Kina u vodoniku vidi budućnost

17. Jun 2019

Wan Gang, potpredsednik Nacionalnog veća za razvoj Kine

Kineske vlasti započinju veliku industrijsku preorijentaciju koja će do 2030. godine da rezultira milionom automobila na vodonik. 

 

Kina već priprema sledeći ciklus automobila s gorivnim ćelijama. Pre nekoliko dana, visoki zvaničnik Wan Gang, bio je izričit: “Moramo da stvorimo državu u kojoj dominira vodonik”, u izjavi na televiziji Bloomberg.

 

Iako su njegove izjave prošle nezapaženo, Wan Gang je ipak na ključnoj poziciji pri donošenju strateških odluka o budućnosti kineske privrede, potpredsednik je Nacionalnog veća za razvoj. Upravo je on pre dvadeset godina uverio Vladu Kine da razvija akumulatorsko električno vozilo.

 

Danas je Kina najveće svetsko tržište s više od milion električnih automobila na cesu saobraćaju. Istovremeno je i najveći proizvođač baterija. Kina želi da smanjii svoju zavisnost od nafte i da spreči velika zagađenja u gradovima.

 

Odluka da vodonik postaje novi nacionalni prioritet, znači da će Kina mnogo da ulaže. Wan Gang smatra da automobil na vodonik još nije našao svoje mesto zbog troškova i industrijskih prepreka. “Rešićemo sve probleme koji su sprečavali razvoj automobila na gorivne ćelije”, obećava ovaj visoki kineski zvaničnik.

 

U martu ove godine Vlada je prekinula podršku električnim vozilima kako bi usmerila svoje resurse na razvoj vozila na gorivne ćelije. Trenutno u zemlji postoji manje od 2.500 automobila na vodonik. Broj od milion automobila mogao bi da se dostigne do 2030. godine.

 

Vlada je već uložila više od 10,7 milijardi evra u tehnologiju gorivnih ćelija i očekuje se da će da ponudi podsticaje za ubrzavanje izgradnje stanica za distribuciju vodonika.

 

U aprilu je vodeći francuski Air Liquide u partnerstvu s kompanijom Chengdu Huaqi Houpu razvio stanice za distribuciju vodonika širom zemlje. Pored toga, proizvođači Great Wall Motor, Yutong Bus i Foton Motor ušli su u istraživanje  i razvoj kroz državnu podršku.

 

U pokrajini Guangdong već se gradi fabrika automobila čija je vrednost 1,6 milijardi evra. Plan je da se završi u roku od pet godina, nakon čega će godišnji kapacitet proizvodnje da bude oko 160.000 automobila.

 

Uvođenjem novih materijala da zamene određene retke metale, kao što je platina tehnološki napredak u proizvodnji gorivnih ćelija ubrzano napreduje, što za posledicu ima znatno smanjenje troškova proizvodnje.

 

Prvi korak, javni prevoz trebalo bi da ima koristi od planiranog uvođenja vodonika. Centralna vlada namerava da u 30 gradova postepeno svake godine do 2020. u saobraćaj uvede 30.000 vozila uglavnom na vodonik.

 

Istovremeno, Kina također namerava da testira vodonik u određenim regijama uspostavljanjem ekosistema koji uključuje proizvodnju obnovljive energije, kao i skladištenje vodonika. 

 

U Francuskoj je napredak u ovoj oblasti ubrzan. Prvi autobusi na vodonik u gradu Bruay-la-Buissière (Pas-de-Calais) biće pušteni u saobraćaj od jula ove godine.


Ime i prezime
Komentar