SEAT je predstavio SEAT MO, svoj novi brend za urbanu mobilnost, na zvaničnoj inauguraciji CASA SEAT, koji bi trebalo da bude pokretač strategije urbane mobilnosti koja je fokusirana na proizvode i usluge mikromobilnosti. Novi proizvodi za mikromobilnost na globalnom nivou su SEAT MO eKick Scooter 65 i SEAT MO eScooter 125, prvi 100% električni SEAT motocikl u 70-godišnjoj istoriji postojanja španske marke.
Seat Minimo revolucija mobilnosti
19. Mar 2019
Električni SEAT Minimó objedinjuje najbolje prednosti automobila i motocikla, sadrži sistem zamene baterija za potpuno punjenje vozila za svega nekoliko minuta, smanjujući operativne troškove deljenja vozila za do 50 odsto. "Predvodićemo strategiju mikromobilnosti Volkswagen koncerna tako što ćemo razvijati ideje i proizvode namenjene putovanju na male udaljenosti" - Luca de Meo.
SEAT čini velik korak napred u okviru svoje strategije urbane mikromobilnosti predstavljanjem modela Minimó na ovogodišnjem svetskom sajmu mobilnih tehnologija Mobile World Congress. On je konceptno vozilo razvijeno kao platforma mobilnosti koje je oličenje vizije urbane mobilnosti sutrašnjice ove kompanije.
Luca de Meo, predsednik uprave marke SEAT objasnio je sledeće: "SEAT Minimó posebno je razvijen kako bi se mogao prilagoditi platformama za mobilnost koje će oblikovati budućnost gradske vožnje, a u okviru koje će saobraćaj biti ograničen i svega će nekoliko operatera moći da ponudi mobilnost. Ovo je rešenje na koje su kompanije za deljenje vozila čekale, model koji će biti ključan za poboljšanu profitabilnost ove vrste kompanija. Koncept koji predstavljamo odgovara na potrebe kako gradske infrastrukture tako i pružalaca usluga deljenja vozila."
Minimó je kreiran kombinacijom najboljih detalja iz oba sveta: sa sigurnošću i komforom automobila, a agilnošću i mogućnošću jednostavnog parkiranja motocikla. Nudeći komforno mesto za dvoje putnika, ovo 100% električno konceptno vozilo razvijeno je sa integrisanim sistemom zamene baterija, kojim se omogućava potpun nivo napunjenosti vozila za svega nekoliko minuta i domet veći od 100 kilometara. Budući da ova vozila nije potrebno odvesti do mesta za ponovno punjenje, ovaj inovativni sistem znači da će se operativni troškovi deljenja vozila efektivno smanjiti za 50 odsto.
Ovo vozilo sa svojih 2,5 m dužine i 1,2 metra širine zauzima 3,1 kvadratni metar prostora u poređenju sa 7,2 kvadratna metra koliko je potrebno standarsnom vozilu, čime značajno smanjuje svoj ekološki uticaj u gradu. Minimó može da se parkira na parkirna mesta za motocikle, a u saobraćajnu traku dvaput bi stao na parkirno mesto koje je inače predviđeno samo za jedan prosečan automobil.
"Minimó je takođe hiper povezano vozilo sa integrisanom 5G tehnologijom koja pruža praktično i besprekorno digitalno korisničko iskustvo na bazi ključa Digital Access i bežične platforme Android Auto na ekranu vozila, a da korisnici svoj smartphone pri tome ne treba da povezuju kablovma ili koriste utikače. Među ostalim funkcijama vozilo, na primer, prepoznaje ima li vozač 16 ili 18 godina kako bi prilagodilo svoju brzinu na 45 ili 90 km/h. Korisnici pri tome pomoću usluge Google Assistant na platformi Android Auto mogu svoj pogled da zadrže na kolovozu i ruke na upravljaču, a da ostanu povezani upravljanjem glasovnim komandama, jednostavno dobiju odgovore na pitanja, obavljaju zadatke i upravljaju medijskim sadržajem", objasnio je de Meo na konferencije za medije.
U tom pogledu veliki korak napred u oblasti povećanja korisničkog iskustva u vozilu Minimó, kompanije SEAT i Android Auto sarađivale su kako bi omogućile potpuno besprekornu, intuitivnu povezivost, u okviru koje korisnik jednostavno može da poziva telefonske brojeve, čita i odgovara na tekstualne poruke ili koristi podržanu navigaciju, medijski sadržaj i komunikacijske aplikacije na ekranu vozila.
Konceptnim vozilom kao što je Minimó marka SEAT namerava da smanji ekološki uticaj vozila u urbanim područjima. Uzevši to u obzir, marka sarađuje sa upravnim telima gradova kako bi dobila uvid u njihove vizije i specifične potrebe.
Kao rezultat ovog zajedničkog poduhvata marka SEAT razmotriće mogućnosti integracije preporuka tela javne vlasti i građana u razvoj vozila kako bi ponudila precizna rešenja koja doprinose zajedničkom cilju - povećanju urbane mobilnosti.
Nakon uvođenja električnog romobila eXS koji je razvilo društvo SEGWAY na tržište i sa međunarodnim predstavljanjem konceptnog vozila Minimó, SEAT je odabran kao vodeća marka unutar Volkswagen koncerna koja će definisati strategiju i nuditi proizvode usmerene na urbanu mikromobilnost.
Prema rečima Luce de Mea: "Mikromobilnost, pojam koji se odnosi na vožnje kraće od 10 kilometara, danas predstavlja oko 60 osto ukupnog saobraćaja. To je značajan potencijalan poslovni sektor za pružaoce usluga mobilnosti. Naša je misija predstavljanje ideja i razvoj proizvoda namenjenih putovanju na male udaljenosti. Koncern Volkswagen i njegove marke koristiće se našim rešenjima širom sveta. SEAT je u najboljoj poziciji da predvodi ovu strategiju, sa jedne strane zbog naše urbane lokacije u velegradu kao što je Barselona, a sa druge strane jer ovaj grad ima dugu tradiciju dizajna i proizvodnje vozila na dva točka."
Kako bi se prilagodila kontekstu promena i uspešno savladala izazov digitalne transformacije kompanije, marka SEAT najavila je za 2019. godinu kreiranje vlastite softverske kuće u cilju nastavka jačanja uspešne mreže IT centara za softverski razvoj koncerna Volkswagen.
Ovaj novi centar zapošljavaće više od 100 stručnjaka i nastojaće da predstavi dve glavne dimenzije u okviru marke SEAT i koncerna Volkswagen. On sa jedne strane promoviše digitalnu transformaciju IT rešenja širom koncerna i povećava efikasnost digitalizacijom procesa. Sa druge strane nastoji da ojača nove poslovne modele koji se zasnivaju na novim konceptima mobilnosti, povezivosti i digitalizacije vozila, u čijem će se središtu nalaziti marka SEAT.
Kompanija traga za najboljim internim i eksternim talentima koji će da doprinesu pozicioniranju ovog centra kao oglednog primera najsavremenije digitalizacije u Barseloni.
Lab Barselona integrisaće se unutar novog centra i nastaviće sa inovacijama u svrhu pronalaska rešenja za bolju mobilnost. Druga nezavisna društva marke SEAT, npr. XMOBA, takođe će delovati na ovoj novoj lokaciji kako bi se iskoristile prednosti svih sinergija. Luca de Meo tim povodom rekao je: "Ovaj novi centar, koji će se nalaziti u Barseloni, potvrđuje predanost kompanije cilju vlastite transformacije iz proizvođača automobila u pružaoca usluga mobilnosti."
Pre tačno godinu dana, povodom prošlogodišnjeg svetskog sajma mobilnih tehnologija Mobile World Congress, marka SEAT održala je nekoliko strateških sastanaka sa rukovodiocima najrenomiranijih preduzeća u tehnološkom sektoru kako bi se istražila i razvila rešenja za urbanu mobilnost koja se baziraju na novim tehnologijama, npr. veštačkoj inteligenciji.
Godinu dana kasnije, na istoj lokaciji, marka SEAT predstaviće uslugu "Mobility Advisor" nastalu u saradnji sa društvom IBM, aplikaciju koja je i dalje u fazi konceptne provere. Ona je dizajnirana za ponudu najbolje alternativne mobilnosti upotrebom veštačke inteligencije na osnovu unosa iz svog okruženja, npr. saobraćajnih obrazaca, navika i preferenci u pogledu mobilnosti korisnika.