Seat Toledo

29. Mar 2013

Toledo je ponovo tu

 

Nova limuzina španskog brenda SEAT predstavlja kombinaciju dizajna i višenamenske vrednosti, dinamičnosti i ekonomičnosti, kvaliteta. Sa dosta prostora, velikom fleksibilnošću i odličnim odnosom cene i kvaliteta, novi Toledo je namenjen kupcima koji traže praktičan automobil, visok kvalitet i pristupačnu limuzinu za celu porodicu, a koji nisu spremni da se odreknu izvrsnog dizajna i uživanja u dinamičnoj vožnji. Svojim jedinstvenim karakteristikama, novi Toledo nastavlja uspeh svojih prethodnika. SEAT je proizveo 860.000 vozila samo za prve dve serije Toleda – uspeh se uvek zasnivao na kombinaciji atraktivnog dizajna i praktičnosti.

Potpuno nova generacija Toleda nastaviće ovaj uspeh kada bude isporučena prvim kupcima, počevši od sredine novembra u Španiji i Portugaliji, a zatim u ostalim zemljama Evrope u 2013.

“Novi Toledo je pravi SEAT, automobil sa jasnim karakterom i standardima visokog kvaliteta,” izjavio je James Muir, predsednik SEAT S.A. “Toledo će napisati nova poglavlja u svojoj uspešnoj istoriji, jer on na jedinstven način predstavlja kombinaciju odličnog dizajna, uživanja u dinamičnoj vožnji sa izuzetnom ekonomičnošću. Ovo je naša ideja savršene limuzine. Naši kupci će reći: Ovo je atraktivan automobil sa atraktivnom cenom!”

 

 

Savršena namena, najnovija tehnologija
Novi Toledo ima dužinu od 4.48 m, ima velika i široka zadnja vrata. Ona otkrivaju prtljažnik koji nudi 550 litara kapaciteta u osnovnoj verziji, koji se može povećati na neverovatnih 1,490 litara sa opcionalnim zadnjim sedištima na sklapanje. Tako Toledo ima kapacitet kao i mnogi karavan modeli. Dugačko međuosovinsko rastojanje od 2,602 mm (80 mm duže u odnosu na Toledo II) omogućava prostranu unutrašnjost i dovoljno prostora za noge za sve putnike; vrata većih dimenzija omogućavaju lak ulazak i izlazak iz vozila.

Kao potpuno novi model, Toledo karakterišu najnoviji motori i menjači iz Volkswagen Grupe. Top modele karakterišu krajnje ekonomični TSI benzinski motori i common-rail TDI dizel motori, a najsnažniji benzinski motor je kombinovan sa 7-stepenim automatskim menjačem sa duplim kvačilom (DSG). Benzinski motori imaju snagu između 63 kW (86 KS) i 90 kW (122 KS); Ecomotive verzija se ističe sa CO2 emisijama od 116 g/km. A sa TDI dizel motorom, koji ima snagu od 77 kW (105 KS) od 1.6 litre, E-Ecomotive verzija postavlja standarde u pogledu potrošnje goriva od 3.9 l/100 km i CO2 emisijama od 104 g/km. U 2013. SEAT će u gami dizel motora za Toledo dodati i TDI verziju koji ima snagu od 66 kW (90 KS).

“Novi Toledo je pravi SEAT – savršen za potrebe svakodnevnog života, sa najboljim kvalitetom i pouzdanošću,” izjavio je dr Matthias Rabe, član izvršnog odbora SEAT S.A. za istraživanje i razvoj.
“Najnovije tehnologije pogona i oslanjanja Volkswagen Grupe obezbeđuju veliko uživanje u vožnji kao i izuzetnu ekonomičnost i bezbednost. Posebno u pogledu potrošnje goriva i emisija, Toledo je među najboljima u svojoj klasi.”

 

 

Dizajn
“Novi Toledo dokazuje da kompaktna limuzina sa stepenastim krovom i sa petoro vrata može biti emotivna i dinamična. Novi Toledo kombinuje eleganciju predstavljenu na moderan način, sa višestrukim mogućnostima svakodnevne primene. On je SEAT među limuzinama, sa visokokvalitetnim dizajnom u svakom detalju,” objasnio je Alejandro Mesonero-Romanos, direktor SEAT Dizajna.

Novi Toledo se skladno uklapa u dodatno razvijeni identitet SEAT dizajna. Njegovi široki, ugaoni prednji farovi su značajan element novog DNK dizajna brenda. Zajedno sa trapezoidnom niskom maskom hladnjaka, trapezoidnim spuštenim izduvnim cevima i horizontalnim zadnjim svetlima, farovi efektno ističu širinu vozila.

Elegantan i skladan
Dizajneri su dodali element prefinjenosti liniji krova: ona opisuje elegantan pregib sve do C stuba, koji se diskretno pojavljuje iz zadnjeg dela.
Precizna kontura vodi od spoljne ivice farova preko ramena pa do zadnjih svetala i susreće se sa linijom praga koja je ispod. Zadnja vrata pružaju još jedan primer dobro osmišljenog dizajna: sa svojim izdašnim dimenzijama, ona garantuju lak ulazak i izlazak iz vozila.


Moderan, čist enterijer
Enterijer novog Toleda je svetao i prostran, odražavajući modern i čist dizajn filozofije eksterijera. Kokpit je uredan i ergonomično osmišljen. Posebno sa opcionalnim bež enterijerom, tamne površine kokpita izgledaju kao da lebde iznad pravougaonih ventilacionih otvora i tapacirunga. Jasno dizajnirani okrugli instrumenti se lako čitaju.

Unutrašnji dizajn je savršeno upotpunjen izradom visokog kvaliteta i od pažljivo odabranih materijala i boja. Preciznost se može primetiti u mnogim detaljima: u atraktivno oblikovanom trokrakom volanu, novim funkcijama klima uređaja ili u elegantnim hromiranim detaljima.

 

 

Tehnologija
Kao potpuno nova serija modela, SEAT Toledo nudi najmoderniju tehnologiju dostupnu za svoju kategoriju. Ovo počinje sa krajnje krutom karoserijom koja pruža osećaj postojanog kvaliteta i nudi optimalnu pasivnu bezbednost u kombinaciji sa standardnim sigurnosnim sistemima. Ali zahvaljujući inteligentnom konceptu lakog dizajna SEAT-a, osnovna težina novog Toleda iznosi samo 1.140 kg.

Ekonomičnost novog Toleda je izvanredna. U pogledu potrošnje goriva i CO2 emisija sve verzije motora su među najboljima u klasi.

Krajnje moderan program motora

Program motora novog SEAT Toleda se bazira na tri krajnje moderna TSI motora sa četiri cilindra koji imaju snagu od 63 kW (86 KS) i 90 kW (122 KS), kao i na turbo dizel motoru od 1.6 litara i snagom od 77 kW (105 KS). Sa veličinom motora od samo 1,197 kubnih centimetara, TSI motor podržava filozofiju smanjenja dimenzija motora, pri čemu se povećava efikasnost ovako konstruisanih motora sa turbopunjenjem.

Mala težina motora od 89,5 kg, njegovo nisko unutrašnje trenje i optimizirani termo menadžment za kraće zagrevanje motora i katalizatora su dodatne prednosti TSI motora.

Toledo 1.2 TSI Ecomotive je naročito ekonomičan: ovaj turbo motor sa 77 kW (105 KS) troši standardno samo 5.0 litara benzina na 100km i ima CO2 emisije od 116 g/km zahvaljujući svom start/stop sistemu, rekuperaciji snage kočenja i indikatoru za promenu brzine u instrument tabli. A sa rezervoarom za gorivo od 55 l, automobil može da pređe 1.000 km ili više bez punjenja rezervoara, u zavisnosti od načina vožnje.

 

 

Uzorna ekonomičnost i dinamika
Ova uzorna ekonomičnost nema negativan uticaj na sportsku dinamiku Toleda 1.2 TSI: sa maksimalnim obrtnim momentom od 175 Nm, motor pruža izuzetnu vučnu snagu. Maksimalna brzina od 195 km/h i ubrzanje od 0 do 100km/h za 10,4 sekundi su cifre vredne poštovanja za ovu klasu. Naravno, Toledo 1.4 TSI sa 90 kW (122 KS) i DSG menjačem u standardnoj opremi je još dinamičniji: ovaj model ima maksimalnu brzinu od 206 km/h i ubrzava od 0 do 100km/h za 9,5 sekundi.

TDI je još jedan istaknuti vrhunski element

Motor 1.6 TDI Ecomotive je još jedan dodatni istaknuti element u gami novog Toleda. Ovaj model karakteriše standarna potrošnja goriva od samo 3,9 litara na 100km i CO2 emisije od samo 104 g/km. Ove izuzetne cifre su postignute zahvaljujući delimično i start/stop sistemu i rekuperaciji energije kočenja. Još jedna impresivna karakteristika motora 1.6 TDI sa common-rail ubrizgavanjem goriva je njegov maksimalni obrtni momenat od 250 Nm, stvarajući dovoljno snage za svaku situaciju. U 2013. godini, SEAT će takođe lansirati model sa još jednim common-rail dizel motorom koji ima snagu od 66 kW (90 KS), što garantuje i još povoljnije CO2 emisije.

Menjači novog Toleda su isto tako unapređeni kao i motori. TDI motor i TSI od 1.2 litre 63 kW (86 KS) su savršeno ukombinovani sa petostepenim manuelnim menjačem, dok model sa 1.2 TSI motorom snage 77 kW (105 KS) ide u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Toledo 1.4 TSI sa maksimalnom brzinom od 206 km/h ide isključivo u kombinaciji sa sedmostepenim DSG menjačem. DSG prenos kombinuje sportske karakteristike i ekonomičnost manuelnog menjača sa udobnošću uobičajenog automatik menjača. Neprimetni prekidi vučne snage sa promenom brzine za samo nekoliko stotinki sekunde su posebno impresivni i pogodni.

Oslanjanje novog SEAT Toleda karakteriše sofisticirani dizajn i pažljivo podešavanje, pružajući ovoj limuzini sportsko i bezbedno upravljanje. Prednje oslanjanje je putem MacPherson opružne poluge, nižih spona i stabilizatora. ESP, elektronska stabilizacija vozila je deo standardne opreme. Elektrohidraulično upravljanje je sportsko i direktno i pruža manje servo asistencije sa povećanjem brzine vozila. Ono omogućava precizno upravljanje, reakciju i izuzetnu stabilnost.

 

 

Nivoi opreme
SEAT nudi novi Toledo sa dva nivoa opreme – tako da ovaj model može biti savršeno prilagođen individualnim potrebama kupaca. Standardna oprema u obe verzije obuhvata prednje i bočne vazdušne jastuke za vozača i suvozača. Vazdušne jastuke za glavu i grudi, indikatore za vezivanje sigurnosnih pojaseva, ABS, ESP sa ASR, centralnu bravu, zadnje sedište koje se može saviti i električno podesiva prednja stakla. Čelične felne od 15 inča su opremljene gumama 185/60 R 15.
Toledo Reference ima i podešavanje visine sedišta vozača, centralnu bravu sa daljinskim upravljanjem, zadnje sedište koje se može odvojiti i saviti, bord komjuter i osvetljenu pregradu za odlaganje sitnica. Sa motorima od 77 kW (105 KS) i 90 kW/122 KS, Reference verzija je opremljena gumama veličine 195/55 R 15. Spoljašnji retrvizori i kvake na vratima su u boji vozila. Tu su još električno podesivi spoljašnji retrovizori sa grejanjem, krovna antena i radio-CD-MP3 uređaj sa četiri zvučnika i Aux-In ulazom, multifunkcionalni volan.

Nivo opreme Style ispunjava najviše standard

Verzija Style je kreirana za kupce kojima je komfor veoma važan i svoj status ističe kao top model sa alu felnama od 16 inča i gumama veličine 215/45 R 16. Paket obuhvata prednje farove za maglu sa “Cornering” funkcijom pri brzinama do 40 km/h. Svetla za maglu se automatski uključuju kada je pokazivač pravca aktiviran ili kada se volan pomera – definitivna bezbednosna karakteristika pri skretanju na raskrsnicama ili pri prilasku glavnom putu. Kada se koristi stepen prenosa unazad, oba svetla se aktiviraju istovremeno.

Toledo Style obuhvata i potpuno automatski Climatronic, električno podesiva zadnja stakla, prednje suvozačevo sedište podesivo po visini, tempomat (Cruise control), kožni volan i ručicu menjača i centralni naslon za ruku napred i pozadi.

 

 

Opcionalni paketi za individualne potrebe
Toledo se može dodatno kreirati po željama kupaca sa mnogobrojnim specijalnim opcionalnim paketima, čineći vožnju još prijatnijom. Paket Winter je uglavnom namenjem stanovnicima nekih hladnijih oblasti jer sadrži prednja sedišta sa grejanjem, sistem za pranje farova i grejače brizgaljki. Storage paket obuhvata praktične fiksacione prstenove za obezbeđivanje tereta i fiksacione šine u podu za raznovrsniju upotrebu prostora u prtljažniku i za ugradnju mreža ili pregradnih zidova.

Mnogi elementi dodatne opreme koji se mogu individualno poručiti za SEAT Toledo su brisač zadnjeg stakla, kuka za vuču koja se može ukloniti, zadnji parking senzori, asistencija pri kretanju na uzbrdici (Hill Hold), SEAT Sound System 2.1 koji pruža izuzetno dobar zvuk i izvrsnu funkcionalnost i još mnogo toga.

Top multimedia sistem u Toledo Style je opcionalni SEAT Media System 2.2, koji ima 4x20W pojačalo, šest zvučnika i CD plejer sa MP3 i WMA. Tu su još i Bluetooth, glasovna kontrola, DAB (Digital Audio Broadcast) prijem, AUX-in konekcija za upotrebu eksternih uređaja poput MP3 plejera i ekrana na dodir od 5 inča, kao i satelitski navigacioni sistem sa otvorom za SD karticu.

SEAT u ponudi ima Toledo u dve akrilne, sedam metalik i jednu specijalnu boju. Sa Toledo Style nivoom opreme, enterijer se može poručiti u sofisticiranoj bež boji, umesto u standardno sivoj.

Novi Toledo – nasleđe
Toledo je jedan od najuspešnijih serija modela u SEAT-u od 1991. godine. Tada je prva generacija ove limuzine srednje veličine imala svoj debi na sajmu automobila u Barseloni. Nakon što je SEAT integrisan u Volkswagen Grupu, Toledo je bio prvi model na kome je primenjena nova tehnologija VW Grupe.

Prvi Toledo koji je dizajnirao italijanski dizajner Giugiaro u Torinu, uspostavio je seriju modela sa sada već legendarnom reputacijom izrazito prostranog i ekonomičnog automobila.

Toledo II od 1998. godine
Na sajmu automobila u Parizu u oktobru 1998, SEAT je prikazao drugu generaciju Toleda. Još jednom, u SEAT-u su se odlučili za stepenasti zadnji deo vozila, ali ovoga puta sa uobičajenim poklopcem prtljažnika. Sa kapacitetom od 500 l, drugi Toledo je takođe pružao ogroman prtljažni prostor.

 

 

Toledo III
Kada su u SEAT-u ukinuli proizvodnju Toleda II 2004. godine, više od 860.000 vozila dve generacije je bilo proizvedeno. U periodu između 2004. i 2009. proizveden je Toledo III baziran na modelu SEAT Altea – sa visokim krovnim linijama i zaobljenim zadnjim krajem. Ovaj model dužine 4,46m koji nudi 500 do 1.400 l tovarnog kapaciteta nastavlja da održava dobru reputaciju koju ima Toledo kao ekstremno prostran automobil.

I sada sa četvrtim izdanjem serije modela koji je bio uspešan više od dve decenije, SEAT nastavlja sa izuzetnom tradicijom Toleda sa modelom koji je kombinacija prostranosti prve generacije i atraktivnog dizajna druge generacije: unapređen sa krajnje ekonomičnim motorima, lakom konstrukcijom, dinamičnim upravljanjem i izuzetnim kvalitetom proizvodnje aktuelnih SEAT proizvoda.


Ime i prezime
Komentar