Novine u saobraćaju koje stižu u Srbiju

13. Jan 2018

Saobraćaj u gradu
Nova godina je došla, većini ljudi je donela puno slavlja i veselja. Kako je početak godine obično period za promene, hajde da pogledamo kakve se to promene očekuju u saobraćaju u Srbiji, iz ugla promena saobraćajnih propisa i zakona.


Novi zakon o bezbednosti saobraćaja


Nisu svi započeli novu godinu u dobrom raspoloženju. Od početka godine, tokom novogodišnjih i božićnih praznika na putevima u Srbiji nastradalo je desetoro ljudi. Među nastradalima je polovina pešaka, a gotovo sve nesreće desile su se tokom smanjenih uslova vidljivosti.


Zato vas podsećamo kako da bezbedno vozite zimi.

Iz MUP-a navode da je tokom 2017. godine ostvareno smanjenje smrtnih ishoda u saobraćajnim nesrećama od 5% u odnosu na 2016. godinu, a nastradalo je 578 ljudi. Takođe najavljuju donošenje novog Zakona o bezbednosti saobraćaja  koji bi trebalo da dodatno poboljša uslove na putevima i smanji saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodima.


Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja donosi novine u procesu registracije vozila. Biće uvedeno fotografisanje vozila, dok postoji predlog da za vozila starija od 15 godina tehnički pregled bude obavezan čak dva puta godišnje. Pa očekujte da auto delovi postanu sve traženija roba, što može postati problem ako vozite specifične modele vozila.


„Najveće probleme zadesiće vozače koji piju u toku vožnje, naročito apsolutno nesavesni vozači koji se usuđuju da sednu za volan sa preko dva promila alkohola u krvi, jer su kazne drastično povećane”, rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.


Promene u licenciranju instruktora u auto-školama


Štrajk instruktora auto-škola, koji se desio pred kraj godine, započeo je uvođenje promena u licenciranju instruktora. Ovo zanimanje je postalo sve malobrojnije, usled loših plata.


„Naša škola više od godinu dana drži otvoren konkurs za prijem instruktora. Oni koji se prijave ostanu kod nas mesec-dva, a zatim napuštaju posao. Gotovo je nemoguće pronaći instruktore za C, D i E kategoriju” rekao je Marko Manojlović iz auto-škole „Deset plus”.


Pored toga, sve je manje vozača za potrebe transporta u drumskom saobraćaju, jer mnogi odlaze u inostranstvo zarad bolje plaćenih poslova, dok školovani kadar nije lako pronaći.


Iz Privredne komore Srbije navode da je potrebno obučiti 2.000 vozača godišnje, kako bi se zadovoljile potrebe domaćih i međunarodnih prevoznika.


Povećan video-nadzor


Ovu godinu će obeležiti i povećan obim video-nadzora na auto-putevima i raskrsnicama. Cilj je da se poboljša dokumentovanje prekršaja u saobraćaju. Iz MUP-a navode da je u Beogradu operativno samo 14 starih kamera.


Promena registarskih tablica


Još prošle godine najavljene su izmene Pravilnika o registraciji motornih i priključnih vozila, kojima se izbacuju slova sa dijakritičkim znacima na registarskim tablicama (Č, Ć, Š, Ž, Y i W) koja su prouzrokovala brojne probleme.


Iako je bilo reči da će vlasnici sa ovakvim tablicama moći da ih zadrže do roka isteka saobraćajne dozvole, to neće biti slučaj, jer je većina vozača vadila saobraćajne dozvole 2011. I dalje postoji puno nagađanja vezano za ovu izmenu, a zasigurno će se znati tek sa ratifikovanjem zakona u Narodnoj skupštini Srbije.


Ime i prezime
Komentar