Renault vodi u prvenstvu Formula E

24. Dec 2014

Renault e-Prix

Trka za ePrix Punte del Este kratku istoriju FIA prvenstva Formule E obogatila je najvećim do sada prosečnim brzinama u najboljem kvalifikacionom krugu i najbržem krugu trke kao i u čitavoj trci. Uska ulična staza u urugvajskom priobalnom gradu zbog svoje neravne i prašnjave površine vozačima bila je popriličan izazov, a usto su, kao i uvek, morali da se nose i sa upravljanjem energijom. Svim tim parametrima ovog puta najbolje je vladao Sebastien Buemi, koji je ekipi e.dams-Renault obezbedio prvu ovogodišnju pobedu.

 

Tri nedelje posle trke za malezijski ePrix u Putrajayi ekipe i vozači što se takmiče u prvenstvu Formule E okupili su se u Urugvaju, jednoj od zemalja s najrazvijenijom zaštitom okoline, na trećoj ovogodišnjoj trci.

 

Stručnjaci Renault Sporta, koji i dalje nastoje da optimalno podese bolide, u Punti del Este susreli su se s novom stazom i novim izazovima, među kojima i prašnjavom i vrlo raznolikom površinom staze kao i visokim temperaturama.

 

Zahvaljujući konstrukciji bolida pod kontrolom Renault Sporta, rad uložen u stalno unapređivanje pouzdanosti, najveću moguću bezbednost i efikasnost bolida Spark-Renault SRT01_E gledaocima je na dan trke omogućio spektakularnu sportsku predstavu uprkos teškim uslovima.

 

Čvrstoća tih jednoseda došla je do izražaja kada je Jean-Eric Vergne (Andretti Autosport) ostvario najbolje vreme kvalifikacija sa do sada najvećom prosečnom brzinom u prvenstvu (131,4 km/h), premda je u tom krugu lagano o u sigurnosni zid.

 

Kad su se ugasila startna svetla, Nelson Piquet Jr. (China Racing) preoteo je vodeće mesto nekadašnjem vozaču prvenstva World Series by Renault, ali on se vratio na čelo u trinaestom krugu. Francuza su zatim prestigli Nick Heidfeld (Venturi) i Sebastien Buemi (e.dams-Renault), ali Nemac je kažnjen jer pri zameni bolida nije poštovao propisano najmanje trajanje zadržavanja u boksu. U pretposlednjem krugu Sebastien Buemi vođstvo je branio od Jean-Erica Vergnea, ali Vergne je na kraju bio prisiljen da odustane. Švajcarac je tako osvojio prvu pobedu ekipe e.dams-Renault kojom se ona popela na vrh ukupnog ekipnog poretka. Nelson Piquet i Lucas di Grassi (Audi Sport ABT), još uvek vodeći u poretku vozača, osvojili su druga dva stepenika pobedničkog postolja.

 

Sledeća trka vozi se 10. januara 2015. godine u Argentini za ePrix Buenos Airesa.

 

Eric Pasquier, Renaultov direktor marketinga za region Amerika, rekao je: „Urugvaj je među najnaprednijim američkim državama kada je reč o zaštiti okoline. Zbog toga je bilo potpuno razumljivo da se u Punti del Este organizuje trka za ePrix. Bila je to prva trka za ePrix u jednoj od Amerika, a već u januaru sledi druga, u Buenos Airesu. Promovisanje tehnologije električnih automobila trkama jedinstvena je prilika koja nam omogućuje i da dokažemo da je Renault lider u toj oblasti, bilo na pistama, bilo van njih. Naš urugvajski uvoznik Santa Rosa snažno je uključen u promovisanje automobila ZE. U julu je državnoj elektrokompaniji isporučeno 30 Kangooa ZE, a na pomolu je i novi ugovor. Prodaja električnih vozila postupno raste na celom ovom području, a naša su vozila već na ulicama Brazila, Čilea, Kolumbije, da spomenem samo neke.”

 

 

Ukupni poredak ekipa

 

1. e.dams-Renault             64 boda

2. Audi Sport ABT               62

3. Virgin Racing                  54

4. Dragon Racing              36

5. Andretti                            33

6. Mahindra Racing           26

7. China Racing                22

8. Trulli                                12

9. Amlin Aguri                      6

10. Venturi                            3

 


Ime i prezime
Komentar