SEAT smanjio uticaj na životnu sredinu

10. Jun 2020

Seat fabrika


Marka SEAT posvećen je zaštiti životne sredine i u 2019. godini nastavio je aktivno da radi na postepenom smanjivanju uticaja svojih aktivnosti na životnu sredinu. Ovaj proizvođač automobila uspešno je smanjio svojih pet glavnih ekoloških pokazatelja koji se odnose na proizvodnju za 43 odsto, uključujući potrošnju električne energije i vode, stvaranje otpada i isparljivih organskih jedinjenja i emisiju ugljen-dioksida. Kompanija tako čini ogroman korak ka ostvarenju ciljeva za 2025. godinu, u nameri da smanji svoj uticaj na životnu sredinu koji je posledica proizvodnje za 50 odsto u poređenju sa 2010. godinom.

Konkretno, otkad je marka SEAT pokrenula ofanzivu na životnu sredinu pre punih deset godina, uspela je da smanji potrošnju električne energije i vode za 26 odsto, popravi upravljanje otpadom za 58 odsto i smanji emisiju isparljivih organskih jedinjenja za 23 odsto. Takođe, marka je smanjila emisiju ugljen-dioksida koja se stvara u proizvodnji za 65 odsto. U 2019. godini kompanija je investirala 27 miliona evra u inicijative za zaštitu životne sredine.

Dr. Christian Vollmer, potpredsednik marke SEAT zadužen za proizvodnju i logistiku, rekao je: "Marka SEAT ima vrlo jasne ciljeve kada je reč o zaštiti životne sredine. Zato već dugi niz godina radimo na tome da smanjimo uticaj naše kompanije na životnu sredinu. U 2010. godini uspeli smo da smanjimo svoj uticaj na životnu sredinu za 43 odsto i smanjimo emisiju ugljen-dioksida iz proizvodnje za 65 odsto. Naš cilj je da postignemo još bolje rezultate iz dana u dan i na taj način doprinesemo zaštiti naše planete. "
 
Tokom 2019. godine kompanija se fokusirala na sprovođenje mera za smanjenje količine nastalog otpada i efikasnije upravljanje svim proizvedenim otpadom. Da bi se to postiglo, u svim fazama proizvodnje uvedene su različite mere, zasnovane na sveobuhvatnom pristupu, u rasponu od smanjenja količine nastalog otpada do njegovog kasnijeg recikliranja i upotrebe. Kao rezultat toga, marka SEAT smanjila je količinu nastalog otpada za 38,5 odsto u samo godinu dana, postigavši smanjenje za 58 odsto u odnosu na 2010. godinu, a količina otpada koja se odlaže smanjila se za dva kilograma po proizvedenom vozilu.

Među merama sprovedenim u 2019. godini, najistaknutije su smanjenje ambalaže proizvoda i kartona namenjenih odlaganju ili poboljšanju odvajanja i tretmanu otpada kako bi se osigurao njegov oporavak i zamena plastičnih boca za jednokratnu upotrebu onima za višekratnu upotrebu. Kompanija ih je distribuirala svojim zaposlenima kako bi doprinela smanjenju količine 22 tone otpadne plastike koja se stvara svake godine.

Tokom 2019. godine, španski proizvođač automobila pokrenuo je nekoliko programa usmerenih na smanjenje emisije ugljen-dioksida i postizanje veće energetske efikasnosti, na primer, projekat za obnavljanje energije iz dimnjaka peći za sušenje laka. To rezultira godišnjom uštedom od 11,7 GWh u pogledu potrošnje prirodnog gasa, što je izjednačeno sa potrebama skoro 2.400 španskih domaćinstava tokom godine. Zahvaljujući ovom planu, godišnja emisija ugljen-dioksida smanjena je za 2.400 tona.
 
Lakirnica je takođe jedno od područja gde je uspešno uvedeno nekoliko inicijativa za štednju, uključujući obnavljanje vode koja se koristi za prskanje vozila lakom. Nakon što se voda odvoji i pročisti, vraća se procesu u potpuno zatvorenom krugu.

Takođe, u cilju očuvanja biološke raznolikosti, zaposleni u kompaniji zasadili su drveće na ušću reke Liobregat. Ova inicijativa deo je projekta obnove prirodnog staništa na lokalitetu za zaštitu ove reke, oblasti u blizini dva proizvodna pogona SEAT-a: SEAT Barcelona i SEAT Componentes.

Ekološka dimenzija jedan je od temelja strategije održivosti marke SEAT. U okviru toga 2010. godine pokrenut je Ecomotive Factory, plan čiji je cilj što veće smanjenje uticaja fabrike SEAT u Martorellu na životnu sredinu. Danas je briga o planeti još važnija u okviru globalne korporativne misije Move to Zero, čija je namera da se smanji uticaj svih proizvoda i rešenja mobilnosti na životnu sredinu tokom njihovog životnog veka, od nabavke sirovina i proizvodnje sve do kraja njihovog korisnog veka trajanja. To će da obezbedi da ekosistemi ostanu očuvani, a time će da se stvori i pozitivan efekat kako na životnu sredinu tako i na društvo. Projekt Move to Zero u skladu je s predanošću održivosti kako čitave kompanije tako i Volkswagen koncerna, čiji je cilj postizanje ekoloških ciljeva postavljenih u Pariskom sporazumu o klimatskim promenama. Zajednički dugoročni cilj do 2050. godine je da postanu kompanija s nultom stopom karbonskih emisija, a kada je reč o pojedinačnim proizvodnim oblastima, do 2025. godine da smanje ekološki otisak za 50 odsto u poređenju s vrednostima iz 2010. godine. Godine 2019. taj je uticaj već bio smanjen za 43 odsto.


Ime i prezime
Komentar