Miloš Pavlović, odbornik Narodne stranke u Skupštini Beograda izjavio je da je sistem nadzora parkiranja "Oko sokolovo" uveden "na osnovu nezakonitih i protivustavnih odluka" i najavio da će pred Ustavnim sudom pokrenuti postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti, a od Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu tražiti da budu stavljene van snage odluke o Komunalnoj miliciji.
Prva edukativna kampanja JP Putevi Srbije
18. Aug 2020
Po prvi put u JP Putevi Srbije, Odeljenje za odnose sa javnošću je iniciralo, pokrenulo i realizovalo Kampanju za podizanje svesti vozača na temu interval sleđenja automobila.
Promocijom edukativne kampanje „3 sekunde ceo život“, JP Putevi Srbije želi da unapredi bezbednost saobraćaja.
Prema statističkom podacima:
- Više od 500 poginulih lica u saobraćajnim nezgodama godišnje;
- Više od 150 poginulih lica na autoputu u tri godine;
- Više od 50 odsto saobraćajnih nezgoda posledica su naglog kočenja i naletanja automobila;
- Svaka četvrta nezgoda sa poginulim licima događa se zbog nedovoljnog odstojanja vozila.
Bezbednost saobraćaja je tema koja podseti na svoju ozbiljnost tek kada se saobraćajna nezgoda dogodi i kada su njene posledice svima vidljive na asfaltu.
Osnovni cilj sprovođenja edukativne kampanje je podizanje svesti o problemima stradanja u saobraćaju, odnosno skretanje pažnje javnosti na značaj i mogućnosti unapređenja nivoa bezbednosti saobraćaja, kao i smanjenje nivoa stradanja u saobraćaju - edukacija stanovništva.
Ispunjenje osnovnog cilja edukativne kampanje je podizanje svesti vozača koja bi trebalo da doprinese:
• smanjenju brzine kretanja vozila,
• držanju bezbednog intervala sleđenja vozila,
• aktivnom sagledavanju uslova saobraćajnog toka,
• neugrožavanju drugih vozača u saobraćajnom toku.
Ciljna grupa na koju JP Putevi Srbije želi da utiče su vozači svih starosnih i socio-ekonomskih grupa.
Primarno, to su vozači koji gotovo svakodnevno, voze autoputem, prosečni (vikend) vozači, kao i profesionalni vozači koji svakodnevno ili povremeno koriste autoputske deonice za svoja kretanja.
Oni su najznačajnija ciljna grupa zato što predstavlja direktne učesnike, a najčešće i uzročnike saobraćajnih nezgoda.
Vodeći se tezom da se nezgode na putevima mogu sprečiti, JP Putevi Srbije će sistemski delovati na podizanje nivoa svesti učesnika u saobraćaju.
Cilj edukativne kampanje „3 sekunde ceo život“ jeste da se unapredi bezbednost saobraćaja i ukaže koliko je bitno držati bezbedno odstojanje. U tu svrhu pripremljeni su:
• edukativni video i radio spot,
• poruke za portale sa izmenljivom saobraćajnom signalizacijom duž autoputeva,
• objave za društvene i socijalne mreže,
• informativni flajeri i posteri,
• nalepnice sa vizualom edukativne kampanje na srpskom i engleskom jeziku za sve naplatne kabine na mestu gde se uzima kartica…