Mnogi evropski automobilski stručnjaci veruju da će se nakon uvođenja novog ekološkog standarda era motora sa unutrašnjim sagorevanjem zapravo završiti. Proizvođači automobila će prestati da ih razvijaju. U međuvremenu, primećuje se da se mreža punionica za električne automobile i hibride u Evropi još uvek razvija. Do 2025. godine infrastruktura za ovu kategoriju automobila biće razvijena.
Toyota na gorivne ćelije u prodaji 2015.
25. Jun 2014
Najveći svetski proizvođač automobila, japanska Toyota u ovoj fiskalnoj godini planira da počneti prodaju svog prvog automobila s pogonom na gorivne ćelije. Cena ovog modela, kako je u sredu saopšteno, iznosila bi oko sedam miliona jena (70.000 dolara). Do marta 2015. godine, ovi automobili biće dostupni na japanskom tržištu, dok bi tokom leta naredne godine trebalo da se pojave na tržištima Evrope i SAD.
"Vodonik je vrsta alternativnog goriva koja ima budućnost jer može da se dobija korišćenjem širokog spektra primarnih izvora energije, uključujući energije vetra i Sunca", navodi se u saopštenju Toyote.
Automobili na gorivne ćelije doživljavaju se kao vrhunac u oblasti proizvodnje ekoloških automobila, jer te ćelije proizvode struju iz energije koja se oslobađa hemijskom reakcijom vodonika i kiseonika.
Toyotin "sedan" na gorivne ćelije imaće će autonomiju kretanja od 700 kilometara bez dosipanja goriva, što je tri puta veća razdaljina od one koju pređe električni automobil.