Skup Udruženja istoričara automobilizma

22. Apr 2015

Tito i Jovanka Broz
U subotu, 25. aprila 2015. godine u Muzeju istorije Jugoslavije, (Beograd, Ul. Botićeva 6), biće održan 9. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma.  Dosadašnjih osam skupova održano je na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, međutim iz objektivnih razloga zbog rekonstrukcije Ulice Vojvode Stepe mesto održavanja moralo je da bude promenjeno.

Ovo je najveći međunarodni regionalni skup starovremenskih vozila, motocikala, traktora, kamiona, autobusa i automobila. Osim izložbe starovremskih vozila na platou ispred muzeja, u sali muzeja biće održana predavanja iz istorije automobilistike na kojima će govoriti članovi našeg Udruženja i jedan gost iz inostranstva.

Na skupu biće predstavljena knjiga Automobili i Josip Broz Tito 1912 – 1980, autora Miroslava Milutinovića, člana Udruženja istoričara automobilizma, u izdanju Službenog glasnika iz Beograda.

Program skupa

8-10 h - raspoređivanje vozila učesnika
10-15 h - izložba vozila
12-13.30 h - predavanja članova Udruženja iz istorije motorizacije

 

FićaBulgarenaultZastava 750 - Nacionalna klasa

Klasični oldtajmeriAutobusi oldtajmeriJNA garda u vozi Tita

 

Teme predavanja

1. Razvoj javnog gradskog saobraćaja u Beogradu do 1941. godine
Aleksandar Zajc - Najstarije pominjanje autobuskog saobraćaja u Beogradu potiče iz 1912. godine. Izvesni gospodin Višnjić organizovao je prevoz sa četiri autobusa marke Laurin i Klement. Pred sam Drugi svetski rat, Direkcija tramvaja i osvetljenja raspolagala je sa 87 autobusa koji su obavljali prevoz putnika na 12 linija.

2. Knjaževčani, članovi Kraljevskog automobilskog kluba, sekcija Niš
Aleksandar Vidojković - Članovi Automobilskog kluba Kraljevine Jugoslavije, osnovanog 1922. godine, bili su i Knjaževčani Dragomir Sibinović i Ljubomir Božinović, obojica industrijalci. U upravnom odboru sekcije Niš, osnovane 17. novembra 1940. godine, bio je i Dr. Radivoje Savić, lekar iz Knjaževca, malog grada u istočnoj Srbiji.

3. Vera Kostić
Nebojša Đorđević - Vera Kostić, veliki poklonik baleta, gimnastike i atletike, prilikom pada je zadobila tešku povredu kičme. Na predlog Predraga Kneževića, šampiona Jugoslavije u auto trkama, Vera se nekoliko godina posvetila auto sportu i zabeležila vredne rezultate, od kojih je najznačajniji šesto mesto u prvom Ju reliju.

4. Bulgarreno (predavanje gosta iz Bugarske)
Ivan Kolev  - Posle višegodišnjih pregovora, 20. avgusta 1966. godine, između bugarske firme Bulet i Renoa potpisan je ugovor za montažu francuskih automobila u Bugarskoj. Do maja 1971. napravljeno je ukupno 6.720 automobila, modeli Renault 8 i 10, kao i 60 komada Bulgaralpine. Napravljen je i originalan prototip nazvan Hebros.
Titovi automobili
5. 60 godina Fiće
Vladimir Veselinović - Proizvodna statistika Crvene zastave beleži da je 1955. godine proizvedeno 25, a naredne 33 primerka modela 600, u žargonu kasnije nazvanog “Fića”. Bio je to pravi nacionalni automobil, porodični mezimac, vožen na trkama, glumio u filmu, igrao fudbal, a 1969. godine u njega je uspelo da uđe čak 26 srednjoškolaca!

6. Automobili i Josip Broz Tito 1912-1980. (promocija knjige)
Miroslav Milutinović - U knjizi su opisana 82 automobila i tri motocikla koje je lično koristio Josip Broz Tito, odnosno primao i davao kao poklone. Pored glavnih vozila, obrađeni su i automobili i motocikli počasne pratnje i reprezentativni automobili u specijalnom voznom parku garde. Knjiga nudi obilje informacija i fotografija.

7. Mercedes-Benc 600 Pulman landole - u okviru promocije knjige  Automobili i Josip Broz Tito 1912 – 1980
Miroslav Milutinović - Prilikom posete Sajmu automobila u Beogradu 1964. godne, Josip Broz Tito zapazio je novu Mercedes-Bencovu luksuznu limuzinu sa oznakom 600 i prokomentarisao: “O, to je čitava industrija. Ovde šofer mora dobro da zna svoj posao!”. Kasnije je Broz u svom voznom parku imao čak sedam ovih reprezentativnih automobila.
 


Ime i prezime
Komentar