Seat Experience Day u Srbiji

21. Jun 2017

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience

 

 

Demonstracija sportskog DNK

 

i španskog temperamenta



Postoje automobilske marke, poput španskog Seat-a (Sociedad Española de Automóviles de Turismo) čije modele karakterišu zavidan kvalitet i dopadljiv dizajn, ali tržišno nisu pozicionirane kako bi se očekivalo. Automobili proizvedeni Martorellu nastaju u saradnji sa nemačkim Volkswagenom, koji je većinski vlasnik, međutim od ostalih modela ove velike familije izdvaja ih sportska dimenzija koju španci uspešno unapređuju. Zato je i razumljivo da su u svom pohodu po evropskim zemljama nazvanom Seat Driving Experience u prvi plan stavili autosport oličen i liku sutomobilističkog asa Jordi Genea. Prva destinacija je Srbija, gde su priliku da voze nekoliko verzija Ibize FR, Leona St Cupra i Atece FR kako na stazi, tako i na off road poligonu i u redovnom saobraćaju po lokalnim putevima Srema imali domaći i novinari iz susednih zemalja. Kako smo saznali od Jelene Subotić, marketing i PR menadžera Seata, ovo je prvi put da je Seat organizovao neku manifestaciju ovakvog karaktera van granica Španije.

Sve je 21. juna počelo elegantnim doručkom u beogradskom hotelu Crown Plaza, nastavilo se na NAVAK stazi u Subotištu i okolini, a završilo se glamuroznom večerom u Restoranu 1905.

Seat Experience Day održan je u organizaciji matične fabrike i kompanije Porsche SCG koja je od svog osnivanja 2004. godine pored brendova Volkswagen, Audi i Porsche generalni uvoznik i programa Seat za Srbiju i Crnu Goru.
 

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience

Ovaj događaj prvi je takve vrste kada je u pitanju prisustvo španske marke na ovim prostorima. U dinamičnoj prezentaciji raznih Seat modela i njihovih mogućnosti u svim uslovima vožnje prisustvovali su novinari iz medija sa prostora čitavog Balkana. Jordi Gene, test vozač Seata i bivši učesnik Svetskog šampionata turističkih automobila, svojim prisustvom je akcentovao sportsku notu španske fabrike automobila, koja je do sada bila nedovoljno afirmisana na našem tržištu.

Seat, jedina španska automobilska kompanija, osnovana je sada već daleke 1950. godine. U svojim počecima, Seat se oslanjao na modele i tehnologiju Fiata. Nakon razlaza sa Fiatom, 1982. godine započeto je preuzimanje od strane Volkswagens AG, nakon čega su usledili brojni uspešni modeli, na prvom mestu Ibiza koja je postala gotovo sinonim španskog proizvođača.

U uvodnim predavanjima novinari su upoznati sa promenama na poslednjoj, petoj generaciji Ibize i velikim naporima koji se ulažu da Seat postane što značajniji igrač na evropskom automobilističkom tržištu. Takođe, prezentovani su i prodajni rezultati Seata koji pokazuju konstantni rast u poslednjih nekoliko godina.

Nakon kraćeg brifinga počelo je i upoznavanja sa modelima Seat u realnim uslovima. Na NAVAK stazi omogućena je test vožnja performantnog Leona u karavan verziji Cupra oznake. U Seatovoj nomenklaturi ova oznaka ukazuje na najsnažniji fabrički dostupan agregat. Ispod poklopca motora nalazio se dvolitarski turbo benzinski agragat sa 300 KS koji je preko sjajnog DSG šestostepenog menjača prenosio snagu na sva četiri točka. Pomenuta kombinacija definitivno predstavlja savršen recept za uživanje, potentni i eksplozivni agregat kome nije problem ni da se zavrti na 6.500 obrtaja u minuti u sadejestvu sa brilijantnim DSG menjačem obezbeđuje zaista vrhunske performanse. Prema navodima proizvođača, maksimalna brzina ograničena je na 250 km/h elektronskim putem, a ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h odvija se za svega 4.9 sekundi. I zaista, može se reći da je bilo pravo uživanje voziti snažni Seat kroz sve krivine staze, uz jedan dugačak pravac na kome je mogla da se  dostigne brzine od 200 km/h.

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience

Karavan brzih Seata predvodio je upravo Jordi Gene u svom trkačkom Leonu ST, koji je sa 350 KS i olakšanom karoserijom lako vladao situacijom na stazi. Takođe, potrebno je pohvaliti i snažne kočnice, kao i oslanjanje koje nije pokleklo ni u jednom trenutku pred jako zahtevnim zadacima koji su bili postavljani pred njega. Upravljač je direktan i veoma informativan u svom radu. Zaista, na ovom mestu mogu da se izreknu sve pohvale na račun Seatovog sportskog odeljenja Seat Sport koje je odradilo vrhunski posao u razvoju poslednje generacije Cupre.

Nije na odmet ovom prilikom da se pomene kako je za upravljačem Leon Cupre na čuvenom krugu u Nirburgringu upravo Jordi Gene postavio rekord, ali u modelu sa pogonom na prednjoj osovini. Prisutnim novinarima, sa viškom adrenalina u krvi, pružena je jedinstvena prilika da ih po stazi u svom Seatu Leon ST provoza upravo Gene. Doživljaj je zaista neponovljiv i jedinstven, i možemo slobodno da kažemo, neuporediv sa bilo čim. Kombinacija vrhunskog vozača, ogoljenog sportskog automobila sa zaštitnim kavezom i zahtevna staza bili su dobitna kombinacija za uživanje za sve ljubitelja oktana i velkih brzina.
 

 

Jordi Gene

 

Jordi Gene Guerrero

Jordi Gene Guerrero je rođen 5. decembra 1970. godine u Sabadellu, Španija. Bogatu automobilističku karijeru je započeo kao državni prvak Španije u kartingu 1986. godine, nakon čega je osvojio šampionat u Fiat Uno takmičenju, ali i u španskoj Formuli Ford. Potom je usledilo takmičenje u britanskoj Ford formuli, kao i već 1989. godine u F3 šampionatu u Velikoj Britaniji. Višegodišnju sportsku karijeru u šampionatima turističkih vozila je prekinuo kratkotrajnim izletom 1998-1999 godine u Evropski šampionat kamiona. Početak 21. veka obeležili su njegovi nasautomobila gde se zadržao sve do 2012. godine. Nakon toga prestao je sa zvaničnim takmičenjima i postao je oficijelni test vozač Seata.

Jordi je inače stariji brat poznatijeg Marc Gene-a, koji je u svojim nastupima stigao i do Formule 1 i test vozača Ferrari F1 tima.

 



Nova nada prodaje Seata svakako je i njihov prvi SUV - Ateca. Ona se nadmeće u sve pretrpanijem segmentu u kome su donedavno neprikosnoveni bili modeli Qashqai i Tiguan. Ipak, vremena se menjaju, tako da je španski proizvođač želeo da predstavi svog takmaca u ovom rastućem segmentu. Ateca je javnosti prezentovana na Salonu automobila u Parizu prošlog septembra. Automobil sa najbolje iskorišćenim prostorom za putnike, na neasfaltiranim poligonima NAVAK centra pokazao je da može da se snađe i na lošijim podlogama i zahtevnim usponima. Dovoljno je bilo da se samo selektor pogona postavi u offroad položaj, kako bi se aktivirala kontrola silaska nizbrdo (HDC) i Ateca se lagano transformiše u pravo terensko vozilo. Zahvaljujući kamerama koje se nalaze na prednjem i zadnjem delu, kao i u spoljnim retrovizorima, moguće je manevrisanje na tesnim mestima, pri čemu se mogućnost oštećenja karoserije zaista svodi na minimum.

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience

Zdušnu pomoć 4Motion pogonu pružao je dvolitarski TDI agregat i DSG menjač koji su Atecu vodili sigurno kroz sve prepreke. Ateca je zaista, bez većeg napora; prošla kroz „twister“ gde su novinari imali priliku da se uvere u sposobnosti pogona na sva četiri točka i moduse poboljšanja trakcije točkova koji imaju kontakt sa podlogom. Takođe, ni veoma strmi usponi nisu predstavljali problem dvolitarskom dizelašu pozamašnog obrtnog momenta, kao ni strme nizbrdice na kojima je HDC sistem autonomno održavao brzinu silaska. Prolaskom kroz bazen sa vodom uverili smo se da Ateca može po potrebi da se snađe i u ovim uslovima, tako da joj manji šumski potok nikako neće predstavljati prepreku.

Druženje sa novom generacijom Seat Ibize pružilo nam je priliku da se uverimo u mogućnosti nove MQB A0 platforme, koja je razvijena u Volkswagenu i koja će da se koristi za novi Polo. Ipak, priliku da je prvi isproba dobio je upravo Seat u svojim modelim Ibiza. Nova platforma, uz neizmenjene spoljne dimenzije u odnosu na četvrtu generaciju, garantuje više prostora za putnike i prtljag, kao i bolja dinamička svojstva. Za probnu vožnju bile su dostupne tri Ibize, u FR paketu opreme, koji kod Seata označava laku, ali ne i ultimativnu sportsku notu, koja je ipak rezervisana za Cupra modele. Bilo kako bilo, ispod haube se nalazio Volkswagenov benzinski agregat poslednje generacija zapremine 1,5 litara, sa direktnim ubrizgavanjem benzina i turbinom pokretanom izduvnim gasovima (TSI). Kao rezultat dobijeno je zdravih 150 KS, koji uz pomoć šestostepenog manuelnog menjača preciznih i kratkih hodova garantuju zabavnu i dinamičnu vožnju. Dovoljno je samo da kazaljka obrtomera bude iznad 2.500 obrtaja u minuti i zabava može da počne. Odlučan pritisak na papučicu akceleratora rezultuje gotovo momentalnim ubrzanjem, pri čemu motor ne gubi dah sve do samog crvenog polja. Na pravcu je veoma lako „dohvatiti prohibicijske brzine“, za koje se gubi dozvola – barem privremeno, tako da je sa Ibizom FR potrebno imati dozu opreza. Preticanja su laka i gotovo trenutna, oslanjanje je očekivano nešto tvrđe, čemu doprinose i niskoprofilni pneumatici i naplatci od 18 inča. Upravljanje je direktno, kočnice su snažne. Prilikom vožnje ispod 2.000 obrtsjs u minuti, sa blago pritisnutom pedalom akceleratora i u najvišem stepenu prenosa, elektronska jedinica upravljanja radom motora „isključuje“ dva cilindra radi uštede goriva. I zaista, potrošnja do nekih 100 km/h po putnom kompjuteru je oko pet litara na pređenih 100 km. Prosek koji je stajao na bordu bio je oko osam litara, što ukazuje ipak da je ovaj motor štedljiv obzirom da je veći deo vožnje proveo u višim obrtajima.

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience

Statični deo prezentacije predstavljali su modeli iz Seatove istorije. Sve četiri generacije Ibiza podsetile su prisutne na dugu tradiciju, koja je kod nas nažalost nedovoljno poznata, jer upoznavanje sa Seat modelima na našim prostorima svodilo se oduvek na polovne modele iz uvoza. Takođe, tri generacije Leona pokazale su da i Seatov predstavnik u C segmentu ima svoje bogato nasleđe.

Seat u poslednje vreme beleži sjajne prodajne rezultate. Perjanica prodaje svakako je model Leon, koji u svojoj trećoj generaciji postavlja nove „lične“ rekorde – 2016. godine prodato je 165.000 jedinica, što je povećanje za oko 3% u odnosu na prethodnu godinu. Modelom Ibiza, Seat želi da se vrati u borbu za vrh B segmenta, gde su oduvek krunu nosili nemački ili francuski modeli. I najzad, model Ateca nešto je što španskoj fabrici obećava uspeh na tržištu jer prati toliko željenu formu SUV modela.

Na prezentaciji smo imali priliku da upoznamo jednu za nas sasvim novu stranu Seata. Sportski duh modela iz Martorella više nije rezervisan samo za kupce nekih drugih tržišta, već je približen i prostorima Balkana. Ono što je neophodno to je da uvoznik „približi“ modele Seata domaćim kupcima, u prvom redu cenom, jer su modeli Leon trenutno cenovno pozicionirani iznad Golfa sa identičnim motorima i opremom, ne računajući akcijske cene. Pored cene, potrebno je i da se proširi paleta pogonskih jedinica, jer bar kada je Leon u pitanju, sve se svodi na dva benzinska agregata (1.2 TSI 110 KS i Cupra 300 KS) i jedan dizel (2.0 TDI 150). Ako ništa drugo, potrebno je da se pogleda šta radi „sestrinska“ Škoda sa modelima Octavia, mislimo da bolji recept nije potreban. Seat zaslužuje da njegove modele više srećemo u saobraćaju na putevima i u gradovima Srbije.

SEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving ExperienceSEAT Driving Experience


Ime i prezime
Komentar