Renault Trezor električni GT automobil

09. Nov 2016

Renault Trezor

 

Trezor, električni kupe s dva sedišta, deo je obnove dizajna marke koju je Renault predstavio dizajnerskom studijom DeZir 2010. godine i preneo je u serijsku proizvodnju počevši od novog modela Clio 2012. godine.

Studija DeZir je svojim izrazito snažnim dizajnom i strastvenom crvenom bojom karoserije označila prvi stepen – zaljubljenost – dizajnerske strategije koja se zasniva na životnom ciklusu. Trezor ide korak dalje jer simbolizuje emocionalnu zrelost i osećaj posvećenosti .

Trezor tako odražava zrelost Renaultovog dizajniranja koji je od 2014. godine u Evropi postao glavni faktor pri odlučivanju kupca za kupovinu jednog od vozila ove marke.

 

Trezor ima nove dizajnerske poteze Renaulta s elementima koje imaju svi modeli iz redovne ponude; to su tople, jednostavne i senzualne linije, prednji deo s prepoznatljivim identitetom marke i svetlosni pečat u obliku slova C.

 


“Renault sada ima potpuno obnovljenu i proširenu paletu dopunjujućih modela, od kojih svaki ima svoj prepoznatljiv identitet. Dizajnerskom studijom Trezor, obnovu nastavljamo pokretanjem nove priče životnog ciklusa. Ova dizajnerska studija nudi izrazitu slobodu i utire put trendovima koji će verovatno biti karakteristični za naše buduće modele. Ove trendove možemo da sažmemo u dve kategorije: French Design i Easy Life” (tj.: francuski dizajn i pojednostavljen život).


Laurens van den Acker, direktor Renaulta za industrijski dizajn


Trezor iznenađuje crvenim staklima i inovativnom karoserijom od kompozita s karbosnkim vlaknima i kontrastnim površinama.

 

Ova karoserija, izglačana i satenska, odražava dinamičan karakter automobila. Zadnji deo se sastoji od šestougaonih površina koje ukazuju na sportski temperament Trezora i njegovu tehnološku savremenost.

Metalik boja obezbeđuje da Trezor ima posebno elegantan i zaštitnički izgled. Silueta Trezora ima sve klasične karakteristike GT automobila.

 

Renault TrezorRenault TrezorRenault Trezor

Poklopac motora s otvorom za dovod vazduh u obliku pčelinjeg saća odražava strukturu zadnjeg dela automobila. Ovi šestougaoni oblici obezbeđuju promenljivu geometriju otvora za dovod vazduha, čiji pokreti daju Trezoru živahan izgled i odaju utisak, kao da automobil diše.

Na levoj strani karoserije umesto poklopca rezervoara za gorivo je analogni indikator koji pokazuje stepen napunjenosti automobila. Ovaj detalj prikazuje dizajnersku autentičnost, jer koristi tradicionalne elemente sportskih automobila.

Pozadi, Trezor ima odlučan moderan svetlosni pečat s optičkim vlaknima i crveno lasersko svetlo. Ova vlakna koja izgledaju kao konopac obezbeđuju jasno i prepoznatljivo osvetljenje. Kočenje automobila zbog uvrtanja i klasifikacije optičkih vlakana pruža zanimljiv vizuelni efekat s živahnim svetlom.

U Trezoru je snažno naglašen razvoj dizajna unutrašnjosti. Putnički prostor je s potezima budućnosti: autentičnost i savremenost.

Dizajn je topao i senzualan, a crvena boja ima dominantnu ulogu. Naglašeno je uživanje u vožnji, čemu doprinose plemeniti materijali kao što su drvo i koža. Prostor oko vozača je spoj zanatskih veština i tehnologije, u duhu najboljih francuskih tradicija, koje nude uvid u još pročišćeniju i prefinjeniju unutrašnjost budućih modela Renault, koji će ponuditi takođe i najsavremenije povezivanje.

Crvena stakla su veza između unutrašnjosti automobila i njegove spoljašnjosti i pružaju prijatno toplu osvetljenost prostora za putnike.

 

Renault TrezorRenault TrezorRenault Trezor


Jedina vrata Trezora se podižu slično kao poklopac kutije za nakit.

Visok samo 1.080 milimetara, Trezor putnika poziva da prekorači bočnu stranicu i uđe u njega. Ovaj način ulaska koketira sa starijim trkačkim automobilima u kojima se vozač osećao kao jedno s automobilom. Sportski i senzualan način ulaska naglašava i obloga gornjeg dela stuba od crvene kože. Podseća na sedlo, jer putnicima pri ulasku daje osećaj da su zajahali konja. Ulazak je još lakši zahvaljujući naslonima za glavu koji se automatski naginju nazad.

Trezor pri ulasku nudi još jedno iznenađenje: instrument tablu od crvenog drveta, čiji deo je takođe prostor za prtljag u prednjem delu automobila.

Po meri izrađeni koferi su pričvršćeni kožnim kaiševima i dočaravaju plemenitu kulturu putovanja.

Zaobljeno dizajnirana sedišta po uzorima iz sveta nameštaja stvaraju gostoljubiv i udoban putnički prostor. Presvučena glatkom tamnocrvenom kožom predstavljaju prefinjenost i eleganciju kožne galanterije.

Instrument tabla je plod saradnje sa francuskom kompanijom KEIM-cycles, koja je poznata po izuzetnosti svojih po meri izrađenih drvenih okvira za bicikle.

Korišćenjem izuzetno preciznog postupka, koga su razvili u KEIM-cycles, instrument tabla je napravljena od tankih slojeva jasenovine. Tako sastavljena celina ima sličnu tvrdoću i otpornost kao proizvod od modernih kompozita, a istovremeno naglašava strukturne odlike drveta, koji je lagan, jak, organski i topao.

Prefinjena instrument tabla s velikim ekranom osetljivim na dodir naglašava savremenost i visok tehnološki karakter unutrašnjosti.

 

Renault TrezorRenault TrezorRenault Trezor

 

Trezor utire put električnim sportskim automobilima. Motor nadahnut Renaultovom stručnošću u proizvodnji električnih automobila.


Osim što se ističe kao pionir električne mobilnosti i pozicijom najvećeg evropskog proizvođača električnih automobila, Renault direktno doprinosi razvoju trka automobila na potpuno električni pogon učestvovanjem u prvenstvu Formule E. Motor Trezora potiče iz Renaulta e.dams, dvostrukog svetskog prvaka Formule E u konkurenciji konstruktora.

Zahvaljujući snazi od 260 kW (350 KS) i najvećem obrtnom momentu od 380 Nm ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde. Trezor je opremljen sa dve baterije od kojih svaka sadrži sopstveni rashladni sistem potpomognut prilagodljivim usisnikom vazduha koji je postavljen na poklopcu motora.

Renault TrezorRenault TrezorRenault Trezor

Trezor je opremljen i sistemom za obnovu električne energije prilikom kočenja, inspirisan tehnologijom iz Formule E.

Zahvaljujući odvojenom smeštaju baterija, jedna se nalazi napred, a druga pozadi, Trezor se odlikuje optimalnim rasporedom mase. Pogon na zadnje točkove obezbeđuje efikasniji prenos snage na podlogu za veće uživanje u vožnji.
Proporcije Trezora takođedo pri nose uživanju u vožnji. Široki tragovi točkova (2.048 mm napred, 2.106 mm pozadi) i međuosovinsko rastojanje (2.776 mm) poboljšavaju prijanjanje, a ultra-niska karoserija poboljšava aerodinamične karakteristike i obezbeđuje koeficijent otpora vazduha (Cd) od samo 0,22. Težište automobila takođe je vrlo nisko (visina voznog sistema: 25 cm) za veću stabilnost i manje naginjanja karoserije.

Kako bi se povećao radijus kretanja i performanse inženjeri su posebnu pažnju posvetili smanjenju mase. Platforma se sastoji od središnje ćelije napravljene od karbonskih vlakana povezanih s cevastim čeličnim okvirima napred i pozadi. Monokok i vrata izrađeni su takođe, od karbonskih vlakana. Zahvaljujući tome Trezor je spektakularni GT (dužina: 4.700 mm / širina: 2.180 mm / visina: 1.080 mm), a masa iznosi samo 1600 kg.

Trezor je opremljen posebno razvijenim pneumaticima Continental® postavljenim na 21-inčne naplatke napred i 22-inčne naplatke pozadi Deo gazne površine čini uzorak osmišljen za bolje odvođenje vode, a ostatak je potpuno gladak za bolje prijanjanje.

 

Renault TrezorRenault TrezorRenault Trezor


Trezor je opremljen tehnologijama budućnosti koje će da olakšaju život vozačima.
 
Ovim konceptnim automobilom Renault istražuje novi pristup dizajnu armaturne ploče u kojem je središnji element ekran osetljiv na dodir u obliku slova L koji spaja komande armaturne ploče i multimedijski sistem. Ta vrsta ekrana pojačava utisak kokpita aviona, naročito uputstva navigacijskog sistema koja se prikazuju na uspravnom delu ekrana. U Trezoru je upotrebljena najnovija Ultra HD tehnologija. Kombinacijom tehnologije OLED (organske LED diode) i stakla Gorilla® izrađen je tanak zakrivljeni ekran koji za razliku od LED ekrana ne zahteva pozadinsko osvetljenje. Rezultat su vrhunski kontrast i reprodukcija boja, kao i tamnije nijanse crne bez efekta osvetljenja ivica. Čim se uđe u atomobil ekran će da se osvietli kako bi poželeo dobrodošlicu i pozvao vozača da odloži pametni telefon u poseban prostor ispod naslona za ruku. Sistem će odmah da prepozna telefon i da prikaže poruku dobrodošlice. Ceo automobil skenira se elektronskim putem kako bi se obezbedilo da sve radi ispravno.

Interfejs ekrana osetljivog na dodir može da se personaliziuje. Aplikacije pametnog telefona prikazaće se na ekranu multimedijskog sistema, a vozač može da izabere widgete koje želi da koristi na ekranu iza upravljača. Taj moderan, ali jednostavan iterfejs dokaz je Renaultove predanosti stvaranju vozila u kojima se putuje intuitivno i s uživanjem.

Renault TrezorRenault Trezor

Autonomni način vožnje omogućuje da vozač ostane povezan u vožnji

Renaultov sistem Multi-Sense u konceptnom automobilu Trezor nudi izbor tri načina vožnje: neutralan, sportski i autonomni. Kad je automobil u autonomnom načinu rada, spoljni svetlosni potpis automobila menja se i proteže do bočnih i zadnjih logotipa kako bi drugim učesnicima u saobraćaju dao do znanja da je upravljanje automobom preuzeo sam automobil.

Upravljač napravljen od dve aluminijumske cevi presvučene kožom u autonomnom načinu rada izvlači se u širinu. Ovaj pokret poput otkrivanja filmskog-platna predstavlja korak u potpuno novi svet putovanja. Kad je upravljač u takvoj konfiguraciji vozač ima panoramski pregled armaturne ploče. U tom načinu rada Trezor putnicima omogućuje da vreme provedeno u automobilu iskoriste kako bi ostali povezani. Vozač i putnik mogu da zajedno gledaju film, igraju igrice ili pregledaju fotografije...

Renaultov je cilj da nakon 2020. godine tehnologija autonomne vožnje koja neće zahtevati od vozača da gleda put i drži ruke na upravljaču postane dostupna po pristupačnim cenama.


Ime i prezime
Komentar