoima i prioritet u razvoju Renaultovih vrhunskih modela poput Espace-a i Talismana. U svoju potragu za održivim kvalitetom Renault je uključio nove resurse, zaposlio stručnjake sa nekoliko područja i razvio niz posebnih testova.

U fazi dizajna
Potraga za kvalitetom je kao rezultat imala postrožen plan dizajna novih Renaultovih modela. Posebna pažnja posvećena je uklanjanju vibracija i usavršavanju završne obrade. Višeslojne boje karoserije premazane su dugotrajnim zaštitnim lakom, a poseban naglasak je stavljen na izdržljive, luksuzne materijale (hrom, završna obrada konzole, prtljažnika i armaturne ploče). Ovi materijali su posebno prijatni na pogled i na dodir.

Tokom proizvodnje
U fabrici u Douaiju uloženo je 420 miliona eura za uvođenje nove tehnologije vrućeg presovanja, novog svetlosnog tunela u lakirnici i novog procesa poboljšanja kvalitete nazvanog „Ratna soba", kao i za održavanje 100.000 sati obuke za radnike nakon koje dobijaju diploma za „proizvodnju vrhunskog kvaliteta”.


U okviru sporazuma o uravnoteženoj saradnji Daimler je svojim iskustvom pomogao u uspostavljanju proizvodnje vrhunskog kvaliteta u svim fazama (na primer optimizacijom postupka lakiranja).

Tokom testiranja
Pre predstavljanja Talisman je podvrgnut beskompromisnim testiranjima na stazama na čak 900.000 km, što u pogledu potrošnje delova predstavlja čak 2.500.000 km vožnje u stvarnim uslovima. Pre predstavljanja su čak 22 automobila prošla čak 1.000.000 km kako bi se utvrdile i otklonile moguće greške. Uz uobičajeni program testiranja vozila Renault je brojnim posebnim postupcima ispitivanja do krajnjih granica testirao karoseriju i vozne karakteristike modela Talisman. Ta 24-satna ispitivanja reprodukuju najgrublje rukovanje kojem automobil može biti izložen tokom svog radnog veka. Prvi pretproizvodni primerci podvrgnuti su mesecima zlostavljanja: oprema i funkcije upotrijebljeni su hiljadu puta; površine, tkanine, materijali i plastika neumoljivo su trošeni, prljani i čišćeni... Vrata Renault Talismana otvorena su i zatvorena, a pojasevi zakopčani i otkopčani više od 22.000 puta. Vozačev prozor otvoren je oko 8000 puta, a zaštita od sunca podizana i spuštana 1500 puta. Ovim proverama se utvrđuje proces starenja vozila nakon nekoliko godina zahtevne upotrebe. Provode se u sklopu testiranja na putevima u ekstremnim voznim i klimatskim uslovima, na postojećim putevima i test stazama Alijanse Renault-Nissan.

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman


Spreman da osvoji nova tržišta

Pregled kupaca i tržišta

Tokom jedne godine se u Evropi proda više od milion limuzina i karavana segmenta D. Potražnja za tim modelima se smanjila zbog trenutnog brzog rasta segmenata SUV-ova i crossover-a. Međutim, s obzirom na promene ponude do kojih je došlo obnavljanjem modela u tom segmentu, očekuje se da će se u idućih nekoliko godina tržište stabilizovati.


U Evropi karavani beleže nešto veće zanimanje kupaca od limuzina zbog veličine tržišta na kojima dominiraju takvi kupci (npr. Nemačka, Italija, Belgija i Holandija). Postoji baza kupaca odanih konvencionalnim limuzinama i karavanima koji svoju odluku o kupovini zasnivaju na izgledu, statusu, tehnologiji, marki, ceni i troškovima održavanja. Renault Talisman svojim urođenim prednostima će privući te zahtevne kupce, od kojih 60 posto u Evropi čine flotni kupci.


Renault Talisman će pre svega privući nezavisno profesionalce, vlasnike preduzeća, direktore prodaje i višu upravu koji žele prostran i udoban automobil za svoju porodicu, a koji istovremeno odražava visok status i nudi vrhunski užitak vožnje. Kvalitet šasije, potrošnja goriva i umereni troškovi upotrebe (ukupni  troškovi vlasništva) će privući i kupce koji godišnje prevaljuju veliki broj kilometara.

 

Ponuda pet nivoa opreme
Renault TALISMAN će biti dostupan sa pet nivoa opreme i tri vrste unutrašnjeg uređenja:
LIFE: crna instrument tabla, volan presvučen kožom i sedišta sa presvlakama od crne tkanine nadahnute muškim odelima.
ZEN: isto uređenje kao u opciji LIFE, ali s dodatnom opremom, poput multimedijalnog sistema sa 7- inčnim ekranom.
BUSINESS: isto uređenje kao u opciji Zen, ali sa dodatnom sigurnosnom opremom, poput prilagodljivog regulatora brzine, aktivnog kočenja u nuždi i head-up ekrana.
INTENS: presvlake sedišta u kombinaciji kože i tkanine ili, uz doplatu, sedišta presvučena kožom Riviera tamnobraon ili crne boje s odgovarajućom armaturnom pločom. Šavovi boje čokolade.
INITIALE PARIS: crna ili siva armaturna ploča s tamnosivim ili srebrnim šavovima, sedišta sa presvlakama od zrnaste napa kože sive boje koja prelazi iz tamnije u svetliju ili ujednačene crne boje, upravljač
presvučen napa kožom.

 


INITIALE PARIS, najveća udobnost i zadovoljstvo za putnike, onako kako to samo Renault zna
„Zadovoljstvo putnika je prioritet u svim modelima INITIALE PARIS. Izražava se bojama, materijalima i opremom odabranom za važnu ulogu koju imaju kako bi garantovali vrhunski nivo udobnosti i kvaliteta. Taj osećaj je dodatno pojačan personalizovanim odnosom sa markom i ponudom ekskluzivnih usluga.”
Philippe Brunet - direktor odeljenja za razvoj proizvoda segmenta D/E


Renault TalismanRenault Talisman

 

Renault TALISMAN INITIALE PARIS


Nakon Clio-a i novog Espace-a, i novi Talisman može da se pohvali potpisom INITIALE PARIS koji podrazumeva  najbolje što Renault može da ponudi u pogledu udobnosti i usluga.

Ekskluzivni ukrasni elementi spolja
- ekskluzivna metalik crna boja Améthyste (uz standardnu ponudu boja),
- posebni 19-inčni naplatci sa dijamantnom obradom,
- posebne oznake na prednjoj masci ispod Renault logotipa,
- jedinstveni ukrasni elementi na prednjim blatobranima.

Posebna pažnja posvećena udobnosti unutrašnjosti
- posebna pažnja posvećena udobnosti
- presvlake od zrnaste napa kože u crnoj boji ili sivoj boji koja prelazi iz tamnije u svetliju, obuhvatajući nasloni za glavu prednjih sedišta „Relax”,
- upravljač presvučen napa kožom, armaturna ploča sa ukrasnim šavovima,
- prednja grejana sedišta sa nameštanjem na 10 načina (8 električnim putem) i funkcijom masaže
- višeslojni bočni prozori za veću akustičnu udobnost,
- retrovizori s memorisanjem položaja koji se pri vožnji unazad okreću prema dole
- oznaka INITIALE PARIS u unutrašnjosti na pragovima vrata, umetku na upravljaču, izvezena na  gornjem delu naslona prednjih sedišta, na ukrasnim elementima na poleđini prednjih naslona za glavu,
- ekskluzivni tepisi,
Posebna kartica INITIALE PARIS za upravljanje slobodnih ruku.

Vrhunski motori
Renault TALISMAN INITIALE PARIS dostupan je sa sledećim motorima:
- benzinski - ENERGY TCe 200 (sa sedmostepenim menjačem EDC),
- dizel - ENERGY dCi 130 (sa šestostepenim ručnim ili EDC menjačem),
- ENERGY dCi 160 (sa šestostepenim menjačem EDC).

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman

Odlike koje će privući nove poslovne kupce

Renaultova nova velika limuzina poseduje sve odlike kojima će privući poslovne kupce, među ostalim i privlačan, jedinstven izgled. Renault je Talisman opremio tehnologijom koja se obično nalazi u modelima više klase.
Luksuzan dizajn, i za vozače i firme koje predstavljaju.

- Najniža potrošnja goriva i emisije CO2 u segmentu
- Vozna svojstva bez premca u klasi, sistemi MULTI-SENSE i 4CONTROL sa elektronskom kontrolomrada amortizera postavljaju nova merila užitka i sigurnosti u vožnji.
- Dug spisak sistema za pomoć u vožnji, uključujući i sistem za pomoć pri parkiranju, prava su pomoć vozačima koji prelaze mnogo kilometara.
- Izuzetno udobna sedišta Renaulta Talisman i prostrana unutrašnjost čine ga prostranim i praktičnim saputnikom.
- Najveća zapremina prtljažnika u klasi: 608 dm3 (VDA). Zadnja klupa ima otvor za skije.
- Inovativna tehnologija poput tableta R-LINK 2® koji poboljšava udobnost u vožnji: brz pristup informacijama i upravljanje brojnim funkcijama vozila (sistemom MULTI-SENSE, ambijentom unutrašnjosti, sistemom za pomoć u vožnji), sistemom za navigaciju sa informacijama o saobraćaju, povezivosti sa multimedijalnim uređajima (telefonom, MP3 playerom) i aplikacijama prilagođenim upotrebi u automobilu.
- Renault je povećao napore kako bi zagarantovao funkcionalnu i vizuelnu postojanost i izdržljivost.

Ponuda dodatne opreme koja odgovara različitim potrebama
Ponuda Renaultove dodatne opreme vlasnicima omogućava personalizaciju Talismana (izgled, udobnost, zaštita, prievoz prtljage i multimedija). U ponudi su čak i kožni proizvodi s potpisom INITIALE PARIS.


Popis originalne, posebne dodatne opreme dostupne za Renault Talisman uključuje:
- spojler koji će istaći njegov sportski karakter;
- aluminijumske naplatke od 17 do 19 inča u različitim bojama;
- tepih prtljažnika od gume i tkanine koji se može okrenuti i zaštitni rezervoar;
- zaštitne pragove i lajsne vrata i prtljažnika za zaštitu pri ulasku, izlasku, odlaganju i vađenju prtljaga,
- kuku za vuču koja se može sakriti; komunicira sa kontrolom stabilnosti prikolice integrisanim u ESP,
- aluminijumske krovne nosače QuickFix opremljene zaštitnom bravom. Pričvršćuju se za okvir vrata i mogu se jednostavno postaviti ili ukloniti bez upotrebe alata.

Spisak dodatne opreme uključuje sedišta, suncobrane, nosač za skije, lance za točkove, krovnu kutiju, nosač bicikala, vešalice za odeću koje se postavljaju na naslone za glavu, držač tableta s ekranom osetljivi na dodir, premium audiosistem FOCAL itd.

 

Renault Talisman dimenzije

Renault TalismanRenault TalismanRenault Talisman
Renault Talisman - tehničke karakteristikeRenault Talisman - tehničke karakteristikeRenault TalismanRenault TalismanRenault Talisman


Ime i prezime
Komentar