Veštačkom kišom protiv smoga

28. Dec 2013

Smog u Pekingu
Pekinške vlasti planiraju da veštačkim izazivanjem padavina smanje prisustvo smoga u gradu. Stručnjak za atmosferske padavine i profesor Šangaj Fudan Univerziteta Džuang Guošun rekao je da kiša postiže najbolji efekat pri neutralizovanju smoga. Ipak, on dodaje da je efekat kratkotrajan, jer izvor zagađenja ostaje.

Profesor Džuang ističe i da izazivanje veštačkih padavina nije uvek moguće.

 

„Prvo u atmosferi moraju da budu prisutni kišni oblaci (kumuloninbusi). Ali u svakom slučaju čestice se vrlo brzo prenose sa mesta na mesto. Na primer, njima je potrebno samo dan do dva da pređu put od Sjiđanga do Pekinga, čak iako nema vetra", istakao je Džuang.

Profesor Šangaj Fudan Univerziteta zaključuje da su automobili najveći zagađivači vazduha u Kini, da emituju dvostruko više zagađujućih čestica nego fabrike i da je rešenje u većoj kontroli izduvnih gasova vozila.

Slika smoga na ulicama Pekinga je postala konstanta 2013. godine. U januaru, Peking je dostigao neverovatnih 755 na Indeksu kvaliteta vazduha, duplo više od vrednosti koju SZO smatra „opasnom“. Sa više zagađenih dana u 2013. godini nego u bilo kojoj od poslednjih pedeset godina, problem zagađenja Kine neće skoro biti zaboravljen.

Kineske vlasti uvele su strože standarde kvaliteta naftnih derivata, kako bi smanjili zagađenje vazduha, objavio je Biro za standardizaciju. Kina je najveće svetsko tržište automobila, a izduvni gasovi iz vozila su jedan od najvećih zagađivača vazduha. Prema novom pravilniku „China 5" količina sumpora u benzinu ne sme biti veća od 10 ppm, dok je dosadašnji standard dozvoljavao čak 50 ppm. Očekuje se da će se od 1. januara 2018. godine samo ta vrsta goriva koristiti širom zemlje.


Ime i prezime
Komentar