Automobili prve žrtve trgovinskog rata

08. Aug 2018

Automobili u Kini
Pojedine kompanije već počinju da osećaju posledice uvođenja viših carina, a najviše one iz automobilskog sektora.

Kina je u petak najavila da će uvesti carine na više od 5.200 američkih proizvoda, ako SAD odluče da sprovedu najnoviju pretnju o nametanju 25 odsto carina na dodatnih 200 milijardi dolara vrednu kinesku robu.

Eskalacijom trgovinskog rata najviše je pogođena automobilska industrija – tri velika proizvođača nedavno su upozorila da promene trgovinskih politika štete njihovom poslovanju.

Ford i General Motors smanjili su prognoze dobiti za 2018. godinu, navodeći kao razlog poskupljenje čelika i aluminijuma prouzrokovano američkim carinama. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) takođe je smanjio prognozu dobiti za ovu godinu, nakon što mu pala prodaja u Kini, budući da kupci odlažu kupovine.

I ostale evropske i američke automobilske kompanije već su reagiovale povećanjem cena automobila u Kini. BMW je nedavno objavio da podiže cenu svoja dva modela zbog većih uvoznih carina na američke automobile u Kini. Tesla je takođe objavio povećanje cena svoja dva modela.
 

 

Rekordan pad uvoza automobila

 

Uvoz automobila u Kinu opao je za rekordnih 87 odsto na 15.000 vozila u junu, pokazuju podaci Kineskog udruženja prodavaca automobila. Za prvih šest meseci u Kinu je uvezeno 452.000 automobila, što je pad od 22,1 odsto u odnosu na prošlu godinu.

„Ovakav pad nije zabeležen do sada", kazao je Vang Cun, direktor za uvoz automobila pri Udruženju. On je siguran da je to posledica uvođenja dodatnih tarifa.

„Kina je prvo najavila smanjenje uvoznih tarifa na vozila i auto-delove od 1. jula, što je verovatno ljude navelo da pričekaju sa kupovinom. Ali potom je otpočeo trgovinski rat i od 6. jula se uvoz američkih vozila tarifira sa dodatnih 25 odsto", objasnio je Vang.

Jedina strana marka koja nije doživela pad je Mitsubishi, dok su najgore pogođene kompanije Land Rover, Ford, Volvo i BMW.
CRI


Međutim, postoji i pozitivan efekat za Kinu, ističe Anna-Marie Baisden, vodeći istraživač automobilskog tržišta pri Fitch Solutions. „Videli smo nekoliko proizvođača automobila, uključujući Teslu, kako ubrzavaju planove o ulaganju u lokalne proizvodne objekte zbog izbegavanja uvoznih carina“, rekla je.

I kompanije iz drugih sektora takođe razmatraju mogućnosti. „Ironično, neke od najteže pogođenih firmi su američke ili one koje proizvode u SAD, iako su američke carine namenjene oporavku domaćih kompanija“, navela je Baisden.

Američki proizvođač motocikala Harley-Davidson planira da preseli deo proizvodnje iz SAD kako bi izbegao „znatni“ teret evropskih carina nastalih kao odgovor na američke carine na čelik i aluminijum.
Vijesti online


Ime i prezime
Komentar