Salon automobila u Beogradu

Kia Niro

05. Aug 2017

Kia Niro

 

Iskorak u budućnost

 

Južnokorejski proizvođač automobila Kia krenula je putem proizvodnje hibridnog modela, prateći opšti trend „elektrifikacije“  motornih vozila. Prethodne dve generacije modela Optima, kao i Soul-a EV bile su dobra osnova za prikupljanje bogatog iskustva. Za razliku od, recimo Toyote, koja je ponudila jedinstven dizajn svom Priusu, Kia je modelom Niro poradila na atraktivnosti linija samog vozila i njegovoj upotrebljivosti. Svoju prezentaciju model Niro je doživeo na Salonu automobila u Čikagu 2016. godine, pri čemu se tržišno pozicionirao ispod modela Sportage. „Hybrid utility vehicle“, kako ga je proizvođač definisao, je zapravo krosover SUV-a, kompakta i karavana. Nastao je od samog početka sa idejom da poseduje isključivo hibridni pogon i da pritom ne izgubi ništa od atraktivnih i trenutno poželjnih linija, za razliku od hibrida nekih drugih proizvođača.

Dizajn Nira u potpunosti razvijen je u Frankfurtskom centru za dizajn ovog južnokorejskog proizvođača pod dirigentskom palicom Petera Schreyera. Siluetom koja je inspirisana aerodinamičnim izgledom crossovera i suptilno oblikovanim površinama sa modernim oštrim linijama, Niro je prepoznatljiv Kijin model. Novi model predstavlja poslednju evoluciju Kijine prepoznatljive prednje rešetke u obliku tigrovog nosa, isto kao i karakteristično širok C stub i čitav niz drugih prepoznatljivih dizajnerskih detalja.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Dizajnom poput pravog SUV-a, Nirov dizajn odlikuju skladne proporcije, dok široka karoserija prikazuje stabilnost. Izduženi poklopac motora, povišena svetla i linija ramena automobila pokazuju atletski stav koji Niro predstavlja i jednu od glavnih razlika pomoću koje se ističe od drugih hibridnih automobila na tržištu.

Silueta Nira blago se sužava prema zadnjem kraju vozila, gde se završava suptilnim spojlerom, povišenim svetlima kao i širim i masivnim zadnjim branikom. Odličnim izgledom zadnjeg blatobrana Niro kao celina ostavlja veoma ubedljiv vizuelni utisak. Dizajnirana sa namerom da aerodinamične performanse budu na odličnom nivou, karoserija Nira pruža koeficijent otpora vazduha od samo 0,29 Cd što ga čini aerodinamičnijim od bilo kojeg hibridnog konkurenta. Njegovo međuosovinsko rastojanje (2.700 mm) i kratki prednji i zadnji kraj omogućavaju putnicima dosta prostora u enterijeru automobila.

Dizajn je zaista uspešan i umnogome podseća na ostale modele Kia, pogotovo na model Sportage po prednjem delu automobila. Korporativni dizajn je termin koji se u poslednje vreme sve više koristi kako bi se objasnila želja i potreba konstruktora, tačnije dizajnera, da se svim automobilima jednog proizvođača podare zajedničke proporcije i pojedini detalji karoserije.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Kad smo već kod dimenzija, treba reći da Kia Niro zauzima novo mesto među postojećom paletom Kijinih modela. Niro je 4.355 mm dugačak, 1.805 mm širok i 1.535 mm visok, što ga čini manjim od novog Kia Sportagea, ali većim od cee'da tako da ulazi u segment u kome Kia pre nije bila prisutna.

Za Evropu, Kia Niro je dostupan u deset različitih boja, a kupci mogu da biraju između 16“ i 18“ naplataka. Niro koji smo imali na testu bio je atraktivne crvene boje, u nomenklaturi proizvođača označene kao Temptation Red. Dovoljno je reći da je u kombinaciji sa brojnim hromiranim detaljima ova boja ostavljala izuzetno upečatljiv utisak kako na nas, tako i na ostale vozače i prolaznike koji su sa posebnim interesovanjem upućivali znatiželjne poglede u pravcu našeg test automobila.
 
Ulazak u automobil pojednostavljen je prednjim i zadnjim vratima koja se široko otvaraju. Zbog povišene pozicije sedenja, kao i povišene konture vozila, ulazak i izlazak su veoma jednostavni i deluju blagotvorno na sve opterećenije kičmene pršljenove modernog čoveka. Po smeštanju u svoje sedište, vozač zaista jednostavno pronalazi idealnu poziciju za sedenje, pri čemu je preglednost u svim pravcima na zavidnom nivou. Sve komande postavljene su logično, upravo tamo gde prosečan vozač i očekuje i da će da ih pronađe.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Instrument tabla je primer jednostavnosti, sa velikim brzinomerom i levo od njega jednako velikim i preglednim indikatorom načina vožnje koji informiše vozača o statusu hibridnog sistema - punjenje baterije, ekonomična vožnja ili angažovanje pune snage hibridnog sistema. U sklopu navedenog indikatora, nalaze se i podaci o stanju preostale količine goriva, ali i o statusu baterija hibridnog sistema.

Kožom obloženi upravljač leži savršeno u rukama vozača, pri čemu se na njemu nalaze komande tempomata, limitera brzine, ali i audio uređaja i telefona povezanog putem Bluetooth-a sa multimedijalnim uređajem u automobilu. Kad smo već kod njega, treba reći da je on smešten na idealno mesto, na prednji instrument panel sasvim visoko, pri čemu nudi izvrsnu preglednost i upotrebljivost. Na njemu može da prati i prikaz sa kamere za vožnju unazad, ali i brojne informacije o radu hibridnog sistema. Ispod njega nalaze se komande klimatizacionog sistema koji radi tiho i nenametljivo i koji je sa lakoćom održavao zadatu temperaturu. Sasvim nisko nalazi se prostor za odlaganje sitnijih predmeta, između ostalog i neizbežnog mobilnog telefona za koji je ponuđen prostor ispred ručice menjača gde je obezbeđena i opcija za njegovo bežično punjenje.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta, a položaj sedenja je zaista odličan, pogotovo imajući u vidu relativno skromne spoljne dimenzije samog automobila. Prtljažnik je pravilnog oblika, vrlo iskoristiv i kvalitetno tapaciran.

Kako bi povećali prostor u kabini, Kijini inženjeri i dizajnerski tim stvorili su novi dizajn prednjih sedišta za Niro. Novo sedište je 1,3 kg lakše nego postojeća sedišta u modelima Kia i dizajnirano je da apsorbuje veće količine vibracije sa većom gustoćom jastučića i čeličnim okvirima, koji doprinose smanjenju umora na dužim putovanjima. Novo profilisane opruge i jastučići kao rezultat daju bolju potporu u čitavom sedištu.

Platforma na kojoj je baziran Kia Niro napravljena je kako bi obezbedila beskompromisno puno mesta u prtljažniku. Niro nudi 427 litara prtljažnog prostora (sa prostorom za rezervni točak), baterijski sklop ne smeta prtljažniku i nema dodira sa njim. On je postavljen ispod zadnje klupe, ostvarujući maksimalan mogući prostor u prtljažniku obzirom na celokupne dimenzije. Nirov prtljažnik je dovoljno velik da ispod stane rezervni točak (pune veličine). Sa spuštenim zadnjim sedištima, prtljažni prostor raste na 1.425 litara.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Za oblaganje enterijera upotrebljeni su veoma kvalitetni materijali, a sami spojevi su veoma precizni. Rekli bismo da svakom sledećom generacijom Kia napravi bar pola koraka napred kada je kvalitet upotrebljenih materijala u pitanju, kao i sam kvalitet izrade. U grupaciji Hyundai-Kia, Kia se po željama vlasnika pozicionira više u odnosu na bratsku firmu i to počinje polako da se vidi, počev od samog dizajna, pa sve do pomenutih materijala i završne obrade.

Kia Niro je model koji je od početka razvijen sa idejom da se tržištu ponudi isključivo kao hibridno vozilo. Od samog starta, takoreći od „praznog lista papira” konstruktori su želeli da posebnu pažnju posvete upravo bezbednosti samog automobila. Na ovom mestu je zaista izlišno nabrajati elemente aktivne i pasivne bezbednosti poput prednjih, bočnih, zavesastih i vazdušnog jastuka za kolena, ABS-a, ESP-a, kontrole proklizavanja i tako dalje. Važno je napomenuti da je proizvođač ponudio najmoderniju bezbednosnu opremu koja je trenutno dostupna na tžištu, što uz pojačanu strukturu putničkog prostora i deformabilne zone garantuje dobru bezbednost samog automobila bez koje ne može da se računa ni na dobre prodajne rezultate.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Struktura Kije Niro je snažna, pre svega jer je proizvedena od naprednog čvrstog čelika (AHSS). Upravo zbog veće količine korišćenja ovog naprednog čvrstog čelika koji će pomoći Kiji da smanji prosečnu težinu automobila za pet odsto do 2020. godine, dok pritom poboljšava bezbednost.
 
Čak 53 odsto karoserije izrađeno je od čvrstog, ali lakog čelika, dok se aluminijum koristi za poklopac motora, zadnji deo automobila, manji deo prednjeg branika i nekoliko elemenata u samom voznom sistemu automobila poput prednjih zglobova i zadnjih krakova kao i dela kočnica. Čak i pedala parkirne kočnice doprinosi smanjenju težine automobila zbog korišćenja posebne pojačane plastike sa vlaknima. Sve ove mere za smanjenje težine doprinose i bezbenosti i rekordno niskoj potrošnji goriva.


Čvršći čelik takođe je korišćen kako bi ojačao kabinu automobila, posebno A i B stubove, krovne nosače i blatobrane. Ovi materijali znače da Niro ima visok nivo krutosti svoje karoserije tako da efektivno raspoređuje silu udarca kroz celu karoseriju kako bi osigurao maksimalnu sbezbednost za sve putnike.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Novi Niro po želji dostupan je i sa novim Drive Wise sistemom elektronske asistencije vozaču. Ovaj sistem čine Sistem za kočenje u nuždi (AEB) sa zaštitom pešaka, Napredni tempomat (SCC), Sistem upozorenja menjanja saobraćajne trake (LDWS – standard kod svih modela Niro u Evropi), Sistem za zadržavanje automobila unutar saobraćajne trake (LKAS – takođe deo standardne opreme), Sistem za kontrolu mrtvog ugla (BSD) i najzad Sistem za pomoć pri vožnji unazad (RCTA).

Na EuroNCAP testu Kia Niro postigla je, rekli bismo, odličan rezultat. Svi ovi sistemi zajedno, u snažnoj karoseriji obezbedili su svih pet zvezdica za bezbednost. Zaštita vozača ocenjena je sa 91, a odraslih putnika sa 80 odsto. Zaštita pešaka je vrednovana sa visokih 70, a upotreba elektronskih sistema asistencije sa čak 81 odsto. Nakon svih ovih podataka, mora da se oda veliko priznanje konstruktorima Kije koji su uspeli da naprave ne samo lep i atraktivan automobil, već i izuzetno bezbedan.
 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

 

Testirani automobil bio je u EX Urban paketu opreme, koji je drugi po redu. Rekli bismo, nakon kraćeg i prijatnog druženja sa novim Nirom, da je paket zaista bogat i da prevazilazi sva očekivanja kupca automobila ovog segmenta. Centralni displej sa 7-inčnim monitorom nudi sistem satelitske navigacije TomTom opremljen evropskom kartografijom, kao i Kia Connected aplikacije, uz sedam godina besplatnog ažuriranja mapa.

U osnovnoj opremi prisutni su senzor za kišu i svetla, elektrohromatski unutrašnji retrovizor sa opcijom samozatamnjenja, sedišta u kombinaciji eko kože i tkanine, kao i Supervision instrumenti sa putnim računarom i displejem od 4,2 inča namenjenim samo vozaču. LED dnevna svetla i LED zadnja svetla daju značajan akcenat pojavi ovog automobila, kao i zadnji spojler koji donosi diskretnu sportsku notu. Hromirane spoljne ručice automobila takođe poboljšavaju vizuelni nastup, dok ratkapne na točkovima od 16 inča u dve boje zaokružuju priču uspešnog spoljnog dizajna. Spoljni retrovizori su elektrosklopivi, što je jako korisno prilikom parkiranja u sve tesnijim evropskim metropolama.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Na ovom mestu treba reći nešto više o mogućnostima multimedijalnog uređaja koji je dostupan u novom Niru. U središtu komandne table je Kijin novi interfejs (HMI) i veliki 7.0“ (u našem automobilu) ili 8.0“ displej (u skupljim paketima opreme) koji ima mogućnost korišćenja navigacije. Sistem podržava Bluetooth smartphone i audio povezanost, a digitalni radio (DAB) dostupan je na većini evropskih tržišta. Oba sistema povezana su sa audio sistemom od šest zvučnika. Ljubitelji muzike mogu da odaberu poseban novi audio sistem sa osam JBL zvučnika koji imaju moćnih 320 vati i eksterno pojačalo.
 
Kia Connected Services nudi proizvođač TomTom. Novi paket povezivanja nudi vozaču veliki raspon novih informacija koje uključuju i saobraćajne novosti uživo, lokacije kamera za merenje brzine, lokalnih mesta od značaja (turističke atrakcije, restorani, hoteli, benzinske pumpe i sl.) i prognozu vremena.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Niro je prvi Kijin model koji predstavlja Android Auto™, razvijen da radi sa Android mobilnim uređajima. Android Auto™ povezuje mobilni uređaj korisnika sa automobilom i omogućava mu pristup smartphone aplikacijama i funkcijama putem displeja u automobilu npr. pristupanje navigaciji Google Maps putem glasovnih komandi, sistem za bežično telefoniranje sa komandama na upravljaču i sistem prepoznavanja glasovnih komandi. Android Auto™ takođe dopušta korisniku da sluša muziku direktno sa Google Play Music™. U Niru sistem je dizajniran da maksimalno smanji mogućnost distrakcije i dopusti vozaču da ima ruke na upravljaču i pogled na putu sve vreme.

Apple CarPlay™ dostupan je za iPhone 5 ili novije uređaje. Apple CarPlay™ omogućava glasovne komande koje kontrolišu mnoge funkcije telefona i njegove aplikacije poput Apple Maps, poziva i diktiranja teksta. Apple CarPlay™ pruža podršku i za druge muzičke aplikacije, poput audio izdanja knjiga ili slušanja muzike sa određene aplikacije koju korisnik ima snimljenu na svom iPhone uređaju.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Niro prati trend sve većeg korišćenja smartphone uređaja i dolazi sa novim wireless punjačem za mobilne uređaje koji omogućava mobilnom telefonu da se puni bez potrebe za uobičajenim povezivanjem putem kabla. Sistemom otkrivanja objekta 5W jak sistem za punjenje aktivira se kada je kompatibilan uređaj u pregradi za punjenje koja se nalazi na sredini centralen konzole. Sistem prikazuje stanje baterije i ima sistem zaštite kako bi sprečio mogućnost pregrevanja i prilikom napuštanja automobila upozorava na zaboravljeni mobilni telefon.

Kia Niro je hibridni automobil. Kao i kod većine hibrida, osnovni pogon čini benzinski motor radne zapremine 1,6 litara od 105 KS i obrtnim momentom od 147 Nm. Elektro motor poseduje 32 kW i njega pokreće litijum jonska polimer baterija od 1,56 kW. Ukupna snaga sistema je 141 KS uz maksimalni obrtni moment od 265 koji se prenose na prednju osovinu putem šestostepenog automatskog menjača sa dve lamele koji je Kia nedavno razvila.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Mnogo važnije od suvoparnih tehničkih podataka je činjenica da dva motora pružaju relativno ubedljive performanse. U električnom režimu automobil može da pređe do 2.5 km, uz posedovanje zaista lake desne noge. Svaki jači pritisak na papučicu akceleratora probudiće benzinski agregat koji nudi ispomoć prilikom kretanja sa semafora, recimo. Po dostizanju željene brzine dovoljno je popustiti u potpunosti papučicu gasa i dozirano je opet pritisnuti veoma lagano, tako da se brzina zadrži i ukoliko status litijumske baterije to dozvoljava, nastaviti vožnju na električnu energiju. U želji da proverimo najnižu moguću potrošnju u urbanim gradskim uslovima, uspeli smo da se zaustavimo na minimalnom broju od 3,5 litara, u kasnim popodnevnim i večernjim časovima radnog dana, kada je saobraćajni špic već utihnuo. Svesrdnu pomoć u niskoj potrošnji pruža i automatski menjač, koji nudi mogućnost izbora i sportskog moda, kada Niro pomalo promeni ćud i ubrzava daleko življe i snažnije, mada ni tada ne trebada se očekuju čuda.

Nirov menjač najnovija je verzija Kijinog 6-stepenog prenosa (6DCT) razvijenog na bazi novog 7-stepenog prenosa (7DCT), koji je namnjen za nedavno poboljšani Kia cee'd. Ovaj 6 DCT menjač posebno je razvijen za Niro, kako bi omogućio direktniji i bolji odziv što čini vožnju zabavnijom nego sa klasičnim električnim prenosom. Nirov 6 DCT menjač menja brzine automatski, dok vozači koji preferiraju ručni prenos mogu da ga postave u Manual Sport mode što im dozvoljava da sami menjanje brzina. Menjač 6 DCT koji koristi Niro redizajniran je kako bi mu se smanjile dimenzije i težina. Novi klizni ležajevi i ulje u menjaču sa niskom viskoznošću pomažu u lakom i tečnom menjanju brzina, pritom smanjujući buku.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

 


Transmission-Mounted Electric Device

 

Prelazak između vrste pogona (električni, SUS motor ili oba) u potpunosti je automatizovan. U zaista retkim situacijama uspevali smo da primetimo diskretni i kratkotrajni trzaj koji nam je stavljao do znanja da je i benzinski motor „ušao u igru“. Kako bi kombinacija SUS i elektromotora, odnosno hibridni pogon, bila što efikasnija, Kia je izumela novi električni uređaj TMED (Transmission-Mounted Electric Device). TMED dopušta da oba motora zajedno rade kroz menjač sa minimalnim gubitkom energije. Ovo je drugačiji sistem od uobičajenog rada e-CVT hibridnog motora koji gubi određenu količinu energije. Ova vrsta korišćenja TMED-a dopušta hibridnom sistemu da pristupi direktno bateriji na većim brzinama, što rezultira boljim odzivom i ubrzanjem automobila pri većim brzinama, u šta smo se i sami uverili krstareći autoputem kroz Beograd pri brzini od 80 km/h na čisto električni pogon.

 

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Kia Niro je definitvno prepuna inovacija, tako da one nisu zaobišle ni benzinski motor. Naime, agregat od 1,6 litara zapremine sa direktnim ubrizgavanjem goriva radi u tzv. Atkinsonovom ciklusu. Ovaj način rada, koji pojedini označavju i kao peti takt u radu SUS motora, podrazumeva da kada započne radni takt sabijanja smeše vazduha i goriva izduvni ventil jedno kraće vreme ostaje otvoren, tako da se deo smeše vrati u usisnu granu. Na ovaj način smanjuje se potpritisak u usisnoj grani, koji sa druge strane garantuje da je potrebna manja količina energije da se smeša ubaci u sledeći cilindar. Na ovaj način se podiže efikasnost benzinskog SUS motor i do 10 odsto po pojedinim autorima, ali se sa druge strani gubi na snazi na visokim obrtajima, kao i na obrtnom momentu u nižim režimima rada. Iz ovog razloga sasvim je jasno zašto ovaj sistem nije zaživeo na običnim automobilima, ali prisustvo elektro motora u hibridnom sistemu upravo znatno ublažuje pomenute nedostatke, čineći SUS motor koji radi u Atkinsonovim ciklusu idealnim saveznikom.

Kako bi se zadovoljile stroge ekološke norme i ovaj benzinski agregat je dobio EGR ventil. Efektivnost i emisije dalje su poboljšane uz pomoć Nirovog sistema za efikasno sagorevanje izduvnih gasova koji ubrzavaju grejanje tečnosti za hlađenje motora.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

 

Prilikom kočenja ili jednostavno kretanja bez pritisnute pedale akceleratora obavlja se regenerativna dopuna baterija. Baterije dopunjuje i SUS motor u slučaju da elektronika proceni da je to neophodno. Proizvođač navodi i podatak da je Niro sposoban da povuče prikolicu mase do 1300 kg, što je zaista respektabilan podatak. Takođe, Kia navodi da je nosivost automobila čak 505 kg, što je daleko više nego kod drugih konkurentskih modela gde je ona i značajno ispod 400 kg.

Kia Niro razvijan je posebno u odnosu na druge Kia modele, sa značajnim promenama na postojećoj platformi Kije. Napred se nalazi MacPherson oslanjanje, koje nudi precizno upravljanje, brz odziv na svaku promenu smera i stabilnost pri velikim brzinama. Niro isto tako ima potpuno samostalno zadnje oslanjanje – multilink - koje rezultira ugodnom vožnjom u svim uslovima. Svaki zadnji točak apsorbuje rupe i neravnine na putu samostalno, dok pritom obezbeđuje mnogo bolju stabilnost i agilnost od tradicionalnog oslanjanja, koje je često u segmentu crossovera i hibridnih automobila.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Posebna pažnja posvećena je i kočnom sistemu. Primenjujući naučene lekcije kroz razvoj dve generacije hibridne Optime kao i potpuno električnog Soula EV, Kijini inženjeri dizajnirali su Nirov sistem regeneracije pri kojem je kočenje i usporavanje konkretnije i linearnije i bez ikakvog hidrauličnog trenja.

Modelom Niro, Kia je definitvno napravila zanimljiv i upotrebljiv automobil. Da je to zaista tako, potvrđuju i podaci da su na tržištu zapadne Evrope rasprodati svi primerci do kraja ove godine. Atraktivan dizajn, mnogo inovacija na polju pogona i kvalitetna izrada veliki su plusevi  za ovaj automobil. Posebno treba da se pohvali i niska potrošnja goriva, po kojoj je ovaj model i ušao u Ginisovu knjigu rekorda – 3.07 litara/100 km. Imajući u vidu i velikodušnu garanciju Kije, možemo da kažemo da je model Niro prava mala revolucija kada su hibridni automobili u pitanju.

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

 

 

Kia Niro novi Ginisov rekorder

 

Kia Niro za Ginisa


Kia Niro u januaru ove godine zvanično je dobio priznanje za postavljanje Ginisovog svetskog rekoda u najmanjoj potrošnji goriva za vožnju od zapadne do istočne obale SAD u kategoriji hibridnih vozila. Nova rekordno niska potrošnja iznosi 3,07 l/100 km.

Vozaču Wayneu Gerdesu i suvozaču Robertu Wingeru je za vožnju od gradske većnice u Los Angelesu do gradske većnice u New Yorku, u okviru koje su prešli 5.979 km, trebalo 183,6

litara ili 4,1 rezervoar. Pritom se njihov Niro ni u čemu ne razlikuje od bilo kojeg serijskog primerka ovog modela.

 

 


Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro
 


Tehničke karakteristike

Model

Kia Niro EX Urban

Motor

4-cilindarski redni Hyundai - GAMMA GDI serija motora, aluminijumska glava, kolenasto vratilo u 5 ležaja, direktno ubrizgavanje benzina, dve bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, Dual CVVT upravljanje ventilima, Euro 6b, Atkinsonov ciklus rada, električni motor – AC sinhroni motor sa permanentnim magnetom, Litijum polimer baterija, napon 240 V, energija 1.56 kWh

Zapremina

1.591 cm3

Prečnik i hod klipa

77 x 85.4 mm

Odnos kompresije

13.0 :1

Najveća snaga

77 kW (105 ks) pri 5.700 o/min, elektromotor 32 kW (44 KS) pri 1798-2500 o/min, maksimalna snaga sistema 104 kW (141 KS) pri 5700 o/min

Najveći obrtni moment

147 Nm pri 4.000 o/min, elektromotor 170 Nm pri 0-1798 o/min, maksimalni obrtni sistem 265 Nm pri 1.000-2.400 o/min

Prenos snage

Na prednje točkove, automatski menjač sa dva kvačila i šest brzina i mogućnošću manuelne promene stepena prenosa

Hodni sistem

Napred donji i gornji trougaoni nosači, spiralne opruge i gasni amortizeri, stabilizator

Pozadi multilink, spiralne opruge i gasni amortizeri, stabilizator

Upravljač

Servoupravljač s nazubljenom letvom, električna servo asistencija, 2.66 okreta upravljača

Kočnice

Napred samoventilirajući diskovi od 15 inča, nazad puni diskovi prečnika 14 inča, dvokružni hidraulični sistem sa ABS, EBD i BAS, ESC, HAC, DBC

Točkovi i pneumatici

205/60 R 16

Mininalni Radijus okretanja

5,3 m

Dimenzije (D x Š x V)

4.355 x 1.805 x 1.535 mm, međuosovinsko rastojanje 2.700 mm, trag točkova 1.565 mm napred, pozadi 1580, zapremina prtljažnika 427/1.425 litara, rezervoar za gorivo 45 litara

Mase

Prazno vozilo 1.425 kg, najveća dozvoljena težina 1.930 kg, dopušteno opterećenje 505 kg

Performanse

Najveća brzina 162 km/h, ubrzanje 0-100 km/h za 11.5 sekundi

Potrošnja goriva

Vožnja u gradu 3.8 l/100 km, na putu 4.9 l/100 km, u mešovitoj vožnji 3.8 l/100 km

Emisija CO2

88 g/km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

 

Kia Niro - dimenzije

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro

 

Kia Niro - dimenzije

 

Kia NiroKia NiroKia NiroKia Niro


Ime i prezime
Komentar