Seat predstavio osveženu Atecu

16. Jun 2020

Seat AtecaSeat Ateca

Od pokretanja Atece 2016. godine Seat je prodao više od 300.000 primeraka, od čega 100.000 u 2019. godini. Ovi brojevi jasan su razlog zašto Španci nisu našli za potrebno da ga do sada osveže.

Rezultat su relativno uzdržane kozmetičke korekcije spoljašnjosti, koje stvarno uključuju samo “peglanje starosnih bora”. Promene su uočljive na prednjim i zadnjim branicima, poklopcu motora, prednjim svetlosnim grupama i kombinovanim zadnjim svetlima. U slučaju bogatijih paketa opreme, dodati su dinamički trepereći pokazivači pravaca. Izmene na zadnjoj strani zaokružene su različito oblikovanim otvorima za izduvne gasove i modifikovanim natpisom Ateca. Pored novih nijansi boja karoserije, obnovljena Ateca biće dostupna i sa naplatcima prečnika od 17 do 19 inča. Zanimljivo je da su korekcije dizajna eksterijera sobom donele i za 18 milimetara veću ukupne dužinu automobila, koja je na taj način porasla na ukupno 4.381 milimetar.
 
Redizajn modela uveo je i promenu u paketima opreme, pošto je bivši najbolji Xcellence paket prtvoren u novi Xperience paket koji pokušava da automobil učini još više premijum. U tu svrhu upotrebljeni su srebrni akcenti na donjim delovima prednjih i zadnjih branika i u srebrnu boju lakirani aluminijumski pragovi.

 

Seat AtecaSeat Ateca

U unutrašnjosti nalazi se standardni 10,25-inčni ekran na kojem su prkazani merači i 8,25 ili 9,2-inčni centralni višenamenski ekran osetljiv na dodir. Obloge i materijali korišćeni u unutrašnjosti, kao i kombinacije boja presvlaka sedišta i drugih elemenata kabine, takođe su redizajnirani.

Nova Ateca, takođe, je ponudila mogućnost bežičnog povezivanja na Apple CarPlay i Android Auto putem takozvanog Full Link sistema. Svežinu Atece dodatno naglašava aktuelni tip USB konektora tipa C (osvetljeni su i lakše se pretražuju noću) i bežičnim punjačem telefona, koji je u standardnoj opremi uključen u sve verzije.

Ponudu motora i dalje formiraju TSI i TDI jedinice u rasponu snage od 110 KS do maksimalno 190 KS. Tu su tri benzinska TSI, i to 1.0 TSI od 110 KS, 1.5 TSI od 150 KS i aktivni sistem za deaktivaciju cilindara tokom rada i dvolitarski TSI od 190 KS.

Asortiman dizel motora čine dva četvorocilindarska 2.0 TDI. Prvi je od 115 konjskih snaga koji zamenjuje prethodni 1.6, dok je drugi verzija od 150 konjskih snaga. Najslabiji motori namnjeni su samo u verziji sa ručnim šestostepenim menjačem i pogonom na prednje točkove, dok su verzije od 150 KS dostupne su i sa ručnim i DSG menjačem i pogonom na dva ili sve točkove. Najmoćnija verzija 2.0 TSI dostupna je samo u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka i DSG menjačem.

Premda je elektrifikacija mnogih modela u Volkswagen grupi u punom zamahu, ona nije predviđena za osveženu Atecu. To znači da, bar za sada, ne može da se očekuje hibridni pogon.

Proizvodnja Atece biće nastavljena u Škodinoj fabrici Kvasini u Češkoj, a prodaja će da počne ovog leta. Španci na promociji nisu govorili o cenama, ali pretpostavlja se da će one da ostanu na nivou pre redizajniranja.


Ime i prezime
Komentar