Počeci najvećih svetskih automobilskih brendova

10. Jan 2018


Od prvog automobila do danas pojavilo se mnoštvo proizvođača automobila, ali nisu svi ostvarili “isti” uspeh. Predstavljamo najveće svetske brendove automobilske industrije i kakvi su bili njihovi počeci.



Toyota


Najvredniji brend u automobilskoj industriji svoje korene vuče od tridesetih godina XX veka. Japanska kompanija za proizvodnju razboja se zainteresovala za uspostavljanje proizvodnje sopstvenog automobila, jer su prepoznali potencijal na tom tržištu i želeli da prekinu zavisnost od Kine.

Kičiro Tojoda je putovao Evropom i Amerikom kako bi istražio proizvodnju automobila i benzinskog motora. Na osnovu pomoći japanske vlade, razvijeni su veliki logistički objekti, a prvi automobil predstavljen je 1934. godine.

 

Najveći rast kompanije ostvaren je invazijom na tržište SAD tokom 60-ih godina XX veka, a od tada je Toyota najveći proizvođač automobila na svetu. Model Corolla je najprodavaniji automobil u istoriji, sa više od 40 miliona prodatih jedinica.

 

Mercedes-Benz


Mercedes - Benz


Mercedes-Benz se slobodno može nazvati najstarijim proizvođačem automobila na svetu, jer je jedan od osnivača - Karl Benz, napravio prvi automobil na benzin. Iako je Mercedes danas jedan od najprestižnijih automobila, moderne proizvodne hale  i postrojenja nisu postojala u početku, već je proizvodnja bila limitirana na nekoliko komada.


Prvi automobili nisu nosili naziv Mercedes. Ime je poteklo od jednog naručioca automobila, koji je svoj automobil nazvao po ćerki - Mercedes, čije su ime osnivači kasnije preuzeli. Poznato je da je Hitler jako voleo svoj Mercedes-Benz 770K Grosser Open Tourer iz 1939. godine.

Mercedes-Benz je uveo mnoge inovacije u oblasti tehnologije i bezbednosti, koje su kasnije postale uobičajene o ostalim vozilima. Zato je danas Mercedes-Benz jedna od najpoznatijih auto kompanija sveta i simbol luksuza.

 


BMW


BMW se u početku bavio izradom avionskih motora. Međutim, nakon Prvog svetskog rata, bili su primorani da zaustave proizvodnju. Zbog toga su se preusmerili na proizvodnju automobila, prepoznavši ogroman potencijal.


Veliki uspeh je ostvaren sa modelom 502 V8 Super, a njime je ostvarena svetska reputacija. Kompanija je najveći rast ostvarila tokom 60-ih godina prošlog veka, a danas je sve usmerenija na proizvodnju električnih vozila, pored standardno poznatih modela koje volimo.

 


Honda


Honda je drugi najveći japanski proizvođač, osmi proizvođač automobila na svetu i jedan od najvećih svetskih brendova.

Honda je u svet auto-industrije ušla kao dobavljač Tojote. Vremenom, osnivač Soičiro Honda, sticao je iskustvo, a otpočeo je proizvodnju motocikala.


Honda je za manje od dvadeset godina od prvog motocikla postala najveći proizvođač motocikala na svetu, a nakon toga su proširili proizvodnju na automobile. Danas Honda pored motocikala i automobila proizvodi i skutere, motore, pumpe i generatore.

 


Ford


Ford se smatra značajnim za automobilsku industriju, jer je to prvi proizvođač koji je “doneo” automobil za široke narodne mase. Ford je osnovao Henri Ford 1903. godine, a prethodno je radio na razvoju motora za Tomasa Edisona.


Slavu je stekao sa modelom T, koji je i dan danas jedan od najprodavanijih modela na svetu. Danas je Ford jedan od tri najveća proizvođača automobila na tržištu SAD.

 

 

Audi


Audi je prvobitno nastao 1909. godine, kao August Horch Automobilwerke GmbH. Međutim, zbog nesuglasica je bio primoran da promeni ime kompanije, a odlučio se za latinski prevod svog prezimena - čime je nastao Audi Automobilwerke.


Audi se 1932. spojio sa kompanijama Horch, DKW i Wanderer, oformivši Auto Union AG i karakterističnih četiri prstena. Od 1969. godine, Audi se nalazi pod vlasništvom Volksvagen grupe. Brend je postao najpoznatiji tokom 80-ih godina prošlog veka, uvođenjem modela Audii Quattro.


Volkswagen

 

Volkswagen


Volkswagen je nastao na osnovu zamisli nacističke Nemačke, sa idejom da razvije mrežu auto-puteva i automobil koji će biti pristupačan širokoj narodnoj masi. Sa tom namerom je pozvan austrijanac - Ferdinand Porše, koji je imao zadatak da osmisli takav automobil.


Kao što većina vas zna, rezultat tog procesa je ikonična Volksvagen Buba, jedan od najprodavanijih automobila ikada. Volksvagen se danas takmiči sa Tojotom za titulu najvećeg proizvođača  automobila na svetu.



 

 

Porsche


Osnivač kompanije - Ferdinand Porše, se u početku bavio konsultantskim poslovima, a ne proizvodnjom automobila. Jedan od prvih poslova bio je od strane nemačke vlade, u čijem procesu je nastala Volkswagen  Buba.


Prvi Porše model (356) je zapravo delo sina Ferdianda Poršea - Ferija, dok je njegov otac bio u zatvoru pod optužbama za ratne zločine. Čuveni model 911 lansiran je 1964. godine, a ostalo je istorija.

 

Ferrari


Ferari


Iako je Enzo Ferrari u automobilski svet ušao 1929. godine, prvi Ferrari automobil ugledao je svetlost dana tek 1947. godine. Bio je to model 125 Sport koji je pokretao motor sa 12 cilindara radne zapremine 1,5 litara .


Postigao je veliki uspeh auto-sportu izgradivši reputaciju neprikosnovene brzine za Ferrari automobile, a model 250 GTO zauvek je upisao ime kompanije iz Maranela u istoriju.

 

Nakon odvajanja od Fiat Chrysler Automobiles (FCA), brend je nastavio da se razvija i raste.

 


Tesla


Iako jedan od najmlađih proizvođača automobila, američka kompanija je za veoma kratko vreme postala jedan od najvećih proizvođača u SAD, a jedno vreme čak i najveći! Za razliku od popularnog uverenja, Ilon Mask nije osnovao kompaniju, to su učinili Martin Eberhard i Mark Tarpening.


Mask je nakon uspešnog prikupljanja sredstava postao izvršni član odbora upravljanja. Tesla Roadster predstavljen je 2006. godine, ali se kompanija borila. Model S je proslavio kompaniju, a Model 3 je vinuo u nebesa.


Tesla ne zanemaruje tržište Istočne Evrope i u planu su izgradnje stanica za punjenje, kao i fabrika u Mađarskoj.

 


Koji svetski brend automobila bi izabrao ti?


Ime i prezime
Komentar